وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

طرز تهيه استانبولي

طرز تهيه استانبولي ، پلو استانبولي ، طرز تهيه استانبولي پلو

طرز تهيه استانبولي پلو

مواد لازم :

برنج  1000 گرم
گوجه فرنگي  3000 گرم
گوشت مغز ران گوساله  750 گرم
پياز داغ عسلي  4 قاشق سوپخوري
روغن  150 گرم
رب گوجه فرنگي  1 قاشق سوپخوري
فلفل  به مقدار لازم
نمك  به مقدار لازم

طرز تهيه استانبولي پلو :

برنج را تميز كرده با آب نيم گرم چندين بار ميشوئيم گوجه فرنگي را آب گرفته با دو سه ليوان آب مخلوط مي كنيم و روي برنج مي ريزيم بطوريكه تقريبا چهار انگشت از سطح برنج بالاتر بايستد در صورتيكه كمتر بود كمي آب اضافه ميكنيم يك قاشق سوپ خوري نمك داخل آب برنج ميريزيم سه چهار قاشق روغن اضافه ميكنيم ميگذاريم برنج در آب يكساعت بماند تا كمي خيس بخورد گوشت را قيمه اي خرد ميكنيم با پياز سرخ كرده مخلوط مي نمائيم و روي آتش ملايم ميگذاريم تا آب گوشت كشيده شود و بعد دو سه ليوان آب در گوشت ميريزيم و ميگذاريم گوشت بپزد .

رب گوجه فرنگي و كمي نمك را به گوشت اضافه ميكنيم ميگذاريم آب گوشت تبخير شود ( بايد قيمه را قبل از آماده كردن برنج تهيه كرد ) بعد ظرف را روي حرارت ملايم ميگذاريم تا جوش بيايد و آب آن تبخير شود در صورتيكه مغز برنج كمي خام بود مقدار يكي دو ليوان آب گوجه فرنگي يا آب ساده بآن اضافه مي نمائيم و بعد از اينكه اين آب هم تبخير شد وسط برنج را باز ميكنيم و قيمه را لاي آن ميريزيم و روي قيمه را با برنج ميپوشانيم در ظرف را محكم ميكنيم روي اتش يا در فر بمدت يكساعت تا يكساعت نيم دم مي كنيم .

استانبولي پلو را مي توانيم با گوشت چرخ كرده و رب گوجه فرنگي تهيه كنيم بديهي است كه اسلامبولي پلو با آب گوجه فرنگي تازه و قيمه خيلي بهتر ميشود ولي در صورت مصرف رب گوجه فرنگي بايد رب خوش رنگ و خوش طعم باشد و مقدار آن در حدود يك ليوان باشد بايد برنج را پيمانه كرد و براي هر پيمانه برنج دو پيمانه آب در نظر گرفت دو سه قاشق از رب را با قيمه مخلوط مي نمائيم و بقيه رب را در آب برنج حل كرده اسلامبولي پلو را مطابق دستور تهيه مي نمائيم و در صورت استفاده از گوشت چرخ كرده گوشت را با پياز سرخ كرده كمي سرخ ميكنيم و يك قاشق رب را با يك ليوان آب داخل آن ميريزيم و در حرارت ملايم ميگذاريم تا آب آن كشيده شود و بعد از آن استفاده ميكنيم .

در صورت رعايت مقادير مواد اوليه اين غذا براي 6 تا 8 نفر كافيست

استانبولي ، استانبولي پلو

طرز تهيه كته استانبولي

مواد لازم كته استانبولي براي دو نفر :

برنج
دو پيمانه

گوجه فرنگي
سه عدد بزرگ

سيب زميني
يك عدد بزرگ

پيازداغ
يك قاشق غذاخوري

كره
30 گرم

آب
دو ليوان

نمك و زردچوبه
به مقدار لازم

طرز تهيه استانبولي :

ابتدا گوجه فرنگي ها را پوست كنده و خرد مي كنيم و با پياز داغ و روغن يا كره درون قابلمه ريخته و نمك و زردچوبه و يك ليوان آب را به آن اضافه مي كنيم.اين مخلوط را روي حرارت ملايم به مدت پانزده دقيقه مي گذاريم تا گوجه فرنگي ها پخته شود.

سپس سيب زميني را پوست كنده و خرد كرده و به مواد اضافه مي كنيم و بعد برنج را كه خوب شستيم به همراه يك ليوان ديگر آب به آن ها اضافه مي كنيم.ابتدا حرارت را زياد كرده تا به جوش بيايد و بعد حرارت را ملايم مي كنيم تا برنج بپزد.

اگر مقدار آب آن كم بود، خيلي كم آب اضافه مي كنيم. دقت كنيد در ريختن آب خست به خرج دهيد تا كته شما شل نشود.وقتي آب برنج خشك شد حرارت را كم مي كنيم تا كته به مدت چهل دقيقه دم بكشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۲۱:۱۰ توسط:myblog موضوع:

آموزش و طرز تهيه اشكنه

طرز تهيه اشكنه ، آموزش تهيه اشكنه ، دستور پخت اشكنه

اشكنه يكي از غذاهاي ايراني از نوع خوراك است كه به صورت معمول با نان ميل مي شود. اين غذا تاريخچه اي طولاني دارد و ابتدا در نواحي خراسان طبخ شده است. اشكنه غذاي ارزان و كاملي است كه در مدت 10 تا 15 دقيقه آماده مي شود. مخصوصا زماني كه فرصتي براي تدارك نهار نداريم. با ما همراه باشيد تا طرز تهيه اين غذاي خوشمزه و در عين حال ساده را به شما آموزش دهيم.

آموزش و طرز تهيه اشكنه معمولي

● مواد لازم براي ۶ نفر :
پياز=۲ تا ۳ عدد
روغن=۱۰۰ گرم(۲/۱ ليوان سرخالي)
تخم مرغ=۳ تا ۴ عدد
شنبليله خشك و نرم=يك قاشق سوپخوري
آرد=۲ قاشق سوپخوري
زردچوبه(در صورت تمايل)=يك قاشق مرباخوري
نمك و فلفل=به مقدار كافي

طرز تهيه اشكنه معمولي :

پياز را خرد كرده با روغن در حرارت ملايم سرخ ميكنيم تا طلائي شود آرد و شنبليله را در پياز سرخ كرده كمي سرخ ميكنيم در صورت مصرف زرد چوبه آنرا اضافه مي نمائيم ، بعد 3 تا 4 ليوان آب داخل آن ميريزيم ميگذاريم مايه چند جوش بزند باندازه كافي بآن نمك و فلفل ميزنيم تخم مرغها را در ظرفي ميشكنيم و با كمي نمك مخلوط ميكنيم و كم كم در مايه اشكنه ميريزيم ، مرتب بهم ميزنيم تا تخم مرغها يكجا بسته نشوند بعد از 2 تا 3 جوش اشكنه را در ظرف ميشكنيم .

اشكنه

آموزش و طرز تهيه اشكنه سيب زميني

مواد لازم :

پياز متوسط : ۱ عدد

سيب زميني متوسط : ۲ عدد

شنبليله خشك شده : ۲ قاشق سوپخوري

تخم مرغ : ۲ عدد

رب گوجه فرنگي : ۲ قاشق سوپخوري

نمك ،فلفل ، زرد چوبه : به ميزان لازم

طرز تهيه اشكنه سيب زميني :

پياز رو نگيني خورد كنيد و توي كمي روغن تفتش بدين تا طلايي بشه

من از روغن حيواني و مايع مخلوط ، استفاده كردم. اگه دوس داشته باشين ميتونيد از كره گاو استفاده كنيد

بعد فلفل و زرد چوبه رو اضافه كنيد و كمي تفت بدين تا بوي خامي زردچوبه گرفته بشه

رب رو اضافه كنيد و تا زماني كه رنگش باز بشه ، سرخش كنيد

سيب زميني رو خرد كنيد و كمي توي رب تفتش بدين

به غذاتون به همون تعدادي كه هستين و ظرفي كه غذا رو توش سرو ميكنيد ، آب اضافه كنيد. به مقدار هر نفر 1 كاسه آب به قابلمه اضافه كنيد

وقتي آب جوش اومد ، گاز رو كم كنيد تا آروم غذا جا بيافته و سيب زميني هم پخته بشه.

شنبليله رو اضافه ميكنيم و در قابلمه رو ميذاريم تا غذا آماده بشه . در قابلمه رو كيپ نبندين

سيب زميني كه پخته شد نمك غذا رو اضافه كنيد

يكي از تخم مرغ ها رو توي كاسه و با چنگال خوب هم بزنيد و به غذا اضافه كنيد و سريع هم بزنيد كه كاملا تو غذا پخش بشه

وقتي ديديد كه سيب زميني ها پخته ست و غذا جا افتاده ، يه تخم مرغ ديگه رو به صورت درسته بندازين تو غذا و اجازه بدين كاملا ببنده و پخته بشه . ديگه همش نزنيد كه تركيب تخم مرغ بهم بخوره

در پايان كمي آبغوره به غذا اضافه كنيد و بعد از چند تا قل ، گاز رو خاموش كنيد

نكته

اگه تمايلي به استفاده از آبغوره ندارين از ترشي كنار غذا استفاده كنيد.
چون اين اشكنه مكملش و چاشنيش طعم ترشش هست . و بدون ترشي كاملا بي هويته !
اشكنه رو بايد مثل ساير غذاهاي آبكي ، با نون خشك تيليت شده نوش جان بفرماييد !


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۱۵:۳۰ توسط:myblog موضوع:

آموزش و طرز تهيه استيك

طرز تهيه استيك

طرز تهيه استيك گوشت روش اول :

مواد لازم استيك گوشت براي 4 نفر :

گوشت راسته گوساله
۴۰۰ گرم

روغن زيتون
۲ قاشق غذاخوري

سس خردل
۲ قاشق غذاخوري

سس باربيكيو
۲ قاشق غذاخوري

سس سويا
۲ قاشق غذاخوري

فلفل سياه و نمك
به ميزان دلخواه

روغن مخصوص سرخ كردن
۴ قاشق غذاخوري

مـواد لازم سس قارچ براي ۴ نفر :

قارچ ورقه شده
۲ ليوان

شير
۱ ليوان

آرد
۱ قاشق غذاخوري

عصاره گوشت گوساله
۱ عدد

فلفل سياه
به ميزان دلخواه

 طرز تهيه استيك گوشت :

ابتدا تكه اي از راسته گوساله را برداريد و به اندازه كف دست و با ضخامت يك بند انگشت برش بزنيد. شكل برش ها بهتر است از يك سمت پهن و از سمت ديگر باريك باشد. تكه هاي برش خورده گوشت را روي تخته گوشت بگذاريد.

روي آنها كيسه فريزر بكشيد سپس آنها را با گوشتكوب بكوبيد تا پهن شوند. سپس برش هاي گوشت را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقيقه در مخلوط روغن زيتون، سس خردل، باربيكيو و سس سويا و نمك و فلفل سياه قرار دهيد تا مزه دار شوند.

بعد اين برش ها را در تابه اي چدني سرخ و به صورت گرم سرو كنيد. براي تهيه سس قارچ ابتدا پياز را در روغن تفت دهيد تا طلايي شود. سپس قارچ ها را به آن بيفزاييد و بگذاريد كمي با هم حرارت ببينند. مخلوط عصاره گوشت گوساله، شير، آرد و فلفل سياه را به آنها بيفزاييد.

بگذاريد تا سس روي حرارت كمي غليظ شود و حباب بزند. در اين مرحله مي توانيد در صورت تمايل به آن كمي خامه يا كره بزنيد و روي استيك هاي آماده شده از اين سس بريزيد و آنها را ميل كنيد.

طرز تهيه استيك گوشت و استيك اروپايي

طرز تهيه استيك گوشت روش دوم :

مواد لازم استيك گوشت :

گوشت فيله گوساله
هر نفر 150 گرم

پياز
يك عدد خرد شده

نمك و فلفل
به اندازه

پودر سير
به مقدار لازم

روغن مايع يا زيتون
دو قاشق غذا خوري

طرز تهيه استيك گوشت :

تكه هاي گوشت فيله گوساله رابا بيفتك خوب ميكوبيم تا باريك و به ضخامت يك سانتي دربياد . سپس در مايه مارينه مزه دارش ميكنيم و در ظرف در دار 3 ساعتي داخل يخچال ميگذاريم تا بمونه . سپس در ماهيتابه چدني داغ شده با مقدار بسيار كمي روغن تفت ميدهيم. تك تك داخل ماهيتابه مياندازيم.

تا با حرارت متوسط يك طرفش تفت داده بشه . بعدطرف ديگه را تفت ميدهيم . مقدار سرخ شدن استيك به ذايقه شما بستگي داره . برخي آبدار دوست دانر كه زياد سرخ نمي كنن و برخي كاملا سرخ شده مي پسندن و براي همين زياد سرخ ميكنن . بعد باسس قرمز و يا سس قارچ و سبزيجات سرو كنيد.

طرز تهيه استيك اروپايي

براي 4 نفر :

١ قطعه بيف تقريبا ٢۰۰ تا ٢۵۰ گرم براي هر نفر-١۵۰ گرم قارچ
١ عدد پياز-٢ پر سير-مقداري جعفري و ريحان- ٢ دسي ليتر خامه مايع يا كرم فرش
روغن زيتون به اندازه نياز

طرز تهيه :

ضخامت استيك يا بيف‌ها نبايد از ١٫۵ تا ۲ سانتيمتر بيشتر باشد. استيك‌ها را با چكش استيك يا اگر نداريد با كف دست خوب بكوبيد تا ماهيچه‌ها از هم باز شوند. اين كار باعث مي‌شود كه ماهيچه ها از هم باز شوند و گوشت راحت تر سرخ شود و سفت نشود. ماهي تابه يا صفحه مخصوص استيك را روي حرارت بگذاريد و خوب گرم كنيد، ماهيتابه بايد خيلي داغ باشد، دليل اين است كه بيف در حقيقت بايد توي ماهي تابه كباب شود. مقدار بسيار كمي روغن داخل ماهي تابه بريزيد و بگذاريد روغ خوب داغ شود وقتي داغ شد، گوشت را داخل آن قرار بدهيد. معمولا استيك يا بيف را سه مدل تهيه مي‌كنند، يا بمدت بسيار كم سرخ مي‌كنند كه به آن به زبان فرانسوي “سنيان” يعني خوني مي‌گويند، يا مدت سرخ كردن متوسط است يا طولاني. اينكه مي‌گويم طولاني منظور چند دقيقه است نه بيشتر. دقت كنيد استيك هيچوقت نبايد زياد سرخ شود در غير اين صورت خشك مي‌شود و زياد مطبوع نخواهد بود. من استيك را متوسط دوست دارم يعني تقريبا ۲ دقيقه براي هر طرف آن، حتي طرف دوم آنرا مي‌توانيد كمتر سرخ كنيد. فراموش نكنيد كه حرارت ماهي تابه بسيار بالاست در نتيجه مدت زيادي براي سرخ كردن نياز نيست. مخصوصا دقت كنيد استيك آب نيندازد در غير اينصورت پخته مي‌شود و خوب نيست.

اول سس را درست مي‌كنيم، چون بيف نبايد بماند و سرد شود، هيچ چيز بدتر از بيف يا استيك سرد شده نيست و حتي پيشنهاد مي‌كنم قبل از سرو كردن، بشقاب مورد استفاده را گرم كنيد تا وقتي بيف را در آن مي‌گذاريد گرم باشد و باعث شود بيف ديرتر سرد شود.براي درست كردن سس اول ريحان و جعفري را پاك كنيد و آب بكشيد و خوب خورد كنيد، سير را هم خورد كنيد. قارچ ها را هم تميز و به قطعات كوچك خورد كنيد. اينها را كنار بگذاريد تا بعد.پياز را پوست بكنيد و خورد كنيد با كمي روغن پيازداغ بگيريد وقتي طلايي رنگ شد، قارچ‌هاي خورد شده را هم به آن بيفزايد و سرخ كنيد. كمي قبل از آخر سر هم ريحان و جعفري خورد شده را به آن بيفزايد و كمي سرخ كنيد، سيرها را هم در آخر كار به آن بيفزايد و يك چرخ بدهيد و بعد خامه مايع يا كرم فرش را به آن بيفزايد بگزاريد چند دقيقه بجوشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۰۹:۲۹ توسط:myblog موضوع:

طرز تهيه فلافل تند

طرز تهيه فلافل ، طرز تهيه فلافل خانگي ترد و خوشمزه

مواد لازم براي تهيه فلافل

نخود      300 گرم
پياز      1 عدد
جعفري      نصف استكان
سير     3 حبه
آرد نخودچي     2 قاشق غذا خوري
فلفل سياه     1 قاشق چااي خوري
زيره سبز     1 قاشق چااي خوري
تخم گشنيز     1 قاشق چااي خوري
تخم مرغ     1 عدد (درصورت تمايل)
نمك     به ميزان لازم

طرز تهيه فلافل خانگي با نخود

براي تهيه فلافل نخود را بايد خيس كنيم. خيس خوردن نخود كمي طول مي كشد، ولي اگر به نخود درحال خيس خوردن مقداري نمك اضافه كنيم زمان خيس خوردن نخود نصف مي شود و در عرض دو سه ساعت نخود آب را به خودش جذب مي كند. براي همه حبوبات مي شود از اين روش استفاده كرد. اين راه حل براي مواقعي است كه عجله داريم و از قبل فكرش را نكرديم. راحت ترين راه براي طرز تهيه فلافل اين است كه بعد از خيس خوردن نخود، آن را به همراه پياز و سير و ادويه و جعفري داخل ميكسر يا همان مخلوط كن بريزيم.

ولي اگر ميكسر در دسترستان نبود مي توانيد نخود را چرخ كنيد و به همراه سير و پياز رنده شده و جعفري خرد شده ورز دهيد. براي ميكس هم لازم نيست خيلي مواد را له كنيم. بعد از اينكه ميكس كرديد، آرد را اضافه مي كنيم. تخم مرغ را هم به مواد اضافه مي كنيم و مواد را خوب ورز مي دهيم. بعد هم به شكل توپ در مي آوريم و در روغن سرخ مي كنيم .

نكات مهم براي طرز تهيه فلافل خوشمزه

1. براي طرز تهيه فلافل نخود به خاطر آن كه نفاخي نخود گرفته شود، بهتر است كه آن را چند روز قبل خيس كنيد و هر بار آب آن را دور بريزيد. حتي مي‌ توانيد آن را چند بار بجوشانيد و آبش را خالي كنيد و سپس نخودها را چرخ كنيد. به اين ترتيب كمتر باعث نفخ مي‌ شوند.

2. ادويه هايي كه در مواد لازم فلافل گفته شد، ادويه هاي اصلي براي طرز تهيه فلافل هستند و پيشنهاد اين است كه حتما از همه ادويه ها براي تهيه فلافل استفاده كنيد.

3. بهترين ادويه براي پخت فلافل زيره است البته فرقي نمي‌ كند كه شما زيره سياه اضافه مي‌كنيد يا سبز. افزودن زيره به فلافل به هضم بهتر آن كمك خواهد كرد.  مي‌ توانيد به مايه فلافل كمي هم نعناع خشك اضافه كنيد به اين ترتيب فلافل عطر بهتري پيدا خواهد كرد.

4. هنگام تهيه فلافل دقت كنيد كه نخودها را زياد چرخ نكنيد تا له نشوند زيرا در اين صورت مايه فلافل وا مي‌ رود. البته بهتر است خيلي هم نخودها درشت نباشند كه زير دندان احساس شوند بهتر است اندازه نخود هاي چرخ شده كمي از دانه‌ هاي شكر درشت‌تر باشد.

5. بعضي ها تخم مرغ را به فلافل اضافه نمي كنند و به تهيه فلافل تا همين مرحله بسنده مي كنند ولي به نظر مي رسد تخم مرغ حكم چسب را براي مواد دارد و باعث شكيل شدن فلافل مي شود و به آن زيبايي مي دهد. همچنين از خشك شدن فلافل جلوگيري مي كند. درباره بيكينگ‌پودر نيز بايد بگويم كه فقط مقدار كمي از آن را به مايه فلافل اضافه كنيد تا باعث پف كردن آن‌ ها شود.

6. براي سرخ كردن فلافل، آن‌ ها را در ظرفي نچسب و كوچك كه روغن عمق پيدا كرده است، قرار دهيد تا فلافل‌ها بعد از افتادن در روغن داغ به كف ظرف برخورد كنند و به سطح بيايند. به اين ترتيب فلافل خوشمزه و ترد خواهيد داشت.

7. براي سرخ كردن فلافل‌ها از قالب‌ هاي مخصوص استفاده كنيد و بگذاريد تا روغن كاملاً داغ شود، متاسفانه فلافل را بايد در روغن زياد سرخ كرد تا هم زيباتر شود و هم يكدست پخته شود. ولي مي توانيد در انتها با دستمال روغنش را بگيريد.

8. چاشني مناسب غذاي فلافل فقط ترشي است، آن هم ترشي انبه، بادمجان يا ميوه. البته شما مي‌ توانيد فلافل را با كلم شور يا ترشي نيز ميل كنيد.

9. بهتر است نان مناسب براي خوردن فلافل پيتا باشد كه نوعي نان لبناني است و كمي ضخيم‌تر از نان لواش است و دو لايه دارد.

10. نوشيدني پيشنهادي همراه فلافل نيز يك ليوان چاي نعناع است. البته هندي‌ ها با  غذاي فلافل نوشيدني‌ اي به نام لاسي مي‌نوشند؛ «لاسي» دوغ شيريني است كه مواد تشكيل‌ دهنده آن، ميوه است.

آموزش و طرز تهيه فلافل عربي (اصل)

مواد لازم :

380 گرم باقلاي خشك

380 گرم نخود

2 حبه درشت سير كوبيده

يك عدد درشت پياز ( ريز خرد شده)

4 عدد بزرگ پيازچه (ريز خرد شده)

فلفل سبز قلمي تند

يك قاشق غذاخوري بيكينگ پودر

3 قاشق غذاخوري آرد يك فنجان

جعفري خرد شده يك قاشق مرباخوري

پودر تخم گشنيز 5/1 قاشق مرباخوري

پودر زيره سبز به اندازه لازم

نمك و فلفل به اندازه لازم

روغن براي سرخ كردن فلافل

طرز تهيه :

باقلا و نخود را از قبل خيس مي كنيم. باقلا و نخودهاي خيس خورده را پوست مي كنيم و با گوشت كوب يا خردكن برقي به طور كامل خرد مي كنيم. سپس سير، پياز، پيازچه و بقيه مواد را اضافه كرده و دوباره له مي كنيم تا نرم شود و مي گذاريم يك ساعت بماند. در آخر گلوله هايي به اندازه گردو از مخلوط اين مواد بر مي داريم و به صورت شامي هاي گردي در مي آوريم. آن گاه در يك سيني مي چينيم و مي گذاريم يك ربع ديگر بماند. سپس در روغن فراوان سرخ مي كنيم تا طلايي شود. توجه: – باقلا و نخود از شب قبل خيس شود. در تهيه اين غذا مي توان فقط از نخود استفاده كرد كه در اين صورت مقدار نخود دو برابر مي شود.

نكات تغذيه اي :

فلافل يك نوع غذاي لبناني است كه براي افراد گياهخوار غذاي مناسبي مي باشد. اين غذا به علت داشتن حبوبات به خصوص نخود، پروتئين را در حد كافي و نياز بدن تامين مي كند. نخود نيز مانند ساير حبوبات، فيبر بالايي دارد. فيبر محلول مانند يك برس زبر، سيستم گوارشي را پاك مي كند. اين نوع فيبر، گلوكز (قند) و كلسترول خون را كاهش مي دهد. همچنين نياز به انسولين را در افراد ديابتي كم مي كند.

فلافل

طرز تهيه فلافل خوزستاني

مواد لازم :

نخود خيس شده: 250 گرم

پياز: يك عدد بزرگ

سير: 3 حبه

رب گوجه فرنگي: يك قاشق مربا خوري

سيب زميني آب پز: 1 عدد كوچك

ادويه كاري: 2 قاشق چايخوري

فلفل و نمك و زردچوبه: به ميزان دلخواه

طرز تهيه :

ابتدا نخود را به همراه پياز و سير چرخ كرده (نخود چرخ شده بايد كمي زبر باشد) سپس سيب زميني رنده شده و رب گوجه و تمام مواد باقيمانده را به مايه نخود اضافه نموده و خوب ورز ميدهيم. لازم به ذكر است قبل از سرخ كردن فلافل مقدار كمي آب اضافه كرده تا مايه نسبتاٌ نرمتر شود با اين كار فلافل ترد خواهد شد.

نكات تغذيه اي :

1- هيچوقت به مايه فلافل تخم مرغ اضافه نكنيد زيرا طعم واقعي فلافل را از بين ميبرد و مانند كتلت خواهد شد.

2- براي خوشمزه تر شدن فلافل از فلفل به ميزان بيشتري استفاده شود.

3- ميتوان بجاي رب گوجه از يك عدد گوجه فرنگي رنده شده استفاده كرد.

4- براي سرخ كردن از ظرف كوچك و گود استفاده شود براي صرفه جويي در روغن و سرعت پخت و شعله اگر كم باشد فلافل شما نيز مغز پخت خواهد شد.

طرز تهيه سس فلافل

يك عدد سيب زميني آب پز و له شده را با ومقداري رب گوجه و فلفل و نمك در آب حل كرده و مواد را ميپزيم تا مايه نسبتاٌ غليظي بدست آيد. اين دستور پخت فلافل خوزستان است حتماٌ امتحان كنيد.

طرز تهيه فلافل بندري

مواد لازم :

تخم مرغ: 1 عدد

سيب زميني: 1 عدد

نخود: يك فنجان

فلفل: يك چهارم قاشق سوپخوري

فلفل قرمز: قدري

طرز تهيه :
48 ساعت نخود را در آب خيس كنيد، البته مرتب آب آن را عوض كنيد تا ليز نشود. بعد آن را با سيب زميني چرخ كرده و نمك و فلفل قرمز را به آن اضافه كرده خوب مخلوط كنيد. بعد از آن تخم مرغ را به آن اضافه كرده و باز هم مخلوط كنيد تا به شكل خمير درآيد و بعد آن را به صورت گرد گرد در آورده و در روغن سرخ كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۰۶:۲۱ توسط:myblog موضوع:

تعبير خواب موش چيست ؟

تعبير خواب موش ، تعبير ديدن موش در خواب چيست ؟

ديدن موش، دليل زني بود كه به ظاهر مستوره نمايد و در باطن فاسق بود. اگر بيند موشي بگرفت، دليل كه زني چنين خواهد. اگر ديد موشان بسيار در خانه او جمع شدند و همه يك رنگ بودند، دليل كه به قدرِ موشان زنان در خانه او جمع گردند.

ابراهيم كرماني درباره تعبير خواب موش مي گويد :

اگر درخواب ديد از سوراخ بيني او يا از سوراخ گوش او موش بيرون آمد، دليل كه او را دختري آيد نابكار. اگر از گلوي او موش بيرون آمد، دليل كه او را پسري آيد. اگر بيند از مقعد او موشي بيرون آمد، دليل كه او را دختري آيد نابكار.

جابر مغربي در مورد تعبير خواب موش مي گويد :

تاويل موش دشتي و موش خانگي هر دو يكسان بود. اگر ديد موشي در بستر او بود، دليل كه او با زني قصد فساد كند و گوشت موش خوردن، دليل كه مال زن مفسده بخورد.

تفسير منوچهر مطيعي تهراني از تعبير خواب موش اين چنين است :

همان طور كه قبلا نيز نوشتم موش دزد است و يك دزد خانگي است و معبران آن را به زني دزد و خائن و زيانكار و غير قابل اعتماد تشبيه كرده اند. ابن سيرين نوشته موش زني به ظاهر مستوره اما در باطن مفسده. اگر بيننده خواب موشي ببيند با چنين زني سر و كار پيدا مي كند و اگر اين موش در خانه خودش باشد نوشته اند زني با اين پليديها در خانه اش هست يا حضور پيدا خواهد كرد. اگر سوراخ موشي ببينيد مالي از شما برده مي شود كه مي دانيد چه كسي برده ولي نمي توانيد ثابت كنيد كه او ربوده و سارق مال شما يك زن خائن است. اگر موش در اتاق شما باشد زني دزد اهل خانه شماست كه نبايد به او اعتماد داشته باشيد. اگر در خواب موشي از پاچه شلوار شما افتاد و گريخت و رفت زني فاسد و فاجر را از خود مي رانيد و دور مي كنيد.

لوك اويتنهاو درباره تعبير خواب موش مي گويد :

موش
كه ميدود : پس انداز
فرار آن از دست يك گربه و يا به چنگ گربه افتادن : غم وغصه
موش سفيد : ازدواج موفق
در درون يك تله موش : دشمن شكست خورده

ديدگاه يوسف نبي عليه السلام درباره تعبير خواب موش :

ديدن موش جنگ زن باشد
ديدن موش دزد است كه از خانه اودزدي كرده

آنلي بيتون و تعبير خواب موش :

1ـ ديدن موش در خواب ، نشانه روبرو شدن با اختلافات خانوادگي و بي وفايي دوستان است . كارها وضعيت دلسرد كننده اي خواهد داشت .
2ـ كشتن موش در خواب ، نشانه پيروزي بر دشمنان است .
3ـ اگر خواب ببينيد موشها از شما فرار مي كنند ، نشانه آن است كه تلاشهاي شما بي ثمر خواهد ماند .
4ـ اگر دختري خواب موش ببيند ، نشانه آن است كه دشمناني پنهاني دارد كه به او نيرنگ خواهند زد . اگر داخل لباس خود موش ببيند ، علامت آن است كه در اثر انجام دادن كاري رسوا خواهد شد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۲۱:۱۳ توسط:myblog موضوع:

تعبير خواب ماهي ، تعبير ديدن ماهي در خواب

تعبير خواب ماهي ، تعبير ديدن ماهي در خواب

حضرت دانيال درباره تعبير خواب ماهي مي گويد :

ديدن ماهي در خواب در درياي گرمسير، دليل بلا و سختي بود و در درياي سردسير تاويلش نيكو بود. اگر ديد ماهي بسيار داشت تازه و بزرگ دليل غنيمت است و اما ماهي كوچك غم است. اگر بيند از شكم ماهي مرواريد يافت، دليل كه پسري آورد.

محمدبن سيرين در مورد تعبير خواب ماهي مي گويد :

اگر ديد كسي ماهي شود و خشك به وي داد، دليل كه بزرگي ظلم كند. اگر ماهي خورد، دليل كه از غلام مضرت بيند و بعضي مي گويند، دليل سفر است.

تفسير جابر مغربي از تعبير خواب ماهي :

ديدن ماهي تازه دليل غنيمت است، زيرا كه بر خوان عيسي (ع) كه از بهشت آورده بودند ماهي بود. اگر بيند از دهان او ماهي بيرون آمد، دليل كه دروغ بسيار گويد. اگر ديد از قضيب او ماهي بيرون آمد، دليل كه او را دختري آيد. اگر ماهي تازه پخته مي خورد، دليل كه به قدر آن مال حاصل كند. اگر ديد ماهي فروشي مي كرد،دليل كه منفعت يابد. اگر ديد ماهيان دريا با او سخن گفتند، دليل كه راز پادشاه آگاه شود و مراد خود حاصل كند.

حضرت امام جعفر صادق (ع) درباره تعبير خواب ماهي مي فرمايند :

ديدن ماهي بر شش وجه است

اول: وزير.
دوم: لشگر.
سوم: دختر دوشيزه.
چهارم: غنيمت.
پنجم: غم و اندوه.
ششم: كنيزكي هندوي

منوچهر مطيعي تهراني درباره تعبير خواب ماهي مي گويد :

ديدن ماهي در خواب نيكو است بخصوص اگر آبي كه ماهي در آن شنا مي كند صاف و روشن باشد. اگر در خواب ببينيد جائي در كنار آبگير يا حوض و يا دريا و استخر ايستاده ايد و درون آب ماهيان فراوان مي بينيد كه شنا مي كنند بسيار خوب است چرا كه خواب شما از آينده اي روشن خبر مي دهد ولي شرط اين است كه آب صاف و زلال باشد چنان چه آبي كه ماهيان در آن شنا مي كنند تيره و گل آلود باشد نشان آن است كه جاه و مقام و پول و مال و منال در دسترس شما قرار مي گيرد اما بعد از طي مراحلي بسيار دشوار و دست و پنجه نرم كردن با مشكلات فراوان و غم و غصه خوردن زياد. اگر آب متعفن باشد و در آن ماهيان خوش رنگ و زيبا شنا كنند خوب نيست چرا كه خواب شما مي گويد چيزهائي بدست مي آوريد كه به رنج و بدبختي و بيماري در برخورد به آن نمي ارزد.

آب متعفن نشان بيماري و حبس و محكوميت است. ماهي سفيد بخت و اقبال است ، ماهي زرد طلائي پول و مال و ثروت است و ماهي سرخ فر و شكوه است. اگر كسي در خواب يك يا چند ماهي درون شيشه يا تنگ آن طور كه در مراسم هفت سين نوروز موسوم است به شما بدهد بسيار خوب است چون از جانب او متمتع و بهره مند مي شويد و به آرزوهاي خود مي رسيد و چنان چه شما به كسي ماهي بدهيد او را كمك و ياري مي كنيد كه به آرزوهايش برسد. اگر در خواب ببينيد كه ماهي را درسته قورت داديد طمع مي كنيد و دچار حرص و آز مي شويد و اگر غذائي بخوريد، به نعمت مي رسيد. اگر ببينيد ماهي شور مي خوريد چه دودي باشد و چه تازه به شرطي كه شور باشد به بلا و مصيبت گرفتار مي شويد.

نظر لوك اويتنهاو در مورد تعبير خواب ماهي :

ماهي
ماهيگيري : سود زياد
ماهيهاي بزرگ : رضايت
ماهيهاي كوچك : شكست
ماهيهاي مرده : ناراحتي
پختن آنها : داشتن خانه با سامان
خريدن آن : اطلاعات غلط
ماهيهاي فرمز : ازدواج با يك فرد ثروتمند

يوسف نبي عليه السلام درباره تعبير خواب ماهي مي گويد :

ديدن ماهي روزي است

آنلي بيتون و تعبير خواب ماهي :

1ـ ديدن ماهي در آب زلال و پاكيزه رودخانه ، در خواب ، علامت آن است كه اشخاص قدرتمند و ثروتمند شما را مورد محبت و لطف خود قرار مي دهند .
2ـ ديدن ماهي مرده در خواب ، نشانه آن است كه در اثر اتفاق درد آوري ثروت و قدرت خود را از دست مي دهيد .
3ـ اگر دختري خواب ماهي ببيند ، نشانه آن است كه همسري زيبا و با استعداد به دست خواهد آورد .
4ـ اگر خواب ببينيد گربه ماهي صيد مي كنيد ، نشانه آن است كه نقشه هاي دشمنان شما را پريشان مي كند ، اما حضور ذهن و اقبال به شما كمك مي كند تا از دام آنها بگريزيد .
5ـ اگر در خواب براي گرفتن ماهي به آب بزنيد ، نشانه آن است كه با توانايي و شهامت ثروتي به دست مي آوريد .
6ـ خواب ماهيگيري ، نشانه كسب قدرت و علم اقتصاد است . اما اگر در هنگام ماهيگيري چيزي صيد نكنيد ، نشانه آن است كه تلاشهاي شما براي يافتن افتخار و ثروت بي حاصل است .
7ـ خوردن ماهي در خواب ، علامت روابط دوستانه و پايدار است .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۱۸:۰۴ توسط:myblog موضوع:

تعبير خواب نان ، خوردن نان در خواب

تعبير خواب نان ، تعبير خواب نان چيست ، تعبير نان در خواب

محمدبن سيرين درباره تعبير خواب نان مي گويد :

ديدن نان‏ هاى پاكيزه در خواب، دليل خرمى است. اگر ناخوش بيند، دليل بر عيش ناخوش بود. اگر نان خريد و به خانه برد، دليل بر روزى حلال است و زيادتى مال. اگر نان به كسى داد، دليل كه راحتى به وى رساند.

تفسير حضرت دانيال از تعبير خواب نان :

اگر دو سه نان يافت، دليل آن كه از غم برهد. اگر نان نتوانست خوردن، دليل كه اجلش نزديك بود. اگر نان بسيار داشت و نخورد، دليل كه غمي به وي رسد.

ابراهيم كرماني در مورد تعبير خواب نان چنين مي گويد :

ديدن نان گرم به خواب عيش و نعمت است و ديدن نان خشك وبه خلاف اين است و خوردن نان سبوس به خواب، دليل قحط بود.

تعبير جابر مغربي در مورد نان :

ديدن نان كاروس به خواب دليل بر تنگي عيش بود و پرهيزكاري و نان جوين، دليل زهد و ورع بود و نان برنج، دليل بر بستگي كار است و نان عدس و باقلا و نخود، دليل غم و تنگ دستي بود. اگر سلطان بيند يك نان داشت، دليل كه ملكش زياده شود و تاويلش به خواب از ده درم تا هزار درم به قدر و قيمت نان است و گويند ديدن هيچ چيز درخواب بهتر از نان نباشد و ديدن نان پختن به خواب، دليل بر قليل كردن معيشت است.

گفته هاي حضرت امام جعفر صادق (ع) درباره تعبير خواب نان :

ديدن نان در خواب چهار وجه است

اول: عيش خوش.
دوم: مال حلال.
سوم: ولايت.
چهارم: خير و بركت.

تفسير منوچهر مطيعي تهراني از تعبير خواب نان اين گونه است :

ديدن نان در خواب خوب است و نعمت و بركت تعبير مي شود. ديدن و خوردن نان تازه فراخي روزي است ولي اگر در خواب ببينيد نان خشك مي خوريد گرفتار تنگي معاش مي شويد. نان گرم و تازه عيش و خوشي و لذت است. اگر كسي نان به شما داد نعمت مي رساند و خدمت مي كند اما نوع و كيفيت نان چگونگي خدمت و محبت او را تعيين مي نمايد. اگر نان تازه است خوب است. نان گندم نيز خوب است به شرطي كه تازه باشد و نان جو تنگ نظري و بي رغبتي دهنده نان را بازگو مي كند. اگر ناني را كه دوست داريد از جلوي شما بر دارند يا از دستتان قاپ بزنند و بگيرند حق شما را سلب مي نمايند.

لوك اويتنهاو و تعبير خواب نان :

نان
ديدن نان : موفقيت در امور
خريدن : بهره بردن، استفاده
خوردن :دعوت شدن به سفره و يا مهماني
خوردن نان سفيد: شما دوستان خوبي خواهيد داشت
خوردن نان سياه : بدبختي
خوردن نان گرم : بيماري
خوردن نان تازه : دوران بد به پايان خواهد رسيد
خوردن نان خشك : شما دشمناني داريد
نان پختن : موفقيت
حمل كردن نان : ضرر و زيان
نان شيريني ادويه اي : سرخوشي سبكسرانه

ديدگاه يوسف نبي عليه السلام در باب تعبير خواب نان :

ديدن نان سفيد روزي حلال باشد

مؤلف مي گويد :

خريدن نان از نانوائي بسته به ميزان آن نشانه روزي حلال وخورمي مي باشد در صورتي كه گرم و تازه باشد

آنلي بيتون مى ‏گويد :

ديدن قرص نان در خواب ، علامت صرفه جويي و قناعت است .
ديدن تكه اي كيك در خواب ، نشانه آن است كه كاميابي و ثروت مطيع و رام چنگ شما خواهد بود .
ديدن خرده هاي نان در خواب ، علامت آن است كه دچار اختلافات و دعواهايي بيهوده خواهيد شد .
اگر خواب ببينيد تكه هاي نان ناگهان زياد مي شود ، نشانه آن است كه به موفقيت بزرگي دست خواهيد يافت .
اگر در خواب قرص نان ببينيد، نشانه‏ى آن است كه در انجام كارى دقت زيادى انجام مى‏دهيد.
اگر در خواب خرده‏هاى نان ببينيد، به اين معنا است كه دچار دردسر مى‏شويد.
اگر خواب ببينيد كه نان چاودار مى‏خوريد، بيانگر آن است كه‏ از زندگى خود راضى هستيد.

ليلا برايت مى ‏گويد :

ديدن نان سفيد در خواب، نشان دهنده‏ ى كسب ثروت است. اگر خواب ببينيد كه نان شيرينى مى‏ خوريد، نشان‏دهنده‏ ى آن است كه روزهاى خوبى خواهيد داشت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۱۴:۱۷ توسط:myblog موضوع:

مشاهده نوزاد در خواب

تعبير خواب نوزاد ، ديدن نوزاد در خواب چه تعبيري دارد ؟

آنلي بيتون درباره تعبير خواب نوزاد مى ‏گويد :

ديدن نوزادي تازه متولد شده در خواب ، علامت آن است كه بزودي سرگرميها و شاديهاي لذتبخشي تجربه خواهيد كرد .
اگر دختري خواب ببيند نوزادي دارد ، نشانه آن است كه متهم به افراط در خوشگذرانيهاي غير اخلاقي خواهد شد .
اگر  خواب ببينيد نوزادي مشغول شنا كردن است ، نشانه آن است كه موفق مي شويد از گرفتاري و سختي جان سالم به در ببريد .
اگر در خواب نوزاد تازه متولد شده ‏اى را ببينيد، بيانگر آن است كه روزهاى شادى را خواهيد گذراند.
اگر دخترى در خواب مشاهده كنيد كه صاحب نوزادى است، بيانگر آن است كه بايد مراقب اعمال خود باشد. ديدن نوزاد مرده در خواب، نشانه ‏ى ناراحتى و نگرانى است.

نوزاد فرزند تازه زاده شده انسانها و جانوران است. به فرزند انسان كه تازه زاييده شده باشد، عموماً در ساعت‌ها، روزها و يا هفته‌هاي اول نوزاد مي‌گويند.[نيازمند منبع] در پزشكي، نوزاد به شيرخواري گفته مي‌شود كه در ۲۸ روز اول زندگي (از بدو تولد تا ۴ هفته پس از تولد، كمتر از يك ماهه) باشد. كلمه “نوزاد” شامل نوزادان نارس، نوزادان پست‌ميتور (از ۱ هفتگي تا ۹ ماهگي) و نوزاد كامل تازه به دنيا آمده ميشود. واژهٔ نوزاد از واژه‌هاي «نو» و «زاد» گرفته شده كه «نو» به معناي جديد و «زاد» به معني زاده شده ميباشد.

در لغتنامه دهخدا نوزاد اينطور تعريف شده: “كودك . [دَ] (ص) كوچك . صغير. (فرهنگ فارسي معين). پهلوي، كوتك ۞ بمعني صغير. (از حاشيه ٔ برهان چ معين). صورت ديگر آن كوچك است. (اِ) طفل و بچه خواه پسر باشد و يا دختر. (ناظم الاطباء). فرزندي كه به حد بلوغ نرسيده (پسر يا دختر). طفل . ج، كودكان . (فرهنگ فارسي معين). وليد. صبي. (ترجمان القرآن ). طفل . بچه . وليد. صبي (پسر). صبيه (دختر).”[۱] در اصطلاح عام به نوزاد يا كودك ني‌ني نيز مي‌گويند.

كلمه انگليسي آن، Infant از infans كلمه لاتين، به معني “ناتوان به صحبت نمودن” و يا “لال” مشتق شده است. اين به طور معمول به كودكاني بين سنين ۱ تا ۱۲ ماه اعمال مي‌شود؛ با اين حال، تعاريف بين تولد و ۳ سالگي متفاوت است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۱۱:۱۵ توسط:myblog موضوع:

شعر غمگين جديد

شعر غمگين ، اشعار غمگين ، شعرهاي عاشقانه غمگين

عادت كرده ام
كوتاه بنويسم
كوتاه بخونم
كوتاه حرف بزنم
كوتاه نفس بكشم
تازگي ها
دارم عادت مي كنم
كوتاه زندگي مي كنم
يا شايد
كوتاه بميرم
نمي دانم
فقط عادت …

bin-sad-poetry

چه عاشقانه است اين روز هاي ابري…
چه عاشقانه است قدم زدن زير باران غم تنهايي…
چه عاشقانه است شكفتن گل هاي اقاقيا…
چه عاشقانه است قدم زدن در سرزمين عشق…
و من
چه عاشقانه زيستن را دوست دارم…
عاشقانه لالايي گفتن را دوست دارم…
عاشقانه سرودن را دوست دارم…
عاشقانه نوشتن را دوست دارم…
عاشقانه اشك ريختن را…
عاشقانه خنديدن را دوست دارم…
دفتر عاشقانه ي من پر از كلمات زيبا در نثار
بهترين و عاشقانه ترين كسانم…
و من
عاشقانه مي گِريَم…
عاشقانه مي خندم…
عاشقانه مي نويسم…
و در سكوت تنهايي عاشقانه مي ميرم…

bin-sad-poetry

وقتي كه عاشقم شدي پاييز بود و خنك بود
تو آسمون آرزوت هزار تا بادبادك بود
تنگ بلوري دلت درست مثل دل من
كلي لبش پريده بود همش پره ترك بود
وقتي كه عاشقم شدي چيزي ازم نخواستي
توقعت فقط يه كم نوازش و كمك بود
چه روزا كه با هم ديگه مسابقه مي ذاشتيم
كه رو گل كدوممون قايق شاپرك بود ؟
تقويم كه از روزا گذشت دلم يه جوري لرزيد
راستش دلم خونه ي ترديد و هراس و شك بود
ديگه نه از تو خبري بود ،‌ نه از آرزوهات
قحطي مژده و روزاي خوش و قاصدك بود
يادم مياد روزي رو كه هوا گرفته بود و
اشكاي سرخ آسمون آروم و نم نمك بود
تو در جواب پرسشم فقط همينو گفتي
عاشقيمون يه بازي شايد ،‌ يه الك دولك بود
نه باورم نمي شه كه تو اينو گفته باشي
كسي كه تا ديروز برام تو كل دنيا تك بود
قصه ي با تو بودن و مي شه فقط يه جور گفت
كسي كه رو زخماي قلب من مثل نمك بود…………….

نمي بخشمت……………………….

bin-sad-poetry

تو نيستي و خورشيد
غمگين تر از هميشه غروب خواهد كرد
و من دلتنگ تر از فردا
به تو فكر ميكنم
چقدر دوست داشتني بودي
وقتي چهره رنجور و چشمان مهربانت
در نگاهم خيره ميشد
اكنون كه بازوان خاك
پيكرت را در آغوش گرفته است
كلمه هاي سياه پوش شعرم
برايت مرثيه هاي دلتنگي سروده اند

bin-sad-poetry

به پشت درب باورت ، مسافري نشسته است
مسافري كه از خودش ، براي تو كشيده دست

بدون آب پشت سر ، به سوي قلبت آمده
مسافري كه بغض او ، غرور لحظه را شكست

ذغال سرخ انتظار ، و بوي قلب سوخته
دري به غصه كرده باز ، كسي كه درب خنده بست

بدون كوله و غذا ، شبي كه زوزه مي كشد
سكوت ضجه مي زند ، دقيقه ها ، همان كه هست

دري كه بسته تا ابد ، غمي عميق مي شود
سكوت و بغض مي جود ، به روي سفره ي شكست

مسافر از تو پر كشيد به سوي روزمرّگي
سياه زندگي به تن ، به مرگ آرزو نشست

bin-sad-poetry

هر كه آيد گويد:
گريه كن، تسكين است
گريه آرام دل غمگين است

چند سالي است كه من مي گريم
در پي تسكينم

ولي اي كاش كسي مي دانست
چند دريا
بين ما فاصله است
من و آرام دل غمگينم

bin-sad-poetry

شعر غمگين ، اشعار غمگين ، شعرهاي عاشقانه غمگين

تـمـام مـعـلوم هـا و مجـهـول هايـم را

بـه زحمـت كـنـار هـم مـي چـيـنم

فـرمـول وار ؛

مـرتـب و بـي نـقـص …

و تــو

بـا يـك اشـاره

هـمـه چـيـز را

در هـم مي ريــزي …

در شرح حال گل
بنويسيد خار را
بر هم زنيد : خوب و بد روزگار را .

bin-sad-poetry

سالها دل بمهر تو بستم

پشت خود را ز غمها شكستم

نيمه شبها براهت نشستم

تا شود از تو روشن سرايم .

bin-sad-poetry

كبوتر شد و رفت
روي قبرم بنويسيد كبوتر شد و رفت
زير باران غزلي خواند ، دلش تر شد و رفت

چه تفاوت كه چه خورده است غم دل يا سم
آنقدر غرق جنون بود كه پر پر شد و رفت

روز ميلاد ، همان روز كه عاشق شده بود
مرگ با لحظه ي ميلاد برابر شد و رفت

او كسي بود كه از غرق شدن مي ترسيد
عاقبت روي تن ابر شناور شد و رفت

هر غروب از دل خورشيد گذر خواهد كرد
پسري ساده كه يك روز كبوتر شد و رفت

bin-sad-poetry

شعر غمگين ، اشعار غمگين ، شعرهاي عاشقانه غمگين

من اينجا بس دلم تنگ است
و هر سازي كه مي بينم بد آهنگ است…
بيا ره توشه برداريم
قدم در راه بي برگشت بگذاريم
ببينيم آسمان هر كجا آيا همين رنگ است…

bin-sad-poetry

مگذار گذاشت در دلت گم بشود
مجذوب طلسم سيب و گندم بشود
مگذار كه زندگي به اين شيريني
قرباني يك سوء تفاهم بشود
مجنون گر ز آتش ليلي سرخ است
يا لاله اگر به هر دليلي سرخ است
شرح دل ما حيف است كه پنهان باشد
اين صورت ما به ضرب سيلي سرخ است…

bin-sad-poetry

آفتابي شدي اي عشق صفاي قدمت
ولي از حادثه اي تلخ خبر مي دهمت
خاطرت هست كه بر خامي من خنديدي ؟
خامم اما نه چنان باز كه باور كنمت

bin-sad-poetry

گر چشمان تو جز در پي زيبايي نيست
دل بكن آيينه اينقدر تماشايي نيست
حاصل خيره در آيينه شدن ها آيا
دو برابر شدن غصه آدم ها نيست؟
آنكه يك عمر به شوق تو در اين كوچه نشست
حال وقتي به لب پنجره مي آيي نيست
خواستم با غم عشقش بنويسم شعري
گفت هر خواستني عين توانايي نيست.

bin-sad-poetry

نميتوانم در خيالم ، روزي را ببينم كه تو نيستي
من در كوچه ها آواره و سرگردان باشم
و هر كسي مرا ببيند از من بپرسد در جستجوي كيستي؟

bin-sad-poetry

شعر غمگين ، اشعار غمگين ، شعرهاي عاشقانه غمگين

مثل او كه در كنار ساحل دريا نشسته
به امواج دريا دل بسته
من هم نشسته ام در كنار ساحل قلب تو
و دل بستم به تو
دل بستم به امواج خروشان عشق تو

bin-sad-poetry

نه مهرباني تو را ميخواهم ، و نه دلسوزي هاي تو را
نميبخشم آن قلب بي وفاي تو را
بگذار در حال خودم باشم
به تنهايي بيشتر از تو ، نياز دارم
پس بگذار با تنهايي تنها باشم
در خلوت خويش با غمها باشم
نميخواهم دوباره بازيچه دست اين و آن باشم

bin-sad-poetry

روزهاي تكراري ، گذشت آن لحظه هاي بيقراري
گذشت آن شبهاي پر از گريه و زاري
كمي دلم آرامتر شده
فراموشت نكرده ام ، مدتي قلبم از غمها رها شده
شب هاي تيره و تار من
مدتي بيش نيست كه ميگذرد از آن روز پر از غم
به ياد مي آورم حرفهايت را
باز هم گذشته ها ميسوزاند اين دل تنهايم را

bin-sad-poetry

شعر غمگين ، اشعار غمگين ، شعرهاي عاشقانه غمگين

از من نگير اين لحظه ها را،هر چه باشد من يك عاشقم ،
نگاهي به من بينداز ببين به چه روز افتاده ام…
ببين چه كسي مرا به اين روز انداخت
تو مرا اينگونه با لحظه هاي عاشقي آشنا كردي
تو مرا در دام عشق گرفتار كردي

bin-sad-poetry

آهسته ، قلبم بدجور شكسته
دوباره آمده اي كه چه بگويي به اين دل خسته
آمده اي دوباره بشكني قلبم را ،
يا باز هم به بازي بگيري اين دل تنهايم را …


منتظر

به   او  رسان  سلام من   بگو   مرا   صدا   كند

حريم  وعده   نشكند   به عهد   خود   وفا   كند

صفاي   يك   تبسمش   به    عالمي    نميدهم

اگر  جه  او   وفاي  خود   به  ديگري  عطا كند

به  نامه اي  نوشته ام  براي  دوست   زنده ام

بدون   او   به   مرگ   من   يكي  خدا خدا   كند

اگر   جواب    نامه    را    به     علتي     نميدهد

براي    قلب    منتظر    به    خنده   اكتفا   كند

خسته و دل شكسته ام   هميشه  گريه ميكنم

به  احترام  چشم  من   به  گريه     اعتنا   كند

همچو كبوترم  كه او كرده به  دام خود    اسير

مرغ به غم نشسته  را   بگو  كه   بر هوا   كند

سائل    بينوا    منم    پادشه   اوست   بر دلم

چه  ميشود    كه   پادشه  نظر  به اين گدا كند

زپشت  پرده    ميدهم    اشارتي    زحال   خود

به حال  بيكسي   چو من  فقط  غزل   دعا  كند

جليل چرخي (پائيز)

bin-sad-poetry

مسافر

بار   سنگيني   ز غم    بر شانه    دارم   سالهاست

در  ميان   آب و     آتش    خانه    دارم    سالهاست

بنگر   احوال   مرا     آنكس    كه    سنگم     ميزند

بر  سر    ديوار    ايشان    لانه    دارم    سالهاست

بلبلم    يا    جغد  شب     هرگز     ندانستم     ولي

آشياني    كنج    اين    ويرانه    دارم     سالهاست

من   مسافر   بودم  از   اول    در   اين   دير  خراب

در    ديار    ديگري      كاشانه     دارم    سالهاست

شهنه گر دستم شكست و ساغرم  را عيب  نيست

خاطرات ماندني از گوشه ي ميخانه دارم سالهاست

گر چه  لب  را   بسته  و  مي  را   حرامم  كرده اند

نقشي   از لب   بر لب   پيمانه    دارم     سالهاست

گفتمش پائيز را  اين  خش خش  دل  چيست  گفت

شكوه ها  از  اين   دل   ديوانه    دارم   سالهاست

جليل چرخي (پائيز)

bin-sad-poetry

تنهاي تنها ميشوم

وقتي  كه   ميگيرد   دلم  تنهاي  تنها  ميشوم

شد  دل  اسير  درد و غم  تنهاي  تنها ميشوم

حال مرا  از بيكسي  هرگز  نمي پرسد  كسي

از اين  همه  جور و  ستم  تنهاي تنها  ميشوم

گيرد  كه  باشد  قامتم  مانند  سروي   استوار

چون ميشود از غصه خم   تنهاي تنها  ميشوم

ترس از فراق و بي كسي تنهائي و  دلواپسي

آندم  كه  چيدم  روي  هم  تنهاي تنها  ميشوم

غم  چون  دلي  را بشكند با  ديده  گيرد  الفتي

بيرون  شود  از  چشم  نم  تنهاي  تنها ميشوم

وقتي  حريم  كبريا   بشكسته  از   جور  و  جفا

پا  ميگذارم   در   حرم    تنهاي   تنها    ميشوم

هر  آنچه  بخشيدي به من يارب غم و اندوه بود

افزون  شود  لطف و  كرم  تنهاي  تنها  ميشوم

پائيزم و  با  شعر  خود  غم  روي  غم  انباشتم

چون  غم  نباشد  روي  غم  تنهاي  تنها ميشوم

جليل چرخي (پائيز)

bin-sad-poetry

خدا بازيچه نيست

در    دلم    افتاده    روزي   بي وفائي   ميكني

بر   دل    بشكسته ام     بي اعتنائي    ميكني

گر چه اكنون چشم تو  بر دام اشگم  مبتلاست

تا   كه   كشتي   وا   رهانم   ناخدائي    ميكني

از   خدا   دم   ميزني    اما  خدا  بازيچه  نيست

فرصتي  باشد  اگر    بي شك   خدائي  ميكني

درد  هجران  جاي خود   دردي گران دارد فراق

با     رقيب      نا رفيقم       آشنائي      ميكني

رنگ  رخسارم   به  زردي   ميرود    داني  چرا؟

بس كه  بر احساس من چون و  چرائي ميكني

خانه ي  مهر  و  وفا  از  بيخ و بن  كردي خراب

از   كدامين   دل   محبت   را   گدائي   ميكني؟

خويشتن  را  پيش از اين بايد رها مي ساختي

چون  به  دام  افتاده اي  فكر رهائي مي كني

جليل چرخي (پائيز)

bin-sad-poetry

روز و شب

در دلم عشق تو غوغا ميكند  هر روز و شب

آنچه  را  گم  كرده  پيدا ميكند هر روز و شب

زين همه   اندوه و  ماتم   دل  نميميرد   اگر !

با غم هجران   مدارا   ميكند   هر  روز و شب

اشگ چشمم ميبرد دل را به سمت خاطرات

قطره  گوئي  كار  دريا  ميكند  هر روز و شب

سر دل   را   با  كسي   هرگز  نميگويم  ولي

گريه   اسرارم   هويدا  ميكند  هر  روز و شب

در عجب هستم كه گل با عمر كوتاهش چرا؟

بلبلان  را  جمله  شيدا  ميكند  هر روز و شب

تا  سه  تار كهنه   را   پائيز   ميگيرد   بدست

محفلي  از  غصه  بر پا  ميكند هر روز وشب

جليل چرخي (پائيز)

bin-sad-poetry

دوست

جان   به  فداي   خم  ابروي    دوست

بود و   نبودم   همه   از   بود   اوست

عشق  كه  در  نقطه ي  پرگار  اوست

كمتر   از آنم   كه  كنم وصف  دوست

آنكه  به يك  مو  همه را  نقش بست

روز و شب  از  طره ي  او گفتگوست

قطره ي  اشگي  كه ز چشمش  چكيد

مستي   عالم   همه   از آن  سبوست

چون   كه  مرا   نيست    ز خود  آبرو

چشم  تر    دوست     مرا     آبروست

چهره  چو   در  جام  نهان  كرده  وي

بوسه  از آن  مي  به  لبم   آرزوست

در عجبم   او  به   تماشاي   كيست ؟

آينه    را    آينه     در    جستجوست

جليل چرخي (پائيز)


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۰۷:۵۱ توسط:myblog موضوع:

همسر جديد و سابق گلشيفته فراهاني + تصاوير

گلشيفته فراهاني

گلشيفته فراهاني (متولد ۱۹ تير ۱۳۶۲ در تهران) بازيگر و نوازنده ايراني است. او فرزند بهزاد فراهاني و فهيمه رحيم‌نيا و خواهر شقايق فراهاني بازيگران سينما و تلويزيون است. او در سال ۱۳۸۴ با امين مهدوي ازدواج كرد.

وي در سال ۸۲ در جريان فيلم بابا عزيز با همسر آينده اش آشنا شد. امين مهدوي كه جزء عوامل اين فيلم ‏محسوب مي شد به عنوان مترجم در كنار ديگر عوامل حضور داشت. جرقه اين آشنايي در فيلم ” باباعزيز” خورد ، ‏چندي بعد با يكديگر ازدواج كردند. امين مهدوي متولد ۱۵ آذر ۱۳۵۰، مترجم زبان هاي ‏انگليسي، فرانسه است و به زبان هاي عربي و اسپانيولي هم تسلط دارد.

گلشيفته درباره جدايي از همسرش مي گويد : زماني كه من ايران را ترك كردم با همسرم بودم و حتي دو سال نيز با هم در خارج از ايران زندگي كرديم اما حالا ديگر از هم جدا شده ايم. و البته توضيح بيشتري درباره چرايي اين جدايي نمي دهد.

 

همسر گلشيفته فراهاني (همسر اول)

عكس همسر گلشيفته فراهاني

شباهت همسر اول و دوم گلشيفته به يكديگر

مدتي پيش نقيب شنبه زاده موزيسين بوشهري معروف ، خبر ازدواج مجدد گلشيفته فراهاني را در صفحه اجتماعيش اعلام كرد . اين اطلاع رساني وي بدون ذكر نام داماد بود و همين باعث شد شايعاتي در مورد هويت داماد ايجاد شود.

از آن طرف گلشيفته فراهاني در تازه ترين پست صفحه اجتماعي اش بدون اشاره مستقيم به ازدواج و نام همسر ، فقط ويديويي كه يك آرتيست چيدمان در آن در حال گفتگو با گلشيفته است را در صفحه اجتماعيش قرار داد.

همسر جديد گلشيفته فراهاني كيست ؟

اين آرتيست چيدمان يا هنرمند خياباني كه اغلب در منهتن نيويورك به اجراي برنامه مي پردازد”متيو سيلور” نام دارد كه حين تك گويي خود به گلشيفته از عشق به او مي گويد و از با هم بودن! اين هنرمند خياباني در كليپي خطاب به گلشيفته مي گويد :

look at me In the eyes golshifteh(r)… I’m here, Because you’re here… We’re mirrors of each other… So it’s important that: WE LOVE OURSELVES, ACCEPT OURSELVES, AND BE OURSELVES…. CAUSE LIFE IS SHORT !!!!!BKAWK,FART

در ويديوي منتشرشده توسط گلشيفته ، متيو سيلور خطاب به وي مي گويد : به چشمام نگاه كن گلشيفته! من اينجام چون تو اينجايي…ما آينه همديگه ايم… خب اين خيلي مهمه : ما عاشق همديگه ايم ، همديگه رو پذيرفتيم و با هميم…چون زندگي كوتاهه…

آيا همين “متيو سيلور” هنرمند چيدماني كه خود را زير انبوهي از ريش پنهان كرده همسر جديد گلشيفته است ؟ آيا گلشيفته كه يك موزيسين ايراني مقيم نيويورك از ازدواج مجدد او خبر داده است ، با اين مرد ازدواج كرده است ؟

سانسور نام و نشان داماد به چه خاطر است ؟ جملات عاشقانه اي كه براي گلشيفته گفته چه معنايي دارد ؟ قرائن حكايت از آن دارند اين هنرمند خياباني همسر دوم گلشيفته است !

 

مسر گلشيفته فراهاني (همسر دوم)

همسر دوم گلشيفته فراهاني - متيو سيلور

متيو سيلور كيست ؟

متيو سيلور هنرمندي است كه چنان كه خود در صفحه اجتماعيش نوشته هنرمند چيدماني است كه هدفش را كمك به لبخند زدن مردم و خنداندن آنها مي داند . سيلور در منهتن و بروكلين به اجراي برنامه مي پردازد و البته به اندازه اجرا در خيابان تجربه اجرا در مترو ، گالري و روي استيج را هم دارد . ادعاي او كاستن از تنش هاي عصبي مخاطبان و باز كردن دريچه اي براي خيال پردازي ، آفرينش و عشق است.

شوهر اول شبيه شوهر دوم !!

بد نيست بدانيد گلشيفته فراهاني به هنگام حضور در ايران با جواني درويش مسلك و ظاهري درويش گونه به نام امين مهدوي ازدواج كرده بود . امين كه مترجم زبانهاي انگليسي و فرانسه بود و به عربي و اسپانيايي نيز تسلط داشت ، به هنگام فعاليت در پروژه سينمايي “باباعزيز” با گلشيفته آشنا شده بود. “باباعزيز”(۱۳۸۲) ساخته يك كارگردان تونسي به نام “ناصر خمير” بود.

 

همسر گلشيفته فراهاني (همسر اول)

همسر اول گلشيفته فراهاني - امين مهدوي

جالب اينجاست كه امين مهدوي به لحاظ ظاهري شباهت هايي با “متيو سيلور” داشت ! ازدواج اول گلشيفته دو سال بعد از مهاجرت به فرانسه به جدايي انجاميد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۰۷:۳۰ توسط:myblog موضوع: