وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

اميرحسين صديق

اميرحسين صديق

بيوگرافي

اميرحسين صديق متولد ۸ آبان ۱۳۵۱ در نيشابور بازيگر تئاتر ، سينما و تلويزيون مي باشد. وي پدرش علي صديق را زماني كه ۷ سال بيشتر نداشت در سانحه تصادف رانندگي از دست داد. اوج درخشش او در شماري از ساخته‌هاي مرضيه برومند كارگردان مشهور ايراني بوده است.

شانس او حضور در مجموعه آثار مرضيه برومند بود. او توانست در اين آثار توانائي خود را بروز بدهد كه انصافاً هم از پس چند نقش كاملاً متفاوت به خوبي برآمد. به‌خصوص در مجموعه‌هاي زي زي گولو، خودرو تهران 11، هتل، مرباي شيرين و…

قافله (مجيد جوانمرد، 1371)
زي زي گولو (مجموعه تلويزيوني، مرضيه برومند، 1373)
ماجراهاي آقاي اصل تهراني (مجموعه، مرضيه برومند، 1374)
شب روباه (فيلم / مجموعه، همايون اسعديان، 1375)
در سرزميني ديگر (به نمايش درنيامد، مجيد جوانمرد، 1375)
خودرو تهران 11 (مجموعه تلويزيوني، مرضيه برومند، 76-1375)
ديروز و فردا (فيلم كوتاه، ايرج كريمي، 1376)
هتل (مجموعه تلويزيوني، مرضيه برومند، 1377)
نسل سوخته (اپيزود سوم، رسول ملاقلي پور، 1378)
ورثه آقاي نيكبخت (مجموعه تلويزيوني، مرضيه برومند، 1378)
داستان يك شهر 1 (مجموعه تلويزيوني، مرضيه برومند، 1378)
دختري به‌نام تندر (حميدرضا آشتياني پور، 1379)
مرباي شيرين (مرضيه برومند، 1379)
اين زميني‌ها (مجموعه تلويزيوني، 1379)
كاراگاه شمسي و مادام (مجموعه، مرضبه برومند، 1380)
بدون شرح (مجموعه تلويزيوني، مهدي مظلومي، 1381)
عشق تنهاست و … (فيلم كوتاه، اميد بنكدار، كيوان علي محمدي، 1381)

عكس اميرحسين صديق با همسرش

مصاحبه با اميرحسين صديق

اگر بازيگر نبوديد دوست داشتيد چه كاره مي شديد؟

نجار، مجسمه ساز،‌ نقاش. در همه اين زمينه ها استعداد داشتم و اگر در اين حوزه ها ادامه مي دادم شايد موفق تر از الان بودم.

دوست داريد با چه كارگرداني كار كنيد كه تا به حال كار نكرده ايد؟

داريوش مهرجويي را تا سال 78 تا «هامون»‌ به شدت دوست داشتم، مسعود كيميايي را تا دهه 70 و كيانوش عياري را تا قبل از اينكه در سريال «هزاران چشم» بازي كنم كه البته بعد از همكاري پشيمان شدم. ولي در كل دوست دارم كه با فيلمسازان جوان كار كنم.

دوست داشتيد چه نقشي را بازي كنيد كه بازي نكرده ايد؟

نقش هاي منفي را دوست داشتم كه يكبار بازي كردم. در كل نقش هايي كه دور از شخصيت خودم باشد را دوست دارم.

آيا بوده بعد از سالها از نحوه بازيتان خجالت بكشيد؟

خجالت نه! ولي كار بد زياد داشتم كه وقتي بعد از سالها به آن نگاه كردم گفتم اي كاش اين‌طور نمي‌شد. ولي من در آن برهه زماني همه تلاشم را كرده بودم و در ضمن يك سريال يا فيلم سينمايي كاري گروه است و به قدرت و ضعف يك نفر وابسته نيست.

در بازيگري الگوي خاصي داشتيد؟

نه. اگر از كسي بازي خوبي ببينم با دقت نكات مثبت آن را در ذهنم نگه مي‌دارم و اگر در نقشي فرصتش پيدا شود از آن استفاده مي كنم.

فكر مي‌كنيد رابطه مردم با سينما بهتر است يا تلويزيون؟

تلويزيون. چون هم رايگان است هم فراگير است و به راحتي در خانه همه پيدا مي شود. ولي از نظر كيفي از سطح خوبي برخوردار نيست و واقعا مخاطب را سرگرم نمي كند.

به نظر شما دستمزد بازيگران منصفانه است؟

نه! اول بايد ببينيم به نسبت چه مشاغلي مي سنجيم. اما به نظر من در هر صورت ارقام عادلانه اي نيست و خيلي كم است. شايد براي يك پروژه در كوتاه مدت رقم زيادي باشد اما آنها همه ماه هاي سال را سر كار نيستند و فروشندگان هم همه اجناس را با آنها 2برابر حساب مي‌كنند.

برخي‌ها درباره دستمزد بازيگران جديد اعتراض دارند، اين اعتراض ها چقدر بجاست؟

سينما و بازار آزادش مخاطب خاصي دارد كه بايد كاري را بپسندد تا دستمزد بالاي بازيگرانش را معقول بداند. سينما بازار عرضه و تقاضاست و اگر كسي اين بازار را بشكند عيبي ندارد و تصميم با تهيه كنندگان است كه براي فيلمشان به يك بازيگر حرفه اي پول بدهند يا از بازيگران آماتوري استفاده كنند كه حاضرند پولي را هم به تهيه كننده پرداخت كنند.  الان دستمزدهاي تلويزيون به مراتب وحشتناك تر شده و 3 يا 4 بازيگر هستند كه هميشه در همه سريال ها هستند و پول خوب مي گيرند و نمي دانم چه كساني درباره حضور آنها تصميم مي گيرند!

آيا پول بازيگران از پارو بالا مي‌رود؟

فقط پول فوتباليست ها كه مستقيما از بيت المال تغذيه مي كنند از پارو بالا مي رود. ما فقط به خاطر زرق و برق اسممان مجبوريم پول بيشتري خرج كنيم. حالا ديگر نه تنها هندوانه فروش ها هم از ما پول بيشتري نسبت به سايرين مي گيرند بلكه دولت هم توهم ثروتمندي ما را دارد. من مدت هاست يك پرونده مالياتي به مبلغ 2ميليون تومان براي فيلم «ميم مثل مادر»‌ در اداره ماليات دارم. من در آن فيلم نقش كوتاهي داشتم كه فقط به عشق مرحوم ملاقلي پور بازي كردم و قراردادي با منوچهر محمدي نبسته ام . اصلا هم يادم نيست كه پولي براي آن نقش گرفتم يا نه. حالا بعد از اينهمه سال بايد ماليات قرارداد نبسته و پول نگرفته را به دولت بدهم. آن هم 2ميليون تومان!

بازيگران ما چقدر به مباني نظري بازيگري تسلط دارند؟

من به كلاس بازيگري و دانشگاه سينما رفتن اعتقاد زيادي ندارم. به نظر من بخش اعظم بازيگري به جوشش هنري و استعداد ذاتي مربوط است. استعدادي كه اگر وجود داشته باشد بايد در راستاي دانشگاه و كلاس و كار عملي و تئاتر هدفمند شود و در مسير درست قرار گيرد.

بيوگرافي اميرحسين صديق

برخي عنوان مي‌كنند كه مانكن‌هاي خوش چهره جاي بازيگران واقعي را گرفته‌اند. به نظر شما رابطه چهره با سينما چيست؟

من مخالف حضور چهره ها نيستم. در همه دنيا در دوره هاي مختلف خوشگل ترها بازار را نگه داشته اند زيرا يك سري از فيلم ها خواه نا خواه نياز به چهره دارند تا توجه قشر نوجوان و جوان را به خود جلب كند و آنها را به سينما بكشاند. اما متاسفانه در كشور ما وقتي چيزي ناگهان مد مي شود بدون توجه به جوانب و شرايطش مرتب از آن استفاده مي كنيم . مثلا وقتي در سينما فلان تيپ چهره و فلان رنگ چشم مد شد ما بدون توجه به ظرفيت هاي بازيگري آن افراد در همه ژانرها و نقش هاي مختلف از آن استفاده مي كنيم تا تكراري شود و خوب نفروشد. بعد سراغ يك سري چهره ديگر مي رويم . از جهت ديگر خود اين چهره ها به دليل پركار بودن و روي بورس بودن هيچ وقت به فكر ارتقاء خودشان نيفتادند به همين دليل در تاريخ سينما ماندگار نشدند و كاركردهاي كوتاه مدت داشتند.

آيا بازيگران با رسيدن به دوره پيري تمام مي‌شوند؟

متاسفانه در ايران بله. ولي در همه جاي دنيا با رسيدن به سن پيري تازه پخته مي شوند و حتي درسن 90سالگي چه بازي هاي قوي و كارآمدي از خود نشان مي دهند.

فيلمفارسي چيست؟

چاقو دست زنجان،‌ كلاه شاپو ،‌ شالگردن سفيد، رقاصه در كاباره!

چقدر به سالمندان هم صنف خود سر مي‌زنيد؟

در حد اينكه سر كار آنها را ببينم و كمي قبل و بعد هر پروژه باهم تماس تلفني داشته باشيم زيرا شرايط زندگيم اجازه نمي دهد كه دائم به آنها سر بزنم. ولي هميشه سر هر كاري كه مي روم به فراخور پذيرش تهيه كننده و كارگردان آنها را معرفي مي كنم و سعي مي كنم به آنها نان برسانم.

چرا اغلب مراسم‌هاي تشييع هنرمندان خلوت است؟

به دليل اينكه مراسم پيرترها درست اطلاع رساني نمي شود وگرنه اگر مردم بدانند جايي بازيگرهاي جوان و چهره مي آيند حتما همه هجوم مي آورند و آنجا را رونق مي دهند . مثلا يادم نمي رود كه تشييع جنازه سروش خليلي چقدر بد اطلاع رساني شد و چقدر سوت و كور برگزار شد.

چرا زندگي شخصي تعداد قابل توجهي از بازيگران دچار مشكل مي‌شود؟

شكل كلي زندگي هنرمندان به دليل مشخص نبودن ساعت كاري و محل كار و ثبات درآمد مانع از يك زندگي خوب مي شود اما اگر درك مقابل وجود داشته باشد مي توان نمونه هاي موفقي را هم پيدا كرد. من شاهد ازدواج دوستان زيادي مثل شقايق فراهاني ،‌ سحر ولدبيگي ،‌ افسانه چهره آزاد و غيره بودم كه زندگي موفقي دارند. البته زندگي شخصي خانم هاي هنرپيشه به مراتب بهتر از زندگي آقايان است.

دوست داشتيد در هاليوود بازي مي‌كرديد؟

بله. حداقل آنجا پولم را مي گرفتم. آنجا مزه واقعي سينما را مي چشيدم. سينما يك هنر وارداتي است كه ما مثل همه چيزهاي وارداتي از آن درست استفاده نمي كنيم و فقط ادايش را در مي آوريم و حتي اداي درستي هم در نمي آوريم. گاهي فكر مي كنم اگر در سينماي هند،‌عراق يا پاكستان بازيگري مي كردم الان آدم راحت تري بودم و با حرص خوردن كمتر زندگي بهتري داشتم.

چرا در بين مردم اين اعتقاد وجود دارد كه بازيگران تقيدات مذهبي و اخلاقي ندارند؟

نه. اين اصلا صحت ندارد. من همكاراني رو مي شناسم كه گاهي خودم از سطح تقيدشان تعجب مي كنم. ولي اين ديدگاه به 2دليل در بين مردم جا افتاده است. يكي اينكه كليشه هاي سينماي غرب بر آزادي و بي قيد و بندي است و همين مقايسه ما با آنها اين تفكر را شكل مي دهد. دوم اينكه چون نگاه هنرمندان به دنياي اطراف متفاوت است رنگ شرك و كفر مي گيرد. اما هر هنرمندي موظف است كه به جهان اطرافش نگاه متفاوتي داشته باشد.

چرا فيلم‌ها با ژانر دفاع مقدس مورد توجه مردم قرار مي‌گيرد؟

زيرا سفارشي ساخته مي شود. زيرا در مميزي هايمان تصميم داريم همه جبهه اي ها را قديس و مطهر و همه عراقي را احمق نشان دهيم و اين كليشه ها ديگر در ذهن مخاطب جايي ندارد و آنها را پس مي زند.

اگر روزي عليه ايران جنگ شود، شما براي دفاع شركت مي‌كنيد؟

من كلا به جنگ علاقه زيادي دارم. ولي حضورم در جنگ به عوامل مختلفي بستگي دارد. اگر در مقابله با اعراب باشد حتما شركت مي كنم.

عكس اميرحسين صديق

چرا هنرپيشه‌هاي هاليوود همه جا مثل سومالي در سياست هاي خارجي شركت دارند ولي هنرپيشه هاي ما نيستند؟

در كشورهاي جهان چندمي مثل ما شركت هنرمندان در سياست جواب نمي دهد. سياست گذاري جامعه ما اجازه چنين اظهار نظر به هنرمندان نمي دهد.

چقدر از اجناسي كه مصرف مي‌كنيد ايراني است؟

من تا چندسال پيش روي جنس ايراني خريدن تعصب خاصي داشتم ولي بعد كه قيمت ها روز به روز گران تر شد و كيفيت ها كمتر تعصبم را از جنس ايراني برداشتم و روي نخريدن كالاي چيني گذاشتم.

بحث فساد در سينما موضوعي است كه بازيگران زيادي درباره آن صحبت كرده‌اند، اين موضوع چقدر صحت دارد؟

در هر محيطي امكان فساد وجود دارد ولي من شخصا به نكته اي كه گفتيد برخورد نكردم. شايد اين اتفاق در رده هاي پايين تر مثلا بين سياه لشكرها براي رسيدن به سينماي حرفه اي باشد،‌ اما معضل شايع و فراگير سينما محسوب نمي شود.

اگر يك ميليارد پول داشتيد با آن چه مي‌كرديد؟

يك آپارتمان درتهران مي خريدم. كه وقتي در محل زندگيم در روستاي كمرد پرديس بومهن گازوئيل نمي دهند و موتورخانه خاموش مي شود، جايي در تهران داشته باشم!

آخرين كتابي كه خوانديد كه مي‌توانيد به مردم پيشنهاد بدهيد؟

«سالار مگس ها» كه داستان يك گروه نوجوان براي سفر به جزيره اي زيباست.

بزرگترين آرزوي شما چيست؟

سلامتي و خوشحالي اطرافيانم كه دوستشان دارم.

عكس هاي اميرحسين صديق

چند اسم و كلمه را نام ميبريم و احساستان را درباره آنها بگوئيد :

عزت الله انتظامي؟

استاد بداخلاق

علي نصيريان؟

آقاي محترم

محمد علي كشاورز؟

ماشاا…

نيوشا ضيغمي؟

ذهنيتي ندارم

شهرت؟

ظرفيت

سينماي ايراني؟

موفقيت بين المللي ، عدم اقبال داخلي

شريفي نيا؟

چي بگم كه به كسي برنخورد!!

هاليوود؟

«برفوش»

دفاع مقدس؟

كاش انحصاري نبود

بهترين فيلمي كه ديده‌ايد؟

«ميتينگ»

بدترين فيلمي كه ديده‌ايد؟

هر فيلمي كه احمدپورمخبر و خاله قزي و علي صادقي و امثال آن در آن بازي كنند.

جايي كه به شعورتان توهين شده است؟

بعضي مواقع در سياست.

بدترين صحنه از فيلمي كه ديديد؟

صحنه اي در زير گذر مترو با بازي مونيكا بلوچي در فيلم «بازگشت ناپذير»

تا بحال حسودي كرديد؟

فراوان. هر وقت بيكار مي شوم حسودي مي كنم.

مهم‌ترين اتفاق جهان؟

خوبي. اتفاقي كه اين روزها كم مي افتد.

مهمترين اتفاق ايران طي سال‌هاي اخير؟

انتخاب آقاي روحاني

صلح؟

سفيد

خانه سينما؟

عجيب ولي واقعي.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۴۴:۲۷ توسط:myblog موضوع:

زندگينامه اميرحسين رستمي + عكس

اميرحسين رستمي

بيوگرافي اميرحسين رستمي

نام : امير حسين
نام خانوادگي : رستمي
تاريخ تولد : 1354/11/12
همسر : پوراندخت الستي
فرزند : يك پسر به نام ارشيا

اميرحسين رستمي متولد 12 بهمن 1354 است.

اميرحسين رستمي در سال 1378 با خانم پوراندخت الستي ازدواج كرد و يك پسر به نام ارشيا دارد.

او از سال 1377 كار خود را در عرصه بازيگري با فيلم هزاران ستاره به كارگرداني رامبد جوان آغاز كرد.

پس از آن در اسپاگتي در هشت دقيقه كه آن هم ساخته رامبد جوان بود بازي كرد.

بيوگرافي اميرحسين رستمي

تئاتر

1391 كلمه سكوت كلمه

1391 كمي بالاتر

1393 سيستم گرون هلم

سينمايي

1384     اسپاگتي در هشت دقيقه

1385     رئيس

1385     فقط چشماتو ببند

1386     خاك آشنا

1387     شاه كليد

1388     ريسمان سبز

1388     چاه ديو

1389     مهاجر

1389     زنان ونوسي، مردان مريخي

1389     يك عاشقانه ي ساده

1390     سورپرايز

1390     بوسيدن روي ماه

1391     زن. مرد. زندگي…

1391     عمليات مهد كودك

سريال تلويزيوني

1377     هزاران ستاره

1386     مرد هزار چهره

1389     آسمان هميشه ابري نيست

1389     نون و ريحون

1388     وضعيت سفيد

1388     شمس العماره

1389     سه، پنج، دو

1391     يه تيكه زمين

1391     دختران حوا

1391     همسايه ها

1392 پژمان

1392 دودكش

1393    آخرين بازي

عكس هاي اميرحسين رستمي

مصاحبه اميرحسين رستمي

چه سالي ازدواج كرديد؟

_ سال ۷۷ عقد و سال ۷۸ ازدواج كردم

كم سن و سال بوديد كه وارد زندگي مشترك شديد؟

_ ۲۴ ساله بودم ، بعد از اينكه دانشگاهم تمام شد ازدواج كردم.

قصد ازدواج داشتيد يا پيش آمد؟

_ من از 17 ، 18 سالگي قصد ازدواج داشتم ( با خنده ) چون آدمي نيستم كه بتوانم تنهايي زندگي كنم. من از سه چيز مي ترسم : تنهايي ، ارتفاع و هواپيما . حتي در نوجواني زياد اهل بيرون رفتن و بازيگوشي نبودم.

مصاحبه اميرحسين رستمي

تك فرزند هستيد؟

_ يك خواهر بزرگ تر از خودم دارم ، زياد با هم خوب نبوديم چون طرز فكر جا افتاده اي داشت ولي من اينطور نيستم.

ارتباطتان با پدر و مادرتون چطور بود؟

_ تا ۱۷,۱۸ سالگي به مادرم وابسته بودم و بعد از آن برعكس شد. حس كردم پدرم را خيلي دوست دارم و دلم براش تنگ مي شود.

با همسرتان خانم پوراندخت الستي چطور آشنا شديد؟

_ از طريق يكي از دوستان دانشگاهي ام به يكديگر معرفي شديم.

عكس اميرحسين رستمي

خانواده چقدر براي ازدواج حمايتتان كردند؟

_ خانواده موافق اكثر تصميم هاي من بودند. غير از سفر رفتن كه تكروي مي كردم و سفر مي رفتم تا درس بخوانم و … . خانواده براي ازدواج برنامه ريزي ديگري داشتند و يكي از آنها اين بود كه دوست داشتند با فاميل ازدواج كنم. در مورد ازدواجم خوب و بد ماجرا را به خودم سپردند و خدايا شكر با همسرم و پسرم خوشبختم.

چقدر براي ترك دنياي تجرد و ورود به دنياي تاهل آمادگي داشتيد؟

_ آمادگي نداشتم. موقعي كه ازدواج كردم تا يك سال سختي كشيدم. چون فكر مي كنم آنقدر بزرگ نشده بودم كه مسئوليت زندگي را بپذيرم (با خنده)

الان كنار بازيگري شغل ديگري هم داريد؟

_ بله ، بيزينس مي كنم و در اين زمينه بسيار عالي هستم. من جوان ترين عضو اتاق بازرگاني ايران در دبي هستم. خب ديگه اصولا آدم باهوشي هستم و كارهاي بازرگاني زيادي انجام مي دهم (با خنده)

امير حسين رستمي

وقتي با همسرتان آشنا شديد بازيگر بوديد؟

_ نه سال ۷۲ در دانشگاه هنر دوره ديدم.سال ۷۶ نزد آقاي سمندريان يك دوره اي را گذراندم.بعد در دوره سربازي رهايش كردم .بازيگر شدن را دوست داشتم به خاطر اينكه مي خواستم خواننده شوم!اصلا فكر نمي كردم كه اولين عنصر خوانندگي يعني صدا را ندارم (با خنده).بعد از ازدواج مدتي به خارج كشور رفتم و دوره هاي آموزشي بازيگري ديدم و برگشتم و كار را جدي ادامه دادم.

همسرتان موافق بودند؟

_ بله من را تشويق كرد.چون علاقه ام را مي دانست اما خواست حواسم باشد كه چه كاري انجام مي دهم و اينكه زندگي مان از بين نرود.

رابطه ات با پسرت ارشيا چطور است؟

_ من الان همه چيزم ارشيا است.البته وقتي ارشيا به دنيا آمد تا يك سال اول با او مشكل داشتم.

چرا؟

_ چون مدام گريه مي كرد.

اين جمله را شنيده ايد كه به شما نمي آيد پدر باشيد؟

_ خيلي زياد.علاوه بر اين شنيده ام كه به من نمي آيد ازدواج كرده باشم. حتي بعضي وقت ها باور نمي كنند ارشيا پسر من است و من پدر ارشيا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۴۱:۰۵ توسط:myblog موضوع:

آموزش انواع همبرگر

طرز تهيه همبرگر ، طرز تهيه همبرگر مخصوص و خوشمزه

طرز تهيه همبرگر مخصوص

مواد لازم

گوشت چرخ كرده با چربي 20 درصد 500 گرم
آرد سوخاري مقدار لازم
تخم مرغ 1 عدد
پياز 1 عدد
سير 2 عدد
نمك و فلفل سياه مقدار لازم

طرز تهيه همبرگر مخصوص

ابتدا گوشت را خوب پهن كنيد. سپس تخم مرغ ، سير و پياز ( ريز رنده كنيد و اب ان را بگيريد ) و نمك و فلفل را در مركز گوشت پهن شده بريزيد و اطراف گوشت را به طرف مركز جمع كنيد و شروع به ورز دادن گوشت نمائيد.

گوشت را با دستان خود ورز دهيد تا بافت بهتري داشته باشيد ، تا جايي ورز دهيد كه احساس كنيد مواد بخوبي با يكديگر تركيب شده اند ، بار ديگر گوشت را پهن كنيد و آرد سوخاري را روي گوشت پهن شده بريزيد ، مقدار آرد سوخاري بسته به نوع آرد متفاوت ميباشد.

براي بدست اوردن مقدار دقيق ارد سوخاري بايد پس از پاشيدن مقداري ارد گوشت را چند دقيقه ورز دهيد ، اگر پس از اين مدت مشاهده كرديد كه گوشت بافت نرم و ابدار و در عين حال خوبي دارد پس ارد شما كافي بوده است ، اگر گوشت كمي شل و بد فرم بود ميتوانيد مقداري ديگر آرد سوخاري به ان اضافه كنيد اما مراقب باشيد كه زياد آرد نريزيد تا گوشت پس از پخت خشك نشود.

گوشت اماده شده را به قسمت هاي دلخواه تقسيم كنيد و هر قسمت را به شكل يك دايره  اي در اوريد ، دايره هاي اماده همبرگر را روي كاغذ روغني يا كيسه فريزر قرار داده و براي يك ساعت درون يخچال قرار دهيد. سپس داخل ماهيتابه سرخ يا روي كباب پز كباب كنيد.

نكته :

ميتوانيد همبرگرها را بصورتي كه گفته شد درون فريز منجمد نموده و در موقع لزوم از انها استفاده كنيد ، براي سرو ميتوانيد از پنير ، كاهو ، كلم ، گوجه ، خيار شور و … استفاده كنيد.

براي : 6 نفر
حاضر است در : 120 دقيقه

طرز تهيه همبرگر با سويا

مواد لازم

گوشت كوبيده 250 گرم
سويا خشك نصف ليوان
سيب زميني 1 عدد
سير 2-3 حبه
پياز 1 عدد
آرد نخودچي 1 قاشق
آويشن 1 قاشق
نمك و فلفل به مقدار لازم

طرز تهيه همبرگر با سويا

سويا را 30 دقيقه در آب يا شير قرار دهيد. سپس خوب آبكشي كنيد و با فشار دست آب اضافي اش را بگيريد و به همراه گوشت 2 بار چرخ كنيد.

در دور دوم چرخ كردن سير ، پياز و سيب زميني را نيز با آن چرخ نمائيد ، در پايان آرد نخودچي ، آويشن ، نمك و فلفل را به آن افزوده و به صورت گرد در اورده و در روغن سرخ كنيد يا كباب نمائيد.

پس از آماده شدن همبرگر آن را با نان همبرگر ، سالاد ، سيب زميني و سس قرمز يا سفيد سرو نمائيد. البته مواد همراه همبرگر بر حسب سليقه افراد متفاوت ميباشد.

توجه :

بدليل چرخ كردن نيازي به ورز دادن گوشت نيست. استفاده از آويشن نيز به دلخواه ميباشد ، بجاي ارد نخودچي از آرد سفيد هم ميتوانيد استفاده كنيد.

حاضر است در : 30 دقيقه

طرز تهيه همبرگر

طرز تهيه همبرگر مك دونالد

همبرگرهاي مك‌دونالد يكي از خوشمزه ترين و لذيذترين انواع همبرگر است.

تهيه همبرگر خانگي يكي از سالم‌ترين و لذت‌بخش‌ ترين فست‌فودها در منزل است. براي اين منظور كافي است به چند نكته توجه كنيد.

نكته قابل توجه براي تهيه همبرگر خانگي اين است كه زمان تركيب مواد از مخلوط كردن هر يك از مواد لازم براي تهيه همبرگر به طور جداگانه خودداري كنيد و تنها زماني كه كليه مواد را به گوشت اضافه كرديد مواد را به آرامي با يكديگر مخلوط نماييد.

همچنين اگر به دنبال يك همبرگر رژيمي هستيد، مي‌توانيد زرده تخم مرغ و آرد سوخاري را از دستور حذف كنيد و يا به مقدار كمتري استفاده نماييد.

براي رسيدن به نتيجه مطلوب بهتر است پس از تركيب مواد و قالب زدن مواد را به مدت يك ساعت در يخچال استراحت دهيد، سپس براي سرخ كردن آن اقدام نماييد. لايه‌هاي همبرگر را بوسيله نايلون و يا كاغذ‌روغني از هم جدا كنيد.

مواد لازم

گوشت چرخ‌شده
500 گرم

پياز قرمز
1/4 پيمانه

زرده تخم مرغ
2 عدد

آرد سوخاري
1/4 تا 1/2 پيمانه

سس كچاپ
1 قاشق غذاخوري

سس خردل
1 قاشق غذاخوري

نمك و فلفل سياه
به ميزان لازم

طرز تهيه همبرگر خانگي به روش مك دونالد

ابتدا 2 عدد زرده تخم مرغ را به گوشت اضافه كنيد. گوشت مورد استفاده در اين دستور گوشت گوساله بدون چربي مي‌باشد.

پياز را نگيني ريز خرد كنيد و به گوشت اضافه كنيد.

سس كچاپ را بيفزاييد.

يك قاشق غذاخوري سس خردل را اضافه كنيد. در صورت تمايل از مقداري پودر سير نيز استفاده نماييد.

در اين مرحله آرد سوخاري را بسته به ذائقه خود بين 1/4 تا 1/2 به مخلوط اضافه كنيد. از مخلوط كردن تك تك مواد بپرهيزيد.

نمك و فلفل را به مقدار لازم بسته به ذائقه خود اضافه كنيد.

كليه مواد را با يكديگر به آرامي تركيب كنيد.

پس از آماده سازي مواد گوشتي، مواد را به 6 تا 8 قسمت مساوي تقسيم نماييد و به كمك رينگ و يا درب شيشه قالب بزنيد. توجه داشته باشيد اگر از درب ظروف براي قالب زدن استفاده مي‌كنيد مي‌بايست كف آن را با كيسه پلاستيكي بپوشانيد تا هنگام خارج كردن مواد، شكل ظاهري آن از بين نرود. همچنين توصيه مي‌شود وسط گوشت را خالي كنيد تا زمان سرخ كردن به طور يكنواخت سرخ شوند.

در اين مرحله بهتر است گوشت‌هاي قالب زده را به مدت يك ساعت درون يخچال استراحت دهيد و سپس اقدام به سرخ كردن آن نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۳۸:۱۲ توسط:myblog موضوع:

آموزش مرباي آلبالو و گيلاس

طرز تهيه مرباي آلبالو ، طرز تهيه مرباي آلبالو خوش رنگ

طرز تهيه مرباي آلبالو

مواد لازم

آلبالو 1 كيلوگرم   .   شكر 1 كيلوگرم   .   آبليمو 1 قاشق غذاخوري

طرز تهيه مرباي آلبالو

دم آلبالوها را بگيريد ، سپس آنها را شسته و هسته آنها را طوري جدا كنيد كه آلبالوها له نشوند ؛ شكر را لاي آلبالوها بريزيد و بگذاريد آلبالوها يك روز در يخچال بمانند تا به آب بيفتند.

روز بعد مواد را روي حرارت متوسط قرار دهيد و پس از اينكه 10 دقيقه جوشيد آلبالوها را از آب آن جدا كنيد و آبليمو را اضافه كنيد و بگذاريد تا شربت قوام بيايد سپس آلبالوها را به شربت قوام آمده اضافه نماييد ( اگر آلبالو زياد بجوشد رنگ خود را از دست داده و له ميشود ، به اين دليل آلبالوها را از شربت ان جدا كنيد ، اگر آب آلبالو زياد بود ميتوانيد بعنوان شيره شربت از آن استفاده كنيد ).

نكته :

هيچگاه از قاشقي كه خوب تميز نشده براي هم زدن مربا استفاده نكنيد چون موجب ميشود مربا زود كپك بزند.

نشانه قوام آمدن مربا :

مقداري از شربت را در قاشقي بريزد ، اگر شيره پس از خنك شدن سريع از قاشق نريخت يعني كه شربتش قوام آمده است.

دليل كپك زدن مربا :

شكر آن كم باشد ، قوام نيامده باشد ، كاملا پخته نشده باشد.

طرز تهيه مرباي آلبالو

دليل شكرك زدن مربا :

اين حالت معمولاً در مرباها و شيره ها ديده مي‌شود ، وقتي مربا يا شيره بيش از حد بجوشد يا آنكه شيريني آن كم باشد شكرك مي‌زند و براي رفع آن بايد در شربت يا مربا كمي آب جوش و مقداري آبليمو اضافه كنيد و بگذاريد چند جوش بزند تا شكرك ان از بين برود.

طرز تهيه مرباي گيلاس

مواد لازم

گيلاس
3 كيلو

شكر
2.5 كيلو

وانيل
يك سوم قاشق چايخوري

طرز تهيه مربا گيلاس

گيلاس ها را بشوئيد و هسته آنها را درآوريد. سپس لابه لاي آنها شكر بپاشيد و بگذاريد.

يك شب تا صبح، در يك جاي خنك بماند تا آب بيندازد. بعد قابلمه را روي حرارت اجاق قرار دهيد.

تا با حرارت يكنواخت بجوشد. وانيل را هم به آن اضافه كنيد.

وقتي شربت مربا قوام آمد، آن را امتحان كنيد.بعد از آماده شدن مربا آن را از روي حرارت برداريد.

شما مي توانيد از گيلاس هاي صورتي رنگ هم به همين صورت مربا تهيه كنيد.

اين مربا هم بسيار خوش رنگ و هم خوشمزه است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۳۵:۲۶ توسط:myblog موضوع:

آموزش مرباي سيب و گلاب

طرز تهيه مرباي سيب ، روش تهيه مرباي سيب

طرز تهيه مرباي سيب

مواد لازم براي تهيه مربا سيب

سيب خرد شده                 يك كيلو

شكر                                يك كيلو

آب ليمو                            يك چهارم فنجان

گلاب                               يك چهارم ليوان

زعفران                            يك چهارم قاشق چاي خوري

با اين مقدار مواد لازم به اندازه 7 كاسه ماست خوري از ”‌ مربا سيب“ خواهيم داشت.

طرز تهيه مربا سيب

يك كيلو شكر و يك ليوان آب را در يك قابلمه ريخته تا به جوش آيد (در صورت نياز مي‌توان آب و شكر جوش آمده را از صافي گذراند تا آشغال‌هاي آن گرفته شود)

سيب را خرد كرده، به آب و شكر اضافه مي‌كنيم سپس كمي زعفران و گلاب به آن اضافه مي‌كنيم تا با شعله متوسط حدود نيم ساعت الي 45 دقيقه بپزد و قوام آيد. (براي تعيين قوام مربا، نوك قاشق از شربت مربا را در يك نعلبكي ريخته تا سرد شود. اگر غلظت مناسب بود، مربا قوام آمده است) در آخر يك چهارم فنجان آب ليمو ترش تازه يا آب نارنج را اضافه كرده، دو جوش بزند، شعله را خاموش مي‌كنيم.

در قابلمه را گذاشته تا مربا سرد شود. سپس مربا را در ظرف در بسته ريخته، در يخچال قرار مي‌دهيم تا آماده پذيرايي شود.

طرز تهيه مرباي سيب گلاب

طرز تهيه مرباي سيب گلاب

مواد لازم مرباي سيب گلاب

سيب
3000 گرم

شكر
3000 گرم

گلاب
به مقدار لازم

آب
5 فنجان

طرز تهيه مرباي سيب گلاب

سيب هاي رسيده بي الك را نازك پوست گرفته.

هسته اش را در آورده آب تميز در ظرف ريخته.

قطعات سيب را با يك استكان آبليمو در آن بريزيد و شكر را رويش ريخته.

روي آتش ملايم بار كنيد تا قوام بيايد .همينكه قوام آمد.

گلاب به آن زده دو سه جوش كه خورد بر داريد و در ظرف بريزيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۴۱:۰۹ توسط:myblog موضوع:

آموزش مرباي توت فرنگي و نكات آن

طرز تهيه مرباي توت فرنگي ، آموزش مرباي توت فرنگي خوش رنگ

طرز تهيه مرباي توت فرنگي

مواد لازم

توت فرنگي 1 كيلوگرم  .  شكر 1 كيلوگرم  .  آبليمو 2 قاشق غذاخوري

طرز تهيه مرباي توت فرنگي روش اول

دم توت فرنگي ها را بگيريد ، سپس آنها را شسته و از وسط نصف كنيد ؛ شكر را لابلاي توت فرنگي ها بريزيد و بگذاريد 24 ساعت در يخچال بمانند تا توت فرنگي ها آب بيندازند.

توت فرنگي ها را درون قابلمه بريزيد و روي حرارت متوسط قرار دهيد تا به جوش بيايد ، هنگام جوشيدن كف روي مربا را بگيريد ، پس از اينكه شربت مربا قوام آمد قابلمه را از روي حرارت برداريد.

براي آماده شدن مرباي توت‌فرنگي به حدود نيم‌ساعت زمان نياز است و هر چه اين مدت طولاني‌تر باشد مربا تيره تر ميشود ؛ در پايان كار آبليمو را براي جلوگيري از شكرك زدن اضافه كنيد و اين كار را حتما در انتهاي پخت انجام دهيد تا مربا تيره نشود ، در قابلمه را در زمان پخت باز بگذاريد تا مرباي توت فرنگي تيره نشود.

 

مرباي توت فرنگي

 

طرز تهيه مرباي توت فرنگي روش دوم

برخي ها مرباي توت فرنگي را به روش ديگري اماده ميكنند ، در  اين روش پس از شستشوي توت فرنگي‌ها مقداري شكر را در يك ليوان آببريزيد و روي شعله اجاق بگذاريد تا بجوشد ، در مدت زمان جوشيدن آب و شكر ، كف روي آب را بگيريد و پس از آنكه شربت كمي غليظ شد توت فرنگي‌ها را به آرامي داخل شربت بريزيد و بگذاريد روي شعله اجاق گاز چند دقيقه بجوشند تا پخته شوند.

نكته :

هيچگاه از قاشقي كه خوب تميز نشده براي هم زدن مربا استفاده نكنيد چون موجب ميشود مربا زود كپك بزند.

نشانه قوام آمدن مربا :

مقداري از شربت را در قاشقي بريزد ، اگر شيره پس از خنك شدن سريع از قاشق نريخت يعني كه شربتش قوام آمده است.

دليل كپك زدن مربا :

شكر آن كم باشد ، قوام نيامده باشد ، كاملا پخته نشده باشد.

دليل شكرك زدن مربا :

اين حالت معمولاً در مرباها و شيره ها ديده مي‌شود ، وقتي مربا يا شيره بيش از حد بجوشد يا آنكه شيريني آن كم باشد شكرك مي‌زند و براي رفع آن بايد در شربت يا مربا كمي آب جوش و مقداري آبليمو اضافه كنيد و بگذاريد چند جوش بزند تا شكرك ان از بين برود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۸:۴۹ توسط:myblog موضوع:

دستور پخت مرباي هويج در خانه

طرز تهيه مرباي هويج ، آموزش درست كردن مربا هويج

طرز تهيه مرباي هويج

مواد لازم

هويج 500 گرم  .  شكر 500 گرم  .  آب 2 ليوان  .  گلاب 2 قاشق غذاخوري

آبليمو 1 قاشق غذاخوري  .  خلال پسته در صورت تمايل مقداري  .  هل مقداري


هويج ها را پوست بگيريد و رنده كنيد سپس درون قابلمه بريزيد و روي حرارت ملايم قرار دهيد و هم بزنيد تا هويج ها كمي نرم شده و رنگ آنها تغيير كند.

شكر ، آبليمو ، آب ، گلاب و دانه هاي هل را به هويج اضافه و مخلوط كنيد و به مدت 2 ساعت اجازه دهيد با حرارت ملايم مربا بپزد و جا بيفتد ؛ مرباي هويج را پس از اماده شدن از روي حرارت برداريد و خلال پسته را اضافه كنيد ، پس از اينكه مربا سرد شد داخل شيشه بريزيد و در يخچال قرار دهيد.

نكته :

هيچگاه از قاشقي كه خوب تميز نشده براي هم زدن مربا استفاده نكنيد چون موجب ميشود مربا زود كپك بزند.

مرباي هويج

نشانه قوام آمدن مربا :

مقداري از شربت را در قاشقي بريزيد ، اگر شيره پس از خنك شدن سريع از قاشق نريخت يعني كه شربتش قوام آمده است.

دليل كپك زدن مربا :

شكر مربا كم باشد ، قوام نيامده باشد ، كاملا پخته نشده باشد.

دليل شكرك زدن مربا :

اين حالت معمولاً در مرباها و شيره ها ديده مي‌شود ، وقتي مربا يا شيره بيش از حد بجوشد يا آنكه شيريني آن كم باشد شكرك مي‌زند و براي رفع آن بايد در شربت يا مربا كمي آب جوش و مقداري آبليمو اضافه كنيد و بگذاريد چند جوش بزند تا شكرك ان از بين برود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۶:۱۳ توسط:myblog موضوع:

آموزش پخت ماكاروني و نكات آن

طرز تهيه ماكاروني ، طرز تهيه ماكاروني دمي ايراني

طرز تهيه ماكاروني دمي ايراني با گوشت چرخ كرده

مواد لازم

ماكاروني خشك 300 گرم
گوشت چرخ كرده 200 گرم
رب گوجه فرنگي 2 قاشق غذاخوري
پياز 1 عدد
پودر سير 1/2 قاشق چايخوري
پودر دارچين 1/3 قاشق چايخوري
فلفل دلمه اي كوچك 1 عدد
پودر آويشن 1/2 قاشق چايخوري
آبليمو و نمك و فلفل به مقدار لازم

طرز تهيه ماكاروني دمي ايراني با گوشت چرخ كرده

داخل قابلمه اي را از آب پر كنيد و مقداري نمك و روغن بريزيد و روي حرارت قرار دهيد تا به جوش بيايد ، پس از به جوش آمدن آب ماكاروني را اضافه كنيد و با چنگال كمي هم بزنيد تا رشته هاي ماكاروني به هم نچسبند. ماكاروني را پس از 5 – 7 دقيقه با آب سرد آبكشي كنيد و كناري قرار دهيد تا آب اضافي اش برود.

پياز را ريز خرد كنيد و در مقداري روغن تفت دهيد تا نرم شود. سپس گوشت چرخ كرده و فلفل دلمه اي خرد شده را اضافه كنيد و تفت دهيد تا گوشت سرخ شود ، در ادامه نمك ، فلفل ، پودر دارچين ، پودر سير و رب گوجه فرنگي را اضافه كنيد و كمي تفت دهيد. در آخر مقداري آبليمو اضافه كنيد و از روي حرارت برداريد.

ته قابلمه مقداري روغن بريزيد و سيب زميني هاي حلقه شده بچينيد ، مقداري ماكاروني روي سيب زميني ها بريزيد و روي آن مقداري مايه ماكاروني بريزيد ( 2-3 لايه به همين صورت داخل قابلمه را پر كنيد ) ، لايه آخر را با ماكاروني پوشش دهيد و پودر آويشن را روي آن بپاشيد ، در قابلمه را بگذاريد و با حرارت كم اجازه دهيد به مدت 35 – 45 دقيقه ماكاروني دم بكشد.

پس از پخت ماكاروني را از روي حرارت برداريد ، در قابلمه را برداريد و 10 دقيقه صبر كنيد تا ماكاروني كمي خنك شود سپس در ظرف برگردانيد و بهمراه سس گوجه فرنگي سرو كنيد.

نكته ها :

در زمان آبكشي ماكاروني را زياده از حد نجوشانيد تا خمير نشود و همچنين رشته هاي ماكاروني را با آب سرد كاملا بشوييد و از هم جدا كنيد ، در صورت تمايل براي خوشرنگ تر شدن ماكاروني 1 قاشق چايخوري زعفران دم كرده به مايه ماكاروني اضافه كنيد.

طرز تهيه ماكاروني با مرغ

مواد لازم

ماكاروني فرمي     400 گرم
زيتون     به مقدار لازم
سينه مرغ يا فيله مرغ     350 گرم
خامه     200 گرم
گوجه فرنگي پوره شده     400 گرم
فلفل دلمه هر رنگي كه دوست داريد     1 عدد
پياز     1 عدد بزرگ
نمك و فلفل     به مقدار لازم
پنير پيتزا     250 گرم

طرز تهيه ماكاروني با مرغ

ابتدا ماكروني را با آب جوش و نمك پخته و آبكش كرده و كنار ميگذاريم. در تابه اي روغن ريخته و پياز ها را در روغن سرخ ميكنيم و سينهاي مرغ را به اندازه هاي متوسط خرد ميكنيم و داخل پبازها ريخته و به همراه زردچوبه و فلفل و نمك خوب سرخ ميكنيم  و بعد هم پوره گوجه فرنگي رو اضافه ميكنيم و ميگذاريم 10 دقيقه بپزد،ولي نه ديگه همه آب گوجه كشيده بشه و بعد هم خامه رو اضافه ميكنيم و زيتون ها…

ظرفي كه مخصوص باشه براي فر را برميداريم و ماكاروني ها را ميريزيم داخلش و بعد هم مواد را روي ماكاروني ها ميريزيم و در اخر هم پنير پيتزا و در طبقه وسط فر با درجه حرارت مناسب،تا زماني كه پنير آب شود و رويش كمي رنگ بگيرد.

طرز تهيه ماكاروني

طرز تهيه ماكاروني با قارچ

مواد لازم

ماكاروني
۴۰۰ گرم

قارچ
۳۰۰ گرم

پياز
۱ عدد بزرگ

فلفل دلمه اي
۱ عدد

سير
۱-۲ حبه

گوجه فرنگي
۲ عدد

رب گوجه
۱ قاشق غذاخوري

سيب زميني
۱-۲ عدد

نمك، فلفل و زردچوبه
به مقدار دلخواه

روغن
يك سوم پيمانه

طرز تهيه ماكاروني با قارچ

پياز و فلفل دلمه اي را خلال كنيد. گوجه ها را نصف كرده پس از درآودن هسته آنها را خلال كنيد. قارچ ها رابه ورقه هاي ۲-۳ ميليمتري خرد كنيد. سپس در ماهيتابه مناسبي نصف روغن را ريخته.

ابتدا پياز و سپس به ترتيب فلفل دلمه اي،سيرخردشده، قارچ و رب گوجه را در آن تفت داده و گوجه فرنگي و نمك و فلفل و زردچوبه را اضافه كرده، كمي آب بريزيد تا سس غليظي مواد را دربرگيرد.

ماكاروني را ۱۰ دقيقه در آب جوش و نمك جوشانده آبكش كنيد. كف قابلمه مناسبي را روغن ريخته و با سيب زميني حلقه شده بپوشانيد.سپس ماكاروني و مواد تهيه شده را لايه لايه ريخته و آن را ۳۰دقيقه روي حرارت ملايم دم كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۳:۴۳ توسط:myblog موضوع:

آموزش تهيه ميرزا قاسمي خانگي

طرز تهيه ميرزا قاسمي ، طرز تهيه ميرزا قاسمي گيلاني

طرز تهيه ميرزا قاسمي گيلاني

ميرزا قاسمي توسط محمد قاسم خان كه در زمان ناصرالدين شاه قاجار  والي حاكم رشت بود ابداع شده و توسط وي گسترش يافت و به نام او نيز نام گذاري شد .

طرز تهيه ميرزا قاسمي روش اول

مواد لازم

– بادمجان = 5 عدد متوسط
– گوجه فرنگي تازه = 2 عدد
– سير = يك بوته
– تخم مرغ = 3 عدد
– روغن و فلفل و نمك = به مقدار لازم

طرز تهيه ميرزا قاسمي روش اول

در ابتدا بادمجان ها را كباب مي كنيم ( شما مي توانيد بادمجان ها را داخل فر و يا روي آتش كباب كنيد ) سپس پوست آنها را كنده و سرهاي بادمجان ها را جدا مي كنيم ؛ پس از آن بادمجان ها را ساطوري مي نماييم .

حال نوبت به گوجه ها مي رسد ؛ گوجه فرنگي ها را در آب جوش ريخته و پوست آنها را ميگيريم و سپس خرد مي كنيم.

سير را كوبيده و داخل روغن داغ كه از قبل درتابه و روي اجاق آماده شده است ميريزيم تا كمي سير ها سرخ شود.

سپس بادمجان ها و گوجه هاي آماده شده را به همان تابه اضافه كرده و سرخ مي كنيم ؛ اين كار را تا زماني كه آب آنها كشيده شده و كمي روغن بيافتد ادامه مي دهيم.

حال كمي نمك و فلفل به آن اضافه مي كنيم و مايه را در يك طرف تابه قرار مي دهيم و در طرف ديگر خالي تابه تخم مرغ ها را شكسته و مخلوط مي كنيم و انقدر هم مي زنيم تا بسته شده و سرخ شود.

بعد بادمجان ها و تخم مرغ ها (يعني تمام محتويات تابه) را با هم مخلوط مي كنيم.

ميرزا قاسمي ما آماده شده و مي توانيد آنرا در ديس كشيده و سرو كنيد.

طرز تهيه ميرزا قاسمي

طرز تهيه ميرزا قاسمي روش دوم

مواد لازم

– بادمجان شرين و قلمي = 4 عدد
– سير تازه = 1 بوته و اگر تازه نيود نصف بوته
– گوجه فرنگي تازه و رنده شده = 5 عدد متوسط
– رب گوجه فرنگي = 1/2 قاشق غذاخوري
– نمك و فلفل = به ميزان لازم
– ليمو ترش = 1 عددد
– تخم مرغ = 4 عدد
– زرد چوبه = 1 قاشق چاي خوري پر

طرز تهيه ميرزا قاسمي روش دوم

ابتدا بادمجان ها را كباب كنيد ( تا زماني كه پوست بادمجان ها ذغال نشود ميبايست روي آتش بماند و اگر يك سيخ چوبي به بادمجان ها بزنيم به راحتي داخل بادمجان فرو رود) بعد از اين عمل بادمجان ها را كنار گذاشته تا سرد شوند.

گوجه را رنده كرده و سير را ساطوري كنيد ؛ سپس 1 استكان روغن زيتون داخل تابه بريزيد و تا حدي كه روغن زياد داغ نشود تابه را روي شعله بگذاريد بماند ؛ سپس سير ساطوري و زردچوبه را به روغن اضافه كنيد و 10 ثانيه با شعله متوسط تفت بدهيد.

بلافاصله بادمجان ها را كه پوست كنده و ساطوري شده اند را به مواد اضافه كنيد. سپس 1 دقيقه تفت بدهيد و بعد از آن پوره گوجه را به مواد اضافه كنيد و درب تابه را گذاشته و شعله اجاق را كمي پايين بياوريد و اجازه بدهيد تا آب مواد كشيده شود.

سپس آب ليمو و رب را اضافه كنيد و 1 دقيقه تفت دهيد و در آخر نمك و فلفل را اضافه كنيد.

حال نوبت تخم مرغ ها است كه البته توجه كنيد تخم مرغ ها را روي مواد شكسته و بدون اين كه هم بزنيد درب تابه را گذاشته و شعله كم كنيد تا تخم مرغ ها نيز بسته شود .

بعد از پختن كامل تخم مرغ ها ؛ آنها را تكه تكه كنيد و ميرزا قاسمي را هم بزنيد.

ميرزا قاسمي هم اكنون آماده است.

نكات تكميلي در مورد ميرزا قاسمي

ميرزا قاسمي جزء غذاي محلي و گيلاني ميباشد
زمان آماده سازي مواد اوليه و مايحتاج آن حدودا 30 دقيقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 15 دقيقه ميباشد .
توجه نماييد مقدار مواد اوليه و دستور تهيه براي 4 نفر مناسب ميباشد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۱:۰۶ توسط:myblog موضوع:

آموزش درست كردن لواشك

طرز تهيه لواشك ، طرز تهيه لواشك خانگي با طعم دلخواه

طرز تهيه لواشك توت فرنگي

مواد اوليه :
توت فرنگي (نصف شده) ۴ و نيم فنجان – ۷۰۰ گرم
شكر ۳/۴ فنجان

طرز تهيه لواشك توت فرنگي

توت فرنگي و شكر را در يك مخلوط كن بزنيد تا پوره و يكدست شوند.

مخلوط را از يك صافي ريز رد كنيد و در يك روغن دان بزرگ بريزيد.

بگذاريد پوره به جوش بيايد سپس شعله را كم كنيد تا ۴۵ تا ۱ ساعت آهسته غل بزند و گاهي هم بزنيد. باز هم بزنيد تا مخلوط به حجم ۱ و ۱/۴ فنجان برسد. بايد آنقدر غليظ شده باشد كه روي خودش تا بخورد.

فر را با دماي ۲۰۰ درجه فارنهايت (۹۳ درجه سانتي گراد) داغ كنيد و كف يك سيني فر را با كاغذ روغني نچسب بپوشانيد.

پوره ي داغ را روي كاغذ بريزيد و با يك كاردك آن را به صورت يكدست و يك لايه نازك پهن كنيد تا به شكل يك مستطيل ۳۱ در ۲۵ سانتي متر در بيايد.

پوره را ۲ تا ۳ ساعت در فر بگذاريد تا خشك شود و كمي چسبناك شود اما به انگشت نچسبد.

لواشك را با همان كاغذ روي يك سيني فر قرار دهيد تا حداقل ۳ ساعت و حداكثر يك شبانه روز بماند و خنك شود.

يك ورقه ديگر كاغذ روغني روي لواشك بيندازيد سپس لواشك را به همراه كاغذ از سيني جدا كنيد. لواشك را برش دهيد و به شكل دلخواه در بياوريد يا هر برش را لوله كنيد.

طرز تهيه لواشك آلو

مواد لازم

آلوهاي ريز 2 كيلوگرم

آب 1 استكان

بايستي آلوهايي كه در ته جعبه ميوه ها مي ماند و با قيمت نازل تر خريداري مي شود را انتخاب كنيد. و يا آلوهايي كه نمي شود در جلوي مهمان گذاشت يا ترش مزه و ريز است را انتخاب كنيد كه اتفاقا باعث صرفه جويي در تهيه لواشك است.

طرز تهيه لواشك آلو

آلوها را تميز بشوييد و همراه يك استكان آب در قابلمه بريزيد. شعله زير قابلمه را روشن كنيد و صبر كنيد تا بجوشد. آلوها از خود آب پس مي دهند. كمي بجوشد تا آلوها نرم و له شود.

در اين مرحله محتويات قابلمه را از صافي عبور دهيد. (مي توانيد از صافي آب كش كردن برنج هم استفاده كنيد.) در روي صافي دانه هاي آلو باقي مي ماند و خود آلو به ظرف زير صافي منتقل مي شود. دوباره اين مواد را بگذاريد بجوشد تا غليظ شود.

چند سيني انتخاب كنيد و روي آنها را پلاستيك اندازيد. لواشك را از قابلمه به روي سيني بريزيد. لواشك بايستي خشك شود و بهترين و سريعترين راه براي اين كار آفتاب است ولي در آفتاب و در فضاي باز احتمال نشستن مگس و حشرات وجود دارد كه براي جلوگيري از آن، روي لواشك ها را با توري بپوشانيد و در آفتاب قرار دهيد. بعد از اينكه كمي خشك شد با چاقو به قسمت هاي مربع يا مستطيل شكل و با اندازه دلخواه برش مي دهيم. بعد از خشك شدن مي توانيد تا مدت طولاني در ظرف دربسته نگهداري كنيد.

طرز تهيه لواشك زردآلو

مواد لازم

زردآلو   دوكيلو
نمك   مقداري

طرز تهيه لواشك زردآلو

براي درست كردن لواشك بايد زردآلوها را شسته و هسته ي آن را جا كنيد.بعد با كمي نمك بگذاريد كه بپزد. وقتي كاملاً پخت آن را از صافي رد كنيد تا پوست آن كاملاً جدا شود. توجه داشته باشيد كه سوراخهاي صافي به اندازه اي باشد كه گوشت زردآلو از آن عبور كند.

بعد آن را درون سيني كه كمي سطح آن را چرب كرده ايد پهن كنيد. قطر آن بايد حداقل يك سانتي متر باشد. آن را جلوي آفتاب قرار دهيد. كمي كه روي آن گرفت يك نايلون تميز روي آن بكشيد تا ميكروب در آن نفوذ نكند. بعد با خيال راحت جلوي آفتاب قرار دهيد تا كاملاً خودش را بگيرد و خشك شود.

طرز تهيه لواشك

طرز تهيه لواشك آلبالو

مواد لازم براي لواشك آلبالو براي 4 نفر :

آلبالو      1 كيلو گرم
نمك      به ميزان لازم

طرز تهيه لواشك آلبالو

براي تهيه لواشك آلبالو ابتدا آلبالو ها را بشوييد و خيس خيس روي آن ها نمك بپاشيد(كمي) و بگذاريد روي شعله تا پخته شوند

بعد از صافي رد كنيد . البته من تفاله هاي آن را هم ميكس كردم و آخر با موادم باز مخلوط كردم . اين طوري بيشتر دوست دارم !

حالا يك نايلون فريزر را باز كنيد و مايه را داخل آن بريزيد .

جلوي آفتاب بگذاريد . حدودا 2 روزه آماده مي شود !


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۵۰:۵۵ توسط:myblog موضوع: