وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

ديدن مرده در خواب چه تعبيري دارد

تعبير خواب مرده ، تعبير ديدن مرده در خواب

 

ابراهيم كرماني درباره تعبير خواب مرده مي گويد :

اگر ديد مرده زنده شد. دليل كه حالش نيكو بود. خاصه مرده را گشاده روي بيند. اگر زنده را مرده يند به خلاف اين است. اگر پدر مرده خود را با جامه هاي نيكو ديد و خرم، دليل كه كارش ساخته و دولتش زياد شود. اگر زن مرده خود را بيند، دليل كه درويش شود. اگر پسر مرده خود را ديد، دليل كه از غم برهد. اگر زني بيند پسر مرده او زنده شد، دليل كه غايبش از سفر بازآيد. اگر ديد مرده را زنده كرد، دليل كه زنده رامسلمان كند.

اگر ديد از پس مرده شد، اگر آن مرده مصلح بود، دليل كه راه او گزيند، اگر مفسد بود، دليل كه بيمار شود و شفا يابد.

اگر بيند كفن مرده اي معروف بكند، دليل كه در دنيا طريق آن مرده جويد، اگر عالم بوده باشد به علم. اگر مال دار به مال. اگر بيند خواست كفن مرده بكند و مرده را در گور زنده ديد، دليل كه آن مرده ديندار است. اگر بيند مرده را كفن كرد، دليل كه از خويشان مرده يكي را كفن كند.

ديدگاه محمدبن سيرين درباره تعبير خواب مرده :

اگر كسي مرده را ديد و از او پرسيد كه تو مرده بود او گويد كه من زنده ام، دليل كه احوال مرده در آن جهان مرده در آن نيكو بود و حق از وي خشنود بود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: اگر ديد مرده او را در كنار گرفت،دليل تندرستي بود. اگر مرده را از اهل خود شادمانه بيند، تاويلش به خلاف اين است. اگر ديد مرده از اهل او با وي مناظره كرد يا روي از وي بگردانيد، دليل است وصيتي كه كرده بود به جاي نياورده باشد. اگر بيند كه مرده خندان پيش او آمد، دليل كه كافر مرده بود. اگر ديد مرده در نماز بود، دليل كه آن مرده در دنيا استغفار بسيار كرده باشد.

اگر ديد جامه خود به مرده داد، دليل غم و اندوه است. اگر ديد مدره اي قران به وي داد يا كتاب فقه، دليل بر توفيق يافتن طاعت بود. اگر بيند مرده اي جامه مي فروخت دليل كه از آن نوع جامه گران شود. اگر در خواب مرده را نالان ديد، دليل كه آن مرده بدكردار بوده در دنيا. اگر ديد مرده از درد سر مي ناليد، دليل كه در دنيا با مردم تكبر كرده باشد. اگر ديد مرده از درد چشم مي ناليد، دليل كه غيبت مردم باشد. اگر ديد از درد دندان مي ناليد، دليل كه فحش بسيار به مردم داده باشد اگر از پهلو مي ناليد، دليل كه با زنانِ بدكردار بوده باشد. اگر از درد شكم مي ناليد، دليل كه حرام خورده باشد.

اگر بيند مرده جامه هاي نيك پوشيده بود، دليل كه با ايمان از دنيا رفته باشد. اگر مرده را با جامه هاي سفيد بيند، دليل كه در آخرت حال او نيكو بود. اگر مرده را جامه هاي سياه بيند به خلاف اين است و جامه زرد و كبود، دليل معصيت است. اگر مرده را جامه پوشانيد، دليل كه اجلش نزديك است.

حضرت دانيال و تعبير خواب مرده :

اگر بيند مرده او را چيزي داد از متاع دنيا، منفعت بود از جائي كه اميد ندارد. اگر ديد مرده چيزي خوردني به وي داد، دليل كه روزي حلال يابد.

جابر مغربي در مورد تعبير خواب مرده مي گويد :

اگر بينداز درد پشت مي ناليد، دليل كه زنان بسيار كرده باشد و با پدر و خويشان بدي كرده باشد. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: اگر بيند بامرده مجامعت كرد و اب مني از وي جدا نشده. دليل منفعت است اگر از وي جدا شد بد بود.اگر بيند با زنِ مرده مجامعت كرد، دليل كه از مال مرده چيزي به ويرسد. اگر ديد مرده را به شهوت بوسه داد، دليل كه زن خواهد و به مرادها برسد.

حضرت امام جعفر صادق (ع) درباره تعبير خواب مرده مي فرمايند :

ديدن كفن مرده در خواب بر سه وجه است

اول: مال.
دوم: ظاهرشدن مشكل.
سوم: فساد دين.
اگر ديد مرده زنده شد و معروف بود، دليل مال است.
اگر پادشاهي اين خواب بيند، دليل كه علم و حكمت آموزد و از شغلي كه طمع بريده بود باز يابد.
اگر در خواب ببيند با مرده جماع كرد و نطفه از او بيرون نيامد، منفعت مي يابد.
اگر در خواب ببيند بازن مرده جماع كرد، حاجتش برآورده مى شود.
اگر در خواب ببيند با مادر يا خواهر خود كه مرده اند جماع كرد، از اموال مرده جيزى به او مى رسد.
اگر در خواب ببيند كه مرده اى را با شهوت بوسيد، زن مى گيرد و به مرادش ميرسد.

منوچهر مطيعي تهراني درباره تعبير خواب مرده مي گويد :

مرده دوست و مهمان است و يدنش علتي براي ترس و وحشت در خواب نيست . اگر در خواب مرده اي را ببينيد دوستي را ملاقات مي كنيد يا مهماني براي شما مي رسد. اگر مرده را در لباس خوب و چهره بشاش ببينيد هم براي بيننده خواب خوب است و هم نشان آن است كه روح مرده در آرامش به سر مي برد. اگر مرده در لباس ژنده و پاره و چهره اش عبوس و گرفته باشد خواب ما مي گويد غم و ناراحتي برايمان پيش خواهد آمد و گرفتار سختي و تنگي مي شويم.

اگر مرده در اين حالت چيزي به شما بدهد خوب است ولي اگر چيزي از شما بگيرد و ببرد خوب نيست. اگر مرده شما را دعوت كند و شما همراه او برويد خوب نيست. وقتي كه يك زنده را مرده ببينيم و آن زنده آشنا باشد نشان طول عمر و سلامت او است. اگر در خواب ببينيد كسي كه مرده آمد و كنار شما نشست خوب است ولي اگر مرده شما را دعوت كرد و نزد خود نشاند خوب نيست و اگر دست بر گردن شما افكند بدتر است.

اگر كسي در خواب ببيند لباس خود را به مرده مي دهد خوب نيست و نشان آن است كه سلامتش به خطر مي افتد و زيان مي بينيد و به آبرويش لطمه وارد مي آيد. اگر بر عكس ببينيد از مرده لباس مي گيريد خوب است چرا كه حرمت و عزت و احترام و آبرو به دست مي آوريد.

يوسف نبي عليه السلام و تعبير خواب مرده :

ديدن صحبت با مردگان نيكو باشد
ديدن سلام كردن به مرده شادي بود
ديدن مرده در خواب از غم بيرون آيد
ديدن مرده در كنار خود زيادتي عيش بود

تفسير مولف از تعبير خواب مرده :

اگر خواب بيند مرده آمده و او را مي خواهد همراه خود ببرد .اگر با مرده همراه شد دليل كه در راه و روش اوست ولي اگر با او همراه نشد دليل كه از راه و روش او پيروي نمي كند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۵۷:۵۵ توسط:myblog موضوع:

ديدن مار در خواب چه تعبيري دارد ؟

تعبير خواب مار

محمدبن سيرين در مورد تعبير خواب مار مي گويد :

ديدن مار به خواب، دليل دشمني پنهان بود. اگر مار را در خانه بيند، دليل دشمني خانگي بود. اگر در صحرا بيند دشمني بيگانه است. اگر بيند كه با مار جنگ كرد، دليل است با دشمن خصومت كند. اگر بيند كه مار بر وي خيره شد، دليل است كه دشمن بر وي غالب گردد. اگر خود را خيره بيند دشمن را قهر كند. اگر بيند كه گوشت مار خورد، دليل شاهي است. اگر بيند كه مار به دو پاره كرد، دليل است كه مال دشمن خورد. اگر بيند كه ماري مرده، دليل كه آفتي از وي رفع شود.

ابراهيم كرماني درباره تعبير خواب مار مي گويد :

اگر بيند كه ماري سفيد بگرفت، دليل بزرگي بود. اگر بيند كه مار از وي بگريخت، دليل ضعفِ دشمن است. اگر ماران سياه بيند، دليل است دشمن بسيار بود. اگر مار را سبز بيند، دليل است كه دشمن او زاهد و صالح بود. اگر زرد بيند، دليل است دشمن او بيمارگونه بود. اگر مار را سرخ بيند، دليل است دشمن او معاشر است. اگر بيند كه ماران بسيار پيش او جمع شدند، دليل است خويشان دشمن او باشند.

نظر جابر مغربي درباره تعبير خواب مار اينگونه است :

اگر كسي بيند كه از سوراخ دهان يا بيني يا گوش يا ذكر يا مقعد او ماري بيرون آمد، دليل كه فرزند دشمن او است. اگر بيند كه مار را بگرفت و گزندي به وي نرسيد، دليل است كه بزرگي يابد و بر دشمن غالب شود و مقصودش حاصل شود.

حضرت امام جعفر صادق (ع) درباره تعبير خواب مار مي فرمايند :

ديدن مار در خواب بر ده وجه است

اول: دشمن پنهان.
دوم: زندگاني.
سوم: سلامتي
چهارم: پادشاهي.
پنجم: سپه سالاري.
ششم: دولت.
هفتم: زن.
هشتم: مراد.
نهم: پسر.
دهم: سيلاب (سيل).

تفسير منوچهر مطيعي تهراني درباره تعبير خواب مار اين است :

مار،خطر يا دشمن خانگي است. خطري كه بدون اطلاع قبلي و بي آنكه انتظارش را داشته باشيد و حدس بزنيد چه مي شود و چه كسي در كمين شماست به سراغتان مي آيد و دشمني است زيبا و قشنگ و خوش نقش و نگار و دل فريب كه كه زير سر يا در خانه شما هست و از وجودش بي اطلاع عيد اما اين دشمن اگر فرصت بيابد نيش زهر آلود خودش را در تن شما فرو مي برد. برخي نوشته اند، مار ثروت است و دارائي نهفته و موجود كه در اين مورد نيز شما از وجودش بي خبريد. اين تعبير از آنجا ريشه مي گيرد كه در افسانه ها گفته اند و خوانده ايم كه دفائن و خزائن گنجينه هاي نهفته در زير خاك و ويرانه هاي قصور كهن و باستاني را مارها و اژدها و افعي ها حراست و پاسداري مي كنند و چون اين باور در اعماق ذهن ما هست ديدن مار مي تواند به پول اندوخته و نهفته اشاره اي باشد كه ما از وجودش بي اطلاع هستيم.گفتم كه مار دشمني است زيبا و خوش نقش و نگار و دل فريب و آرام كه بي صدا مي آيد و زهرش را مي ريزد و مي رود. چنين موجودي مي تواند يك زن زيبا نيز باشد. زني كه در عين دولت داشتن خطرناك است و در عين خطرناك بودن دوست داشتني است. در خواب خيره نگريستن به چشم مار را ميمون ندانسته اند. چندين حيوان و جانور هستند كه در خواب به چشم آنها خيره شدن خوب نيست از آن جمله است مار. اگر ديديد ماري را كشتيد بر دشمني پيروز مي شويد ولي به زودي ندامت و پشيماني به سراغ شما مي آيد.

علامه مجلسي ( ره) درباره تعبير خواب مار مي گويد :

ديدن مار را در خواب قرض و وام مي دانم

لوك اويتنهاو و تعبير خواب مار :

مار : وجود موانع به هر شكل و نوعي
مار چند سر : جذبه
تبديل به مار شدن : عدم احترام
گرفتن آن : وسوسه
اگر نتوان از دست آن فرار كرد: نااميد بودن نسبت به آينده
نيش خوردن ازمار: از بين رفتن آرامش در خانواده
ماري كه خودرا كش و قوس ميدهد : شما با تكيه بر شانستان از يك خطر خواهيد جست
كشتن آن : پيروزي در مقابل دشمن
مار افعي : اطراف شما پر از آدمهاي ياوه گوست
گرفتن افعي : شما براي مشكلاتتان راه حلي خواهيد يافت
نيش خوردن از افعي : بدبختي

ديدگاه يوسف نبي عليه السلام از تعبير خواب مار :

ديدن مار بلائي باشد كه از دشمن به وي رسد كه از او شاد شود
ديدن بيرون آمدن مار از شكم فرزند دشمني كند
ديدن گزيدن مار از دشمن گزند رسد
ديدن مار بزرگ دشمن بزرگ باشد

تعبير خواب مار از تام جت ويندو :

مار در خواب ، نخست نشانگر غريزه جنسى است و ازسوى ديكر
ممكن است باعث بروز ريشه دارترين ورضايتبخش ترين رابطه ها
شود .
اگر در خواب بببند كه مارى به  دور بدنش پيچيده ، تعبير آنست
كه خواب بين اسير و كرفتار هيجانات خويش است .
اگر ببيند مارى دمش را به دهان برده است ، نشانگر ميل به
مقاربت و همخوابكى است .
اگر ببيند كه مارى اورا بلعيد ، نشانگر عمرى است كه از خواب
بين مى كذرد و تعبير آن جنين است كه فرد از تلف شدن عمرش
ناراحت است .
اگر ببيند مارى به دور چوبى جنبره زده است ، نشانگر شفا ،
تولد مجدد و شادابى است .
اگر در خواب مارى را در جمنزار ببيند، نشانگر بى وفايى ،
افسوس خوردن و تهمت است .

تعبير خواب مار از اسماعيل بن اشعث :

اگر ببيند تعدادي مار دورش را گرفتند، خويشان و بستگانش با او دشمن هستند.

آنلي بيتون درباره تعبير خواب مار مى‏ گويد :

1ـ اگر زني خواب ببيند ماري مرده به او نيش مي زند ، نشانه آن است كه از بدخواهي و شرارت كسي عذاب خواهد كشيد .
2ـ ديدن مار ، نشانه ابتلا به انواع و اقسام شر و بدي است .
3ـ اگر خواب ببينيد مارها در هم مي لولند ، نشانه آن است كه از كشمكش هاي خود با ديگران نادم و پشيمان خواهيد شد .
4ـ كشتن مار در خواب ، نشانه آن است كه از هر فرصتي براي پيش بردن زندگي خود استفاده خواهيد كرد و از پيروزي بر دشمنان لذت خواهيد برد .
5ـ اگر خواب ببينيد از روي مارها راه مي رويد ، نشانه آن است كه از بيماري كه گريبانتان را خواهد گرفت هراسان خواهيد شد . افراد خود خواه مي كوشند مقام و شان شما را ميان دوستانتان پائين بياورند .
6ـ اگر خواب ببينيد ماري شما را نيش مي زند ، نشانه آن است كه تسليم كارهاي ناپسند خواهيد شد .
7ـ اگر خواب ببينيد ماري خوش خط وخال از لاي علفهاي سرسبز به سوي شما مي آيد و از كنار شما مي گذرد و جايي ناپديد مي شود و بعد از مدتي باز از دور پديدار مي شود ، و به سمت شما مي آيد و هر چقدر كه نزديكتر مي شود ، بزرگتر و بزرگتر به نظر مي رسد ، تا اينكه مبدل به اژدهاي عظيم مي گردد ، نشانه آن است كه با نافرماني و بي قيدي شما كارها از بد هم بدتر مي شود . اما پذيرفتن وظايف خود و كنار گذاشتن كاهلي اوضاع بهبود مي يابد .
8ـ اگر خواب ببينيد ماري به گرد شما حلقه مي زند و نيش خود را بيرون مي آورد ، نشانه آن است كه با ناتواني در چنگ دشمنان اسير خواهيد ماند .
9ـ خريد و فروش مار در خواب ، نشانه آن است كه براي پيروزي به مخالفان خود ، سياستمدارانه با آنها رفتار مي كنيد .
10ـ اگر خواب ببينيد مويي ناگاه مبدل به ماري مي شود ، نشانه آن است كه وقايعي بي اهميت افكار شما را پريشان مي كند .
11ـ اگر خواب ببينيد مارها به شكل هاي غير عادي مبدل مي گردند ، نشانه آن است كه مشكلات شما تنها با حفظ خونسردي و آرامش و داشتن اراده اي قوي بر طرف مي گردد .
12ـ اگر خواب ببينيد مارها در آب مي لولند ، نشانه آن است كه در جايي كه احساس مي كنيد به لذتي تمام و كمال دست مي يابيد ، با درد سر روبرو مي شويد .
13ـ اگر خواب ببينيد مار كسي را نيش مي زند ، نشانه آن است كه ناآگاهانه به يكي از دوستان خود ، صدمه اي مي زنيد .
14ـ ديدن مارهاي كوچك در خواب ، نشانه آن است كه كساني را دوست مي پنداريد و از آنان پذيرايي  مي كنيد كه مي كوشند شما را پنهاني بدنام سازند ، و موفقيتهاي روز افزون شما را نابود بسازند .
15ـ اگر خواب ببينيد بچه ها با مار بازي مي كنند ، نشانه آن است كه نمي توانيد دوست را از دشمن تشخيص بدهيد .
16ـ اگر زني خواب ببيند بچه اي ، مار پشت سر او مي گذارد و صداي فس فس مار را مي شنود ، نشانه آن است كه كساني او را متقاعد مي سازند كه ثروت خود را تسليم ديگران كند . بعداً پي خواهد برد كه به دام دسيسه دشمنان افتاده است .
17ـ اگر زني خواب ببيند ماري را تحت فرمان خود در آورده است ، نشانه آن است كه حقوق او در آستانه پايمال شدن قرار خواهد گرفت . اما قانون و دوستان با نفوذش از او حمايت خواهند كرد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۵۴:۰۷ توسط:myblog موضوع:

لباس عروس در خواب چه تعبيري دارد

تعبير خواب لباس عروس ، تعبير خواب لباس عروسي

آنلي بيتون درباره تعبير خواب لباس عروس مى‏ گويد :

1ـ ديدن لباس عروسي در خواب ، علامت آن است كه با دوستاني صميمي آشنا خواهيد شد و در كارهايي شادي بخش شركت خواهيد كرد .
2ـ ديدن لباس عروسي كثيف و چروك در خواب ، علامت آن است كه رابطه شما با فردي شايسته قطع خواهد شد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۵۰:۱۴ توسط:myblog موضوع:

شعر دلتنگي عاشقانه

شعر دلتنگي

صدايـــــــم ميـــــزد گلــــــم

گلـي بـــــودم در باغچه دلــــش

امــــــا او باغبـــــان عاشقـي نبـــود

گاهـــي سر ميــــزد و دل ميـــبرد

سالـــــها بعد دانستــــــم كه مـن تنــــها نبـــودم

او باغبــــــــان گـــل هاي زيــــادي بـــود…

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

ديشب از دلتنگيت بغضي گلويم را شكست

گريه اي شد بر فراز آرزوهايم نشست

من نگاهت را كشيدم روي تاريخ غزل

تا بماند يادي از روزي كه بر قلبم نشست…

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

شعر دلتنگي

دلم كار دست است

خودم بافتمش…

تارش را از سكوت

پودش را از تنهايي

همين است كه خريدار ندارد….

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

در دل درديست از تو پنهان كه مپرس

تنگ آمده چندان دلم از جان كه مپرس

با اين همه حال و در چنين تنگدلي

جا كرده محبت تو  چندان كه مپرس…

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

كمي گيجم كمي منگم عجيب است

پريده بي جهت رنگم عجيب است

تو را ديدم همين يك ساعت پيش

برايت باز دلم تنگ است…

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

شعر دلتنگي

براي بعضي از دردها نه ميتوان گريه كرد

نه ميتوان فرياد زد

براي بعضي دردها

فقط ميتوان نگاه كرد

لبخند زد و بي صدا شكست…

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

هيچ كس اشكي براي مانريخت

هركه بامابود ازمامي گريخت

چندروزي هست حالم ديدنيست

حال من ازاين وآن پرسيدنيست

حافظ شوريده فالم راگرفت

يك غزل آمدكه حالم راگرفت

“مازياران چشم ياري داشتيم

خودغلط بودآنچه مي پنداشتيم”

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

گاهي گمان نمي كني ولي ميشود

گاهي نمي شودكه نمي شودكه نمي شود

گاهي هزاردوره دعابي اجابت است

گاهي نگفته قرعه به نام تو ميشود

گاهي گداي گداي گدايي وبخت نيست

گاهي تمام شهرگداي تومي شود

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

شعر دلتنگي

پاهايت را…
بگذار اينجـا

درست روي :قلـبم”

ببخش مـرا

چيز ديگـري نداشتـم

كه فرش قدومت كنم

آهسته قدم بردار اينجا

تار و پود اين فرش قرمز

پرازگل “احساسم است …

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

باد مي شوم

لاي زلف تو مي پيچم

دست به موهايت مي كشي

دست هايت مرا نوازش كرده اند

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

پا به پاي من بيا

دست در دست تو مي مانم

ليلي مي شوم

مجنون باش

بگذار دور شويم از اين شهر

من بانو مي شوم براي لحظه هايت

تو آقاي ثانيه هايم باش

بيا و ببين من جور ديگر دوستت خواهم داشت

مثلا باران بيايد

دستت را مي گيرم

با هم به خيابان مي رويم

و بلند بلند برايت ليلي و مجنون مي خوانم

برايت لاك قرمز مي زنم

و ميان جمع تو را مي بوسم

پا به پاي من بيا

من

شهر بهتري مي شناسم

ميان بازوانم

ميان بازوانت

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

شعر دلتنگي

مــــــــن ، تـــــــو

مــــــــــــا

يــــــادت هستــــــــ ؟

تــمـــام شـــد …

حــــالا : تــــــو ، او : شمـــــــــا

مــــن هـــــــــم به سلامت . . .

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

زهياهوي زندگي..

دريافتم چه دويدن هايي كه فقط پاهايم را از من گرفت…

درحاليكه گويي ايستاده بودم!

چه غصه هايي كه فقط به سپيدي مويم حاصل شد..

درحاليكه قصه كودكانه اى بيش نبود!

دريافتم كسي هست كه اگر بخواهد ميشود..

و اگر نخواهد نمي شود!

به همين سادگي…

خدايا مرا ببخش . . .

بخاطر تمام درهايي كه كوبيدم و خانه تو نبود

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

گاهي

دلت بهانه هايي مي گيرد كه خودت انگشت به دهان مي ماني…!!

گاهي دلتنگي هايي داري كه فقط بايد

فريادشان بزني اما سكوت مي كني …

گاهي..!

پشيماني از كرده و ناكرده ات…

گاهي دلت

نمي خواهد ديروز را به ياد بياوري انگيزه اي براي

فردا نداري و حال هم كه…

گاهي فقط دلت

ميخواهد زانو هايت را تنگ در آغوش بگيري وگوشه اي

گوشه ترين گوشه اي…! كه مي شناسي بنشيني و”فقط”

نگاه كني…

گاهي چقدر دلت براي يك خيال راحت

تنگ مي شود…

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

شعر دلتنگي

دلم گرفته و متنفرم

از آدم هايي كه

ميخوان مال اونا باشي

اما خودشون مال تو نيستن

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

اول دستها, بعد چشمانش را؟

صدايش را اول؟

يالبخندهايش؟

ازكجا بايد شروع كرد

فراموش كردنش را؟

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

اگه من عاشق ديوار بودم ترك ميخورد و يك پنجره ميشد …

اگه غم چشامو آينه ميديد دلش درگير اين منظره ميشد …

اگه تنهاييمو به شب ميگفت همه شهرو برام بيدار ميكرد ….

اگه با كوه درد دل ميكردم صدامو لا اقل تكرار ميكرد

اما تو …


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۲۳:۲۱ توسط:myblog موضوع:

شعرهاي تولد ، شعر تبريك تولد عاشقانه و دوستانه

شعر تولد ، متن تبريك تولد ، شعر تبريك تولد

روزي كه به دنيا آمدي هرگز نميدانستي زماني خواهد رسيد

كه آرامش بخش روح و روان كسي هستي كه با بودن تو دنيا برايش زيباتر است

بهانه ي زندگيم تولدت مبارك

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

شعر تولد ، متن تبريك تولد ، شعر تبريك تولد

عزيز دلم تولدت را تبريك مي گويم و دعاگويم مزرعه ي زندگي ات

همواره پر از محصول موفقيت و بردباري باشد

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

در روز تولدت

تنها كمي

براي چشم به هم زدني

دستت را به من بده

تا دلت را در آغوش گيرم

تولدت مبارك

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

با تمام مداد رنگي هاي دنيا

به هر زباني كه بداني يا نداني!

خالي از هرتشبيه و استعاره و ايهام

تنها يك جمله برايت خواهم نوشت:

تولدت مبارك

خاص ترين مخاطب خاص دنيا

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

شعر تولد ، متن تبريك تولد ، شعر تبريك تولد

زيبايي گل را براي زندگيت و كوتاهي عمرش را

براي كوتاهي غمهايت آرزومندم

تولدت مبارك

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

يك جهان قاصدك ناز به راهت باشد

بوي گل ، نذر قشنگي نگاهت باشد

و خداوند شب و روز و تمام لحظات

با همه قدرت خود پشت و پناهت باشد

تولدت مبارك

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

ديشب براي روز تولدت يك سبد ستاره چيده ام

تكه اي از ماه را و يك شاخه نيلوفر

تو متولد مي شوي و من عاشق تر مي شوم

تولدت مبارك

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

عشق را اولين بار در نگاهت تجربه كرم زندگي را در كنار تو آموختم

دلم را به تو بهترين امينم سپردم

روز تولدت را در تاريخنگار قلبم حك كردم

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

عزيزم

از وقتي خانه عشقت پناهگاه خستگي ام شد

انديشيدم كه الهه عشق بهترين را نصيب من كرده است.

سالروز تولدت را كه قشنگترين روز زندگي ام است تبريك ميگويم.

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

در تمام عمرم يك بار عاشق شدم

و وابسته به كسي كه براي داشتنش حاضرم از تمام زيبايي هاي دنيا بگذرم

نبض حياتم بعد از عشق به خدا براي تو مي تپد

سالروز تولدت مبارك

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

شعر تولد ، متن تبريك تولد ، شعر تبريك تولد

الهي جاده زندگيت هموار

آسمان چشمانت صاف و درياي دلت هميشه آرام و زلال باشد

و هيچ وقت از دنيا خسته نباشي . . .

تولدت مبارك

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

تمام لحظه هاي عمرم بدرقه نفس كشيدن توست

به دنبال كوچكترين فرصت بودم تا بزرگترين تبريك را نثار قلب مهربانت كنم

ورق خوردن برگ سبز ديگري از زندگي ات را تبريك ميگويم

تولدت آذين زندگي ام باد . . .

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

وجود تو تنها هديه گرانبهايي بود كه خداوند من را لايق آن دانست

و هديه من به تو نازنين قلب عاشقي است كه فقط براي تو ميتپد

عاشقانه و صادقانه دوستت دارم و سالروز تولدت را تبريك ميگويم

تولدت مبارك

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

دستانم تشنه دستان تو، شانه هايم تكيه گاه خستگيهايت

به پاكي چشمانت قسم تا ابد با تو ميمانم

بي آنكه دغدغه فردا را داشته باشم

چون ميدانم فردا بيش از امروز دوستت خواهم داشت

عزيزم سالروز تولدت مبارك.

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

شعر تولد ، متن تبريك تولد ، شعر تبريك تولد

اي زيباترين ترانه هستي

بدان كه شب ميلادت برايم ارمغان خوبيها و زيباييهاست

پس اي سركرده خوبيها ميلادت مبارك . . .

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

روز تولدت اولين روز از سفر 365 روزه توست به دور خورشيد

از سفرت لذت ببر

تولدت مبارك

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

عزيزم به خاطر همه آرامشي كه از تو دارم خدا را شكر ميگويم

به پاس تمام خوبيهايت بهترينها را برايت آرزو ميكنم . . .

تولدت مبارك

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

باهفت آسمون پرازگل ياس وميخك

باصدتادرياپرازعشق واشتياق وپولك

يه قلب عاشق بايه احساس بي قراروكوچك

فقط ميخوادبهت بگه تولدت مبارك

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

روزتولدتوستاره هادميدند

پرستوهاي عاشق به خونشون رسيدند

روزتولدتوبخت من ازراه رسيد

نيمه جوني،جون گرفت تشنه به دريارسيد

تكرارحرفهاي مني مثل سرودزندگي

عشقت شده براي من بودونبودزندگي

تولدت مبارك

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

شعر تولد ، متن تبريك تولد ، شعر تبريك تولد

بهترين آهنگ زندگي من تپش قلب توست

و قشنگ ترين روزم روز شكفتنت.

تولدت مبارك

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

لبخند زدي و آسمان آبي شد ٫ شب هاي قشنگ تير مهتابي شد

پروانه پس از تولد زيبايت / تا آخر عمر غرق بي تابي شد . . .

تولدت مبارك عزيزم . . .

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

جشن كوچكي در دلم برپاست ، چون امروز روز تولد توست

كاش روزي هم تولد حضور تو در قلبم را چشن بگيرم

جشني با شكوه و بزرگ در قلبي كوچك

تولدت مبارك . . .

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

لحظه تولدتو ، شروع پرواز است براي پرستـــوها و خاطره ماندني براي تمام آسمانها.

تولــ ــ ـ ـــدت مبارك عزيزم

http://2bia.com/wp-content/uploads/2016/08/love-poem.gif

هنوز هم زمستون به يادت بهاره / تو قلبم كسي جز تو جائي نداره

صداي دلم ناسازگاره / سكوتم به جز تو صدائي نداره

عزيزم تو اولين كسي هستي كه عشقش در قلبم متولد شد

و تولد عشق تو در بهار را تا پايان حيات بشر به كما خواهم برد

از طرف دوست دار هميشگي تو . . .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۱۷:۵۷ توسط:myblog موضوع:

شعر فارسي با موضوع دوستي

دوست در اشعار فارسي :

 

خانه ي دوست كجاست؟
در فلق بود كه پرسيد سوار
اسمان مكثي كرد
رهگذر شاخه ي نوري كه به لب داشت به تاريكي شن ها بخشيد
وبه انگشت نشان داد سپيداري و گفت
نرسيده به درخت
كوچه باغي است كه از خواب خدا سبز از تر است
ودر آن عشق به اندازه ي پرهاي صداقت ابي است
مي روي تا ته آن كوچه كه از پشت بلوغ ،سربه در مي ارد
پس به سمت گل تنهايي مي پيچي
دو قدم مانده به گل
پاي فواره ي جاويد اساطير زمين مي ماني
وترا ترسي شفاف فرا مي گيرد
در صميميت سيال فضا، خش خشي مي شنوي
كودكي مي بيني
رفته از كاج بلندي بالا،جوجه بردارد از لانه ي نور
واز او مي پرسي
خانه ي دوست كجاست؟

سهراب سپهري

اي دوست مـرا بــه حال ِ خـود بـاز گذار
با خلـوتِ من تو را چكار اســت ، چكار؟
بگذار به دردِ خويــش بــاشم مشغــول
بيــزارم از اين جمـــع دروغــين ، بيـــزار

ابراهيم منصفي

شعر دوستي ، شعر درباره دوست ، شعر در مورد دوستي

باغي كه در آن آب هوا روشن نيست
هرگز گل يكرنگ در آن گلشن نيست
هر دوست كه راستگوي و يكرو نبود
در عالم دوستي كم از دشمن نيست

محمد فرخي يزدي

چشمي دارم همه پر از صورت دوست
با ديده مرا خوشست چون دوست در اوست
از ديده دوست فرق كردن نه نكوست
يا دوست به جاي ديده يا ديده خود اوست

مولوي

تا نگذري از جمع به فردي نرسي
تا نگذري از خويش به مردي نرسي
تا در ره دوست بي سر و پا نشوي
بي درد بماني و به دردي نرسي

ابوسعيد ابوالخير

شعر دوستي ، شعر درباره دوست ، شعر در مورد دوستي

آن به كه در اين زمانه كم گيري دوست
با اهل زمانه صحبت از دور نكوست
آنكس كه به جمگي ترا تكيه بر اوست
چون چشم خرد باز كني دشمنت اوست

خيام

شعر دوستي ، شعر درباره دوست ، شعر در مورد دوستي

جملات و اشعار بزرگان در مورد دوست و دوستي :

 

«آري آغاز دوست داشتن است// گرچه پايان راه ناپيداست// من به پايان دگر نينديشم// كه همين دوست داشتن زيباست»
فروغ فرخزاد
«آسايش دو گيتي تفسير اين دو حرف است// با دوستان مروت، با دشمنان مدارا»
حافظ
«آنان كه دوستي و محبت را به‌زندگي خود راه نمي‌دهند،به‌آن ماند كه طلوع خورشيد را مانع شوند.»
سيسرو
«آنچه مردم، دوستي مي‌خوانند چيزي غير از نفع شخصي نيست، دوستي خودپرستي انسان است كه مي‌خواهد از ديگران به عنوان دوستي متمتع گردد.»
فرانسوا لارشفوكو
«آن كس كه در هرجا دوستاني دارد، همه جا را دوست‌داشتني مي‌يابد.»
ضرب‌المثل چيني

 الف

«از بس كه مهر دوست به دل جا گرفته است// جايي براي كينهٔ دشمن نمانده است»
اظهري كرماني

«از جان طمع‌بريدن آسان بود وليكن// از دوستان جاني مشكل توان بريدن»
حافظ

«از جهان گرچه بوستان خوشتر// بوستان هم به دوستان خوشتر»
مكتبي شيرازي

«از خويشاوندان به‌راحتي مي‌توان بريد، اما رشته دوستي را هرگز.»
سيسرو

«از سلامتي خود مواظبت مي‌كنيم، براي روز مبادا پول ذخيره مي‌كنيم، سقف خانه را تعمير مي‌كنيم و لباس كافي مي‌پوشيم، ولي كيست كه در بند آن باشد كه بهترين دارايي يعني دوست را به صورتي عاقلانه براي خود فراهم كند؟»
رالف والدو امرسن

«از محبت، نار نوري مي‌شود// وز محبت، ديو حوري مي‌شود»
مولوي

«از هرچه بگذري، سخن دوست خوش‌تر است// از يار ناز خوش‌تر و از من نيازها»
اديب پيشاوري

«اغلب، دوستان ما از خطرناك‌ترين دشمنان هستند.»
آندره ژيد

«اگرچند، بدخواه‌كشتن نكوست// از آن كشتن آن به كه گرددت دوست»
اسدي طوسي

«اگر دوستان نتوانند از گناهان كوچك يكديگر چشم‌پوشي كنند، نخواهند توانست دوستي خود را به جايي برسانند.»
لابروير

«اگر دوست تو مرتكب خطايي شد از دوستي او صرفنظر مكن زيرا كه انسان در معرض خطا است، تا مي‌تواني دوست براي خودت آماده كن نه از براي مالت.»
فيثاغورس

«اگر هر كس همه كس را دوست مي‌داشت همه كس صاحب دنيا مي‌شد.»
فردريش شيلر

«اين دغل دوستان كه مي‌بيني// مگسانند دور شيريني»
سعدي

شعر درباره دوست ، شعر در مورد دوستي

 ب

«با چه كساني دوست و رفيق مي‌باشي تا بگويم چگونه آدمي هستي.»
رالف والدو امرسن
«براي اين‌كه دوست پيدا كني بايد خود را لايق و آماده دوستي بار بياوري.»
آندره موروا
«بر دوستي كه حسود باشد، ايمن نمي‌توان بود.»
بزرگمهر
«بگذار كه دوستي كم كم به اوج خود برسد، اگر اين رسيدن برق‌آسا باشد ناگهان از نفس مي‌افتد و متوقف مي‌شود.»
ولتر
«بود آينه دوست را مرد دوست// نمايد بدو هرچه زشت و نكوست»
اسدي طوسي
«بهترين دوستان من كساني هستند كه پيشاني و ابروهاي آنها باز است.»
ويكتور هوگو
«بهترين و حقيقي‌ترين دوستانم از تهي دستانند، توانگران از دوستي چيزي نمي‌دانند.»
آماديوس موتزارت
«به خدا تكيه كن و مطمئن باش زير سايهٔ خدا دوستان زيادي پيدا مي‌كني.»
ناشناس
«به دوستي كه بعد از عشق بين دو نفر حكمفرما مي‌شود بايد عقيده داشت.»
الكساندر دوما
«بي دوست زندگاني ذوقي چنان ندارد.»
سعدي

پ

«پاي در زنجير، پيش دوستان// به، كه با بيگانگان در بوستان»
سعدي
«پرسيدم دوست بهتر است يا برادر؟ گفت: دوست برادري است كه انسان مطابق ميل خود انتخاب ميكند.»
ناشناس

شعر دوستي ، شعر درباره دوست ، شعر در مورد دوستي

ت

«تا انسان دوست نداشته باشد نمي‌فهمد.»
لامارتين
«تندي مكن كه رشته صدسال دوستي// درجاي بگسلد چو شود تند، آدمي// همواره نرم باش كه شير درنده را// زير قلاده برد توان، با ملايمي»
محمدتقي بهار
«تو اول بگو با كيان دوستي// پس آنگه بگويم كه تو كيستي»
ضرب‌المثل فارسي

شعر دوستي ، شعر درباره دوست ، شعر در مورد دوستي

 ج

«جهان از بد و نيك آبستن است// برون دوست است و درون دشمن است»
اسدي طوسي

چ

«چنانچه شفاي بدن با دارو ميسر باشد، نشاط و بقاي نفس نيز با دوستان بود، پس زياد گردانيد دوستان خود را.»
ناشناس

«چو كيسه تنگ بداري زمردمان اي دوست،// مدار چشم محبت زديگران، نه نكوست// چو دست را نتوان شست، جز به دست دگر،// بگير و ببخشاي تا شوي محبوب»
يوهان ولفگانگ گوته

«چون دوست زشت كند چه چاره از باز گفتن.»
ابوالفضل بيهقي

«حكيمي را پرسيدند دوست بهتر يا برادر؟ گفت برادر نيز دوست به.»
قابوس‌نامه

 خ

«خصـم دانا كه دشمن جان است// بهتر از دوستي كه نادان است»
مكتبي شيرازي

«خنك آن چشم كه گوهر زخسي بشناسد// خنك آن قافله‌اي كو بودش دوست خفير»
مولوي

«خوشبخت كسي كه به‌يكي از اين دو چيز دسترسي دارد، يا كتاب‌هاي خوب، يا دوستاني كه اهل كتاب باشند.»
ويكتور هوگو

شعر دوستي ، شعر درباره دوست ، شعر در مورد دوستي

 د

«داشتن يك دوست حقيقي از همه چيز گرانبهاتر است و كمتر كسي هم در صدد به دست آوردنش مي‌باشد.»
فرانسوا لارشفوكو

«در انتخاب دوست شتاب مورز و به تعجيل از آنان روي مگردان.»
سولون

«درخت دوستي بنشان كه كام دل به بار آرد/ نهال دشمني بركن كه رنج بي شمار آرد.
حافظ

«درضمير ما نمي‌گنجد به غير دوست كس// هر دو عالم دشمن ما باد و ما را دوست بس»
اوحدي

«در عالم چيزي والاتر از محبت نمي‌بينم.»
بتهوفن

«دريغ و درد كه تا اين زمان ندانستم// كه كيمياي سعادت رفيق بود رفيق»
حافظ

«دست و دل‌باز بودن جوهر دوستي است.»
اسكار وايلد

«دشمن ار دشمني كند فن اوست// كار صعب است دشمني از دوست// بد بود از كسي جفاكاري// كه از او چشم دوستي داري»
مكتبي شيرازي

«دشمن چون از هر حيلتي باز ماند، سلسلهٔ دوستي بجنباند تا به‌دوستي كارها كند كه در دشمني نتواند.»
سعدي

«دشمن دوست چون تواند بود.»
ابوالفضل بيهقي

«دشمن هرگز دوست نگردد.»
ابوالفضل بيهقي

«دشمني را با دشمني علاج نتوان كرد، دشمني را فقط دوستي زايل كند.»
سيدارتا گوتاما

«دل دوستان آزردن، مراد دشمنان برآوردن است.»
سعدي

«دنيا خوش است و مال عزيز است و تن شريف// ليكن رفيق بر همه چيزي مقدم است»
سعدي

«دو چيز براي من به معناي زندگي است: آزادي و بانويي را كه دوست دارم.»
ولتر

«دو دوست قدر شناسند حق صحبت را// كه مدتي ببريدند و باز پيوستند»
سعدي

«دوست آن دانم كه گيرد دست دوست// در پريشان حالي و درماندگي»
سعدي

«دوست آنست كو معايب دوست// همچو آيينه روبرو گويد// نه كه چون شانه با هزار زبان// در قفا رفته مو به ‌مو گويد»
نشاني دهلوي

«دوست از دوست حق گله گذاري دارد. گله گذاري دليل دوستي و علاقه به دوام حسن مناسبات است.»
فرانسيس بيكن

«دوستان حقيقي اگر از ديده بروند از دل نخواهند رفت.»
سيسرو

«دوستان خود را از بين طبقهٔ فقير برگزينيد چه صميميت در قلوب آنها بيشتر حكمفرما است.»
فرانسوا لارشفوكو

«دوستان در زندان به كار آيند كه بر سر سفره، همهٔ دشمنان دوست نمايند.»
سعدي

«دوستان را به گاه سود و زيان// بتوان ديد و آزمود توان»
سنايي

«دوستاني كه داري و آنان را آزموده‌اي با قلاب‌هاي پولادين به جان و دل خود پيوسته نگاه دار.»
ويليام شكسپير

«دوست، پيوندي است پدر و پسر را، او مهمترين نقطهٔ عطف آن‌هاست.»
فرانتس كافكا

«دوست خوب مانند درشكه در روز باراني كمياب است.»
ولتر

«دوست داشتن بدون اميد، باز هم يك خوشبختي است.»
بالزاك

«دوست‌داشتن، رحمت است؛ مورد محبت واقع شدن، خوشبختي است.»
لئو تولستوي

«دوست را كس به يك بلا نفروخت// بهر كيكي گليم نتوان سوخت»
سنايي

«دوست، شخصي است كه صميمانه به تو ضرر مي‌زند.»
استانيسلاو يرسي لخ

«دوست كسي است كه من با او مي‌توانم صميمي باشم و جلو او با صداي بلند فكر كنم.»
رالف والدو امرسن

«دوست مثل درشكه در روز باراني كمياب است.»
ولتر

«دوست من، گذشته‌ها كتابي مهر و موم شده‌ است.»
يوهان ولفگانگ گوته

«دوست و مگس هردو در تابستان ظاهر مي‌شوند»
ضرب‌المثل آلماني

«دوست همه كس دوست هيچكس نيست.»
ارسطو

«دوستي به پيوند مي‌انجامد، ثابت مي‌ماند، صميميت بيشتر جاري است، و سيال. دوستي يك رابطه‌است، صميميت حالتي از وجود توست. صميمي هستي، با كدام و چه كسي، ابداً مهم نيست.»
اوشو

«دوستي، ازدواج دو روح است و در آن متاركه و طلاق جايز نيست.»
ولتر

«دوستي با افراد بد مانند سايه بامدادي است كه در هر ساعت رو به كاهش مي‌گذارد؛ دوستي با افراد نيك مانند سايه عصر است كه تا غروب آفتاب رو به افزايش مي‌گذارد.»
هردر

«دوستي با پيل‌بانان يا مكن// يا بنا كن خانه‌اي درخورد پيل»
سعدي

«دوستي با مردم دانا نكوست// دشمـن دانا به‌از نادان دوست»
نظامي

«دوستي به پيوند مي‌انجامد، ثابت مي‌ماند، صميميت بيشتر جاري است، و سيال. دوستي يك رابطه‌است، صميميت حالتي از وجود توست. صميمي هستي، با كدام و چه كسي، ابداً مهم نيست.»
اوشو

«دوستي چه موهبت گرانبهايي است كه هيچ چيز با آن لاف برابري نتواند زد.»
هراس

«دوستي حقيقي مانند نهاليست كه در كوهستان برويد، به مجرد اينكه ريشه‌هاي خود را به سنگ‌هاي صخره كوه متصل كرد، ديگر طوفان‌هاي سخت و بادهاي تند قادر به كندن آن نخواهند بود.»
ناشناس

«دوستي خالص‌ترين عشق است. دوستي والاترين صورت عشق است جايي كه چيزي نمي‌خواهي، شرطي قائل نمي‌شوي، جايي كه ايثار كردن عين لذت است. يكي بسيار نصيب مي‌برد، اما اين اصل نيست، اين نصيب خودبه‌خود پيش مي‌آيد. انسان نياموخته است كه زيبايي‌هاي تنهايي را دريابد. او هميشه آوارهٔ جستن نوعي پيوند است، مي‌خواهد با كسي باشد – با يك دوست، با يك پدر، با يك همسر، با يك فرزند، با يكي و كسي… اما نياز اساسي آن است كه به گونه‌اي فراموش كني كه تنهايي.»
اوشو

«دوستي مثل اسناد كهنه است، قدمت تاريخ آن را قيمتي مي‌كند.»
يوهان ولفگانگ گوته

«دوستي نعمت گرانبهايي است، خوشبختي را دوبرابر مي‌كند و بدبختي را تخفيف مي‌دهد.»
ويليام شكسپير

«دوستي وصله شده‌ به ندرت به كيفيت سابق باز مي‌گردد»
ضرب‌المثل آلماني

شعر دوستي ، شعر درباره دوست ، شعر در مورد دوستي

 ر

«روشنايي دوستي به نور فسفر ماند كه چون پيرامون ما تاريك شود، روشني آن آشكار گردد.»
ناشناس

 ز

«زخم دندان دشمني بتر است// كه نمايد به چشم مردم، دوست»
سعدي
«زدشمنان چه‌غم اي‌دل، چو دوست با تو بود// زمانه گو، همه آفاق با تو دشمن كن»
اهلي شيرازي
«زنده بي‌دوست در وطني// مثل مرده است در كفني»
سعدي
«زينت انسان سه‌چيز است: علم، محبت، آزادي.»
افلاطون
«زينت خانه به دوستاني است كه در آنجا تردد مي‌كنند.»
رالف والدو امرسن

س

«سخن در ميان دودشمن چنان گوي كه چون دوست گردند شرم‌زده نگردي.»
سعدي
«سر و زر و جانم فداي آن محبوب// كه حق صحبت و مهر و وفا نگهدارد»
حافظ
«سعديا بي‌وجود صحبت يار// همه عالم به هيچ نستانيم»
سعدي
«سنگيني بار ستمي را كه بر شانه‌هاي خويش مي‌كشيم، به عظمت ستمي است كه برما روا مي‌داريد. هركاري كه مايل هستيد بكنيد، بااين وجود بازهم شما را دوست خواهيم داشت. […] ما را به بند بكشيد، بازهم شمارا دوست خواهيم داشت. خانه‌هاي مارا با بمب‌هايتان به آتش بكشيد، كودكان ما را تهديد به مرگ كنيد، بازهم شمارا دوست خواهيم داشت.»
مارتين لوتر كينگ جونيور

شعر درباره دوست ، شعر در مورد دوستي

ش

«شوخي آلت سركشي است كه گاه دوستي را بي‌رحمانه جريحه‌دار مي‌كند و زماني سازنده آن‌را.»
جورج هربرت

ص

«صفات هركس مربوط به محسنات و نقايص اخلاقي دوستان اوست.»
كارل لايل

شعر دوستي ، شعر درباره دوست ، شعر در مورد دوستي

ض

«ضرب دشمن اگرچه با ضرر است// زدن دوست جان گدازتر است»
مكتبي شيرازي

ع

«عشق تنها قدرتي است كه دشمن را به دوست بدل مي‌كند.»
مارتين لوتر كينگ جونيور
«عشق، به‌زيبايي سرخ‌گل‌هاي وحشي است؛ دوستي، مانند تيغ‌برگ‌هاي راج است و در برابر شكوه شكوفه‌هاي گل سرخ ناچيز. اما كدامين پايدارتر است؟»
اميلي برونتي

شعر دوستي ، شعر درباره دوست ، شعر در مورد دوستي

ك

«كجا فغان زجغد جنگ و مرغواي او// كه تا ابد بريده‌باد ناي او// كجاست روزگار صلح و ايمني// شكفته‌مرد و باغ دلگشاي او// كجاست عهد راستي و مردمي// فروغ عشق و تابش صداي او// كجاست دور ياري و برابري// حيات جاوداني و صفاي او// زهي كبوتر سپيد آشتي// كه دل برد سرود جان‌فزاي او// رسيد وقت آن كه جغد جنگ را// جدا كنند سر به‌پيش پاي او»
محمدتقي بهار
«كسانيكه دوستي را از زندگي برمي‌دارند مثل آن است كه آفتاب را از عالم برداشته‌اند.»
سيسرو
«كسـي كو فروتن‌تر او رادتر// دل دوستانش از او شادتر»
فردوسي
«كينه و تنفر را به‌كساني واگذار كنيد كه نمي‌توانند دوست بدارند.»
ويكتور هوگو

 گ

«گر بميري و دشمنان بخورند// به كه محتاج دوستان باشي»
سعدي

«گشادن عقده‌هاي درون در پيش دوستان دو تأثير دارد؛ يكي آنكه شادي را دوبرابر مي‌كند و ديگر آنكه غم را به دونيم مي‌سازد زيرا آنكس كه دوستان را در شادي خويش انباز مي‌كند سرور خاطرش بيشتر مي‌شود و آنكه غم دل به ياري موافق مي‌گويد، بار اندوه خويش را سبكتر خواهد يافت.»
فرانسيس بيكن

«گفته‌اند اين‌كه دشمن دانا// به ز نادان دوست در همه‌جا»
مكتبي شيرازي

شعر دوستي ، شعر درباره دوست ، شعر در مورد دوستي

 م

«ما به دنيا آمده‌ايم كه دوست‌داشتن و عشق‌ورزيدن را بياموزيم.»
ناشناس

«مرا به علت بي‌گانگي زخويش مران// كه دوستان وفادار بهتر از خويش‌اند»
سعدي

«مگر تو بي خبري كاندر اين مقام ترا// چه دشمنان حسودند و دوستان غيور// بكوش تا به سلامت به مامني برسي// كه راه سخت مخوف است و منزلي بس دور»
ظهيرالدين فاريابي

«من چه گويم يك رگم هوشيار نيست// شرح آن ياري كه او را يار نيست»
مولوي

«من در جهان فقط يك دوست داشته‌ام و آن هم خودم بوده‌ام.»
ناپلئون بوناپارت

شعر دوستي ، شعر درباره دوست ، شعر در مورد دوستي

ن

«نشان دوست نيكو آنست كه خطاي تو بپوشد و تو را پند دهد و رازت را آشكار نكند.»
[[پور سينا
«نگه كن كه داناي ايـران چه گفت// بدان‌گه كـه بگشاد راز از نهفـت// كه دشمن كه دانا بود به ‌ز دوست// ابا دشمن و دوست، دانش نكوست»
فردوسي

 و

«وقتي از اخلاق يك فرد سر در نمي‌آوري، به دوستانش نگاه كن!»
ضرب‌المثل ژاپني
«وقتي كه زنان دوست‌مان مي‌دارند مارا از هر لحاظ به‌ديده عقل مي‌نگرند، حتي جنايات‌مان را. ولي وقتي كه علاقه‌اي به‌ما نداشته باشند، حتي ارزشي براي فضايل‌مان هم قايل نمي‌شوند.»
انوره دو بالزاك
«وگر بر رفيقان نباشي شفيق// به‌فرسنگ بگريزد از تو رفيق// كه مرد ارچه بر ساحلست اي‌ رفيق// نياسايد و دوستانش غريق»
سعدي

شعر دوستي ، شعر درباره دوست ، شعر در مورد دوستي

هـ

«هدف نهايي مبارزه ما دوستي با تمام مردم دنيا است.»
مهاتما گاندي
«هرجا كه بشر را دوست بدارند، فرهنگ را هم دوست خواهند داشت.»
سقراط
«هركه بي‌باكي كند در راه دوست// رهزن مردان شد و نامرد اوست»
مولوي
«هم آن چيز كانت نيايد پسند// تن دوست و دشمن بدان درمبند»
فردوسي
«همانطور كه عشق‌هاي حقيقي كمياب است دوستي‌هاي حقيقي نيز كمياب است.»
فرانسوا لارشفوكو
«هنگام نياز، دوستان واقعي شناخته مي‌شوند.»
ضرب‌المثل روماني
«هيچ‌گاه در زندگي نمي‌توانيد محبتي بهتر، بي‌پيرايه‌تر و واقعي‌تر از محبت مادر خود بيابيد.»
انوره دو بالزاك

ي

«يك‌بار ديگر، دوستان عزيز، يك‌بار ديگر برق‌آسا حمله كنيد!»
ويليام شكسپير/ هنري پنجم
«يك زن، فقط زماني مي‌تواند به‌مقام دوستي با يك مرد دست‌يابد كه اول آشنا و سپس معشوقه او بوده‌باشد.»
آنتون چخوف
«يگانه راه دوست پيدا كردن اين است كه اول خودمان اظهار دوستي كنيم.»
رالف والدو امرسن


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۱۴:۳۵ توسط:myblog موضوع:

خواص كامل هندوانه

هندوانه نوعي بوته و ميوه از دسته صيفي جات است كه در جاليز رشد مي‌كند.

اصل اين ميوه از هندوستان بوده‌است چنان كه از ريشهٔ كلمه [= منسوب به هندوان] برمي‌آيد. گونه كامل‌تر نام آن «خربزهٔ هندوانه» بوده‌است. هندوانه پس از آمدن به ايران به عربستان راه يافت و از آنجا به اندلس رسيد و از اندلس به ناحيه هاي ديگر اروپا. از فارسنامهٔ ابن بلخي برمي‌آيد كه در فهرج هندوانه‌هاي بزرگي به عمل مي‌آمده‌است؛ چنان كه گويد «به فهرج خربزه ها بود نيكو و شيرين و بزرگ و هندويانه بدان رتبه كه دو از آن خربزه بر چهارپايي نهند»

در گذشته به اين ميوه تربوزه مي‌گفته‌اند كه هم اكنون در افغانستان و تاجيكستان به هندوانه تربوزه گفته مي‌شود.

هم اكنون هندوانه در شهرهاي شمالي ايران و بخش پيشين و باهوكلات درسيستان وبلوچستان و شهرهاي استان خوزستان و كرمان و در استان فارس شهرستان اقليد به صورت وسيع كاشت مي شود.

ريشهٔ كلمهٔ هندوانه از كلمهٔ وانا كه معني هندوانه در زبان هندي است گرفته شده‌است و ايرانيان قديم آن را هندووانا مي گفتند و هم اكنون هندوانه مي‌گويند.

خواص هندوانه براي پيشگيري از سرطان و مشكلات قلبي

بررسي ها نشان مي دهد ميزان ليكوپن موجود در هندوانه حدود 1.5 برابر بيش از گوجه فرنگي بزرگ و تازه است. ليكوپن آنتي اكسيداني است كه از توليد راديكال هاي آزاد مضر براي سلول هاي بدن جلوگيري مي كند. همچنين ليكوپن موجود در ميوه هاي قرمزرنگ و سبزيجات به مبارزه با بيماري هاي قلبي و برخي انواع سرطان ها كمك مي كند.براي حفظ بيشترين ميزان آنتي اكسيدان در هندوانه لازم است آن را پيش از بريدن در دماي اتاق نگهداري كنيد.

خواص هندوانه (آب هندوانه) در تسكين دردهاي عضلاني

نتايج يك بررسي نشان مي دهد مصرف آب هندوانه يك ساعت پيش از ورزش كردن از بروز دردهاي ماهيچه اي و افزايش ضربان قلب جلوگيري مي كند. اين خاصيت هندوانه به دليل وجود ماده «سيترولين» در اين ميوه است كه عملكرد رگ ها را بهبود داده و فشارخون را پايين مي آورد.

هندوانه هم جزو ميوه ها و هم جزو سبزيجات است

هندوانه نيز همچون بسياري از ميوه ها با كاشت دانه آن توليد مي شود. همچنين پوست اين ميوه قابليت مصرف دارد. در حقيقت طبيعت دو وجهي هندوانه تمام قسمت هاي آن را قابل خوردن كرده و هيچ بهانه اي براي دور انداختن اين ميوه وجود ندارد.

هندوانه

خواص هندوانه براي كم آبي بدن

91.5 درصد از ميوه هندوانه را آب تشكيل داده و با مصرف آن مي توان ميزان آب ازدست رفته بدن را كه موجب سردرد، احساس خستگي و پايين آمدن تمركز مي شود، جبران كرد.

با نمك ، هندوانه شيرين تر مي شود !

اگرچه ممكن است اين خبر كمي عجيب به نظر برسد، اما اگر فقط مقداري نمك روي سطح هندوانه بريزيد متوجه خواهيد شد كه طعم و مزه آن در مقايسه با قبل شيرين تر خواهد شد و البته اگر مقدار بيشتري نمك روي آن بريزيد آنگاه طعم شورمزه آن را به خوبي احساس خواهيد كرد.

اگر هندوانه را در زير ميكروسكوپ بررسي كنيد، خواهيد ديد بافت اين ميوه متشكل از هزاران سلول بسيار كوچك است. همه اين سلول ها داراي غشايي هستند كه ما از آن به عنوان يك غشاي نيمه تراوا نام مي بريم. از ويژگي هاي منحصربه فرد غشاهاي نيمه تراوا اين است كه آب به آساني به آن ها وارد يا از ميانشان خارج مي شود.

در هندوانه اين سلول ها شبيه به كيسه هاي محتوي آب ميوه هستند. يكي از ويژگي هاي نمك اين است كه آب را به خود جذب مي كند. اگر در جايي تراكم نمك بيشتر باشد و در قسمتي كه در مجاورت آن است تراكم نمك كمتر باشد، آب از قسمتي كه تراكم نمك كمتر است به قسمتي كه تراكم نمك بيشتر است حركت خواهد كرد. وقتي شما مقداري نمك در سطح هندوانه مي پاشيد در مجاورت سلول هايي كه داراي غشاي نيمه تراوا هستند قسمتي با غلظت بالاي نمك ايجاد مي كنيد و به اين ترتيب آب درون سلول هاي تشكيل دهنده بافت ميوه به سطح ميوه منتقل خواهد شد كه طعم و مزه ميوه را نيز با خود انتقال مي دهد و به اين ترتيب قسمتي از هندوانه كه روي سطح پوست ميوه قرار گرفته است و در حقيقت همان قسمت خوراكي ميوه است، شيرين تر خواهد شد. اگر مقدار نمكي كه روي سطح ميوه مي ريزيد بيشتر باشد در اين صورت طعم شورمزه نمك به شيريني هندوانه غالب خواهد شد و شما شوري آن را به خوبي احساس خواهيد كرد.

در صد گرم هندوانه مواد زير موجود است :

آب 92 گرم
پروتئين 0/5 گرم
مواد چربي 0/2 گرم
نشاسته 6 گرم
كلسيم 0/7 ميلي گرم
فسفر 10 ميلي گرم
آهن 0/5 ميلي گرم
سديم 1 گرم
پتاسيم 100 ميلي گرم
ويتامين آ 600 ميلي گرم
ويتامين ب 1 0/03 ميلي گرم
ويتامين ب 2 0/3 ميلي گرم
ويتامين ب 3 0/2 ميلي گرم
ويتامين ث 8 ميلي گرم

تخم هندوانه داراي حدود 30 درصد روغن است كه از نظر خواص شيميايي مانند روغن بادام مي باشد .

هندوانه از نظر طب قديم ايران سرد و تر است . گرما را برطرف مي كند و بهترين ميوه تابستان است .

خواص هندوانه ، فوايد هندوانه

حدود ۴۴ درصد كالري هندوانه را قند تشكيل مي دهد، اما قند آن طبيعي است و همانطور كه مي دانيم قند دشمن بدن نيست. بلكه يك ماده غذايي حياتي براي تأمين سوخت انرژي است و تنها منبع سوخت مغز است.علاوه بر قند و آب، هندوانه داراي ويتامين ث و مقدار كم و ناچيزي چربي اما بدون كلسترول است.

هندوانه داراي ليكوپين فتوشيميايي است كه اين ماده يكي از كاروتنوئيدهاي رنگي جلوگيري كننده و جنگنده با بيماريهاي است. هندوانه قرمز رنگ است چون داراي موادشيميايي طبيعي به شكل رنگدانه هاي قرمز رنگ مثل گوجه فرنگي است. گوجه فرنگي پخته شده عالي ترين منبع ليكوپين است. ليكوپين از ديواره سلولي گياهان آزاد مي شود و توسط بدن مورد استفاده قرار مي گيرد.علاوه بر تمام اينها، هندوانه بدون چربي و يك منبع غني از ويتامين A – C – B۶ ويتامين است. مطالعات نشان مي دهد، يك فنجان و نيم هندوانه داراي ۹ تا ۱۳ ميلي گرم ليكوپين است و بطور متوسط ليكوپين موجود در هندوانه ۴۰ درصد بيشتر از ليكوپين موجود در گوجه فرنگي است. همانطور كه مي دانيم ليكوپين از بدن در برابر ابتلا به بيماريهاي قلبي، برخي انواع سرطانها مثل سرطان پروستات، ريه، سينه و مخاط رحم، محافظت به عمل مي آورد و از بروز اين بيماريهاي خطرناك جلوگيري مي كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۱۰:۳۷ توسط:myblog موضوع:

خاصيت گردو چيست ؟

خواص گردو

مغز گردو نوعي خشكبار مقوي است كه با خارج كردن آن از پوسته سخت گردو قابل استفاده‌است. مغز گردو را با نام غذاي مغز نيز بيان كرده‌اند، زيرا مغز گردو سرشار از امگا۳ است كه باعث كاركرد بهتر مغز مي‌شود.

گردو، ميوه مغزدار باارزشي است كه انواع مختلفي دارد. گردو منبع عالي پروتئين، فيبر، ويتامين‌ها، آنتي اكسيدان‌ها و مواد معدني است. واژه جوز معرب گوچ پارسي ميانه به همين معني است.

مغز گردو و بذر كتان داراي بيشترين اندازه اسيد چرب امگا ۳ در ميان مواد غذايي گياهي هستند.

موارد مصرف گردو

مغز گردو يا مغزگردو نوعي مغزدانه است كه به صورت خام (طبخ نشده) مصرف مي گردد. اين مغز مي تواند به تنهايي و يا آجيل با تركيب ساير مغز ها نظير بادام، پسته، فندقف و… مصرف شود. مغزگردو از خشكبار است.

مغز گردو را همچنين براي مصرف طبخ مي كنند.

در مناطق مختف كشور انواع غذاها با طبخ گردو حاصل مي شود. در برخي از غذاها اين ماده به صورت تزئين و يا مواد افزودني است و در برخي از غذاها به عنوان ماده اصلي آن غذا يا خورشت بكار مي رود. يكي از غداهايي كه مغزگردو بعنوان ماده لازمه و اصلي آن است ، خورشت فسنجان مي باشد.

روغن گردو

موارد مصرف : عمدتاً مصرف خوراكي دارد. تاثير روغن گردوي كهنه همانند روغن زيتون كهنه بوده و زايندگي آن قوي است و بهترين شيوه مصرف آن به صورت استعمال خارجي بر روي اندام هاي مختلف بدن و حتي چكاندن آن در بيني مي باشد.

خواص گردو

 

۱) كاهش كلسترول از خواص گردو است

٢) كاهش LDL كلسترول

٣) افزايش HDL كلسترول

۴) افزايش قابليت ارتجاعي رگ هاي بدن

۵) محافظت در برابر بيماري قلبي از خواص گردو است

۶) افزايش قدرت ذهن و هوش

٧) مفيد براي تنگي نفس

٨) جلوگيري از ورم مفاصل

٩) مفيد در بيماري هاي پوست نظير: اگزما و پسوريازيس( به وجود آمدن لكه هاي قرمز رنگ در پوست)

١٠) از خواص گردو اين است كه ضد سرطان است

خواص گردو ، فوايد كامل گردو ، خواص گردو چيست ؟

۱۱) داراي آنتي اكسيدان. در بين آجيل ها، آنتي اكسيدان گردو و شاه بلوط از همه بيشتر است.

١٢) محافظت از سيستم ايمني

١٣) جلوگيري از لخته خون

۱۴) تنظيم سوخت و ساز در بدن از خواص گردو است

١۵) تنظيم فشار خون

١۶) تنظيم قند خون

١٧) جلوگيري از پاركينسون و آلزايمر

١٨) جلوگيري از سنگ كيسه صفرا

۱۹) حفاظت از استخوان از خواص گردو است

٢٠) روغن گردو درمان كننده دردهاي مفاصل است و جذب مواد غذايي را آسان مي كند.

۲۱) كودكاني كه مقدار امگا ۳ در برنامه ي غذايي شان كم است، اختلالاتي مانند بيش فعالي يا هايپراكتيوي، مشكلات رفتاري، كج خلقي و مشكلات خواب در آنها زياد است.

۲۲) زناني كه در هفته ۲۸ گرم آجيل و بادام زميني مصرف مي كنند، ۲۵ درصد احتمال پيشرفت سنگ كيسه صفرا را كم مي كنند.

٢٣) اگر مي خواهيد خواب آرامي داشته باشيد، براي شام، سالاد سبزيجات به همراه گردو مصرف كنيد.

مصرف ۴ عدد مغز گردو در روز موجب افزايش اسيد چرب ضروري امگا ۳ مي گردد.

يك چهارم فنجان مغز گردو، در حدود ۸/۹۰ درصد نياز روزانه بدن به اين چربي ضروري را تامين مي كند.

فوايد گردو

موسسه غذا و دارو پيشنهاد كرده است كه براي سلامت قلب روزانه ۳۰ گرم گردو بخوريد.

گرچه فوايد زيادي در آجيل پنهان است، بعضي ها به گمان اين كه آجيل موجب افزايش وزن مي شوند، از خوردن گردو و ديگر آجيل ها امتناع مي كنند. ولي ثابت شده است، افرادي كه حداقل ۲ بار در هفته آجيل مصرف مي كنند، احتمال افزايش وزن در آنها به مراتب كمتر از آنهايي است كه اصلا آجيل مصرف نمي كنند. پس به گمان اين كه اگر گردو يا آجيل بخوريد چاق مي شويد، اين غذاي بسيار خوشمزه و مفيد را از خود دور نكنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۰۶:۳۵ توسط:myblog موضوع:

هر آنچه بايد در مورد خواص قهوه بدانيد

خواص قهوه

قهوه نوعي نوشيدني رايج است كه از دانه‌هاي بوداده و آسياب‌شدهٔ گياه قهوه به دست مي‌آيد. گياه قهوه بومي مناطق نيمه‌گرمسيري آفريقا و برخي از جزاير جنوب و جنوب شرق آسيا است، اين گياه از آفريقا به ساير نقاط جهان پراكنده شد و در حال حاضر در بيش از ۷۰ كشور كشت مي‌شود كه در درجهٔ اول مناطق استوايي آمريكا، جنوب شرقي آسيا، هند و آفريقاست، هنگام رسيدن ميوهٔ گياه قهوه، دانه‌هاي قهوه را برداشت، پردازش و در نهايت خشك مي‌كنند.

دانه‌هاي قهوهٔ خشك شده به درجات مختلف بو داده مي‌شوند، بسته به عطر و طعم مورد نظر، درجه‌بندي‌هاي مختلفي براي اين محصول در نظر گرفته شده است، قهوه كمي اسيدي است و مي‌تواند به علت داشتن كافئين بالا موجب تحريك انسان گردد.

نوشيدني محبوب اغلب ما ايراني‌ها، چاي است، اما به تازگي قهوه هم جاي خودش را در بين ما باز كرده است.

اگر از “كلاس” ظاهري كه قهوه با خود به همراه مي ‌آورد، بگذريم، بهتر است درباره فايده‌هاي آن هم قدري اطلاع داشته باشيم. شايد تعجب كنيد اگر بدانيد در ده سال اخير، نوزده هزار بررسي در مورد اين فايده‌ها انجام شده و نتيجه اغلب آنها هم به نفع قهوه تمام شده است.

ماده‌اي كه در قهوه وجود دارد و آن را از اين همه امتحان سربلند بيرون آورده، “كافئين” نام دارد. قهوه در مقدار مساوي، چيزي حدود سه و نيم برابر بيشتر از چاي و كولا كافئين دارد.

محققان ايتاليايي، ماده ديگري به نام “تريگونلينگ” را هم در قهوه پيدا كرده‌اند. اين ماده به قهوه عطر و طعم تلخي مي ‌دهد. خاصيت ضد باكتريال و ضد چسبندگي قهوه را (كه جلوي ايجاد حفرات  و پوسيدگي دندان را مي‌ گيرد) به همين ماده نسبت مي‌ دهند.

بد نيست فايده‌هاي قهوه را در افراد مختلف مرور كنيم. شما هم ببينيد در چه شرايطي هستيد و آيا از اين اثرها چيزي هم به شما مي ‌رسد يا نه.

خواص قهوه براي كساني كه امتحان دارند

اين را ديگر همه دانشجويان به تجربه فهميده‌اند كه خوردن قهوه هنگام درس خواندن، به خصوص شب امتحان، چقدر مي ‌تواند به تمركز و هوشياري آنها كمك كند. البته دانشمندان هم اين خاصيت قهوه را مورد بررسي قرار داده‌اند. آنها به اين نتيجه رسيده‌اند كه كافئين مي‌ تواند سرعت پردازش اطلاعات را تا 10 درصد زياد كند. نوشيدن يك فنجان قهوه بعد از صرف غذا با خواب آلودگي بعد از آن مقابله مي ‌كند و به حفظ هوشياري و تمركز هم كمك مي ‌كند. اين مسئله در مورد شيفت‌هاي كاري شبانه هم (البته با دو فنجان) صدق مي‌ كند. ارزش اين خاصيت در اين است كه مي ‌تواند جلوي خيلي از حوادث كاري را در شيفت‌هاي شب بگيرد، به خصوص رانندگان جاده‌ها كه جان عده زيادي مسافر در گرو بيداري و هوشياري آنهاست.

خواص قهوه براي پيشگيري از ديابت

نتيجه تحقيقات دانشمندان دانشگاه كاليفرنيا در سان‌ديه‌گو نشان داده كه قهوه مي‌ تواند تا 60 درصد خطر بروز ديابت نوع دو را در افراد مستعد كم كند (البته اگر با يك خروار شكر ميل نشود!) جالب‌تر اين جاست كه اين كاهش، در كساني كه تست تحمل گلوكزشان مختل بود، تا 70 درصد بوده است. محققان آلماني هم تأثير قهوه در كاهش  سرطان روده بزرگ را كشف كرده‌اند. يك آنتي‌اكسيدان قوي به نام “متيل پيريدينيوم” ،‌آنزيم‌هاي ضد اين سرطان را تقويت مي‌ كند. اين ماده در فرآوري قهوه توليد مي‌ شود و هر چه قهوه بيشتر حرارت ديده باشد، مقدار آن بيشتر است.

خواص قهوه

فوايد قهوه چيست ، خواص بي نظير قهوه

خواص قهوه براي پيشگيري از بيماري پاركينسون

حداقل شش مطالعه مستقل، رابطه بين نوشيدن قهوه و پيشگيري از پاركينسون را اثبات كرده‌اند.

محققان مي ‌گويند، اگر كسي به طور منظم قهوه بخورد،60 تا 80 درصد كمتر از سايرين دچار اين بيماري مي‌ شود (البته بررسي‌ها نشان داده كه مصرف استروژن در زنان يائسه مي ‌تواند جلوي اين اثر قهوه را بگيرد).

خاصيت ديگر قهوه كه شايد با آن آشنا باشيد، جلوگيري از سنگ كليه است. اين خاصيت از كافئين موجود در قهوه سرچشمه مي‌ گيرد كه ادرارآور است و جلوي جمع شدن ادرار و در نتيجه رسوب سنگ در كليه را مي‌ گيرد. براي تكميل اين فهرست، مي ‌توانيد اين را هم اضافه كنيد كه قهوه در كاهش سنگ صفرا هم مؤثر شناخته شده است.

خواص قهوه براي ورزشكاران

چندي پيش، تحقيقي در مجله “درد” به چاپ رسيد كه نشان مي ‌داد، نوشيدن دو فنجان قهوه قبل از ورزش، مي‌ تواند تا 48 درصد درد عضلاني پس از ورزش را كاهش دهد. اين يعني قهوه در تسكين درد حتي از آسپرين هم قوي‌تر است! ناپروكسن 30 درصد و آسپرين 25 درصد درد عضلاني را كم مي‌ كند. البته محققان دانشگاه جورجيا كه اين تحقيق را انجام داده‌اند، معتقدند، هنوز براي نتيجه‌گيري كلي زود است و فعلاً مي‌ توان گفت قهوه فقط در خانم‌هايي كه خيلي قهوه خور قهار نبوده‌اند، چنين خاصيتي داشته است (يعني كساني كه زياد قهوه مي ‌خورند، نبايد چنين توقعي از آن داشته باشند).

علاوه بر اين، به نظر مي ‌رسد قهوه در افرادي كه تازه ورزش را شروع كرده‌اند، بيشتر كمك ‌كننده است تا در ورزشكاران حرفه‌اي. به همين دليل، اين افراد مي ‌توانند با استفاده از قهوه  برنامه ورزشي خود را  طولاني‌تر كنند . البته مراقب باشيد كه زياده روي نكنيد! دو فنجان قهوه در كنار روش‌هاي كم‌ كننده درد عضلاني، مانند نرمش‌هاي كششي، ماساژ و حمام سرد، براي تسكين درد‌هاي پس از ورزش كافي است.

در ضمن، چون قهوه باعث افزايش دفع ادرار مي ‌شود، بايد مراقب از دست دادن آب بدن، به خصوص بعد از ورزش باشيد.

خواص قهوه براي افراد مسن

قهوه مي ‌تواند محافظ خوبي براي قلب زنان يائسه باشد. يك مطالعه 15 ساله كه در مجله تغذيه باليني آمريكا به چاپ رسيده، نشان مي ‌دهد خانم‌هاي يائسه‌اي كه روزانه حداقل سه فنجان قهوه مي‌ خورند، 28 درصد كمتر از بقيه زنان در اين سن، دچار بيماري‌هاي قلبي و ساير بيماري‌هاي التهابي غير سرطاني مي ‌‌شوند. دانشمندان معتقدند، اين خاصيت ناشي از آنتي‌اكسيدان‌هايي است كه از التهاب و بيماري قلب جلوگيري مي ‌كند و قهوه سرشار از آنهاست.

خواص قهوه

قهوه

مضرات خوردن زياد قهوه

بررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد كه مصرف زياد قهوه باعث كاهش ميل جنسي، ناباروري در مردان و زنان، بيماري قلبي و عروقي، سرطان و ناهنجاري‌هاي رفتاري مي‌شود.

مرتضي صفوي، متخصص تغذيه گفت: تحقيقات مختلف اين نكته را اثبات كرده‌اند كه بعضي مواد غذايي و افزودني‌هاي خوراكي و مواد مغذي ارتباط نزديكي با رشد مغزي و فراگيري افراد دارند.بيش فعالي در كودكان نيز از مسائل مهم مرتبط با تغذيه است.

وي گفت: انواع رنگ‌ها و طعم دهنده‌هاي خوراكي ارزش غذايي ندارند و افزودني‌هايي مثل نمك، ظاهر غذا يا طعم آن را بهبود مي‌بخشند و به دليل اشتها آور بودن باعث افزايش مصرف مي‌شوند. آسپارتام براي كودكاني كه مبتلا به فنيل كتونوريا (PKU) هستند، مضر تشخيص داده شده است. عمده‌ترين ايراد اين افزودني‌ها تحريك مشكلات رفتاري، افسردگي، گيجي، بي‌خوابي، كاهش بينايي، ميگرن، عصبانيت و بيش فعالي است.

صفوي اضافه كرد: در خصوص رابطه گياهخواري و گوشتخواري با رفتار و خلق و خو مي‌توان گفت كه استفاده از گوشت زياد و انباشته كردن معده از توليدات حيواني مي‌تواند خلق و خوي انسان را به سمت و سوي خلق و خوي حيواني بكشاند، بنابراين استفاده زياد از توليدات حيواني، ‌مشكلات جدي براي سلامت روان ايجاد مي‌كند.

وي افزود: يكي از اين افزودني‌ها،‌ سولفيدها هستند كه به عنوان نگهدارنده غذاها استفاده مي‌شوند و از قهوه‌اي شدن آنزيم ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه جلوگيري و قهوه‌اي شدن غير آنزيمي ميوه‌هاي خشك را هم كنترل مي‌كنند. سولفيدها در مرباها، ترشي‌ها، ميوه‌ها غذاهاي دريايي و غذاهاي ديگر دريافت مي‌شوند و كارشان حفظ ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه است. مصرف زياد اين سولفيدها در افراد مبتلا به آسم، واكنش‌هاي نامطلوب مانند تورم گلو، خارش در پوست، برافروختگي صورت و حملات آسمي تا حد شوك و حتي مرگ ايجاد مي‌كند.

اين متخصص تغذيه با بيان اين كه بررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد كه مصرف زياد قهوه باعث كاهش ميل جنسي، ناباروري در مردان و زنان، بيماري قلبي و عروقي، سرطان و ناهنجاري‌هاي رفتاري مي‌شود، افزود: يك فنجان قهوه بين 40 تا 170 ميلي‌گرم كافئين دارد. دومين منبع كافئين چاي است كه تقريباً 15 درصد كافئين دريافتي را تشكيل مي‌دهد. كافئين در شكلات نيز وجود دارد. مصرف بيش از حد كافئين مي‌تواند باعث مشكلاتي مانند سردرد شود به خصوص اگر مصرف كافئين از هزار ميلي‌گرم در روز بيشتر باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۲۲:۵۴ توسط:myblog موضوع:

همه چيز درباره خواص نارگيل

اثرات درماني نارگيل :

 

* خواص نارگيل براي اسهال :

آب نارگيل يك غذاي ايده‏آل براي جايگزين كردن مايعات از دست رفته در اسهال مي‏ باشد.

* خواص نارگيل براي سنگ‏ هاي ادراري (مانند سنگ مثانه) :

براي درمان سنگ‏هاي ادراري، گل ‏هاي نارگيل را خشك كرده و پودر كنيد و سپس آن را با ماست بخوريد.

* خواص نارگيل براي سردرد :

آب نارگيل سردردي را كه در اثر تماس زياد با نور خورشيد بروز مي كند، تسكين مي ‏دهد.

* كرم‏ها :

جوشاندن ريشه نارگيل با مقدار كمي از انقوزه براي پاك سازي و رهايي از كرم ‏هاي روده بسيار نافع است.

* خواص نارگيل براي تسكين زخم و جراحت :

روغن كهنه نارگيل، تسكين دهنده سريع زخم ‏ها مي ‏باشد.

* خواص نارگيل براي جلوگيري از استفراغ :

اضافه كردن شكر، عسل و پودر فلفل به آب نارگيل يك تركيب مطلوب براي پيشگيري از استفراغ مي‏ باشد.

* خواص نارگيل براي زخم‏هاي دهاني :

غرغره كردن شيره ي حاصل از نارگيل چرخ و رنده شده براي تسكين و معالجه‏ ي زخم‏هاي دهان مفيد است.

* خواص نارگيل براي رفع خارش :

در خارش‏هاي معمول، شير نارگيل براي كاهش التهابات سودمند و كاربردي است.

* جاي زخم (اسكار) :

پوست درخت‏ انجير مقدس هندي و انجير معابد را در شيرنارگيل به صورت خمير در آورده و در سرتاسر زخم‏ ها بماليد. اين كار به تسكين و ترميم پوست به دليل خاصيت‏ قابض و مغذي بودن اين تركيب، كمك مي‏ كند.

* اگزما :

چند عدد سير را در روغن نارگيل بيندازيد و روي شعله گاز قرار دهيد تا رنگ آن تيره شود. سپس اين سيرها را در روغن نارگيل له كنيد. بعد، آن را از صافي رد نماييد. اين مخلوط يك تركيب موثر براي رفع التهابات ناشي از اگزما است.

* خواص نارگيل براي رشد موها :

شستشوي موها با شيره نارگيل يك عمل بسيار موثر براي تغذيه قسمت ‏هاي انتهايي ريشه‏ ي موها است. اين كار در بين هندي‏ ها كه موهايي بسيار جذاب دارند، شايع است.

نارگيل

چند نكته :

* شيره ي نارگيل با شير نارگيل متفاوت است. شيره ي نارگيل همان مايع آبكي درون نارگيل است، اما شير نارگيل از جوشاندن مخلوط مساوي آب و گوشت نارگيل خرد شده حاصل مي شود، به طوري كه وقتي به حالت كف آلود درآمد آن را از شعله بر مي دارند و سپس صاف مي كنند.

* نارگيل به دليل داشتن چربي زياد و مواد مغذي، چاق كننده است.

* نارگيل هنگامي كه نارس است مقدار بيشتري شيره دارد، ولي به تدريج كه ميوه مي‌ رسد مقدار شيره آن كمتر مي شود. پس براي اطمينان از تازه بودن نارگيلي كه مي خريد، آن را تكان دهيد تا صداي شيره ي آن را بشنويد. دقت كنيد كه نارگيل سنگين تر، تازه تر است.

* اين ميوه به دليل گرم بودن ممكن است در گرم مزاجان مشكلاتي ايجاد كند. لذا اين گونه افراد بايد آن را با ميوه‌هاي ترش، ليمو و يا هندوانه بخورند.

* نارگيل دير هضم است، بنابراين كساني كه دچار ناراحتي هاي گوارشي هستند، بايد هنگام مصرف آن مراقب باشند.

* با اين كه روغن نارگيل يك روغن گياهي است، اما داراي مقدار زيادي چربي اشباع مي باشد. به همين دليل افراد دچار چربي خون بالا و بيماران قلبي نبايد از روغن نارگيل استفاده نمايند.

نارگيل با نام علمي (Coغير مجاز مي باشد nucifera) گياهي است كه ابتدا در جنوب آسيا كشت مي ‌شد و در حال حاضر به صورت درخت نارگيل در تمام مناطق استوايي وجود دارد.

مردم اقيانوس آرام از تمام قسمت‌ هاي اين درخت استفاده كرده و آن را به عنوان يك غذاي اصلي مصرف مي ‌كنند.

درخت نارگيل، درختي است زيبا و تنومند كه به صورت قائم رشد كرده و بدون انشعابات مي ‏باشد.

برگ ‏هاي آن بسيار بزرگ و زيبا است.

گل‏هاي اين گياه زرد و نارنجي مي ‏باشد.

ميوه‏ هاي نارگيل بيضي شكل و سبز هستند كه با يك پوسته سخت قهوه اي پوشيده شده ‏اند.

آشنايي با خواص شير درون نارگيل

آب نارگيل (مايع داخل ميوه نارگيل) يكي از نوشيدني‌هاي مغذي، نشاط آور و انرژي‌زاي طبيعي با ارزش غذايي بالا است.

آب نارگيل در داخل ميوه سبز نارگيل وجود دارد و موهبت طبيعت براي بشر است.

اين مايع پرخاصيت سرشار از ويتامين‌ها، املاح معدني، آمينواسيدها، كربوهيدرات‌ها، آنتي‌اكسيدان‌ها، آنزيم‌ها و ساير ريزمغذي‌هاي مفيد است. در واقع آب نارگيل حاوي تمام ريزمغذي‌هايي است كه براي سلامت انسان ضروري هستند.

خواص فوق العاده نارگيل

* آب نارگيل (مايع داخل ميوه نارگيل) يكي از نوشيدني‌هاي مغذي، نشاط آور و انرژي‌زاي طبيعي با ارزش غذايي بالا است.

* اين نوشيدني براي رفع عطش در روزهاي گرم تابستان بسيار مفيد است. در فصل تابستان بدن انسان به دليل تعريق زياد، مقدار قابل توجهي آب از دست مي‌دهد و آب نارگيل به دليل دارا بودن «الكتروليت پتاسيم» و تأمين تركيب الكتروليتي در مايعات بدن، نوشيدني سودمندي براي رفع تشنگي است.

* آب نارگيل همچنين به كاهش وزن كمك مي‌كند، احساس گرسنگي را كاهش مي‌دهد و فرد پس از نوشيدن آن، احساس سيري مي‌كند.

* اين نوشيدني همچنين تأثير مفيد در كنترل ميزان قند خون دارد و از اين جهت انتخاب مناسبي براي افراد ديابتي است.

* آب نارگيل سرشار از ريزمغذي‌هاي ضروري براي بدن همچون ويتامين ب كمپلكس، آمينواسيدها، آنزيم‌ها و ويتامين C است.

* شير نارگيل نشانه‌هاي بسياري از بيماري‌ها از جمله گلودرد و زخم معده را تسكين مي‌دهد.

مبتلايان به سنگ كليه، شير نارگيل بخورند

نتايج به دست آمده از يك تحقيق نشان مي‌دهد استفاده از شيرنارگيل براي دفع سنگ كليه مفيد است. در شير نارگيل كه با رسيدن ميوه كاهش مي‌يابد، آنزيم‌ها و اسيد آمينه‌هاي مختلفي وجود دارد.

گوشت سفيد ميوه نارگيل از نظر طب قديم ايران گرم و خشك و شير آن كمي گرم و مرطوب است.

آب نارگيل به دليل داشتن املاح و مواد معدني مهم شامل پتاسيم و منيزيم، خطر تشكيل سنگ كليه را كاهش مي‌دهد. به همين دليل پزشكان به افرادي كه كليه‌هاي سنگ‌ساز دارند توصيه مي‌كنند تا براي كوچك كردن سنگ‌هاي كليه و دفع راحت آن‌ها از اين نوشيدني استفاده كنند.

شير نارگيل و تقويت سيستم ايمني

نيمي از اسيدهاي چرب با طول زنجيره متوسط در شير نارگيل از اسيد لوريك تشكيل شده كه ضد ويروس، ضد باكتري، ضد ميكروب و ضد قارچ هستند. شير نارگيل موجب تقويت سيستم ايمني بدن نيز مي‌شود.

آب نارگيل و كاهش فشار خون بالا

مصرف منظم آب نارگيل به دليل داشتن خاصيت آنتي‌اكسيداني و داشتن مقدار غني از ويتامين‌هاي گروه B و پتاسيم، مي‌تواند ميزان فشارخون را بيش از ۷۰ درصد كاهش دهد.

آب نارگيل به دليل تازگي كه دارد يكي از نوشيدني‌هاي پر طرفدار به حساب مي‌آيد. آب اين ميوه شامل الكتروليت‌هاي طبيعي است كه جايگزين مايعات از دست رفته بدن مي‌شوند.
استفاده از شيرنارگيل براي دفع سنگ كليه مفيد است. در شير نارگيل كه با رسيدن ميوه كاهش مي‌يابد، آنزيم‌ها و اسيد آمينه‌هاي مختلفي وجود دارد

آب نارگيل شامل ۹۴ درصد آب و داراي كالري پايين و سرشار از ويتامين‌هاي گروه B، پتاسيم، انواع آنزيم‌ها، آمينو اسيد و داراي خاصيت آنتي اكسيداني در بدن است.

مطالعات انجام شده در مورد اين ميوه نشان مي‌دهد افرادي كه داراي فشار خون بالا هستند در صورت مصرف منظم آب نارگيل، فشار خونشان تا ۷۱ درصد پايين مي‌آيد.

ميزان پتاسيم موجود در آب نارگيل در مقايسه با نوشيدني‌هاي انرژي زا بيشتر از ميزان سديم آن است. پتاسيم يك ماده معدني اساسي جهت كاهش و تنظيم فشار خون و كاركرد درست قلب به شمار مي‌رود. به گفته محققان نوشيدن آب خالص نارگيل فاقد شكر، خطر بيماري قلبي را كاهش مي‌دهد.

آب نارگيل ؛ مفيد براي پوست

به گزارش سايت انگليسي وانينديا، آب نارگيل به ويژه براي پوست‌هاي چرب مفيد است. از آنجا كه حاوي سيتوكينين‌ها است، روند پيري پوست را تنظيم مي‌كند و كاربرد منظم آن به همراه آب ليمو بر روي پوست ميدان انعطاف پذيري پوست را افزايش داده و از سفت شدن آن جلوگيري مي‌كند.

نوشيدن روزانه آب نارگيل گردش خون را تقويت مي‌كند كه حاصل آن افزايش شفافيت پوست و از بين بردن نشانه‌هاي خستگي و استرس است.

بر اساس اين گزارش، آب نارگيل همچنين به ترميم زخم‌ها كمك مي‌كند. زخم‌ها را با آب نارگيل شست و شو دهيد و بگذاريد تا روي پوست شما به تدريج خشك شود. اين كار را سه تا چهار بار در روز انجام دهيد و سپس با آب سرد محل زخم را بشوييد.

علاوه بر اين‌ها، اگر آب نارگيل را با آب داخل وان براي حمام كردن تركيب كنيد، مانع از بروز عفونت‌هاي قارچي به ويژه در فصل زمستان مي‌شود.

همچنين با تركيب آب نارگيل با صابون يا لوسيون بدن مي‌توانيد پوست را دائماً مرطوب نگه داشته و در تمام روز از تشعشعات در امان نگه داريد. نتايج درمان پوست با آب نارگيل برخلاف ساير روش‌ها به سرعت بروز مي‌كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۱۶:۱۵ توسط:myblog موضوع: