وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

دستور پخت لوبيا پلو ساده و شيرازي

طرز تهيه لوبيا پلو ، طرز تهيه لوبيا پلو مجلسي

طرز تهيه لوبيا پلو

مواد لازم لوبيا پلو براي 4 نفر

برنج
3 پيمانه

لوبيا سبز خرد شده
100 گرم

مخلوط گوشت چرخ كرده و سويا
100 گرم

پياز
يك عدد

گوجه فرنگي
4-5 عدد

قارچ
در صورت تمايل 4-5 عدد خلال شده

زرد چوبه و نمك
به مقدار لازم

زعفران دم كرده
به مقدار لازم

مخلوط دارچين
به مقدار لازم

ادويه پلويي
به مقدار لازم

طرز تهيه لوبيا پلو

برنج را از چند ساعت قبل در مقداري آب سرد و نمك خيس كنيد.آب سرد براي بالا بردن مقاوت برنج است كه هنگام پخت نشكند ولي اگر زمان كافي نداريد در مقداري آب ولرم برنج را خيس كنيد.سويا را خيس كنيد و بعد با يك عدد پياز و گوشت چرخ كرده خوب ميكس كنيد تا يك دست شود.در تابه اي مقدار كمي روغن بريزيد و مخلوط سويا و گوشت چرخ كرده را با كمي زرد چوبه ( يك قاشق چايخوري ) در آن كمي سرخ كنيد تا آب آن كشيده شود . گوجه فرنگي ها را خوب ميكس كنيد ( يا ريز رنده كنيد ) و نيمي از آنها را به مواد بيفزايئد.

استفاده از گوجه ميكس شده به خاطر استفاده كمتر از روغن است ولي در صورت تمايل ميتوانيد به جاي گوجه ميكس شده از رب گوجه استفاده كنيد و روغن بيشتري بريزيد.وقتي گوجه خوب به خورد مواد رفت لوبيا سبز را به مواد اضافه كنيد و هم بزنيد.در صورت تمايل به استفاده از قارچ در اين غذا ، در اين مرحله قارچ را در ظرف ديگري با حرارت زياد سرخ كنيد و به مواد بيفزائيد.

مواد را خوب با هم مخلوط كنيد و باقيمانده گوجه هاي ميكس شده را در تابه بريزيد و اجازه دهيد مايه لوبياپلو خوب پخته شود . ( حدود 30 دقيقه ) و در آخر نمك و ادويه غذا را اندازه كنيد . دقت كنيد كه وقتي مواد خوب پخته شد بايد آب آن هم كامل كشيده شده باشد تا برنج را خمير نكند.در يك قابلمه مناسب آب جوش بياوريد و برنج را در آن بريزيد و بعد از زمان لازم ، برنج را آبكش كنيد .

كف قابلمه را به دلخواه نان لواش يا سيب زميني بچينيد ( براي ته ديگ ) و برنج را به صورت زير دم كنيد :

روي ته ديگ را يك لايه برنج بريزيد بعد يك لايه از مايه لوبيا پلو  و مقدار خيلي كم مخلوط دارچين و ادويه پلويي ، دوباره يك لايه برنج بريزيد و يك لايه از مايه و كمي مخلوط دارچين و ادويه پلويي تا مواد تمام شود . دقت كنيد كه لايه آخر برنج باشد تا مواد خشك نشوند و روي برنج را كمي از مخلوط دارچين و ادويه بريزد و در آخر حدود نصف استكان زعفران دم كرده را روي كل مواد بريزيد.بعد كمي آب روغن داغ روي آن بريزيد و دم كني را روي قابلمه قرار دهيد و اجازه دهيد تا حداقل يك ساعت دم بكشد . و بعد در ظرف مناسب سرو كنيد.

اين روش با استفاده از مخلوط گوشت چرخ كرده و سوياست . كه هم زمان كمتري نياز دارد و هم براي كساني كه به خواص سويا اهميت ميدهند لذت بخش تر است !!  ولي معمولا براي اين غذا ( به صورت مجلسي )  از گوشت فيله گوسفند يا راسته گوساله استفاده ميشود . كه هم زمان بيشتري براي طبخ غذا نياز داريد و هم نسبت به روش بالا از سلامت كمتري برخوردار است . در صورت تمايل به استفاده از  روش دوم،  ابتدا گوشت را همراه يك عدد پياز بپزيد و بعد باقي مراحل را انجام دهيد.

در انواع پلوي مخلوط ميتوانيد به دلخواه موادي را كم يا زياد كنيد . در اين غذا ميتوانيد از قارچ استفاده نكنيد يا همراه قارچ از نصف يك عدد فلفل دلمه اي نيز استفاده كنيد ( براي عطر و طعم بهتر ) و يا محصولاتي از اين دست دقت كنيد اندازه مخلوط دارچين و ادويه پلويي به حدي نباشد كه مزه غذا به تلخي بزند.در صورت استفاده از رب گوجه فرنگي به جاي گوجه ، دو قاشق غذا خوري رب گوجه فرنگي كافي است .هنگام آبكش كردن برنج براي پلو هاي مخلوط سعي كنيد برنج را كمي زنده تر از زماني كه ميخواهيد پلوي ساده دم كنيد برداريد كه غذا در آخر كار ظاهر بهتري داشته باشد.

طرز تهيه لوبيا پلو شيرازي

 طرز تهيه لوبيا پلو شيرازي

مواد لازم

برنج     1 كيلو

لوبيا چشم بلبلي     2 پيمانه

شويد تازه         750 گرم

زعفران آب زده     2 قاشق غذاخوري

پودر دارچين      به دلخواه

طرز تهيه لوبيا پلو شيرازي

ابتدا لوبيا چشم بلبلي را بخيسانيد و چند بار آب آن را عوض كنيد .

سپس دو برابر حجم لوبيا روي آن آب ريخته و بگذاريد تا بپزد و آب آن به خوردش رود.

در مرحله بعد شويد را خوب شسته و پس از خشك شدن خوب و يك دست خرد كنيد .

پس از آن برنج را آب كش كرده و شويد و لوبيا را لابه لاي آن ريخته و دم كنيد .

پس از دم كشيدن مقداري از برنج را با زعفران مخلوط كرده و براي تزيين روي برنج از آن استفاده كنيد .

اگر دسترسي به روغن كرمانشاهي يا حيواني داريد نصف نصف با روغن مايع مخلوط كرده حرارت داده و پس از سرو روي برنج بدهيد .

اين غذا را با مرغ زعفراني يا گوشت ماهيچه و يا گوشت گردن ميتوانيد سرو كنيد كه طرز طبخ گوشت و مرغ كنار اين غذا بستگي به ذائقه ي افراد دارد .

چند نكته :

1 – از شويد خشك هم ميتوانيد براي تهيه اين غذا استفاده كنيد . حدود 50 گرم شويد خشك براي 1 كيلو برنج مناسب است . شويد خشك را يك ساعت قبل بخيسانيد تا تازه شده و خاك و خرده هاي آن برود و هنگام دم كردن لا به لاي برنج بدهيد .

2 – اين غذا كمي چرب تر از ساير برنج ها سرو شود بسيار لذيذ تر خواهد بود .

3 – ميتوانيد كمي دارچين هم هنگام دم كردن لابه لاي برنج بدهيد كه عطري بسيار عالي به برنج شما ميدهد .

ارزش غذايي اين غذا

دانه ي لوبيا چشم بلبلي به عنوان مدر و براي تقويت معده استفاده مي شود و پخته و آب پز آن را مي خورند و معتقدند ضمن اين كه غذاي خوبي است براي از بين بردن كرم معده نيز مفيد است.

نكات تكميلي در مورد طرز تهيه لوبيا پلو شيرازي

زمان آماده سازي مواد اوليه و مايحتاج آن حدودا 30 دقيقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت و 30 دقيقه ميباشد .
توجه نماييد مقدار مواد اوليه و دستور تهيه براي 6 نفر مناسب ميباشد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۴۸:۱۵ توسط:myblog موضوع:

دستور تهيه لازانيا

طرز تهيه لازانيا

طرز تهيه لازانيا

مواد لازم براي 6 نفر

نوار لازانيا      400 گرم
سوسيس ريز خرد شده      200 گرم
ژامبون ريز خرد شده      100 گرم
قارچ خلال شده      5-6 عدد متوسط
فلفل دلمه اي ريز خرد شده      يك عدد كوچك
مخلوط سويا و گوشت چرخ كرده     روي هم 100 گرم
پياز ريز خرد شده     يك عدد متوسط
گوجه فرنگي     دو عدد ميكس شده
اورگانو ، فلفل سياه     به مقدار لازم
سس گوجه فرنگي     به مقدار لازم
پنير پيتزاي رنده شده و ورقه اي     به مقدار لازم
سس سفيد مخصوص     يك استكان

طرز تهيه لازانيا

در ظرف نسبتا بزرگي تا دو سوم آب ميريزيم همراه با يك قاشق چايخوري نمك و مقداري روغن مايع ميگذاريم بجوشد . بعد نوار هاي لازانيا را يكي يكي و به دقت داخل آب در حال جوش قرار دهيد و بعد از 8-10 دقيقه آب كش كنيد .

نكته : موقع آبكش كردن حتما كمي آب سرد روي آنها باز كنيد . تا حرارت داخل نوارهاي لازانيا باعث خمير شدن آن در زمان پخت نشود .

در ظرفي مقداري روغن بريزيد بعد به ترتيب اين مواد را اضافه كنيد :

پياز ريز خرد شده، 3-5 دقيقه بعد سوسيس ريز خرد شده بعد از 5 دقيقه مخلوط سويا و گوشت چرخ كرده، بعد از اضافه كردن مخلوط سويا و گوشت چرخ كرده به دليل خاصيت جذب سريع روغن توسط سويا، نياز داريد تا كمي روغن به تابه اضافه كنيد . بعد از تغيير رنگ كامل مواد قارچ را اضافه كنيد و خوب هم بزنيد تا كمي رنگش عوض شود ( زياد هم سرخ نشود بهتر است ) و در آخر ژامبون را همراه فلفل دلمه اي ريز خرد شده به مواد اضافه كنيد . 2-3 دقيقه بعد گوجه فرنگي هاي ميكس شده را به مواد بيفزايد و خوب هم بزنيد. در اين مرحله ميتوانيد كمي فلفل سياه و اورگانو نيز به مايع لازانيا اضافه كنيد . وقتي مواد خوب با هم مخلوط شدند شعله را خاموش كنيد و اجازه دهيد كمي سرد شوند .

كف و ديواره هاي يك ظرف ( ترجيحا ) پيركس را با مقدار خيلي كمي روغن چرب كنيد تا نوارهاي لازانيا در آخر پخت به راحتي از ظرف جدا شوند . بعد كف ظرف را يك لايه نوار لازانيا پچينيد و روي آن را يك لايه خيلي نازك سس گوجه فرنگي بريزيد و با مايع لازانيا كه اكنون كمي سرد شده است ، بپوشانيد ، بعد روي مواد را اورگانو بپاشيد ، يك لايه كامل پنير پيتزا رنده شده بريزيد ( طوري كه تمام سطح مواد را بپوشاند ) و بعد دوباره يك لايه نوار لازانيا بچينيد و  همين مراحل را تكرار كنيد تا نوارتان تمام شود ! يا مايع لازانيا و يا فضاي ظرف !!

در آخر هم با سس سفيد مخصوص كل سطح لازانيا را كامل بپوشانيد و يك لايه پنير پيتزاي رنده شده بپاشيد و در آخر هم سطح ظرف را با پنير پيتزاي ورقه اي بپوشانيد .

سس سفيد مخصوص لازانيا

مواد لازم

آرد سفيد     1 قاشق غذا خوري سر پر
كره      25 گرم
نمك ، فلفل سياه      به مقدار لازم
شير      يك ليوان

طرز تهيه

ابتدا آرد را كمي تفت دهيد بدون روغن و كره و قبل از اينكه رنگش شروع به تيره شدن كند ، كره را به آن بيفزائيد و مدام هم بزنيد تا كره نسوزد و به خورد آرد برود . وقتي كره آب شد و رنگ آرد كمي برگشت ، نمك و فلفل را اضافه كنيد و خوب هم بزنيد تا يك دست شود .

در اين مرحله شير را آرام آرام به ظرف اضافه كنيد و تند تند هم بزنيد تا مواد ته نگيرند .

تا زماني مواد را روي حرارت نگه داريد كه مايع شما تبديل به يك سس غليظ شود .

دليل استفاده از اين سس در پخت لازانيا : جلوگيري از خشك شدن لازانيا هنگام گريل شدن ؛ و همچنين به دليل داشتن شير مانع از پخش شدن مواد در اثر حرارت ميشود .

ظرف شما آماده قرار گرفتن داخل فر ( يا مايكرو فر )  است :

در صورت استفاده از فر ، نيم ساعت قبل از استفاده فر را با حرارت 220 درجه گرم كنيد بعد ظرف را در طبقه وسط به مدت نيم ساعت قرار دهيد .

در صورت استفاده از ماكروفر ، پايه بلند مخصوص گريل را وسط سيني گردان قرار دهيد و ظرف را روي آن بگذاريد ، بهتر است از برنامه پخت تركيبي + گريل استفاده كنيد . در اين صورت با قدرت 450 و زمان 20 دقيقه به نتيجه مطلوب ميرسيد .

نكته : اگر از اين دستور استفاده كرديد يا از دستور فر، در يك استكان كوچك تا نصف آب بريزيد و زير چهارپايه گريل بگذايد تا مانع از خشك شدن لازانيا شود .

اگر از دستور گريل خالي استفاده كرديد 30-40 دقيقه زمان لازم است ( بسته به نوع مايكروفر ) در اين روش از ترفند استكان آب استفاده نكنيد .

** منظور از ظرف نسبتا بزرگ : اندازه ظرف به حدي باشد كه نوار هاي لازانيا به راحتي و بدون نياز به شكستن در آن جاي بگيرند . تا نوار هاي سالم و بدون ترك خوردگي داشته باشيد .

نكته :

سعي كنيد مواد را يك دست خرد كنيد تا هنگام برش زدن لازانيا به مشكل بر نخوريد .

اين روش ، روش اصلي و در واقع طريقه پخت لازانيا است . شما ميتوانيد مواد اصلي را به دلخواه تغيير دهيد . مثلا ميتوانيد به جاي سوسيس و كالباس و گوشت چرخ كرده ، از كدو و بادمجان و سويا بدون گوشت چرخ كرده استفاده كنيد ( لازانياي سبزيجات )  يا هر چيز ديگري كه ميل داشتيد …

راجع به سويا . براي دست يافتن به طعم بهتر سويا ، پيشنهاد ميكنم از دو ساعت قبل سويا را به جاي آب معمولي در شير خيس كنيد . اين عمل هم باعث از بين رفتن بوي ( به نظر بعضي ها ) بد سويا ميشود و هم طعم بهتري به سويا ميدهد ؛ و قبل از استفاده سويا را در آبكش بريزيد و اجازه دهيد كاملا خشك شود .

لازانيا

طرز تهيه لازانيا لقمه اي

يك روش ديگر و ساده تر ( ساده تر هنگام خوردن البته ! ) براي تهيه لازانيا وجود دارد :

دو عدد نوار لازانيا را به صورت يك علامت + روي هم قرار دهيد . وسط اين + را كمي سس قرمز بريزيد و با مايع لازانيا پر كنيد و روي آن اورگانو و پنير و … بپاشيد و يكي يكي نوار ها را ببنديد و در نهايت روي آن سس سفيد مخصوص را بريزيد و باقي مراحل كه مثل همان روش قبلي است . البته اگر به مزه پنير علاقه داريد يك ورق درسته پنير روي آن بگذاريد نتيجه بهتري خواهيد گرفت .  ميتوانيد از يك چوب خلال براي ثابت نگه داشتن نوار ها استفاده كنيد ( در صورت نياز )

قرار دادن يك لايه ضخيم پنير ورقه اي مانع از زيادي سرخ و خشك شدن لازانياي لقمه اي ميشود و در ضمن براي كساني كه به طعم پنير علاقه دارند يك لقمه بسيار لذيذ به شمار ميرود …

طرز تهيه لازانيا با مرغ

مواد لازم براي 4 نفر

لازانيا :                            16 عدد
سُس تند :                       يك قاشق غذاخوري
سُس گوجه فرنگي :           دو قاشق غذاخوري
مرغ پخته و ريش شده :      دو پيمانه
پنير پيتزاي رنده شده :        دو پيمانه
قارچ خرد شده :                 دو پيمانه
آويشن :                           يك قاشق چاي خوري
پياز خرد شده :                 يك عدد
روغن براي سرخ كردن :      به ميزان لازم
پياز حلقه شده :               براي تزئين
گشنيز يا جعفري خرد شده : براي تزئين

طرز تهيه لازانيا با مرغ

روغن را درون تابه داغ كرده و پياز را در آن تفت بدهيد تا طلايي شود.

مرغ را نيز به آن افزوده و كمي تفت دهيد.

سُس تند و سُس گوجه فرنگي را درون تابه بريزيد و قارچ، آويشن و در صورت نياز مقدار كمي نمك به آن اضافه كنيد و كنار بگذاريد.

لازانيا را در قابلمه ي بزرگي از آب جوش، نمك و روغن بجوشانيد.

وقتي ورقه هاي لازانيا نرم شدند، با احتياط آن ها را از درون آب جوش خارج كرده و آبكشي كنيد.

روي آن ها كمي آب ولرم بگيريد و روي پارچه تميزي پهن كنيد تا خشك شود.

فر را با دماي 350 درجه ي فارنهايت يا 185 درجه ي سانتي گراد روشن كنيد تا داغ شود.

يك ظرف مناسب فر انتخاب كرده و كف آن را مقداري روغن و سُس گوجه فرنگي بماليد.

براي هر رولت چهار ورقه لازانيا را روي هم قرار دهيد و بين لايه ها از مايه گوشتي و پنير پيتزا بريزيد. سپس لازانيا ها را از يك طرف بپيچيد تا مثل رولت شود.

رولت ها را درون ظرف آماده شده بچينيد و روي آن ها مقداري سُس و پنير رنده شده بريزيد.

ظرف را به مدت 10 الي 15 دقيقه در فر بگذاريد تا پنير آن آب شود.

رولت ها را در ظرف دلخواه سرو كنيد و روي آن ها را با پياز حلقه شده و گشنيز يا جعفري تزئين كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۴۵:۳۷ توسط:myblog موضوع:

آموزش پخت كيك يزدي آسان

طرز تهيه كيك يزدي ، طرز تهيه كيك يزدي خانگي خوشمزه

طرز تهيه كيك يزدي

مواد لازم

آرد 1 و 1/2 ليوان
شكر 2/3 ليوان
روغن مايع 2/3 ليوان
ماست يا شير ولرم 1/2 ليوان
گلاب 2 قاشق غذاخوري
تخم مرغ 2 عدد
بكينگ پودر 1 قاشق چايخوري
پودر هل مقداري

طرز تهيه كيك يزدي

تخم مرغ ها را داخل كاسه اي بشكنيد و 2 دقيقه با همزن بزنيد. سپس شكر را اضافه كنيد و خوب مخلوط كنيد تا شكر حل شود و مايه كيك يكدست شود.

ماست ، روغن مايع و گلاب را به مايه كيك اضافه و مخلوط كنيد سپس مواد خشك ( آرد ، بكينگ پودر ، كمي پودر هل ) را كم كم به مايه كيك اضافه و آرام مخلوط كنيد تا مايه كيك يكدست شود.

داخل قالب كيك يزدي يا مافين را با كپسول هاي كاغذي پر كنيد و داخل هر كپسول تا 2/3 از مايه كيك بريزيد و قالب را داخل فري كه از قبل با دماي 180 درجه سانتيگراد روشن كرده ايد و گرم شده است 10 – 15 دقيقه قرار دهيد تا روي كيك ها طلايي شود.

كيك را پس از پخت از فر خارج كنيد و اجازه دهيد خنك شود سپس سرو كنيد ( در صورت تمايل ميتوانيد براي تزيين كيك يزدي پيش از پخت مقداري كنجد يا پودر پسته روي كيك ها بپاشيد ).

طرز تهيه كيك يزدي اصل يزد

طرز تهيه كيك يزدي اصل يزد

مواد لازم

تخم مرغ : 2 عدد

وانيل : 1 قاشق چايخوري

جوش شيرين : 1 قاشق چاي خوري

هل : مقداري

شكر : 150 گرم

آرد : 300 گرم

روغن مايع : 150 گرم

ماست : 100 گرم

طرز تهيه كيك يزدي اصل

همه مواد را به جز آرد با هم به خوبي به وسيله ي هم زن برقي مخلوط مي كنيم تا پف كرده و سفت شود بعد از آن آرد را الك مي كنيم و آرام آرام به مواد اضافه مي كنيم و با قاشق هم مي زنيم تا گلوله نشود.

خمير را درون قيف مي ريزيم و كاغذ شيريني چرب شده را داخل كاسه هاي مخصوص كيك  مي گذاريم و از مايع درون ان مي ريزيم. بعد از اتمام كار كيك ها را درون فر با درجه حرارت 280 سانتي گراد مي چينيم تا كيك ها پف كرده و روي آنها قهوه اي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۴۳:۰۱ توسط:myblog موضوع:

طرز تهيه كيك تولد

طرز تهيه كيك تولد ، طرز تهيه سريع كيك تولد

طرز تهيه كيك تولد ساده

مواد لازم براي تهيه كيك

آرد سفيد         2 ليوان
روغن              1 ليوان
شير               1 ليوان
شكر               1 ليوان
تخم مرغ           3 عدد
بكينگ پودر        2 قاشق چايخوري

طرز تهيه كيك تولد ساده

ابتدا آرد را با بكينگ پودر يك بار الك مي كنيم . شكر و تخم مرغ را در ظرفي ريخته و با چنگال خوب مي زنيم تا خوب سفت و سفيد شوند. روغن و شير و آرد و بكينگ پودر را به مخلوط شكر و تخم مرغ اضافه ميكنيم و خوب هم ميزنيم. قالب كيك را چرب كرده و كمي آرد به كف و اطراف ظرف مي ريزيم, مايه كيك را در قالب مي ريزيم سپس فر را گرم كرده و به مدت نيم ساعت كيك را با درجه حرارت 170 داخل فر قرار مي دهيم تا كاملا پخته شود. بعد از پخت كامل و سرد شدن با خامه تزيين ميكنيم.

نكات در مورد كيك تولد

زمان آماده سازي مواد اوليه و مايحتاج آن حدودا 10 دقيقه است
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 30 دقيقه ميباشد .
توجه نماييد مقدار مواد اوليه و دستور تهيه براي 6 نفر مناسب ميباشد .

طرز تهيه كيك تولد عروسكي

مواد لازم

كره                                    200 گرم

شكر                                  يك و نيم فنجان

تخم مرغ                            4 عدد

وانيل                                 2 قاشق چاي خوري

آرد                                     دو و نيم فنجان

شير                                  1 فنجان

مواد لازم براي تزئين

خامه                                300 ميلي ليتر

شكر                                1 قاشق غذا خوري

وانيل                                نصف قاشق چاي خوري

طرز تهيه كيك تولد عروسكي

* قالبي كه براي پخت اين كيك در نظر گرفته ايم به شكل گلداني به قطر دهانه 19 سانتيمتر و قطر قاعده 5 سانتيمتر و طول 14.5 سانتيمتر مي باشد.

* دماي فر را روي 180 درجه سانتي گراد تنظيم نماييد.

* سطح داخلي قالب را با مقدار زيادي كره كاملاً بپوشانيد و داخل آن يك قاشق غذاخوري آرد بريزيد. قالب را كاملاً تكان دهيد تا همه سطح آن از آرد پوشيده شود. بعد آرد اضافي را بيرون بريزيد.

* با يك همزن برقي حدود 2 دقيقه كره را بزنيد تا رنگ آن روشن تر شود و به صورت كرم دربيايد. سپس شكر را به تدريج به آن اضافه نماييد.

* به اين ترتيب كه هر بار، يك سوم شكر را اضافه نموده و آن را با همزن برقي كاملاً به هم بزنيد.

* تخم مرغ ها را يكي يكي اضافه كنيد و بعد از اضافه نمودن هر كدام از آن ها، مواد را حدود يك دقيقه به هم بزنيد.

* وانيل را بيفزاييد و بعد از افزودن آن، مواد را همچنان به هم بزنيد.

* آرد را الك نماييد و نيمي از آن را همراه با نيمي از شير به تركيب كره اضافه كنيد. بعد از اينكه مواد را كاملاً به هم زديد، باقيمانده آرد و شير را بيفزاييد و دوباره مواد را كاملاً با هم مخلوط كنيد. (دقت كنيد براي تهيه يك كيك خوشمزه و يكدست، لازم است مواد را كاملاً بعد از هر مرحله، خيلي خوب به هم بزنيد).

* خمير كيك را داخل قالب بريزيد. براي جلوگيري از بيرون ريختن خمير، بهتر است قالب را داخل سيني فر قرار دهيد. خمير كيك را حدود 45 الي 50 دقيقه در فر بگذاريد.

* زمان پخت وقتي كامل مي شود كه اگر يك چاقو را در كيك فرو ببريد و بيرون بكشيد، محتويات كيك به آن نچسبد.

* قالب را از فر بيرون بياوريد و به مدت 15 دقيقه صبر كنيد تا كيك داخل آن سرد شود. سپس به كمك يك چنگال، لبه هاي كيك را از قالب جدا نموده و آن را خارج كنيد.

* صبر كنيد كيك كاملاً سرد شود. بعد با استفاده از چاقوي دندانه دار، سطح كيك را مرتب و صاف كنيد.

* حالا كيك را برگردانيد. طوري كه قاعده بزرگ تر پايين و قاعده كوچك تر، در بالا قرار بگيرد.

* در مركز قاعده كوچك كيك، با قاشق سوراخي ايجاد كنيد و پاهاي عروسك را داخل آن بگذاريد. طوري كه بدنه و سر آن كاملاً راست، بالاي كيك قرار بگيرد.

* براي تزئين دامن عروسك، خامه و شكر و وانيل را خيلي خوب به هم بزنيد تا كاملاً با هم مخلوط شوند.

*  قالب ستاره را روي دهانه كيسه مخصوص خامه، بگذاريد. سه چهارم خامه را داخل كيسه بريزيد. بهتر است ابتدا دهانه كيسه را روي يك كاسه نگه داريد و آن را فشار دهيد تا اينكه خامه به صورت يك دست از آن بيرون بيايد. ستاره هاي خامه اي را روي دامن عروسك بچينيد. ميان هر رديف از آن ها، يك رديف جاي خالي نگه داريد.

* مقداري رنگ خوراكي قرمز را به باقيمانده خامه اضافه نماييد و به هم بزنيد تا صورتي رنگ شود.  اين بار ستاره هاي خامه اي صورتي را در فاصله خالي ميان ستاره هاي سفيد، بچينيد.

* توجه داشته باشيد كه زمان پخت به اندازه كيك بستگي دارد. اگر قالبي كه براي كيك استفاده مي كنيد، كوچك تر از قالب ذكر شده است، زمان پخت كمتر و اگر قالب بزرگ تر باشد، زمان پخت نيز بيشتر است. در ضمن كيك هايي كه در قالب هاي مخروطي شكل پخته مي شوند، ممكن است سطح بالايي آن ها صاف و يكدست نباشد كه در اين صورت مي توانيد با چاقوي دندانه دار، آن را صاف و مرتب كنيد.

مي توانيد براي راحتي بيشتر، روز قبل از سرو، كيك را آماده نماييد و در ظرف دربسته اي در يخچال نگه داريد. چند ساعت پيش از سرو، آن را با خامه تزئين نماييد و تا زمان پذيرايي، در يخچال بگذاريد.

طرز تهيه كيك تولد

طرز تهيه كيك تولد شكلاتي

مواد لازم

آرد 2 ليوان
شكر 1 ليوان
پودر كاكائو 10 قاشق غذاخوري
كره 100 گرم
شير ولرم 1/2 ليوان
تخم مرغ 4 عدد
شكلات تخته اي 100 گرم
بكينگ پودر 1 قاشق چايخوري
نمك 1/4 قاشق چايخوري

طرز تهيه كيك تولد شكلاتي

شكلات تخته اي و كره را داخل كاسه اي بريزيد و روي حرارت بخار آب قرار دهيد تا آب شود سپس شكر و پودر كاكائو را اضافه و مخلوط كنيد ، پس از مخلوط كردن مواد بايد شير ولرم را اضافه كنيد ، كمي هم بزنيد و از روي حرارت بخار آب برداريد و كناري قرار دهيد تا مايه شكلاتي خنك شود.

تخم مرغ ها را داخل كاسه اي بشكنيد و با همزن بزنيد تا كف كند سپس مايه شكلاتي را به تخم مرغ هاي زده شده اضافه كنيد و با همزن كمي بزنيد و پس از اينكه مواد مخلوط شدند بكينگ پودر و نمك را اضافه كنيد و مجدد بزنيد تا مايه كيك يكدست شود.

پس از اينكه مايه كيك يكدست شد آرد را روي مايه كيك الك كنيد و به آرامي با قاشق مخلوط كنيد ( كم كم ارد را الك كنيد و دوراني و در يك جهت هم بزنيد تا مايه كيك آماده شود ) ، پس از اتمام كار مايه كيك را داخل كاسه اي بريزيد و روي آن را با پلاستيك بپوشانيد و به مدت 2 ساعت در جاي گرمي قرار دهيد تا استراحت كند.

ته قالب كيك كاغذ روغني بيندازيد و ديواره هاي قالب را نيز چرب كنيد سپس مايه كيك را در قالب بريزيد و داخل فري كه از قبل با دماي 180 درجه سانتيگراد روشن كرده ايد و گرم شده است به مدت 45 تا 60 دقيقه قرار دهيد ( دماي فرها متفاوت ميباشد و بايد پس از 45 دقيقه كيك را بررسي كنيد، خلال چوبي يا چاقويي را وارد كيك كنيد و اگر تميز بيرون آمد يعني كيك شكلاتي پخته است ).

پس از پخت كيك را از فر خارج كنيد و كمي صبر كنيد تا كيك خنك شود سپس كيك را از قالب خارج كنيد و به 2 يا 3 لايه برش بزنيد ، ميان لايه هاي كيك را با خامه فرم گرفته يا سس شكلاتي يا خامه شكلاتي و … تزيين كنيد ، براي روي كيك نيز ميتوانيد از شكلات تخته اي خرد شده و … استفاده كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۴۰:۱۵ توسط:myblog موضوع:

آموزش تهيه خورش قورمه سبزي خانگي

طرز تهيه قورمه سبزي ، آموزش خورشت قورمه سبزي جا افتاده

طرز تهيه قورمه سبزي

 

مواد لازم براي تهيه خورشت قورمه سبزي براي 4 تا 6 نفر

سبزي قورمه سبزي شامل : تره، جعفري، كمي برگ چغندريا اسفناج در صورت تمايل، گيشنيز، شمبليله

يك كيلو

لوبيا چيتي يا قرمز

يك سوم ليوان

پياز

يك عدد

شمبليله خشك

يك قاشق غذاخوري

نمك و فلفل و ادويه

به ميزان لازم

ليمو عماني

4 تا 5 عدد

گرد ليمو

به مقدار كافي

روغن جهت سرخ كردن سبزي و گوشت
به مقدار كافي


لوبيا را از شب قبل مي خيسانيم و دو يا سه بار آب آن را عوض مي كنيم. سپس به همراه آب و نمك ميگذاريم تا كمي بجوشد.

ليمو عماني را در ظرف آب مي اندازيم تا كمي نرم شود و با چنگال آن را سوراخ ميكنيم.

پياز را نگيني خرد كرده و با كمي روغن سرخ مي كنيم تا طلايي شود.

گوشت را با توجه به سايز مورد نظرمان خرد مي كنيم و با پياز كمي تفت مي دهيم تا رنگ گوشت عوض شده و سرخ شود به صورتي كه آب آن خارج شود. سپس به آن زرد چوبه و كمي فلفل ترجيحا فلفل قرمز اضافه مي كنيم و تفت مي دهيم.

لوبيا ها را به گوشت و پياز اضافه كرده و با اندكي آب مي گذاريم نيم پز شوند.

در اين حين سبزي را شسته و خرد مي كنيم. سپس آن راسرخ مي كنيم. اگر از سبزي فريز شده استفاده مي كنيد سبزي را به صورت يخ زده بدون آن كه يخ آن باز شود در روغن قراردهيد تا پس از سرخ شدن، سبزي به صورت لاستيكي و سياه رنگ نشود.

بعد از نيم پز شدن لوبيا و گوشت، سبزي سرخ شده، ليمو عماني و آب را به مواد اضافه مي كنيم و اجازه مي دهيم خورش با حرارت ملايم كاملا پخته و جا بيفتد.

در آخر نمك و فلفل و گرد ليمو رو اضافه مي كنيم .در بعضي مناطق به خورش قرمه سبزي رب گوجه و آبليمو اضافه ميكنند كه بستگي به ذائقه افراد دارد.

نكات مهم در طرز تهيه قورمه سبزي مجلسي

بهتر است سبزي خورشت قورمه سبزي خيلي ريز خرد شود چون به اين ترتيب خورش بهتر جا مي افتد.

آب را به صورت يك جا به خورشت اضافه نماييد.

حتي الامكان براي پخت قورمه سبزي از سبزي تازه استفاده كنيد. چرا كه خورش قورمه سبزي خوشمزه تر و خوش رنگ تر مي شود و صد البته ويتامين هاي موجود در سبزي بهتر حفظ مي شود.

اگر مي خواهيد سبزي قورمه سبزي را در فريزر نگهداري كنيد بهتر است كه آن را سرخ نشده در فريزر بگذاريد و موقع پخت سرخ كنيد تا سالم تر و خوش رنگ تر (سبزتر) باشد. چون از نظر بهداشت غذا روغن مايع نبايد يخ بزند و مصرف روغن جامدهم براي سلامتي مضر است.

شنبليله خورش قورمه سبزي نبايد زياد باشد چون خورش تلخ مي شود.

اگر سبزي قورمه سبزي درشت خرد شده باشد خورش هر چه بجوشد جا نمي افتد.

در بعضي از نواحي شمال كشور، سبزي هاي محلي خود را نيز به قورمه سبزي اضافه مي كنند.

سرخ كردن زياد سبزي باعث تيره شدن رنگ آن و در نتيجه از دست دادن خواص غذايي آن مي شود.

نسبت سبزي هاي مختلف در قورمه سبزي بستگي به ذائقه خانواده دارد.ولي در هر حال اگر تره زياد باشد طعم خورش تند مي شود. اسفناج زياد به خورش، مزه خورش آلو اسفناج مي دهد. شنبليله زياد خورش را تلخ مي كند و بوي گشنيز هم در خورش قورمه سبزي نبايد خيلي محسوس باشد.

نكته ديگر آنكه اگر سبزي موقع خرد كردن آب انداخت آب آن را دور نريخته و به خورش اضافه كنيد.

هنگام سرخ كردن سبزي قورمه سبزي ، روغن سبزي را اول به آن اضافه كنيد و به اصطلاح نگذاريد آب سبزي خشك شود بعد روغن بريزيد چون رنگ روغن روي خورش جا افتاده و سبزي سبز و خوش رنگ مي شود.

هنگام خاموش كردن شعله مي توان قطعه هايي از يخ به خورش اضافه كرد تا روغن خورش به سطح خورش بيايد.

طرز تهيه قورمه سبزي

نكات ريز در مورد گوشت قورمه سبزي

گوشت قورمه سبزي نبايد خيلي ريز باشد. در اندازه گردويي درشت مطلوب است و مي تواند با استخوان يا بدون استخوان باشد.

از گوشت راسته نيز مي توان استفاده كرد.

استفاده از گوشت گوساله يا گوسفند بستگي به ذائقه خانواده دارد ولي اين خورش باگوشت گوسفند بدون چربي خوشمزه تر است.

برخي علاوه بر گوشت خورشي و عصاره موجود در آن از عصاره مرغ، يا قلم استخوان استفاده مي كنند.

نكات ريز در مورد چاشني قورمه سبزي

ليمو عماني جز لاينفك خورش قورمه سبزي است كه دو نوع روشن و تيره دارد. براي قورمه سبزي بهتر است از نوع ليمو عماني تيره رنگ استفاده شود.

ليموعماني همراه با آبليمو و آبغوره استفاده مي شود.

به كار بردن رب گوجه فرنگي همراه با ليموعماني ، از ميزان رنگ سبزي خورش قورمه سبزي مي كاهد.

از گرد ليموعماني در قورمه سبزي استفاده مي شود كه البته رنگ خورش را تيره مي كند.

برخي نيز در خورش قورمه سبزي از چاشني آب نارنج استفاده مي كنند.

نكات ريز در مورد لوبياي قورمه سبزي

لوبياي قورمه سبزي، لوبياي قرمز يا چيتي است.

در بعضي از شهرها (شهرهاي خراسان) از لوبيا چشم بلبلي در خورش قورمه سبزي استفاده مي شود

 

طرز تهيه قورمه سبزي نذري

 

مواد لازم براي 100 نفر :

گوشت گوسفندي      8 كيلو گرم
لوبيا قرمز     2 كيلو گرم
پياز       10 كيلو گرم
ليمو عماني     1 كيلو گرم
سبزي قورمه     10 كيلو گرم
برنج     15 كيلو گرم

طرز تهيه قورمه سبزي

1. لوبياها را بشوييد و بگذاريد بپزد .گوشت گوسفندي را هم پاك كنيد و به اندازه خورشي خرد كنيد. پيازها را خرد كنيد و كناري بگذاريد. سبزي قورمه را هم پاك كنيد و بعد از شستن خرد كنيد و در روغن سرخ كنيد.

2. ديگي آماده كنيد و گوشت را همراه با مقداري روغن در آن بريزيد و تفت دهيد.به گوشت در حال سرخ شدن پياز هم اضافه كنيد.

3. ريختن زردچوبه هم فراموش نكنيد..سپس سبزي سرخ شده و لوبياي پخته را هم بيفزاييد. حالا مقداري آب بريزيد و در ديگ را بگذاريد و صبر كنيد تا گوشت بپزد و خورش جا بيفتد نيم ساعت قبل از پايان پخت ،بعد از اينكه از پختن گوشت مطمئن شديد ،نمك به همرااه با ليمو عماني اضافه كنيد.

4. براي اينكه خورش خوشمزه تر شود لوبياها را به جاي پختن بعد از شستن و خشك كردن ،5 تا 6 دقيقه در تابه اي بدون روغن كه از قبل گرم كرده ايد تفت دهيد.البه لوبياها را بايد مرتب هم بزنيد تا نسوزد. مراقب باشيد مقدار شنبليله سبزي زياد نباشدزيرا خورش تلخ مي شود.

5. اگر گشنيز سبزي قورمه را زياد بريزيد خورش كمي شيرينتر ميشود . بعضي ها اصولاً آن را حذف مي كنند.

6. در مخلوط سبزي قورمه، با توجه به فصل،اسفناج يا برگ چغندر مي ريزند. حالا كه فصل زمشتان است از اسفناج استفاده نماييد اسفناج به خورش لعاب مي دهد.

7. به هر كيو گرم شسبزي 5 تا 6 شاخه پيازچه هم بيفزاييد . پيازچه طعم خورش را خوشمزه مي كند. سبزي خورش قورمه را خيلي سرخ نكنيد زيرا تلخ مي شود.

8. براي پخت قورمه سبزي در حجم زياد معمولاً لوبيا را از قبل نمي پزند آن را از شب قبل خيس كرده و همزمان با سبزي به گوشت اضافه مي كنند ولي در اين صورت ديگر نمي شود لوبيارا تفت داد.

9. اگر علاوه بر ليمو عماني درسته از پودر ليمو عماني هم اضافه كنيد خورش خوش طعم تر مي شود. بعضي ها علاوه بر ليمو عماني آبليمو ترش يا آبغوره  هم مي ريزند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۹:۴۶ توسط:myblog موضوع:

آموزش طبخ قليه ماهي

طرز تهيه قليه ماهي ، آموزش پخت قليه ماهي

طرز تهيه قليه ماهي

مواد لازم

يك كيلو (شوريده- سنگسر- هامور) ماهي پوست گرفته و پاك شده
يك بوته سير
300 گرم سبزي (گشنيز و شنبليله)
يك بسته تمرهندي
يك عدد متوسط پياز
به قدر دلخواه زردچوبه و نمك
يك قاشق چايخوري پودر فلفل قرمز
يك قاشق غذا خوري و يا يك فنجان آب گوجه فرنگي رب گوجه فرنگي

طرز تهيه قليه ماهي

ماهي را به اندازه ي تكه هاي 4×4 سانتي متر خُرد كرده و مي شوييم . ماهي كه براي قليه ماهي استفاده مي كنيم بايستي بدون استخوان باشد. به همين دليل ماهي هاي : شوريده- سنگسر- هامور و حلوا سياه براي تهيه اين غذا مناسب هستند. سبزي اين خورشت شامل شنبليله و گشنيز، هر كدام يه ميزان 150 گرم مي باشد. پياز خرد شده را با 3 قاشق سوپخوري روغن، كمي تفت مي دهيم. سپس سير و شنبليله و گشنيز خرد شده، را با آن كمي تفت مي دهيم. ماهي را با كمي زردچوبه و نمك، به همراه سبزي ها تفت مي دهيم. بعد شيره تمرهندي و رب گوجه فرنگي را اضافه كرده و قليه ماهي را با شعله ملايم به مدت 30 دقيقه مي پزيم. غذا آماده ي سرو است.

نكات تغذيه اي

اين خورشت ، يك غذاي محلي خوشمزه و براي نواحي خوزستان است. به علت دارا بودن سبزي و سير، غذاي خوش طعم و خوش رنگي است. ترشي اين غذا بوسيله تمرهندي تأمين مي شود.

همچنين در تهيه اين خورش به جاي گوشت قرمز از ماهي استفاده شده است كه نه تنها ضرري ندارد ، بلكه داراي فوايد بسياري است. كساني كه داراي چربي خون بالا و يا ناراحتي قلبي هستند، مي توانند از اين خورشت استفاده كنند ولي به شرط آنكه مواد با مقدار كمي روغن و براي مدت كوتاهي تفت داده شوند.

طرز تهيه قليه ماهي بوشهري

اين ميزان براي 2 تا 4 نفر هست :

ماهي بدون استخوان مخصوص قليه 4 تكه يا نيم كيلو (سرخو ، شير ،جش، هامور، سنگسر ، سكن)

سبزي قليه خرد شده 300 گرم : شامل 250 گرم گشنيز و 50 گرم شنبليله

سير 6 حبه

تمر هندي 1 بسته 250 گرمي

پياز متوسط يك عدد

زردچوبه يك قاشق چايخوري سر پر

آرد گندم 2 قاشق غذاخوري سر پر

روغن

نمك و فلفل قرمز

ماهي خرد شده رو نمك زده و بذاريد طعم دار بشه

تمر هندي رو با 2 ليوان آب و 2 قاشق آرد بذاريد خيس بخوره

پياز رو نگيني خرد كرده و در روغن تفت بديد

سير رو رنده كرده و با فلفل و زردچوبه و نمك مخلوط كنيد و وقتي پياز طلايي شد اين مخلوط رو هم اضافه و تفت بديد

مواظب باشيد نسوزه

سپس سبزي رو هم اضافه و خوب با پياز و مخلوط سير تفت بديد و وقتي خوب تفت داده شد نصف ليوان آب اضافه كنيد

و اجازه بديد سبزي كمي بپزه

حالا تمر هندي كه با آب و آرد گذاشتيد خيس بخوره از صافي رد كنيد و روي سبزي ها بريزيد

حالا يك ليوان آب ديگه روي باقيمونده تمر ريخته و از صافي رد كرده و توي قابلمه غذا بريزيد يعني كلا سه ليوان آب تمر توي اين غذا ميريزيد

به هيچ عنوان در قابلمه رو نميبنديم بلكه كمي باز ميذاريم

ماهي ها رو بشوريد تا نمكش شسته بشه و وقتي آب قليه جوشيد ماهي رو هم اضافه كنيد

خود بوشهري ها كله ماهي رو به عنوان بهترين جاي ماهي توي قليه ميريزن اما ما دوست نداشتيم

و كله ماهي رو حذف كرديم

همچنان در قابلمه بايد نيمه باز باقي بمونه

تا اينكه ماهي پخته شه (بسته به نوع ماهي فرق ميكنه. حدود بيست تا سي دقيقه. مثلا واسه ماهي “شير” نيم ساعت)

بعد زيرش رو كم ميكنيم تا قليه جا بيافته حدود 10 تا 15 دقيقه

در قابلمه تا آخر پخت نيم باز باشه

قليه ماهي خيلي زود پخته و اماده ميشه

قليه ماهي

طرز تهيه قليه ماهي آباداني

مواد لازم

سبزي قليه را از قبل سرخ كنيد و كنار بگذاريد(جعفري و گشنيز و مقدار كمي شنبليله) 500 گرم

ماهي مخصوص قليه (شير،صُبيتي،سكن) 800 گرم.معمولا آباداني ها براي قليه “ميش ماهي”استفاه مي كنن.

پياز درشت 2 عدد

سير يك بوته

رب گوجه 3 قاشق سوپخوري

ادويه مخصوص ماهي كه شامل : زردچوبه،فلفل سياه،فلفل قرمز،پودر ليمو عماني.

آرد و نمك و ادويه براي سرخ كردن ماهي

تمر هندي يك بسته 100 گرمي

روغن به ميزان لازم

طرز تهيه قليه ماهي آباداني

اول پيازها رو ريز ريز خورد كرده و سرخ مي كنيم وقتي پيازها دارن خوب رنگ مي گيرند،سير هاي ريز خورد شده رو هم اضافه مي كنيم و تفت مي ديم.

ادويه مخصوص ماهي رو به سير و پياز اضافه مي كنيم و به تفت دادن ادامه مي ديم و بوي سير و پياز كه بلند شد و به مشامتون رسيد رب گوجه رو اضافه كنيد و مقداري ديگه تفت بديد تا رنگ رب گوجه باز بشه و به خوشرنگي برسه.

حالا نوبت اضافه كردن سبزي قليه ماهي هست كه از قبل بطور جدا سرخ كرده ايم .

3 تا 4 دقيقه اي مواد رو با هم مخلوط كرده و تفت مي ديم تا مواد در حين تفت دادن با هم ميكس شوند.

تمر هندي رو با آب گرم مخلوط كرده و چنگ مي زنيم تا شيره ي تمر با آب ميكس بشه.

تمر را كه خوب با آب مخلوط كرديم از صافي يا پارچه ي تميزي عبور ميديم تا هسته و ريشه تمر گرفته بشه و آب تمر صاف شده رو به مواد تفت داده اضافه مي كنيم

به مدت نيمساعتي صبر مي كنيم تا بجوشد و جا بيافتد.

توي يك ديس آرد و زردچوبه و نمك رو با هم مخلوط مي كنيم .

حالا ماهي ها رو كه از قبلا شسته ايم و با پارچه تميزي خشك كرده و آب ماهي را گرفته ايم

قطعه به قطعه درون مخلوط آرد و زردچوبه و نمك زده و درون روغن داغ سرخ مي كنيم

و هر قطعه ماهي كه كاملا سرخ شد به آرامي درون ديگ قليه قرار مي ديم .

وقتي همه ي ماهي ها رو سرخ كرديم و درون ديگ قليه جا داديم زير شعله ي اجاق گاز رو كم مي كنيم (بصورت دم كشي)

و درب ديگ قليه رو نيمه باز ميزاريم و مي گذاريم تا به مدت يكساعت روي شعله اجاق باشد تا قليه جا بيفتد يعني روغن قليه بياد بالا و روي قليه را بگيرد.

قليه شما آماده است

نوش جان

طرز تهيه قليه ماهي بندر عباسي

مواد لازم

گشنيز ۲۵۰ گرم
شنبليله ۵ شاخه
پياز بزرگ ۱ عدد
سير بزرگ ۱ عدد
فلفل سبز ۱ عدد
ماهي به ميزان دلخواه (هرنوع ماهي مي شود.ولي بيشتر با ماهي هوور يا همان ماهي تن تازه).
تمر هندي كه بهتر است از تمبر هندي بي هسته كه رنگ سياه دارد استفاده كنيم . به علت رنگ و طعم آن
رب گوجه فرنگي ۱ قاشق سر صاف غذاخوري

طرز تهيه قليه ماهي بندر عباسي

ابتدا سبزي ها را به اضافه پياز و سير و فلفل را در غذا ساز مي ريزيم تا كاملا ريز شود و مانند خمير يكدست شود .

روغن را در ظرفمان مي ريزيم و كمي كه داغ شد مواد را از غذا ساز يا همان ميكسر بيرون مي آوريم و در روغن سرخ مي كنيم .

كم زرد چوبه هم ميريزيم تا رنگ بهتري بگيرد و با شعله ملايم مي گذاريم خوب پخته شود و بوي دل انگيز مواد در بياييد .

وقتي كلا سرخ شد ماهي ها را هم اضافه مي كنيم و با شعله ملايم پخته شود. (نكته : ماهي اگر خوب با سبزي پخته نشود غذايمان بوي ضخم مي دهد.)

كاملا كه سرخ شد. تمبر هندي ۱۵۰ گرم را در ۱/۵ ليتر آب گرم از قبل مي گذاريم به مدت نيم ساعت خيس بخورد .

وقتي ماهي را با موادمان سرخ كرديم آب تمبر را از صافي با توري ريز رد مي كنيم و بعد آب تمبر را به مواد اضافه مي كنيم تا كاملا بجوشد و ماهي با آب تمبر خوب پخته شود .

رب گوجه فرنگي را همزمان با آب تمبر اضافه مي كنيم و شعله اجاق را زياد مي كنيم .

وقتي كه قليه ما جا افتاد به مدت ۱۰ دقيقه شعله را بسيار كم مي كنيم تا كاملا روغن را پس دهد .

قليه ما آماده است كه بسيار هم لذيذ است . اين قليه را برنج آبكش شده ميل مي كنند به اضافه سبزي خوردن و ليموي تازه .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۶:۳۶ توسط:myblog موضوع:

دستور تهيه قهوه ترك اصيل ايراني

طرز تهيه قهوه ترك ، آموزش دم كردن قهوه ترك

طرز تهيه قهوه ترك

دم كردن قهوه يكي از چيزهايي است كه خيلي ها دوست دارند بدانند، خيلي از افراد طرز دم كردن قهوه را به صورت صحيح نمي دانند .

براي درست كردن قهوه ترك بايد از پودر دانه هاي قهوه ي تازه برشته شده استفاده كنيد. دانه هاي قهوه را در هاون بكوبيد يا آسياب كنيد و پودر قهوه درست كنيد. همچنين مي توانيد براي اينكه تجربه بهتري از درست كردن قهوه داشته باشيد از قهوه جوش مخصوص استفاده نماييد.

اين نوع قهوه معمولاً به عنوان قهوه ترك شناخته مي شود و روش درست كردن آن در سراسر خاورميانه به يك شكل است. بنابراين به عنوان قهوه خاورميانه هم شناخته مي شود. در يونان در پاسخ به حمله تركيه به قبرس در سال 1974 نام آن را به قهوه يوناني تغيير دادند كه در حقيقت همان قهوه ترك است اما با يك نام متفاوت.

مواد لازم درست كردن قهوه ترك

(مقدار مواد در طي مراحل توضيح داده مي شود)

دانه هاي قهوه

آب (در صورت تمايل مي توان شير را جايگزين آن كرد)

شكر

عطر و طعم دهنده هاي لازم

دانه هاي قهوه را انتخاب كنيد. بهترين نوع آنها براي قهوه ترك عبارتند از : موكا، جاوا و ويني برشته شده. همچنين دانه هاي كمتر روغني عربي هم انتخاب مناسبي است.

دانه هاي قهوه را خوب آسياب كنيد. پودر قهوه تان بايد يكدست باشد و خيلي خوب آسياب شده باشد. پودر قهوه آماده هم مي تواند براي اين كار مورد استفاده قرار گيرد، البته زياد تازه نيست.

يك قاشق چاي خوري سر پر (5 گرم) به ازاي هر فنجان در cezve قهوه جوش مخصوص بريزيد. cezve يك ظرف مخصوص است كه قسمت پايين آن پهن است و داراي گردني باريك، يك دهانه و دسته اي بلند است.

شكر را به ميزان دلخواه خود اضافه كنيد و براي هر فنجان به اندازه ي همان فنجان آب سرد در قهوه جوش بريزيد.

اگر مي خواهيد عطر و طعم خوبي به قهوه تان بدهيد مي توانيد مانند نسخه عربي آن ، مواد زير را اضافه كنيد :

1/2 قاشق چاي خوري دانه هل خرد شده يا 1/8 قاشق چاي خوري هل و دارچين و جوز و ميخك.

مخلوط را با يك چنگال يا قاشق كوچك – مثل حركت هم زدن تخم مرغ – خوب هم بزنيد. چنگال بهتر از قاشق پودر خشك قهوه و آب را با هم مخلوط مي كند.

قهوه جوش را روي حرارت ملايم قرار دهيد تا به آرامي به جوش بيايد. در مدتي كه روي حرارت قرار دارد آن را هم نزنيد. هر چه حرارت كمتر باشد قهوه طعم بهتري پيدا خواهد كرد. قهوه جوش را به حال خود رها نكنيد.

مشاهده مي كنيد كه قهوه شروع به كف كردن مي كند. وقتي كه كف شروع به بالا آمدن كرد، آن را با قاشق داخل فنجان بريزيد زماني كه قهوه شروع به جوشيدن كرد و كف تا دهانه ظرف بالا آمد، قهوه جوش را از روي اجاق برداريد و وقتي قهوه كمي از حالت جوش درآمد آن را داخل فنجان مخصوص قهوه تركي بريزيد. فنجان هاي مخصوص قهوه تركي كوچكتر از فنجان هاي معمولي است. اگر فنجان مخصوص نداريد از فنجان كوچك معمولي استفاده كنيد.

اگر قهوه تان خيلي كف دارد آن را با قاشق برداريد. سپس قهوه جوش را مجدداً روي اجاق بگذاريد و همين كار را براي فنجان بعدي تكرار كنيد.

براي اينكه كف قهوه از بين نرود، از كناره فنجان قهوه را داخل آن بريزيد نه از وسط آن. كف قهوه گاهي اوقات در اسپرسو و در كشورهاي اروپاي غربي crema ناميده مي شود كه مانند كف شير به نظر مي رسد در حالي كه داخل آن شير ندارد. در كنار قهوه مي توانيد يك ليوان آب سرد هم سرو كنيد. آب را پيش از قهوه مي نوشند تا دهان تازه باشد و طعم قهوه را بهتر درك كنند.

طرز تهيه قهوه ترك

سرو كردن قهوه ترك

دور و بر فنجان را تميز كنيد.

يك قطعه راحت الحلقوم -آب نبات آدامس مانندي كه روي آن پودر شكر ريخته شده است- كنار آن براي شيرين كردن دهان پس از خوردن قهوه سرو كنيد.

نوشيدن قهوه ترك

قهوه ترك را به آرامي مي نوشند. حداقل يك دقيقه قبل براي برداشتن فنجان كوچك و نوشيدن قهوه صبر كنيد.

طرز تهيه قهوه ترك با شير

مواد لازم براي سه نفر :

قهوه ترك : 4 قاشق مربا خوري سر پر

شكر : 4 قاشق مربا خوري سر پر

شير : سه فنجان سر خالي (اندازه فنجان بايد به اندازه فنجان هايي باشد كه در آن قهوه را مي خواهيد سرو نماييد)

طرز تهيه قهوه ترك با شير

در يك شير جوش كوچك قهوه ترك، شكر و شير را ريخته و با قاشق مربا خوري به هم مي زنيم تا كمي حل شود سپس آن را روي شعله گاز با حرارت بسيار كم مي گذاريم و آرام آرام هم مي زنيم. هنگامي كه كمي قهوه داخل شير مخلوط شد دست از هم زدن برمي داريم.

قهوه را  روي گاز رها نكنيد زيرا ممكن است سر برود. زماني كه قهوه روي شير كمي حالت پف كرده به خود گرفت ( نه مانند زماني كه مي خواهد شير سر برود بلكه قهوه روي شير كمي حالت پف كرده به خود مي گيرد ) يعني قهوه آماده شده. شيرجوش را از روي گاز برداشته ولي قهوه را به هم نمي زنيم.

حال با قاشق مربا خوري به آرامي خامه قهوه (كف روي شير قهوه) را بر مي داريم و آن را بين فنجان ها تقسيم مي كنيم.

سپس بقيه شير قهوه را هم زده و در فنجان ها مي ريزيم.

حال قهوه آماده سرو مي باشد.

نكته : اگر مي خواهيد اين نوع قهوه را براي تعداد بيشتر يا كمتري از افراد سرو كنيد بايد به ازاي هر نفر يك قاشق مربا خوري سر پر قهوه و شكر اضافه نماييد ولي به ازاي هر سه نفر يك قاشق مربا خوري ديگر قهوه و شكر اضافه نماييد يعني اگر به عنوان مثال مي خواهيد اين قهوه را براي 6 نفر درست كنيد بايد 8 قاشق قهوه و 8 قاشق شكر بريزيد ولي اگر بخواهيد براي دو نفر اين قهوه را سرو نماييد بايد دو قاشق قهوه و دو قاشق شكر استفاده نماييد.

نكته :

اين قهوه را مي توان به جاي شير با همان ميزان آب نيز تهيه نمود كه البته طعم قهوه با شير بسيار مطبوع تر مي باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۳:۲۲ توسط:myblog موضوع:

طرز تهيه كيك ساده

طرز تهيه كيك ساده ، آموزش پختن كيك ساده

طرز تهيه كيك ساده

مواد لازم

تخم مرغ   4 عدد

روغن مايع   دو سوم ليوان

شكر    يك و نيم ليوان

ماست    يك ليوان

بيكينگ پودر   يك قاشق مرباخوري

وانيل    يك سوم قاشق چايخوري

آرد    دو ليوان


ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفي خوب هم مي زنيم تا كمي سفيد شوند.

شكر و روغن را نيز در ظرف ديگري مي ريزيم و هم مي زنيم تا به صورت مايع كرم رنگي درآيد.

سپس تخم مرغ هايي را كه قبلا زده بوديم، به مخلوط شكر و روغن اضافه مي كنيم و 5 دقيقه هم مي زنيم تا خوب مخلوط شوند.

بيكينگ پودر، وانيل و ماست را به مواد بالا اضافه مي كنيم و هم مي زنيم تا مايع يكدستي شود.

بعد آرد را كم كم به مايع اضافه مي كنيم (بهتر است آرد را روي مواد الك كنيم).

بعد به آرامي مايع كيك را هم مي زنيم تا آرد خوب مخلوط شود (بعد از اضافه كردن آرد، مايع را نبايد خيلي هم بزنيم).

ظرف پيركسي را از قبل چرب كرده و در فر مي گذاريم تا داغ شود.

سپس كمي آرد در ته ظرف پيركس داغ مي پاشيم و مايع كيك را درون آن مي ريزيم.

اين كيك را در ماكرويو به مدت 20 دقيقه مي گذاريم و اگر از فر استفاده مي كنيم، مدت 40 دقيقه مي گذاريم.

بعد از سرد شدن كيك، آن را برش مي زنيم و روي آن را با پودر قند و پودر گردو يا پسته يا بادام تزئين مي كنيم.

نكته :

منظور من از ليوان براي مواد لازم در بالا ، يك عدد ليوان فرانسوي است.

طرز تهيه كيك ساده شكلاتي

مواد لازم براي كيك : تخم مرغ : 4 عدد (220 الي 240 گرم)
آب گرم : 1/4 پيمانه (40 ميلي ليتر)
شكر : 1/4, 1 پيمانه (187 گرم)
وانيل شكري : 1/4 قاشق چايخوري
آرد : 1 پيمانه (105 گرم)
نمك : 1/8 قاشق چايخوري
بيكينگ پودر : 1 قاشق چايخوري (3 گرم)
نشاسته ذرت (پودرشده) : 1 پيمانه (105 گرم)
پودر كاكائو : 1/3 پيمانه (20 گرم)

مواد لازم براي كرم مياني كيك : كره : 2/3 پيمانه (105 گرم)
پودرقند : 1 پيمانه (115 گرم)
پودر كاكائو : 1/2 پيمانه (30 گرم)
تخم مرغ : 1 عدد (55 الي 60 گرم)
آب انگور : 2 قاشق سوپخوري (28 ميلي ليتر)
وانيل شكري : 1/4 قاشق چايخوري
خامه (فرم گرفته) : 2 پيمانه (400 گرم)
شكلات ذوب شده : 400 گرم

طرز تهيه كيك ساده شكلاتي

– ابتدا فر را روي حرارت 350 درجه فارنهايت  يا 180 درجه سانتيگراد روشن كنيد.

– تخم مرغ ها را داخل ظرف پلاستيكي يا شيشه اي شكسته به همراه آب گرم با همزن برقي به مدت يك دقيقه بزنيد.

– شكر و وانيل شكري را اضافه كرده و به مدت دو دقيقه ديگر به هم زدن ادامه دهيد.

– آرد را با نمك ، بيكينگ پودر ، نشاسته و پودر كاكائو مخلوط كرده و به مواد بالا اضافه كنيد و مايه را با ليسك (قاشق پلاستيكي) مخلوط كنيد تا يكدست شود.

– مايه را در قالب گردي به قطر 20 سانتي متر كه كف آن را كاغذ روغني قرار داده و با مقداري روغن مايع چرب كرده ايد بريزيد.

– قالب را در طبقه ي وسط فر به مدت 20 الي 30 دقيقه قرار دهيد تا پخته شود. سپس از فر درآوريد و بگذاريد تا كاملا” خنك شود.

طرز تهيه كرم مياني كيك شكلاتي

– كره را با همزن برقي بزنيد تا كاملا” نرم شود.

– پودر قند را با پودركاكائو مخلوط كرده و الك كنيد. سپس به همراه تخم مرغ و وانيل به كره بيفزاييد و با همزن برقي بزنيد تا مواد كاملا” يكدست شود.

– به مواد آب انگور بيفزاييد و به مدت سي ثانيه همه ي مواد را روي حرارت ملايم قراردهيد و هم بزنيد تا كمي رقيق شود.

– كيك را پس از سرد شدن دو برش افقي داده و ميان لايه هاي كيك كرم را بماليد. سپس لايه هاي كيك را روي هم گذاشته و اطراف و روي كيك را با خامه ي فرم گرفته بپوشانيد.

– شكلات ذوب شده را روي كيك بريزيد و صاف كنيد.

– كيك را در يخچال قرار داده تا شكلات بسته شود. سپس آن را در ظرف مورد نظر قرار داده و به صورت دلخواه با مقداري خامه ي فرم گرفته سفيد و شكلاتي تزئين كنيد.

نكته :

– مخلوط آرد را بهتر است قبل از اضافه كردن به مواد كيك دو تا سه بار الك كنيد. اين عمل باعث سبك شدن كيك مي شود.
– چاقوي مناسب براي برش كيك، چاقوي دندانه دار يا اره اي است.
– كيك در هنگام برش زدن حتما” سرد شده باشد.

طرز تهيه كيك ساده

طرز تهيه كيك ساده صبحانه

مواد لازم

تخم مرغ : ۲ عدد
آرد : ۲ ليوان
شير : ۱ ليوان
وانيل : نصف قاشق چايخوري
شكر : ۱ ليوان
بيكينگ پودر : ۲ قاشق چايخوري
روغن مايع : نصف ليوان

طرز تهيه كيك ساده صبحانه

براي تهيه كيك صبحانه ابتدا تخم مرغ ها را به همراه شكر و روغن در درون ظرف مناسبي با كمك همزن برقي با يكديگر مخلوط كنيد.

سپس آرد و بيكينگ پودر را الك كنيد و آن ها را به مايه كيك اضافه كنيد.

با كمك قاشق چوبي مايه كيك را هم بزنيد تا مواد به خوبي با يكديگر مخلوط شوند سپس مايه كيك را در درون يك قالب ۳۲ سانتي متري كه از قبل چرب كرده ايد بريزيد و قالب را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقيقه در درون فر با دماي ۱۸۰ درجه قرار دهيد.

در هنگام اجراي مراجل دستور پخت كيك صبحانه در صورت تمايل مي توانيد براي خوش طعم كردن كيك از آب پرتقال و يا آب آناناس نيز استفاده كنيد. اميدواريم از پخت اين كيك خوشمزه در منزل نهايت لذت را ببريد و لحظات خوب و خوشي را در كنار اعضاي خانواده خود سپري كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۰:۳۹ توسط:myblog موضوع:

آموزش تهيه كباب كوبيده خانگي و سنتي

طرز تهيه كباب كوبيده ، طرز تهيه كباب كوبيده سنتي مخصوص

طرز تهيه كباب كوبيده

مواد لازم

گوشت ران گاو 250 گرم
قلوه گاه گاو 300 گرم
دنبه گوسفند 250 گرم
پياز 250 گرم
زعفران 1/2 قاشق چايخوري
نمك و فلفل مقداري

براي : 4 نفر
حاضر است در : 120 دقيقه

طرز تهيه كباب كوبيده

پيازها را پوست بكنيد و بشويد و با دنده ريز رنده يا چرخ كنيد. روي پيازها نمك بپاشيد و 4 ساعت داخل يخچال قرار دهيد سپس آب پياز را بگيريد و داخل كاسه اي بريزيد.

گوشت ران ، قلوه گاه و دنبه را چرخ كنيد . سپس نمك بزنيد و 10 دقيقه خوب ورز دهيد. سپس مخلوط گوشت را داخل يخچال قرار دهيد تا سرد شود. پس از استراحت به مخلوط گوشت و پياز آب گرفته نمك و فلفل و زعفران بزنيد و با هم چرخ كنيد سپس خوب ورز دهيد تا بافت گوشت چسبنده شود.

براي به سيخ كشيدن ابتدا كاسه اي آب سرد در كنار دست تان قرار دهيد. دست تان را پيش از برداشتن مايه كباب با آب كمي مرطوب كنيد ، كمي از مايه كباب برداريد واز اطراف شروع به پوشاندن سيخ كنيد. در پايان ابتدا و انتهاي مايه كباب را به سيخ بچسبانيد.

پس از آماده شدن تمام سيخ ها را 1 ساعت داخل يخچال استراحت دهيد ( بهترين نوع طبخ براي كباب كوبيده آتش ذغال است اما ميتوانيد كباب ها را درون فر نيز اماده كنيد ).

سيخ ها را روي ذغال بگذاريد و با بادبزن شروع به باد زدن كنيد . آتش را آرام و يكنواخت باد بزنيد تا زماني كه گوشت خودش را بگيرد ، پس از اينكه گوشت خودش را گرفت ديگر نيازي به باد زدن نيست ( در زمان طبخ كباب ها را چند بار روي هم بزنيد تا روغني كه از كباب ها چكيده ميشود به خورد كباب ها برود ).

نكته ها :

ميتوانيد گوشت را چرخ كنيد و نمك بزنيد و داخل فريزر بسته بندي كنيد و در زمان تهيه كباب با پياز آب گرفته مخلوط كنيد و پس از 1 ساعت استراحت داخل يخچال به سيخ بكشيد. در بعضي از روش ها مايه كباب 1 شب داخل يخچال استراحت داده و سپس كباب ميشود.

 

كباب كوبيده

 

طرز تهيه كباب كوبيده اصل ايراني با ماهيتابه

 

مواد لازم

گوشت قلوه گاه گوسفندي 700 گرم

گوشت لخت گوساله 300 گرم

پياز درشت 2 عدد رنده شده و آب گرفته

زرده تخم مرغ 1 عدد دلخواه

پودر نان 1 قاشق غذا خوري  دلخواه

ورز به ميزان زياد !

طرز تهيه كباب كوبيده اصل ايراني با ماهيتابه

مهمترين چيز توي كباب كوبيده چيه؟ گوشت اونه.
تركيب درصد گوشتها با هم و انتخاب صحيح گوشت خيلي مهمه.
همونطور كه همتون مي دونيد گوشت مناسب براي كباب كوبيده قلوه گاه هست.
البته با تركيب گوشت گوساله.
به نسبت 70 به 30.
70 درصدش قلوه گاه گوسفندي و 30 درصدم گوشت لخت گوساله.
دو بار چرخ بشه و ورز هم خيلي مهمه.
نكته بعدي پياز آب گرفته هست.

حتما آبش رو بگيريد تا كباب از روي سيخ نريزه. البته براي اين مدل كه توي تابه درست مي شه كمي از آب پيازم بهش بزنيد تا زمان سرخ شدن زيادي خشك نشه.

استفاده از 1 قاشق پودر نان يا 1 زرده هم دلخواه هست.

كباب ها رو توي تابه بچينيد.

ميتونيد كف تابه رو خيلي خيلي كم چرب كنيد و همينطور روي كباب ها رو و در فر داغ بگذاريد و تند تند چك كنيد تا نسوزه
من با روش تابه ايش بيشتر پسنديدم.
به نظرم توي فر كمي خشك مي شه.
كبابهاتون رو توي تابه بچينيد و به تابه كمي روغن اضافه كنيد و روي گاز مثل كباب تابه اي سرخشون كنيد و با كته ايروني اصيل نوش جان كنيد…

من با نصف مقدار مواد داده شده كار كردم. و 5 سيخ كباب كوبيده كوچولو داشتم .
اين غذا اگه گوشتش رو از قبل آماده كرده باشيد جزو غذاهاي تنبلونه و سريع مي شه.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۲۷:۵۷ توسط:myblog موضوع:

آموزش پخت فرني

طرز تهيه فرني ، طرز تهيه فرني با آرد برنج

طرز تهيه فرني با آرد برنج

مواد لازم

شير           2  ليوان
آرد برنج       2 قاشق غذاخوري سرپر
شكر          4 قاشق غذاخوري
آب             0.5 استكان
گلاب          1 قاشق غذاخوري
كاكائو         1 قاشق مرباخوري براي تزيين

طرز تهيه فرني

ابتدا شير سرد را با ليوان هاي دسته دار كه در تمامي خانه ها يافت مي شود در قابلمه مورد نظر بريزيد. سپس آرد برنج و آب را اضافه كنيد و كاملاً هم زنيد تا آرد در شير سرد حل شود روي حرارت گذاشته و مرتباً هم زنيد اگر لحظاتي هم زدن را متوقف كنيد، باعث مي شود آرد برنج در شير گلوله گلوله شود. پس مرتباً به هم زنيد تا كمي غليظ شود بعد از روي حرارت كنار گذاشته و شكر و گلاب را اضافه كنيد.

دوباره روي حرارت گذاريد و هم زنيد تا قوام لازم براي فرني بدست آيد فرني را بايستي سريعاً در كاسه هاي كوچكي كه از قبل آماده چيده ايد، بريزيد دقت داشته باشيد كه در هنگام سرد شدن كمي سفت تر مي شود پس وقتي از روي حرارت برمي داريد نه سفت و نه شل باشد.

روش تزئين فرني

براي تزئين فرني كاكائو را در چند قطره آب حل كنيد تا عصاره غليظي بدست آيد و با نوك قاشق يا قطره چكان روي فرني هايي كه در كاسه ها كمي سرد شده و خود را گرفته، تزئين كنيد.

طرز تهيه فرني

نكات تكميلي در مورد فرني با آرد برنج

فرني با آرد برنج جزو دسرهاي ايراني ميباشد
زمان آماده سازي مواد اوليه و مايحتاج آن حدودا 5 دقيقه است
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 20 دقيقه ميباشد .
فرني با آرد برنج را مي توانيد در وعده صبحانه – ميان وعده – دسر – سرو كنيد .
توجه نماييد مقدار مواد اوليه و دستور تهيه براي 2 نفر مناسب ميباشد .

خواص فرني

فرني از ارزش غذايي بالايي برخوردار است.

فرني ارزش غذايي بالايي دارد و موادتركيبي آن حاوي ويتامين ب و مفيد براي بدن هستند اگر به جاي شكر در آن عسل بريزيد تبديل به يك معجون لاغري بي نظير مي شود. يكي از وعده‌هاي خوراكي بسيار خوشمزه كه در گذشته به عنوان يك خوراكي چاق كننده شناخته مي‌شد بر اساس پژوهش‌ هاي جديد براي تناسب اندام بسيار مفيد است.

فرني بايد در حد اعتدال مصرف شود زيرا زياده‌روي و يا به موقع مصرف نكردن‌ آن مي‌تواند زيان‌بار باشد. مصرف آن بعد از وعده غذايي اصلي توصيه نمي‌ شود زيرا به خاطر كالري بالا باعث افزايش وزن و بالا رفتن تري‌گليسيريد مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۰۵:۵۳ توسط:myblog موضوع: