وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

ديدن دريا در خواب چه تعبيري دارد

تعبير خواب دريا

دريا در خواب پادشاهي است، يا عالمي. اگر بيند كه آب دريا روشن و صاف است، دليل كه پادشاه عالم و فاضل است. اگر تيره و صاف بود، دليل كه مفسد و ظالم است. اگر بيند كه از آب دريا برخي بخورد، دليل كه به قدر آن چه خورده است عزت يابد. اگر بيند كه از دريا به شنا بيرون آمد، دليل است از زندان و خدمت پادشاه به سلامت بيرون آيد. اگر بيند كه در دريا غرق شد و بِمُرد و بعد از آن وي را بالا افكند، دليل كه در كار دنيا به حرص غرق شود.

اگر بيند كه غرق شد و باز از دريا بيرون آمد، دليل است كه از كار دنيا خلاصي يابد. اگر بيند كه از دور به دريا مي نگريست و نزديك او نرفت، دليل كه بدانچه اميد دارد نرسد. اگر بيند كه بر روي دريا همي شد، چنانكه پاي او تر نبود، دليل است از آتش دوزخ ايمن شود و كارهاي دنيا بر او آسان شود.

محمد بن سيرين درباره تعبير خواب دريا مي گويد :

اگر بيند كه از دريا آب خوشگوار همي خورد، دليل كند كه به قدر آن، از پادشاه مال و نعمت يابد و اگر بيند كه جمله آب دريا را بخورد، دليل كند كه پادشاهي همه جهان را بگيرد. و بعضي گويند كه به قدر آن كه از آب دريا خورده بود وي را بزرگي و مال و نعمت حاصل شود، جون آب روشن و صافي بود.

 

ابراهيم كرماني در مورد تعبير خواب دريا مي گويد :

اگر كسي بيند كه در دريا است، دليل كه به خدمت پادشاه شود، يا مطيع مردي عالم و فاضل شود. اگر بيند درميان دريا متحير فرومانده است، دليل كه كار او بر خطر است. اگر بيند كه از دريا بيرون آيد، دليل است بي غم شود. اگر بيند كه آب دريا بخورد و به غايت سرد است. اگر بيننده عالم است از علم بهره تمام يابد. اگر بيننده خواب از مردم پادشاه است، از پادشاه ايمن شود، يا علم آموزد، لكن از علم بهره يابد. اگر بيند كه آب دريا مي خورد و سخت گرم است، دليل كه گناه كند و تاويل آن به غايت بد است. اگر بيند كه آب دريا گنده و ناخوش است، دليل كه او را خصمي بزرگ پيش آيد و او را آن خصم بيم سخت است.

تفسير جابر مغربي از تعبير خواب دريا :

اگر بيند كه در آب دريا همي رفت، دليل است توفيق طاعت يابد. اگر بيند كه آب دريا زياده شد، دليل كه لشگر پادشاه زياد شود. اگر بيند كه آب دريا كم شد، دليل كه لشگر پادشاه هلاك شود. اگر بيند كه برخي از آب دريا بخورد و بر وي هيچ پديد نيامد، دليل كه پادشاه يا عالمي را هلاك كند. اگر بيند كه آب از درياها و رودها جمع شدند، دليل كه پادشاه آن ديار مال و خزانه خويش را به يكجا جمع كند. اگر بيند كه از دريا موج ها برخاست و جهان از ابر تاريك شده بود. دليل بود بر گناه و عصيان مردم آن ديار. اگر بيند كه از دريا موجي برخاست يا از دريا شكار مي گرفت، دليل است كه به اندازه و قدر آن، روزي حلال يابد و عيش بر عيال او فراخ و گشاد شود. اگر بيند كه آب دريا شور است كه خورد، دليل كه كسب حلال بگذارد و كسب حرام كند.

منوچهر مطيعي تهراني از تعبير خواب دريا مي گويد :

نفايس الفنون نوشته دريا در خواب پادشاه است ولي به نظر من دريا را نبايد صرفا پادشاه دانست چون در زمان هاي مختلف دارندگان قدرت نام هاي مختلف داشته اند هر صاحب قدرت و شوكتي مي تواند در خواب ما به صورت دريا ظاهر شود. گاهي اين صاحب قدرت پادشاه است و گاه رئيس اداره و يا به قول فرويد امپراطور و امپراطريس و حتي مدير كلي مقتدر كه بيننده خواب از او رعب دارد و مي ترسد و يا به لطف و محبتش اميد بسته است. تمام كساني كه ما نسبت به آن ها ضعف شديد داريم در خواب هاي ما به صورت پديده هاي عظيم جلوه گر مي شوند مانند دريا، آسمان، توفان، رعد و برق و يا شير و پلنگ. عقيده فرويد نيز عينا همين است حال اگر در خواب ببينيم كه كنار دريا ايستاده ايم با چنين شخصيتي مجاور مي شويم و چنانچه ببينيم از آب دريا مي نوشيم متنفع مي شويم و سود مي بريم. اگر بيننده خواب ببيند كه آب دريا را نوشيد به طوري كه چيزي باقي نماند به قدرت و شوكت و عظمت مي رسد. اگر بيننده خواب ببيند كه روي آب دريا راه مي رود در كار خطرناكي مداخله مي كند كه احتمال لغزش و سقوط او مي رود ولي موفق مي شود. معبران نوشته اند در ساحل دريا بودن و منظره تلاطم دريار را مشاهده كردن نشانه اي است از بيماري فرزندان. چنانچه ببينيد كه از كشتي بيرون مي آييد و به ساحل قدم مي نهيد فرزند بيمار يا عزيز ديگري كه بيمار داريد شفا مي يابد. اگر خود را در دريا در حال غرق شدن ببينيد گرفتار مشكلاتي مي شويد. بودن در كشتي در درياي آرام نشان امنيت و آرامش زندگي است.

لوك اويتنهاو و تعبير خواب دريا :

كشتي راني در دريا : شهامت ريسك كردن
در آن غرق شدن : بدبختي كه به دست خود موجب شده ايد
درياي آرام : شادماني
درياي متلاطم : ناراحتي وغصه
افتادن در دريا: ضرر و زيان ، بدبختي
درياي شفاف : شادماني
درياي مواج : نيكبختي در تمام اموري كه در آن گام برميداريد

آنلي بيتون درباره تعبير خواب دريا مى‏ گويد :

1ـ شنيدن زمزمه دريا با ساحل در خواب ، نشانه‌آن است كه زندگي اي ملال آور و بي ثمر را سپري خواهيد ساخت ، زندگي اي تهي از عشق و محبت .
2ـ ديدن دريا در خواب ، نشانه آرزوهاي بي ثمر است .
3ـ اگر زني خواب ببيند با همسر خود در دريا شنا مي كند ، نشانه آن است كه به نخستين آرزوهاي خود دست مي يابد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۵۶:۲۵ توسط:myblog موضوع:

فوايد بي نظير خيار چيست

خواص خيار

خيار گياهي از تيره كدوييان است و بومي كشور هند است كه اقسام گوناگوني دارد. ميوه‌اش درشت و سبز يا سفيدرنگ است و آن را خام مي‌خورند بوته آن مانند بوته خربزه است. ۹۰ درصد حجم خيار آب است و اين ميوه قدرت حفظ آب را دارد بنابراين محتواي داخل آن نسبت به بيرون آن ۲۰ درجه خنك تر است.

خيار از نظر طب سنتي طبع سرد دارد و به هضم غذا كمك مي كند . خيار عطش را از بين مي برد. خيار ۹۵ درصد از آب تشكيل شده است و ادرار آور است و خيار را مي توان در موارد سوزش ادرار بكار برد.

خيار گياهي يكساله است كه داراي ساقه خوابيده با برگ هاي بزرگ است. خيار براي رفع چاقي مفيد است. خيار دافع سموم بدن و چربي هاي مضر است. براي رفع فشارخون ، التهاب هاي دروني، رفع التهاب جگر و معده بكار مي رود.

آب خيار بطور ماليدني براي رفع خارش مفيد است.(پوست خيار را در آب بجوشانيد و بعد از سرد شدن روي محل خارش بريزيد و ماساژ دهيد.)

عصاره برگ خيار در مسموميت ها و اختلالات دستگاه گوارش مصرف مي شود و تهوع آور است. خيار حل كننده اوره است و براي درمان مرض نقرس مفيد است و تصفيه كننده خون و ضد سم است.

خيار چين و چروك هاي صورت را از بين مي برد و صورت را جوان مي كند. جوشانده خيار براي پوست هاي چرب مفيد است. ماليدن پوست خيار بر روي لكه هاي صورت مفيد است. خيار ملين كننده مزاج است و يبوست را از بين مي برد. خيار براي خرد كردن سنگ هاي كليه و مثانه مفيد است.

تخم خيار خواب آور و آرام بخش است. ضد تشويش و دلهره و براي رفع ناراحتي هاي عصبي مفيد است. بوييدن آب خيار براي رفع كم خوابي مفيد است. همچنين خوردن، بوبيدن و ماليدن خيار بر پيشاني براي رفع سردرد مفيد است.

جوشانده پوست خيار، براي درمان يرقان مفيد است.خوردن خيار و تخم خيار براي مبتلايان به مرض قند مفيد است.خيار براي درمان دردهاي كليه، باد مفاصل و رماتيسم مفيد است.

خواص خيار براي پوست

لوسيون جواني پوست :

براي تهيه ماسك خيار ، يك خيار معمولي را با دو ليون آب بجوشانيد تا حجم آن نصف شود سپس آنرا صاف كنيد و بگذاريد سرد شود بعد ۵۰ گرم بادام خام و پوست كنده را آسياب كرده و با اين آب مخلوط كنيد و بهم بزنيد و با پارچه صاف كنيد و به محلول صاف شده ۲۵۰ گرم الكل سفيد و يك گرم اسانس گل سرخ اضافه كنيد و كاملا هم بزنيد هر روز از اين لوسيون طبيعي به صورت خود بزنيد تا پوست شما هميشه جوان بماند .

معرفي برخي ديگر از خواص خيار

۱ – داراي ويتامين هايي است كه روزانه بدن ما به آن نياز دارد. مانند ويتامين هاي ب يك ، دو، سه، پنج، شش، اسيد فوليك، ويتامين سي، كلسيم، آهن، منيزيم، فسفر و پتاسيم و روي

۲ – اگر بعد ازظهر خسته هستي، بجاي اينكه نوشيدني هاي كافيئن دار بنوشي يك خيار بخور.آنها داراي ويتامين هاي بي و هيدروكربور هستند كه شما را سرحال آورده و چند ساعت نگه مي دارد.

۳ – اگر آينه حمام بخار مي كند آنرا به آينه بماليد تا از بخار كردن جلو گيري كند.

۴ –  اگر حشرات و حيوانات باغچه شما را نابود مي كنند، يك بشقاب آلومينيومي خيار لايه لايه برش خورده را بگذاريد تا همه آنها را فراري دهد. (مواد خيار با آلومينيوم تركيب شده و بويي را ايجاد مي كند كه همه حشرات و… را فراري مي دهد ولي انسان آنرا حس نمي كند.)

۵ – اگر روي پوست خود ناهمواري داريد و مي خواهيدكه از شر آن قبل از رفتن به استخر خلاص شويد، خيار برش خورده را به آن محل ها روي پوست خود بماليد. مواد فتوشيميايي خيار باعث مي شود كه كلوژن هاي پوست جمع شود و چاله چوله ها از بين بروند. روي چروك ها نيز بسيار موثر است.

۶ – اگر سردرد و سرگيجه داريد، قبل از خواب چند خيار بخوريد. به خاطر ويتامين ب و شكري كه دارد و الكتروليت هاي موجود، سردرد و سرگيجه را حل مي كند.

۷ – اگر مي خواهيد بر گرسنگي عصر فائق آئيد خيار بخوريد.

۸ – يك ملاقات مهم داريد ولي فرصت واكس زدن نداريد، خيار را روي كفش بماليد، آنرا براق نموده در مقابل نفوذ آب نيز مقاوم مي شود.

۹ – اگر روغن نداريد، و لولاها سرو صدا مي كنند، آنرا به آن بماليد روان شوند.

۱۰ – اگر دچار استرس هستيد، يك خيار را خرد كرده و در آب جوش بگذاريد، مواد شيميايي آن باعث آرامش شما مي شود.

۱۱ – بعد از غذا آدامس نداريد و مي خواهيد به يك ملاقات تجاري برويد، يك برش از خيار را براي سي ثانيه به سقف دهان بفشريد، بوي بد دهان با كشته شدن باكتري هاي بد بو از بين مي رود.

۱۲ – اگر يك روش سبز براي تميز كردن وسايل استيل ميخواهيد، با خيار آنها را تميز كنيد.

۱۳ – اگر در حال نوشتن اشتباه كرديد، از آن مي توانيد بعنوان پا ك كن (از قسمت بيروني آن) استفاده كنيد.

خواص خيار براي پوست

با افزايش سن، ميزان آنتي اكسيدان توليد شده در پوست براي مبارزه با چين و چروك و آسيب هاي ناشي از نور خورشيد كمتر مي شود. علي رغم كاهش قدرت توليد، اما پوست همچنان توانايي جذب آنتي اكسيدان ها را دارد؛ خيار به دليل برخورداري از تركيبات آنتي اكسيداني متعدد به پر كردن جاي خالي بعضي از آنتي اكسيدان هاي پوست كمك مي كند. خيار همچنين حاوي تركيباتي مانند كوكومرين و كوكوربيتاسين است كه با بروز التهاب و علائم افزايش سن مقابله مي كنند.

خواص خيار براي پوست ، رفع كك و مك و تيرگي دور چشم

خيار سرشار از ويتامين C و ويتامين K است كه هر دو آنتي اكسيدان هستند. ويتامين K با سياهي دور چشم مقابله مي كند و به همين دليل قرار دادن ۲ ورقه خيار تازه بر روي چشم ها در ابتداي روز به رفع خستگي و پف چشم ها كمك مي كند. ديگر ويتامين موجود در خيار ويتامين B5 (پانتوتنيك اسيد) است كه به حفظ رطوبت پوست كمك مي كند. ويتامين A (رتينول) موجود در خيار توليد ملانين پوست را كنترل كرده و بدين ترتيب با ايجاد كك و مك و لكه هاي تيره پوستي مقابله مي كند.

خواص خيار براي چين و چروك پوست

خيار منبع سيليس است، سيليس به عنوان پيش ساز كلاژن مي تواند به مقابله با چين و چروك پوست كمك كند. همچنين بر اساس نتايج مطالعه اي كه در سال ۲۰۱۱ در مجله «آرشيو تحقيقات پوستي» به چاپ رسيد، وجود ويتامين C (اسيد اسكوربيك) در آب خيار، آن را به تركيبي موثر در توليد محصولات ضد چين و چروك تبديل نموده است. شما مي توانيد با رنده كردن يك خيار، رد كردن آب خيار از يك تور و تركيب كردن آن با مقدار مساوي عنبر سائل يا گلابف يك تونر طبيعي تهيه كنيد. براي استفاده از اين تونر از يك توپ پنبه استفاده كنيد.

طرز تهيه انواع ماسك خيار براي پوست و صورت

قبل از استفاده از هر ماسكي، ابتدا مقداري از آن را روي قسمت داخلي ساعد خود امتحان كنيد. اگر بعد از گذشت چند دقيقه هيچ يك از آثار حساسيت نظير التهاب، سوزش، خارش، قرمزي پوست و … مشاهده نشد مي توانيد از ماسك استفاده كنيد، در غير اين صورت بايستي از اعمال اين ماسك به پوست يا صورت خود پرهيز نماييد.

ماسك خيار

خواص خيار براي جوش صورت ، ماسك صورت خيار و بلغور جو دوسر

اگر پوست چرب مستعد آكنه داريد، از ماسك صورت خيار و بلغور جو دوسر براي كنترل چربي پوست خود استفاده كنيد. بلغور جو دوسر پوست صورت را لايه برداري كرده و چربي هاي اضافي و سلول هاي مرده سطح پوست را تميز مي كند. خيار هم پوست صورت را هيدراته كرده و باعث شادابي و طراوت مي شود. اين ماسك همچنين داراي خواص ضد عفوني و ضد باكتريايي است و علاوه بر پاكسازي عميق منافذ پوستي، پوست صورت را مرطوب هم مي كند.

نصف يك خيار تازه
يك قاشق غذاخوري پودر بلغور جو دوسر
يك قاشق غذاخوري عسل

خيار را پوست كنده و به صورت پوره در آوريد. پودر بلغور جو دوسر و عسل را به پوره خيار اضافه كرده و به خوبي با هم تركيب كنيد. صورت خود را با آب گرم شسته و با حوله اي تميز خشك كنيد. مخلوط خيار، بلغور جو دوسر و عسل را با نوك انگشتان خود، به صورت دايره اي روي صورت بماليد. پس از ۲۰ دقيقه يا پس از آنكه ماسك خشك شد صورتتان را ابتدا با گرم و سپس با آب سرد بشوييد.

خواص خيار براي جوش صورت ، ماسك صورت خيار و كيوي

يك عدد كيوي متوسط
نصف يك عدد خيار
۱۰-۵ دانه انگور درشت (يا ۵ عدد توت فرنگي)

كيوي را پوست بگيريد و درون مخلوط‌كن بريزيد. دانه‌هاي ريز درون كيوي به صورت بسيار سطحي از پوست شما لايه‌برداري مي‌كند و باعث نرمي و صافي پوست مي‌شود. كيوي نيز يك منبع غني از آلفاهيدروكسي اسيد است و مي‌تواند چربي زياد پوست شما را بسيار كم كند و جوش‌هاي سرسياه را از بين ببرد و رنگ چهره را روشن كند. انگورها را داخل مخلوط‌كن بريزيد، انگور داراي مقداري آلفاهيدروكسي اسيد است كه مي‌تواند پوست را تا حدودي تميز كند. البته اگر بتوانيد به جاي انگور از توت‌فرنگي استفاده كنيد اثر بيشتري دارد و مي‌تواند تا حد زيادي آكنه‌ها و جوش‌هاي شما را كاهش ‌دهد و رنگ صورت شما را باز كند.

درآخر خيار پوست كنده را نيز به اين مخلوط اضافه كنيد و همه را خوب با هم مخلوط كنيد تا مخلوط حالت چسبي پيدا كند. مي‌توانيد ۲ حلقه از خيار را نگه داريد تا هنگام قرار دادن ماسك روي صورت‌تان اين حلقه‌هاي خيار را روي چشم‌هاي‌تان قرار دهيد. خيار تا حد زيادي حلقه‌هاي سياه زيرچشم را برطرف مي‌كند. همچنين PH خيار نزديك به پوست صورت است و در نتيجه پوست را به خوبي تميز و تغذيه مي‌كند و باعث آبرساني به پوست مي‌شود.

قبل از اين‌‌كه ماسك را روي صورت‌تان بگذاريد، صورت‌تان را با آب گرم بشوييد و خشك كنيد. سپس اين ماسك را به آرامي روي صورت‌تان كاملا ماساژ دهيد. حدود ۵ تا ۱۰ دقيقه صبر كنيد و بعد ماسك را با آب سرد از روي صورت‌تان پاك كنيد. همان طور كه خوانديد تهيه ماسك براي پوست چرب با استفاده از كيوي و انگور (توت فرنگي) و خيار كاري ساده و لذتبخش است.

خواص خيار براي لاغري صورت

خيار به دليل بافتي كه دارد در گروه ميوه‌هاي پرآب تلقي مي‌شود كه خواص بسياري براي تلطيف پوست و آبرساني به سلول‌هاي سطحي پوست دارد. استفاده موضعي و خوراكي از اين ميوه مي‌تواند به بهبود آبرساني سلول‌هاي پوستي كمك كند به ويژه اگر از ماسك تهيه شده از اين ميوه به صورت موضعي در ناحيه صورت استفاده كنيد. به اين ترتيب مي‌توانيد در عرض ۲ هفته با آبرساني به سلول‌هاي پوست و افزايش آب ميان‌بافتي به پرتر به نظر رسيدن صورت‌تان كمك كنيد. براي استفاده از خاصيت آبرساني خيار بهتر است اين ميوه را به صورت رنده شده و به مدت ۲۰ دقيقه روي پوست خود بگذاريد.

خواص خيار و گلاب براي رفع تيرگي دور چشم

هيچ چيزي بهتر از خيار نمي‌تواند به كمك چشم‌ها بيايد. كافي است هفته‌اي سه تا چهار بار از دو حلقه خيار با پوست يا از پوست خيار به شكل نواري پهن استفاده كرده و در آرامش و به حالت خوابيده روي چشمانتان بگذاريد. پس از ۱۰ دقيقه صورت خود را با آب سرد بشوييد. البته اگر مي‌خواهيد براي چشم‌ها سنگ تمام بگذاريد، از ماسك خيار و گلاب استفاده كنيد.

يك عدد خيار
۳-۴ قاشق غذاخوري گلاب خالص

براي تهيه اين ماسك كافي است يك خيار را با پوست يا بدون پوست رنده كرده و آن را درون ۳ تا ۴ قاشق غذاخوري گلاب خالص خيس كنيد. سپس اين تركيب را روي پلك‌ها، اطراف چشم و گودي چشم بگذاريد و اجازه دهيد به‌ مدت ۱۵ دقيقه به همين صورت بماند. نكته مهم آن است كه خيار را به‌خوبي بشوييد مراقب باشيد پلك‌هايتان به‌خوبي بسته باشد تا آب اين ماسك وارد چشم‌هايتان نشود. سپس اين ماسك را با دستمال مرطوب از روي چشم‌ها برداشته و صورتتان را با آب نسبتا خنك بشوييد.

لايه برداي پوست با ماسك صورت خيار و شكر قهوه اي

شكر قهوه اي يك لايه بردار طبيعي و موثر است. استفاده از اين ماسك باعث شادابي و طراوت پوست شده و جواني دوباره اي به صورتتان مي بخشد. مواد تشكيل دهنده اين ماسك كاملا در دسترس و ارزان هستند.

نصف يك خيار تازه
يك چهارم فنجان شير
يك قاشق غذاخوري عسل
يك قاشق غذاخوري شكر قهوه اي

خيار را پوست كرده و له كنيد تا به صورت پوره درآيد. شير و عسل و شكر قهوه اي را كاملا با هم مخلوط كنيد و سپس مخلوط حاصل را به پوره خيار اضافه كرده و با هم تركيب كنيد. صورت را خود را شسته و با حوله به آرامي خشك كنيد. مخلوط خيار، شكر قهوه اي، شير و عسل را با نوك انگشتان و به صورت دايره اي بر روي صورتتان (به استثناي اطراف چشم و دور لب) بماليد. پس از ۲۰ دقيقه يا پس از آنكه ماسك خيار و شكر قهوه اي خشك شد، صورتتان را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشوييد و با حوله نرم و تميز خشك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۵۲:۰۹ توسط:myblog موضوع:

فوايد دارچين چيست

دارچين

دارچين نوعي ادويه است .

درختچه دارچين درختي است كوچك، هميشه سبز، به ارتفاع ۵ تا ۷ متر كه از تمام قسمت‌هاي آن بويي مطبوع استشمام مي‌شود . گلهاي آن در فاصله ماههاي بهمن تا اوايل فروردين ظاهر مي‌شود. برگ اين درخت سبز سير و داراي گلهايي به رنگ سفيد است. دارچين بومي سري‌لانكا و جنوب هند است و پوست درختچه آن بعنوان ادويه بكار ميرود. در قرون وسطي دارچين براي درمان سرفه، ورم مفاصل و گلودرد استفاده مي‌شد. تحقيقات جديد نيز بر خواص و فوايد پزشكي دارچين تاكيد دارند .

در هر 100 گرم پودر دارچين موارد زير وجود دارد :

آب ۱۰ گرم
پروتئين ۴ گرم
چربي ۱٫۲ گرم
قند ۲٫۲ گرم
انرژي ۲۴۷ كيلوكالري
كلسيم ۱ گرم

موارد مصرف دارچين

 

دارچين در بيشتر كشورها به عنوان ادويه، چاشني غذا و شيريني‌ها مصرف مي‌شود. در ايران كاربرد زيادي در قنادي‌ها به صورت عصاره، اسانس و گَرد دارد. گَرد ِ دارچين در تزئين شُله زرد و حليم به ويژه غذاي نذري استفاده مي‌شود.

ميزان مصرف دارچين

 

بعضي از محققان مصرف روزانه 2 تا 4 گرم پودر دارچين را توصيه مي‌نمايند و بعضي ديگر معتقدند اين مقدار بايد بين 1 تا 6 گرم دارچين باشد، با اينحال توجه داشته باشيد مصرف بيش از اندازه دارچين مي‌تواند مسموم كننده باشد.

دارچين يكي از مواد غذايي و چاشني‌هاي قديمي و معروف است كه به دليل طعم و عطر مطبوعش، در غذاهاي ما ايراني‌ها نيز بسيار استفاده مي‌شود اما اين ماده غذايي علاوه بر طعم و عطر، خواص زياد ديگري هم دارد و به همين دليل براي درمان بسياري از مشكلات و اختلالات جسمي به كار برده مي‌شود.

اين ماده غذايي سرشار از مواد معدني مورد نياز بدن از جمله منگنز، آهن و كلسيم و همچنين فيبر مي‌باشد. در ادامه به 12 مورد از اين خواص اشاره مي‌كنيم :

خواص دارچين براي پيشگيري از آلزايمر

دارچين فعاليت مغز را افزايش مي‌دهد، از اين‌رو براي تقويت اين عضو مي‌توان از آن استفاده كرد. با داشتن اين خاصيت، خوردن دارچين به منظور از بين بردن فشارهاي عصبي و پيشگيري در مورد از دست دادن حافظه كارساز است.

پزشكان به تازگي دريافته‌اند كه نوعي تركيب موجود در چوب دارچين موسوم به «CEppt» مي‌تواند كليد اصلي پيشگيري از آلزايمر باشد.

دكتر مايكل اوواديا با انتشار مقاله جديدي در مجله «پلوس وان» خاطرنشان كرد: تركيب CEppt از چوب دارچين گرفته شده و تأثير آن روي موش‌هاي آزمايشگاهي و مگس‌هاي ميوه مورد آزمايش قرار گرفت. پس از 4 ماه متخصصان متوجه شدند كه سرعت رشد بيماري آلزايمر در اين جانوران به ميزان قابل توجهي كاهش پيدا كرد. همچنين سطح فعاليت و طول عمر اين حيوانات با گروه كنترل كه سالم بودند مقايسه شد.

به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس، پزشكان تاكيد كردند اين يافته بسيار جالب توجه است چون اين تركيب نه تنها نقش بازدارنده در برابر بيماري آلزايمر دارد بلكه يك ماده طبيعي و بدون عوارض جانبي است كه تقريباً تمام افراد مي‌توانند از مزاياي آن بهره‌مند شوند و هزاران سال است كه انسان‌ها در موارد پزشكي متعدد از آن استفاده مي‌كنند.

خواص دارچين براي جلوگيري از كپك زدگي

دارچين كه در بسياري از نان‌ها و شيريني‌ها به عنوان ادويه استفاده مي‌شود به عنوان ماده ضدكپك در بسته‌بندي مواد غذايي استفاده خواهد شد. با وجود شيريني و عطر موجود در اين ماده، دارچين مي‌تواند عامل نابودي ميكروب‌ها شود. اين ماده در مصر باستان در موميايي كردن مورد استفاده قرار مي‌گرفته است.

با توجه به اين خصوصيت، محققان اسپانيايي از قابليت ضد ميكروبي دارچين براي توليد نوعي بسته بندي ضد كپك استفاده كرده‌اند. آن‌ها اعلام كردند بر اساس آزمايش‌هاي به عمل آمده، كاغذي كه داراي 6 درصد از روغن دارچين باشد تا 96 درصد از گسترش كپك در سطح ناني كه از قبل دچار كپك‌زدگي شده بود، جلوگيري كرده و مي‌تواند تازگي نان را تا 10 روز حفظ كند.

خواص دارچين براي درمان برفك

نتايج تحقيق انجام شده در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي نشان داده است عصاره آبي دارچين روي قارچ كانديدا آلبيكنس اثر درماني دارد. اين پايان نامه به وسيله فاطمه جسماني و راهنمايي دكتر حميدرضا مقيمي و دكتر حسين وحيدي از اعضاي هيات علمي دانشكده داروسازي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي انجام شده است. قارچ كانديدا آلبيكنس بيماري برفك دهان را توليد مي‌كند كه در اين تحقيقات، روش نهايي در عصاره گيري روشي مركب از خيساندن و هضم كردن با استفاده از نسبت 4 به 1 آب و گليسيرين به صورت حلال انتخاب شد. نگهداري اين عصاره به مدت 24 ساعت و بيشتر در دماي آزمايشگاه و يخچال توليد رسوب مي‌كند، اما اين رسوب از اثر ضدقارچي عصاره نمي‌كاهد. اين دهان‌شويه اثري كاملاً مشابه عصاره دارد و از بو و طعم ملايم دارچين برخوردار است. نتايج اين تحقيق نشان مي‌دهند عصاره آبي دارچين اثر ضدقارچي دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۴۸:۴۰ توسط:myblog موضوع:

شعر عاشقانه زيبا و غمگين

زيباترين شعرهاي كوتاه عاشقانه

زندگي بافتن يك قاليست

نه همان نقش و نگاري كه خودت مي خواهي

نقشه را اوست كه تعيين كرده

تو در اين بين فقط مي بافي

نقشه را خوب ببين!

نكند آخر كار قاليه زندگيت را نخرند

love-poem

من نذر كرده ام كه اگر روزي بيايي

به اندازه تمام مهرباني ات غزل بسرايم

قدري تحمل كن،هنوز مانده كه عاشق ترين شوم

من نذر كرده ام كه اگر روزي عاشق ترين شوم

در كنار پنجره نگاهت بايستم

و با پيراهن آبي به ركوع روم

و وقتي بر مي خيزم ، لبريز شوم از وجود تو

پس بيا اي گمشده من ، مگر نمي بيني كه عاشق ترينم

love-poem

شعر عاشقانه

اي قلب من باراني ات كردند و رفتند

كنج قفس زنداني ات كردند و رفتند

در سايه هاي شب تو را تنها نوشتند

سرشار سرگرداني ات كردند و رفتند

احساس پاكت را همه تكفير كردند

محكومِ بي ايماني ات كردند و رفتند

هرشب تورا دعوت به بزم تازه كردند

در بزمشان قرباني ات كردند و رفتند

زخمي كه رستم از شَغاد قصه اش خورد

مبناي اين ويراني ات كردند و رفتند

love-poem

آسمان غريبه بود نگاهم كردي

برف آمده بود صدايم كردي

دل آسمان تپيد و روشن شد

عشق آمده بود ، آشنايم كردي

love-poem

شعر عاشقانه

چشمهايت سيراب سراب

و نگاهم،

تاول زده از تابش تشنگي

برويم دعاي باران بخوانيم ‍.

تو با دل من

من با دل تو

باور كن با لبخند چترهايمان بر مي گرديم

love-poem

عشــق اگــر خـط مــوازي نيسـت،چيسـت؟

يـ ـا كتـاب جملــه ســازي نيســت،چيسـت؟!

عشـق اگــر مبنــاي خلــق آدم اســت

پـس چــرا ايـن گـونـه گنــگ و مبهــم اسـت؟

پـس چــرا خـط مـوازي مـي شـود!!!

از چـه رو هــر عشـق،بــازي مـي شــود؟!

love-poem

شعر عاشقانه

زندگي بي تو، شوري ندارد

بي تو جانم سروري ندارد

چشم من بي تو نوري ندارد

اي جمال تو نور و ضيايم .

love-poem

هر كي تو رو ازم گرفت الهي بيچاره بشه

روز قيامت كه رسيد مجرم و آواره بشه

به آب آتيش ميزنم فكرت نميره از سرم

مي خوام فراموشت كنم

اما بازم عاشق ترم

طفلي دل عاشق من نشد تو رو نگه داره

فقط يادم مياد نوشت چشماتو خيلي دوست داره

love-poem

اگر عشق بورزيد مي گويند كه سبك مغزيد…

اگر شاد باشيد مي گويند كه ساده لوح و پيش پا افتاده ايد….

اگر سخاوتمند و نوع دوست باشيد مي گويند كه مشكوكيد…

اگر گناهان ديگران را ببخشيد مي گويند ضعيف هستيد…

اگر اطمينان كنيد مي گويند كه احمقيد…

اگر تلاش كنيد كه جمع اين صفات را در خود گرد آوريد؟

مردم ترديد نخواهند كرد كه شياد و حقه بازيد.

love-poem

شعر عاشقانه

ساقيا امشب صدايت با صدايم ساز نيست

يا كه من مستم يا كه سازت ساز نيست

ساقيا امشب مخالف مينوازد تار تو

يا كه من مستتو خرابم يا كه تارت تار نيست

love-poem

در مكتب ما رسم فراموشي نيست

در مسلك ما عشق هم آغوشي نيست

مهر تو اگر به هستي ما افتاد

هرگز به سرم خيال خاموشي نيست

love-poem

جز من اگرت عاشق و شيداست بگو

ور ميل دلت به جانب ماست بگو

ور هيچ مرا در دل تو جاست بگو

گر هست بگو،نيست بگو،راست بگو…!

love-poem

شعر عاشقانه

من عاشق آن ديده چشمان سياهم

بيهوده چه گويم كه پريشان نگاهم

گر مستي چشمان سياه تو گناه است

من طالب آن مستي و خواهان گناهم…

love-poem

عشق يعني خاطرات بي غبار

دفتري از شعر و از عطر بهار

عشق يعني يك تمنا يك نياز

زمزمه از عاشقي با سوز و ساز

عشق يعني چشم خيس مست او

زير باران دست تو در دست او

love-poem

زندگي يك بازي درد آور است . زندگي يك اول بي آخر است

زندگي كرديم اما باختيم . كاخ خود را روي دريا ساختيم

لمس بايد كرد اين اندوه را . بر كمر بايد كشيد اين كوه را

زندگي را با همين غمها خوش است . با همين بيش و همين كم ها خوش است

زندگي را خوب بايد ازمود . اهل صبر و غصه و اندوه بود

love-poem

منو با بوسه دعوت كن به آغوشي كه رويامه…
كه وقتي با مني تنها همين جاي جهان جامه…
منو با بوسه دعوت كن به يك روياي طولاني…
به يك آرامش مطلق تو يك درياي طوفاني…
يه امشب كام دنيامو به كندوي عسل وا كن…
مي خوام برگردم از دنيا تو رومو به بغل وا كن…
تو در من زندگي كردي تو اين دريا رو مي فهمي…
خودت درگير طوفاني تو اين دريا رو مي فهمي…
بزار باور كنم هستي بزار برگردم از كابوس…
بزار پيدا كنم ماه و ميون اين همه فانوس…
بزار فرداي دنيامو به دستاي تو بسپارم…
واسه پروانگي كردن من اين دستا رو كم دارم…
تو در من زندگي كردي تو اين دريا رو مي فهمي…
خودت درگير طوفاني تو اين دريا رو مي فهمي!

love-poem

لبخند تو در چشم من انگار شراب است…
اين شاعر عاشق…به همان،خنده خراب است.
من عاشق عشقم…چه بسوزم…چه بسازم…
عشق است…كه هر كار كند…

عين ثواب است…
معشوق اگر…خون مرا ريخت…
به حق ريخت…
خون ريزي معشوق هم…از روي حساب است

تب كردن تو…مردن من…هر دو بهانه ست..
عشق است…كه بين من و تو…
در تب و تاب است…

love-poem

دلبرا تحريم آغوش تو سخت است و وخيم
لغو كن، تا من شوم درباغ اندامت سهيم

عشقبازي مي كنم من با لب و لبخند تو
رقص گيسوي تو برده هم دل از من هم نسيم

زاهد ظاهر پرست بيند اگر چشم تورا
دور مي گردد زحب حور جنات نعيم

ماه رويت شيخ صنعان هاي ما را مي كند
دردنوش باده و در كوي مي نوشان مقيم

نازنينا لغو كن تحريم ما را از كرم
تا بياسايم در آغوش تو اي يار قديم

love-poem

تا تو باشي چشم من بيكار نيست
هر كجا باشي از تو دست بردار نيست
دست من محتاج آن دستان توست
اين نفسها بسته بر چشمان توست….


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۴۵:۳۴ توسط:myblog موضوع:

خواص شگفت انگيز خاكشير چيست

خواص خاكشير

خاكشي كه با نام خاكشير نيز شناخته مي‌شود، گياهي يكساله يا دوساله از تيره شب‌بويان است. خاكشي در دشت و كوهستان مي‌رويد و بلندي ساقه آن تا يك متر نيز مي‌رسد. پائين گياه كرك دارست در حاليكه بالاي آن بدون كرك مي‌باشد. تخم اين گياه كه همان خاكشير است ريز و كمي دراز و معمولاً به دو رنگ وجود دارد يكي از آنها قرمز كه داراي طعم كمي تلخ است و ديگري برنگ قرمز تيره مي‌باشد.

خواص خاكشير : كمك به بهبود جوش صورت

مخلوط 2 قاشق غذاخوري خاكشير با عرق شاه‌تره و عرق كاسني تركيب خوبي براي درمان جوش‌هاي صورت است. براي استفاده از اين مخلوط كافي است يك استكان از هر يك از عرق‌هاي گياهي شاه‌تره و كاسني را با هم مخلوط كرده و آن را با 2 قاشق غذاخوري خاكشير تركيب كنيد.

نوشيدن اين تركيب علاوه بر آن‌كه جوش‌هاي صورت را درمان مي‌كند براي افرادي كه دچار گرفتگي صدا هستند نيز موثر است. مدت درمان با اين نسخه دست‌كم 3 هفته است و پس از اين مدت نتايج بهبود به مرور در چهره بيمار نمايان مي‌شود.

خواص خاكشير : كمك به كنترل فشار خون

يكي ديگر از خواص معجزه‌آساي دانه‌هاي خاكشير، كمك به كنترل و تسكين فشارخون است. اگر به فشارخون مبتلا هستيد و در حال حاضر داروهاي كنترل‌كننده فشارخون مصرف مي‌كنيد، مي‌توانيد از اين شيوه براي اثربخشي بيشتر استفاده كنيد. براي اين منظور كافي است يك ليوان خاكشير را به‌خوبي بكوبيد و آن را به‌صورت پودري نرم درآوريد، سپس در ظرفي ريخته و به مرور به آن آب اضافه كنيد تا خميري يك دست به دست آيد. مي‌توانيد در هفته يك تا دوبار اين مرهم را روي پاهايتان بماليد و شب تا صبح با آن بخوابيد. اين مرهم به شما كمك مي‌كند تا بهتر بتوانيد فشارخون خود را كنترل كنيد. بهتر است نوبت اول استفاده از خمير در طول روز باشد.

دفع سنگ كليه از خواص خاكشير است

درمانگران، مصرف مخلوطي از خاكشير و ترنجبين براي درمان سنگ كليه در افرادي كه به اين بيماري مبتلا هستند يا كليه آن‌ها استعداد سنگ‌سازي را دارد، توصيه مي‌كنند. براي تهيه اين نسخه خانگي كافي است 3 قاشق غذاخوري ترنجبين را در يك ليوان آب به‌مدت 5 ساعت خيسانده و پس از اين مدت آن را صاف كنيد. سپس ترنجبين صاف كرده را با 2 قاشق غذاخوري خاكشير مخلوط كرده و آن را ميل كنيد. نوشيدن اين مخلوط به‌صورت روزانه به دفع سنگ كليه كمك مي‌كند.

خواص خاكشير : رفع دل ضعفه

خاكشير و عسل بخوريد

براساس اعلام انجمن طب سنتي ايران، برخي از افراد هستند كه در طول روز دچار دل‌ضعفه مي‌شوند. اين دل‌ضعفه ممكن است در طول روزهاي گرم تابستان يا در ايام ماه رمضان به سراغ افراد مختلف بيايد. براي پيشگيري از بروز اين دل‌ضعفه كافي است، خاكشير و آب عسل را با هم تركيب كرده و ميل كنيد. براي تهيه آب عسل بايد يك ليتر آب و يك كيلو عسل را با هم بجوشانيد. بعد از مدتي كه اين تركيب جوشيد كفي روي آن تشكيل مي‌شود كه بايد از ديگر مواد موجود در ظرف جدا شود. مابقي مواد همان تركيبي است كه براي بهبود دل‌ضعفه و پيشگيري از بروز آن مصرف مي‌شود. اگر چه عسل با حرارت، برخي از ويتامين‌ها و مواد مغذي خود را از دست مي‌دهد اما در عين حال مواد مفيدي در آن باقي مي‌ماند كه براي درمان دل‌ضعفه بسيار مناسب است.

بهبود اسهال از خواص خاكشير است

ابتلا به اسهال در فصل تابستان يكي از اختلالاتي است كه در كودكان بسيار شايع است. برخي درمانگران طب سنتي ايران براي درمان اين مشكل، دارويي را تجويز مي‌كنند كه در تمامي خانه‌ها امكان تهيه و مصرف آن وجود دارد. براي تهيه اين دارو كافي است خاكشير را بو داده و آن را با آب و عسل مخلوط كنيد و به بيمار بدهيد. اين تركيب را متناسب با سن بيمار، هر 2 ساعت يك بار براي او تجويز مي‌كنند. ميزان مصرف اين مخلوط از يك قاشق غذاخوري تا يك‌سوم استكان براي خردسالان تجويز شده است. البته در اسهال‌هاي شديد همراه با تب و درد شديد و در كودكان زير 3 سال مراجعه به پزشك ضروري است.

نكته : اگر خاكشير با آب گرم مصرف شود خاصيت ملين دارد و مصرف آن با آب سرد و شكر مي‌تواند از اسهال پيشگيري كند. با توجه به وجود مقادير فراوان فيبر موجود در خاكشير، اين فيبر مي‌تواند به ليز شدن روده‌ها كمك كند. همچنين با وجود مقادير مناسبي كلسيم و منيزيم در خاكشير، دانه‌هاي موسيلاژي خاكشير براي دستگاه تنفسي و دستگاه گوارشي خاصيت ضدالتهابي دارد.

فوايد دارويي خاكشير

خواص خاكشير : جلوگيري از گرمازدگي

شربت خاكشير يكي از خوراكي‌هايي است كه از گذشته تاكنون در طب سنتي به عنوان يك نوشيدني با طبع سرد مطرح بوده و مي‌تواند در فصل گرما با كاهش دماي بدن به پيشگيري از گرمازدگي كمك كند.
علاوه بر شربت خاكشير، شربت به‌ليمو و همچنين شربت عرق كاسني نيز مي‌تواند خواص ضد گرمازدگي داشته باشد.

خواص خاكشير براي رفع لاغري

افراد لاغر و كساني كه تمايل دارند وزن خود را بالا ببرند، مي‌توانند از اين نسخه استفاده كنند. اين گروه اگر خاكشير را با شير ميل كنند مي‌توانند با نوشيدن اين خاكشير صبح ناشتا به درمان لاغري و افزايش وزن خود كمك كنند. به اعتقاد درمانگران، درصورتي كه شير تازه و طبيعي باشد ميزان تأثيرگذاري اين نسخه بيشتر مي‌شود.

خواص خاكشير و رفع بوي بد دهان

اگر شما هم در گروه افرادي هستيد كه به‌دليل افزايش اخلاط فاسد در بدن به بدبويي دهان مبتلا شده‌ايد مي‌توانيد از شربت ترنجبين و خاكشير براي برطرف كردن بدبويي دهانتان استفاده كنيد. تنها كافي است هر روز عصر يك ليوان از شربت ترنجبين و خاكشير را بنوشيد. ترنجبين را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون آب خيس كنيد و پس از صاف كردن آن را با يك تا ۲ قاشق خاكشير مخلوط كنيد. نوشيدن اين شربت به شما كمك مي‌كند تا با دفع اخلاط و مواد ناسالم و فاسد به مرور احساس بهتري پيدا كنيد.

خواص خاكشير : بهبود لك‌هاي پوستي

براي كمك به بهبود لك‌هاي پوست به‌ويژه صورت يكي از بهترين روش‌ها، نوشيدن خاكشير و ترنجبين است. افرادي كه از اين تركيب به‌صورت روزانه و مستمر به‌مدت 3 هفته استفاده كنند بعد از مدتي با روشني پوست و از بين رفتن لك‌هاي صورت و پوستشان روبه‌رو مي‌شوند. براي تهيه اين تركيب نيز لازم است ترنجبين را 5 ساعت در آب بخيسانيد و صاف شده آن را با 2 قاشق خاكشير مخلوط كرده و ميل كنيد.

نكات احتياطي :

* به افرادي كه ورم و زخم معده دارند، توصيه مي‌شود مصرف خاكشير را محدود كنند.

* خاكشير را مي‌توان از دو تا سه سال به بالا به كودكان داد و براي كودكان زير اين سن نيز شربت خاكشير را صاف كرد و تنها آب آن را به كودك داد.

* به دليل وجود خاك فراوان در خاكشير لازم است حتماً قبل از مصرف شسته شود و مدتي در آب بماند.
* افرادي كه طبع سرد دارند و از بيماري‌هاي ناشي از طبع سرد از جمله روماتيسم و آرتروز رنج مي‌برند، بايد شربت خاكشير را محدود مصرف كنند يا مصرف آن همراه با عسل و عرق نعناع باشد.

خاكشير

خواص خاكشير : درمان فشار خون روي پاي شما

يكي ديگر از خواص معجزه‌آساي دانه‌هاي خاكشي، كنترل و تسكين فشارخون است. اگر به فشارخون مبتلا هستيد و در حال حاضر داروهاي كنترل‌كننده فشارخون مصرف مي‌كنيد، مي‌توانيد از اين شيوه براي اثربخشي بيشتر استفاده كنيد. براي اين منظور كافي است يك ليوان خاكشي را به‌خوبي بكوبيد و آن را به‌صورت پودري نرم درآوريد، سپس در ظرفي ريخته و به مرور به آن آب اضافه كنيد تا خميري يك دست به دست آيد. مي‌توانيد در هفته يك‌بار اين مرهم را روي پاهايتان بماليد و شب تا صبح با آن بخوابيد. اين مرهم به شما كمك مي‌كند تا بهتر بتوانيد فشارخون خود را كنترل كنيد.

اگر پوستي باز و موي بدون شوره مي‌خواهيد …

براي از بين بردن لك‌هاي پوست به‌ويژه صورت يكي از بهترين روش‌ها، نوشيدن خاكشي و ترنجبين است. افرادي كه از اين تركيب به‌صورت روزانه و مستمر به مدت ۳ هفته استفاده كنند بعد از مدتي با روشني پوست و از بين رفتن كك‌هاي صورت و پوست‌شان روبه‌رو مي‌شوند. براي تهيه اين تركيب لازم است ترنجبين را ۵ ساعت در آب خيس كنيد و  پس از اين مدت آن را صاف كرده و به آن ۲ قاشق خاكشي پاك كرده اضافه كنيد و ميل كنيد. با نوشيدن اين شربت گياهي به مرور شاهد روشني پوست و از بين رفتن لك‌ها خواهيد بود؛ ضمن اينكه نوشيدن خاكشي ۲ تا ۳ ليوان در روز به افرادي كه به شوره‌ و خارش سر مبتلا هستند توصيه شده است. نوشيدن خاكشي به اين افراد كمك مي‌كند تا با اصلاح مزاج براي هميشه با شوره و خارش پوست سرشان خداحافظي كنند.

درمان يبوست از خواص خاكشير

يكي  ديگر از خواص معجزه‌آساي خاكشي درمان يبوست‌هاي ناشي از غلبه سودا در بدن و يبوست‌‌هاي ناشي از اضطراب و تنش‌هاي عصبي است. يكي از مهمترين علائم اين نوع يبوست تكه‌تكه خارج شدن مدفوع از بدن است. حتي گاهي مقداري از مدفوع در روده‌ باقي مي‌ماند و بدن قادر نيست روده‌ها را به‌درستي تخليه كند و اين مسئله به مرور زمان موجب بروز مشكلاتي براي سلامت فرد مي‌شود، چرا كه باقي ماندن مدفوع در روده‌ها موجب جذب مواد سمي و ناسالم از طريق جداره روده مي‌شود. براي درمان اين نوع يبوست و همين‌طور درمان يبوست و كم‌آبي ناشي از كهولت سن نسخه‌اي گياهي و بسيار ساده وجود دارد. به گفته درمانگران مصرف  يك قاشق غذاخوري خاكشي كوبيده شده به همراه قندآب مي‌تواند تاثير زيادي در بهبود سوءمزاج و درمان يبوست داشته باشد.

بخور ضد سرخك

همه ما به‌خوبي مي‌دانيم كه با گرم‌شدن هوا فصل بيماري‌هايي مانند آبله‌مرغان و سرخك از راه مي‌رسد. چه بخواهيم چه نخواهيم كودك خردسال ما نيز در معرض ابتلا به اين بيماري قرار دارد و دير يا زود با بدني مملو از دانه‌هاي ريز و قرمزرنگ آبله مرغان مقابل چشمتان ظاهر مي‌شود. چاره‌اي نيست تنها راه‌حل اين است كه براي آسايش هر چه بيشتر او دست به‌كار شويد و چه چيز بهتر از نسخه‌هاي گياهي و طبيعي. نوشاندن شربت خاكشي كم‌شيرين به كودك مبتلا به آبله‌مرغان و سرخجه يكي از بهترين روش‌ها براي كاهش حرارت دروني و خارش برون‌ريزي‌هاي پوستي است، بنابراين در روز ۳ تا ۴ ليوان خاكشي برايش تهيه كنيد و درصورتي كه مي‌توانيد بدن كودك‌تان را با كمك دانه‌هاي سرخ‌رنگ خاكشي بخور دهيد. براي اين كار مي‌توانيد از يك منقل كوچك يا اسفند دودكن استفاده كنيد. به اين ترتيب خاكشي را روي حرارت

قرار دهيد و با دودي كه از آن به‌دست مي‌آيد بدن كودك را بخور دهيد. اين كار به كاهش سوزش، خارش و التهاب بيماري كمك مي‌كند.

از رايج‌ترين اختلال فصل گرم مي‌ترسيد؟

ابتلا به اسهال در فصل تابستان يكي از شايع‌ترين اختلالاتي است كه در گروه سني كودكان بسيار شايع است. درمانگران طب سنتي ايران براي درمان اين مشكل دارويي را تجويز مي‌كنند كه در تمامي خانه‌ها امكان تهيه و مصرف آن وجود دارد. براي تهيه اين دارو كافي است خاكشي را بو داده و آن را با آب و عسل مخلوط كنيد و به بيمار بدهيد. اين تركيب را متناسب با سن بيمار و هردو ساعت يك بار براي او تجويز مي‌كنند. اين مخلوط از يك قاشق غذاخوري تا يك سوم استكان  براي خردسالان تجويز شده است.

ناشتا بخوريد ، چاق مي‌شويد

اگر تصميم داريد وزن خود را افزايش دهيد و براي اين كار دست به دامن انواع و اقسام مكمل‌هاي غذايي و دارويي شديد به توصيه ما عمل كنيد. هر روز صبح ناشتا پيش از آنكه سراغ صبحانه برويد از شربت خاكشي و شير ميل كنيد. به اين ترتيب مي‌توانيد با نوشيدن اين خاكشي صبح ناشتا به درمان لاغري و افزايش وزن خود به مرور زمان كمك كنيد. به اعتقاد درمانگران درصورتي كه شير تازه و طبيعي باشد ميزان تاثيرگذاري اين نسخه بيشتر مي‌شود، بنابراين افرادي كه به شير طبيعي دسترسي دارند بهتر است از شير طبيعي و روستايي استفاده كنند و البته توجه داشته باشند كه از سلامت شير و پاكيزه بودن آن مطمئن شوند.

اگر التهاب مجاري ادراري داريد

شايد كمتر كسي درباره خاصيت شفابخش خاكشي در درمان و تسكين التهاب مجاري ادراري و كليه شنيده باشد. اما در بسياري از متون طب سنتي به اين موضوع اشاره شده است كه استفاده از خاكشي هنگام بروز التهاب‌هاي مجاري ادراري و كليه بسيار موثر است، به ويژه زماني كه فردي مبتلا به بيماري سنگ كليه است و وجود سنگ در كليه وي موجب بروز التهاباتي در موضع كليه يا مجاري ادرار وي شده است. در اين حالت نوشيدن روزانه ۴ تا ۵ ليوان خاكشي كه با شيريني طبيعي مثل سكنجبين شيرين شده باشد بسيار مفيد دانسته شده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۳۱:۵۰ توسط:myblog موضوع:

خاصيت خرما

خواص خرما

خرما يا رطب گياهي تك‌لپه‌اي و گرمسيري جزو تيره نخل‌ها است كه ميوه‌اش خوراكي و داراي هسته‌اي سخت و پوست نازك و طعم شيرين كه به شكل خوشه‌اي بزرگ از شاخه آويزان مي‌گردد و برگهاي آن بزرگ است. ارتفاع نخل به ۱۰ تا ۲۰ متر يا بيشتر مي‌رسد.

به ميوهٔ نرسيده خرما، «خارَك» يا «خرك» يا كنگ (و در زبان عربي، «حبابوك») گفته مي‌شود. رطب مرحله قبل از رسيدگي كامل خرماست كه رطوبت بيشتر و قند كمتري نسبت به خرماي كاملاً رسيده دارد.

ميوه خرما جزو ميوه‌هاي سته مي‌باشد يعني تمام قسمت بريكاري آن گوشتي و محتوي مواد غذايي است. خرما از دورانِ باستان در رژيم غذايي انسان وجود داشته است و يكي از قديمي‌ترين ميوه‌هاي كشت شده توسط انسان بوده است.

خرما در ايران

مصرف سرانه خرما در ايران ۷ كيلوگرم است كه ميانگيني از مصرف سرانه ۲۵ كيلوگرمي استان‌هاي جنوبي و ۱ كيلوگرمي ساير استان‌ها مي‌باشد. در ايران به طور سالانه، ۱ ميليون تن خرما توليد مي‌شود كه عمده مصرف داخلي آن در ماه رمضان صورت مي‌گيرد. از ميان محصول خرماي هر سال ايران، ۱۰ درصد براي صادرات به كشورهاي ديگر اختصاص مي‌يابد، ۵۰ درصد به مصرف داخلي مي‌رسد و ۴۰ درصد هم در مراحل مختلف برداشت محصول، ضايع‌شده و از بين مي‌روند.

برخي از ويژگي ها و خواص خرما

1- طبع خرما گرم و خشك است.

2- براي رفع خشونت و نرم كردن سينه 50 گرم خرما در 1000 گرم آب جوشانده صاف نموده روزي 2 تا 3 استكان بخوريد. البته اين براي افراد سرد مزاج بسيار خوب است.

3- براي تقويت كليه از شربت فوق استفاده كنيد.

4- كساني كه درد كمر يا درد مفاصل دارند مي توانند از شربت خرما كه در شماره 2 آمده است استفاده كنند.

5- اگر خرما با شنبليله خورده شود جهت سنگ مثانه مفيد است.

6- براي تقويت نيروي جنسي خرما را در شير تازه خيس كرده كمي دارچين بزنيد و صبح به عنوان صبحانه بخوريد و سپس كمي شير بالاي آن ميل كنيد.

7- كساني كه مي‌خواهند سنگ مثانه‌شان خرد شود از دمكرده آن استفاده كنند (دم كرده هسته خرما) و دم كرده آن بسيار قابض است و كساني كه يبوست دارند سعي كنند در هنگام استفاده از دم كرده خرما از غذاهاي ساده و ملين استفاده كنند.

8- وجود ويتامين B از خواص خرما است ، خرما ميوه خوبي براي تعادل اعصاب و نيز باعث رشد است.

9- فسفري كه در خرما وجود دارد باعث سر زنده نگاه داشتن سلول‌هاي عصبي مي ‌شود.

10- از خواص خرما داشتن آهن است ، بنابراين خرما براي كمبود آهن بسيار مفيد است.

 

فوايد كامل خرما

خواص دارويي خرما

مردم صحرا هسته درخت خرما را در آورده و از آن نان مي پزند اين هسته را بو داده و از آن به عنوان قهوه استفاده مي كنند، چرا كه دم كرده آن بسيار مطبوع است يا حتي آن را در آب براي چند روز خيس كرده و به عنوان غذاي مقوي به شترهاي خود مي دهند و معتقدند كه اين غذا از گندم و جو مقوي تر است.اثر ديگر معجزه آساي هسته خرما از بين بردن تورم پلك هاي چشم است؛ براي اين منظور پمادي از هسته خرما درست كرده و آن را روي چشم مي گذارند؛ اين پماد براي رشد مژه هاي چشم نيز بهترين دارو است. در زمان هاي قديم همواره خرما را براي قدرت و انرژي به كار مي برده اند و هنوز بهترين ميوه براي بازيافتن انرژي و قدرت جواني است.گل هاي درخت خرما نيز خاصيت دارويي دارند و همچنين طعم گل هاي درخت خرما تلخ بوده و اثر مسهلي دارد.

خواص خرما از ديد پزشكان

در خرما، مقداري فيبر غذايي موجود است، فيبر موجود در خرما براي سلامت دستگاه گوارش و تغذيه بسيار مناسب است، علاوه بر آن خرما حاوي كاروتنوئيدها يا موادرنگي است كه پيش ساز ويتامين A و آنتي اكسيدان محسوب مي شود و جلوي ضايعات و سرطاني شدن سلول ها را مي گيرد.خرما در درمان يبوست، اختلالات روده اي، مشكلات قلبي و اسهال مفيد است و جزو مواد غذايي ملين به شمار مي آيد.به همين دليل براي افرادي كه از يبوست رنج مي برند، مفيد اعلام شده است، براي اينكه هر چه بهتر و بيشتر از اين خاصيت خرما استفاده كنيد، بهتر است خرما را يك شب كامل در آب خيس كنيد و صبح روز بعد خرماهاي خيس خورده را مانند شربت مصرف كنيد.بعضي از انواع نخل ها ميوه شان وقتي رطب هستند، چيده و استفاده مي شود؛ مثل رطب مضافتي و كبكاب «زرد طلايي» و بعضي ديگر بايد بعد از مرحله رطب، ۲۰ روز در گرماي خرماپزان مناطق گرمسير بر سر نخل بماند تا نيمه خشك شود كه به آن خرما مي گويند، مثل خرماي نيمه خشك زاهدي و پيارم؛ البته بعضي از انواع خرماهاي نيمه خشك را كاملا خشك كرده و به بازار مي فرستند.

خواص خرما براي بيماري هاي اعصاب

پتاسيم در اين ميوه به ميزان قابل توجهي موجود است كه براي جلوگيري از پرفشاري خون و براي كار صحيح عضلات و اعصاب ضروري است كه به هم خوردن آن در بدن، بسيار خطرناك است. علاوه بر آن، خرما حاوي ميزان قابل توجهي منيزيم است كه براي اعصاب و عضلات ضروري است.

 

خواص خرما براي خون سازي

خرما مقدار قابل توجهي فولات يا همان اسيدفوليك به بدن مي رساند كه براي خون رساني براي بدن لازم است و زنان هنگام بارداري مجبور مي شوند، علاوه بر دريافت فولات از طريق غذا، قرص آن را نيز مصرف كنند.فولات به عنوان ماده خون ساز در خرما موجود است، هر چند كه مقدار آهن خرما آن چنان زياد نيست، اما براي خون سازي، بدن احتياج به سه ماده مغذي فولات، آهن و ويتامين ۱۲ B دارد كه در غذاهاي حيواني يافت مي شوند، بنابراين براي اين منظور بايد از غذاهاي متنوع استفاده كرد.ويتامين C يكي ديگر از مواد مغذي خرما است كه اين ويتامين براي جلوگيري از بيماري هاي خطرناك خونريزي دهنده يا همان اسكوربوت لازم است و بايد بدن هر فرد در طول روز، ۶۰ ميلي گرم ويتامين C دريافت كند كه تقريباً در هر ۱۰۰ گرم خرما ۱۴ ميلي گرم ويتامين C موجود است.

خواص خرما براي چاق شدن

خرما بخشي از رژيم غذايي سالم است، چرا كه قند، چربي، پروتئين و انواع ويتامين هاي ضروري در آن موجود است، بنابراين اين ماده غذايي در مقابله با كمبود وزن كمك مؤثري است.

خواص خرما براي تقويت قلب

ثابت شده است، خرمايي كه شب در آب خيس شده و صبح مصرف شود براي قلب هاي ضعيف مفيد است، اگر اين كار را دو بار در هفته انجام دهيد به تقويت قلب خود كمك كرده ايد.

خاصيت دارويي خرما

تركيبات شيميايي خرما

خرما ويتامين هايي مانندC، B، A و E دارد و حاوي مقاديري املاح مدني است.خرماي خشك ۳۰۰ كالري انرژي، دو گرم پروتئين، 0/6گرم چربي ، ۶۰ميلي گرم گوگرد، ۵۰ ميلي گرم فسفر،۶۵۰ميلي گرم پتاسيم، ۶۵ ميلي گرم منيزيم،۷۰ ميلي گرم كلسيم، دو ميلي گرم آهن و ۲/۲ ميلي گرم نياسين و مقدار كمي سديم دارد.يك متخصص تغذيه در اين زمينه گفت: در ۱۰۰گرم خرما ۱۲۵ كيلو كالري موجود است و اين در حالي است كه در هر ۱۰۰ گرم قند، ۴۰۰ كيلو انرژي موجود است و مقدار انرژي ناشي از خوردن خرما از قند ساده بسيار كمتر است و بسيار كمتر از قند، افراد را دچار چاقي و اضافه وزن مي كند.محمد بيرجندي افزود: ۱۰۰ گرم خرما حاوي1/5 درصد پروتئين گياهي از جنس مرغوب است و در خرما، مقداري فيبر غذايي موجود است كه اين مقدار فيبر موجود در خرما براي سلامت دستگاه گوارش و تغذيه بسيار مناسب بوده و علاوه بر آن كارتنوئيد يا مواد رنگي در خرما است كه پيش ساز ويتامين A و آنتي اكسيدان محسوب مي شود كه جلوي ضايعات و سرطاني شدن سلول ها را مي گيرد.

خرما در هرم غذايي

خرما از ارزش غذايي خوبي برخوردار است و بايد آن را در هرم مواد غذايي ميوه به حساب آورد. با توجه به كوچكي هر عدد خرما، هر واحد آن شامل دو تا سه عدد خرما است كه چنانچه براساس نياز روزانه دو تا سه واحد ميوه مي خوريد، مي توانيد اين تعداد را به جاي يكي از اين واحدهاي ميوه استفاده كنيد.به ياد داشته باشيد كه خرما به علت داشتن قند زياد كه بخش بيشتر آن قند ساده است درصورت مصرف زياد و با افزايش انرژي مصرفي ممكن است، سبب چاقي شود، افراد ديابتي يا كساني كه سابقه ديابت در خانواده آنان وجود دارد بايد تعادل را در مصرف خرما حفظ كنند.

مضرات خرما

نبايد در مصرف خرما زياده روي كرد، چرا كه مصرف بسيار بالاي آن موجب آسيب به كبد و طهال، افزايش فشارخون، جوش دهان و پوسيدگي دندان ها مي شود. در خوردن آن افراط نكنيد، چرا كه داراي قند زيادي است در اين صورت آنهايي كه لوزالمعده حساس دارند يا آنهايي كه بيماري قند در خانواده آنها وجود دارد بايد كمتر از اين ميوه استفاده كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۲۷:۵۹ توسط:myblog موضوع:

فوايد حنا چيست

حنا

 

خواص حنا براي پوست و مو

البته اگر اين موضوع به دغدغه اي براي شما تبديل شده است بايد بگويم كه براي رفع بوي بد عرق مي توانيد از مواد گياهي مانند گل سرخ، مورد، كندر، اقاقيا، و گلنار و برگ سيب يا سفيدآب قلمي، زاج سفيد و جوش شيرين هم استفاده كنيد. پس ديگر نگران اين موضوع نباشيد. اشاره به اين نكته ضرورت دارد كه خود تعريق بو ندارد و علت بوي بد آن تركيب شدن با مواد و باكتري هاي روي پوست است. پس بدانيد كه حنا كردن كف پا موجب لطيف شدن پوست اين بخش از بدن شده و بوي بد آن را نيز از بين مي برد.

در صورتي كه اين روزها از ريزش مو به شدت گله‌مند هستيد و تمام داروها و قرص ها را براي نجات از اين وضع امتحان كرده ايد، بهتر است اين راه را نيز امتحان كنيد. راهكاري كه نه تنها ضرري براي شما ندارد بلكه اثرات مثبت زيادي نيز براي سلامت شما با خود به همراه دارد. كافي است، ابتدا برگ هاي حنا را با روغن خردل بجوشانيد و به‌طور مرتب به موها بماليد.  البته براي شادابي موها توصيه ديگري نيز براي شما دارم اينكه مخلوطي از پودر حنا را با آب و آب ليمو مخلوط كرده و آن را به موها بماليد. سپس يك ساعت صبر كنيد و بعد موها را بشوييد. بعد از اينكه موها را خشك كرديد مي توانيد برق آن را در آينه تماشا كرده و لذت ببريد.

خواص حنا براي رفع سردرد

برخي افراد از سردرد گله دارند و براي رهايي از آن تمامي مسكن ها و داروها را امتحان مي كنند.  اين بيماران شايد حتي به اين موضوع هم فكر نكنند كه حنا هم مي تواند گره از مشكلات آنها باز كند و دردشان را تسكين دهد. چاره كار اينجاست كه آنها بايد براي تسكين سردرد خود از حنا به عنوان ضمادي استفاده كنند و آن را به صورت ضماد به سر خود بمالند.

اگزما عارضه پوستي است كه به ويژه در هنگام تغييرات فصلي افراد زيادي را درگير خود مي كند. مشكلي پوستي كه رفع آن گاهي اوقات دردسر ساز است. در اين مورد نيز به گفته متخصصان طب سنتي، مي توان از گياه حنا استفاده كرد.

به عبارتي يكي ديگر از خواص حنا رفع اين مشكل است، پس اگر مبتلا به اين عارضه هستيد بايد گرد برگ حنا با برگ هلو را به خوبي مخلوط كرده و  از آن به صورت ضماد استفاده كنيد. نكته ديگر اينكه براي معالجه جوش و كورك سر كودكان ريشه حنا را خشك كرده و بعد به صورت ضماد آن را روي سر وي بگذاريد.

 

خواص حنا براي رفع التهاب

حنا مي تواند التهابي را كه منجر به درد مي شود كاهش بخشد، شما مي توانيد در مناطق آسيب ديده پوستتان، از حنا به عنوان مسكن ضعيف استفاده كنيد. اگر شماحساسيت  داريد يا تمايل به استفاده از انواع دارو نداريد، حتما از حنا استفاده كنيد و علاوه بر آنها حنا يك مادهطبيعي است كه مزيت خاص آن محسوب مي شود.

حنا تاثير زيادي در خنك كردن پوست شما دارد كه با اثر گذاشتن در گردش خون بدن سبب اين امر مي شود. اگر شما از نقاط داغ و يا گر گرفتگي در مناطق خاصي از بدنتان رنج مي بريد، با استفاده كردن از حنا مي توانيد آن را بهبود بخشيد. اما حنا نمي تواند نگراني شما دراين موضوع را از بين ببرد و اگر وضع پوست شما گرم است به پزشك مراجعه كنيد تا با دقت تمام مشكل شما را بهبود بخشد.

خواص حنا براي ناخن ها

شكننده بودن و رشد اندك ناخن ها هم مشكل ديگري است كه مي توان با كمك گرفتن از حنا گره از آن باز كرد. به عبارتي براي روياندن ناخن شما بايد روزي ۱۰ گرم از آب جوشانده حنا را تهيه و به مدت ۱۰ روز آن را استفاده كنيد. براي اين كار ۱۰ گرم برگ حنا را در ۲۵۰ سي‌سي آب خيسانده و بجوشانيد تا به يك پنجم برسد سپس آن را شيرين كرده به مدت يك ماه ميل كنيد.

خواص حنا براي مشكلات گوارشي

براي رفع مشكلات گوارشي مانند امراض معده، كبد، طحال، مجاري ادرار همچنين رحم هم مي توانيد حدود ۲ گرم از برگ حنا را به صورت روزانه ميل كنيد. البته گفته مي شود براي دفع سنگ كليه و مثانه  هم مي توان هشت گرم برگ حنا را در ۳۰۰ سي‌سي آب خيسانده و بعد از اينكه به خوبي خيس خورد آن را صاف كرده و بنوشيد.

خواص حنا براي تخفيف دردهاي روماتيسمي

نكته ديگر اينكه حنا در تخفيف دردهاي روماتيسمي نيز كاربرد دارد. به عبارتي براي تسكين درد اعصاب و مفاصل استفاده از روغن حنا به افراد توصيه مي شود. براي اينكه اين ضماد بهترين اثر را با خود به همراه داشته باشد بايد گل حنا را در روغن زيتون بجوشانيد، آن را صاف كرده و بعد از آن استفاده كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۲۴:۰۶ توسط:myblog موضوع:

فوايد چاي ترش يا چاي قرمز چيست ؟

خواص چاي ترش

 

چاي تُرش يا چاي روزل يا چاي قرمز از كاسبرگ گياه چاي ترش تهيه مي‌شود و در بسياري از مناطق دنيا بصورت نوشيدني گرم و يا سرد مصرف دارد. در آمريكاي لاتين و بخصوص در جامائيكا مصرف آن متداول است و بنام گل جامائيكا يا Sorrel، و شمال آفريقا بنام چاي سوداني و در مصر بنام كركده Karkade مشهور است. مزه آن ترش است و معمولاً با شكر نوشيده مي‌شود.

گل جامائيكا (Roselle) گياهي است يك ساله بوته‌هائي به ارتفاع ۲–۳ متر برگهاي ۳–۵ وجهي سبز مايل به زرد گلهاي زرد با كاسبرگ‌هاي سبز كه بعد از رسيدن ميوه، كاسبرگ‌ها برنگ قرمز در مي‌آيد. در بعضي كشورها از الياف ساقه‌هاي آن در تهيه وسائل استفاده مي‌شود. اين گياه بصورت گونه مهاجر وارد ايران و در منطقه گلمورتي(دلگان)استان سيستان و بلوچستان براي اولين بار كشت شد.نام ديگر آن ؛چاي مكي است زيرا بصورت گسترده اي در شبه جزيره عربستان كشت و مورد استفاده است.

چاي ترش يا چاي قرمز كه به چاي مكه نيز معروف است از گياه رز چيني تهيه مي‌ شود كه از گلبرگ و دانه هاي آن مي‌ توان به عنوان نوشيدني استفاده كرد. چاي هيبيسكوس داراي رنگ قرمز سير و طعم ترش است.

از خواص چاي ترش مي توان به شادابي و رفـع‌ كـنـنـده ي عوارض بيماري ‌هاي قلبي اشاره كرد.

مصرف اين محصول در تعدادي از فرهنگ‌ ها مانند چين، مكزيك و حتي اروپا وجود دارد. در سودان و مصر به عنوان يك نوشيدني تشريفاتي در جشن‌ هاي رسمي‌ از آن استفاده مي‌ كنند.

اين چاي يكي از نوشيدني ‌هاي مناسب براي كساني است كه مي ‌خواهند جايگزين مناسبي براي چاي پيدا كنند.

در ميان گياهاني كه نام چاي را به خود گرفته ‌اند، چاي قرمز يا چاي ترش كه به آن چاي مكه هم مي‌ گويند، به علت رنگ، طعم و خاصيت ويژه ‌اي كه دارد، جايگاه مهمي‌ را به خود اختصاص داده است.

شما مي‌ توانيد آن را با كمي عسل به صورت شربت استفاده كنيد يا با آب سيب تركيب كرده و خنك بنوشيد. ترشي آن و شيريني سيب به خوبي با هم سازگار مي‌ شوند.

اين چاي را مي‌ توان به صورت سرد و گرم همراه مقداري قند يا نبات يا حتي بدون آن به عنوان يك نوشيدني رژيمي‌ مصرف كرد.

 

طريقه ي مصرف چاي قرمز

افرادي كه داراي قند، چربي و فشارخون بالا هستند، مي ‌توانند يك تا دو نوبت از چاي روزانه ي خود را به چاي قرمز اختصاص دهند و براي هر بار مصرف، 5 گرم از گل برگ‌ هاي چاي قرمز را داخل يك فنجان ريـخـته و سپس آب جوش بر روي آن بريزند و سرپوشي گذاشته، 10 دقيقه بماند تا دم بكشد، سپس صاف كرده و ميل كنيد.

 

كاهش فشار خون از خواص چاي ترش

بر اساس يافته هاي يك پژوهش ارايه شده در كنگره بين المللي طب سنتي و مكمل، مصرف دم كرده ي چاي ترش به طور معني داري نسبت به چاي معمولي بر پر فشاري خون بيماران مبتلا به ديابت نوع 2 موثر است.

خواص چاي ترش براي ديابتي ها

چاي قرمز يا چاي ترش در نقاط مختلف دنيا با نام هاي متفاوتي خوانده مي شود. اين گياه و محصولات آن در ايران به نام هاي چاي مكي يا چاي مكه، چاي قرمز و چاي ترش خوانده مي شود. يكي از مهم ترين خواص چاي ترش شباهت تركيبات آن با انسولين است و به همين جهت اين گياه خواص ضد ديابتي هم دارد. درمان سستي، گيجي و سوء هاضمه از خواص چاي ترش بوده و دانه هاي چاي ترش غني از چربي و پروتئين است.

 

چاي قرمز يا چاي ترش

دم كرده ي برگ اين گياه منبعي غني از آهن و مس است.

از پودر آسياب شده ي كاسبرگ آن مي توان به عنوان طعم دهنده در كيك، شكلات و بستني نيز استفاده كرد.

بر اساس يافته هاي پژوهشي كه نتايج آن در كنگره ي بين المللي طب سنتي و مكمل، ارايه شد 60 بيمار مبتلا به ديابت به دو گروه تقسيم شده، گروه اول از چاي معمولي و گروه دوم از چاي ترش به مدت 30 روز روزانه دو بار صبح و عصر مصرف كردند.

اين گزارش با هدف تعيين اثر كوتاه مدت مصرف چاي ترش توسط بيماران متبلا به ديابت نوع 2 بر پرفشاري خون آن ها صورت گرفته است.

در اين آزمايش فشار خون سيستوليك(انقباضي) در مصرف كنندگان چاي ترش به طور معني داري 4/15 درصد كاهش يافت، در حالي كه اين ارقام براي مصرف كنندگان چاي معمولي 4/8 درصد افزايش نشان داد. ميانگين فشار خون دياستوليك(انبساطي) در گروه گيرنده چاي ترش 3/4 درصد كاهش داشته ولي در گروه گيرنده چاي معمولي 6/4 درصد افزايش داشته است.

اين گزارش ادامه مي دهد، درصد اثر مثبت درماني گروه گيرنده هاي چاي ترش و چاي معمولي به ترتيب 1/48 و 4/15 به دست آمده است.

بنابراين گزارش، اين مداخله نظير ساير مطالعات مشابه، اثر كاهش دهنده فشار خون را كه در طب سنتي بسياري از كشورها مورد توجه است، تاييد مي كند.

آشنايي با روش تهيه ليموناد چاي ترش نعنايي

مواد لازم براي چاي ترش :

چاي ترش خشك : نصف فنجان

برگ نعنا : يك مشت

آب : ‌4 فنجان

شربت نعنا : يك سوم تا سه چهارم فنجان

مواد لازم براي ليموناد :

آب ليمو ترش تازه : يك فنجان

آب : 4 و نيم فنجان

شربت نعنا : سه چهارم تا 1 فنجان

مواد لازم براي سيروپ نعنا :

شكر : يك و نيم فنجان

آب : يك و نيم فنجان

برگ نعنا : يك چهارم فنجان

طرز تهيه :

چاي ترش و برگ‌هاي خرد شده نعنا را در قابلمه‌اي بزرگ ريخته و 4 فنجان آب اضافه كرده و در قابلمه را گذاشته 24 ساعت در يخچال بگذاريد بماند .

چاي را از صافي رد كنيد و به اندازه‌ي دلخواه شربت نعنا بزنيد . با يك سوم فنجان سيروپ شروع كنيد و سپس متناسب با ذائقه‌ي خودتان شربت بيشتري اضافه كنيد .

براي تهيه ليموناد :

آب ليمو ، آب و شربت نعنا را اضافه كرده و در صورت تمايل براي شيرين‌تر شدن مي‌توانيد شربت بيشتري اضافه كنيد . ليموناد را در يخچال بگذاريد خنك شود .

براي تهيه شربت نعنا :

در قابلمه اي متوسط شكر ، آب و برگ‌هاي خرد شده نعنا را مخلوط كرده به جوش بياوريد تا شكر حل شود . سپس از روي حرارت برداشته و در قابلمه را15- 10 دقيقه بگذاريد سپس بچشيد اگر طعم نعناي شربت به اندازه ي كافي بود صافش كنيد وگرنه 10 دقيقه ديگر يا بيشتر بگذاريد بماند و مزه بدهد . شربت را كناري بگذاريد تا به دماي اتاق برسد سپس در يخچال بگذاريد خنك شود .

ليوان‌ها را يخ بريزيد و به مقدار مساوي از ليموناد و چاي ترش اضافه كنيد و روي ليوان‌ها را با برگ‌هاي تازه نعنا و برش‌هاي ليمو تزئين كنيد‌.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۲۰:۲۵ توسط:myblog موضوع:

چاي سبز

طرز تهيه چاي سبز

براي تازه و معطر ماندن چاي سبز بهتر است آن را در ظرفي تيره بريزيد و در محلي تاريك و به دور از نور و رطوبت نگهداري كنيد. براي هر نفر ۱ قاشق مرباخوري چاي سبز را در قوري ريخته و به ازاي هر يك قاشق، ۱ ليوان آب داغ با دماي ۸۰ تا ۸۵ درجه به آن اضافه كرده و درب قوري را به مدت ۷ تا ۸ دقيقه بگذاريد. سپس آن را بنوشيد. چاي سبز مانند چاي سياه نيازي به دم كردن روي حرارت ندارد.

توجه : از دم كردن چاي سبز در قوري استيل اكيداً خودداري شود، زيرا چاي سبز به خاطر مقدار قابل توجهي تانن با آهن قوري استيل رسوب مي‌دهد.

بهترين زمان براي نوشيدن چاي سبز

توصيه مي‌شود كه بيست دقيقه قبل يا بعد از وعده‌هاي اصلي يك فنجان چاي سبز مصرف كنيد .

كاهش وزن از خواص چاي سبز

اگر به قصد لاغري چاي سبز مي‌نوشيد توصيه مي‌شود كه چاي سبز را 20 دقيقه بعد از غذا ميل كنيد. چون در اين صورت چربي بيشتري سوزانده شده و سم بيشتري از بدن دفع مي‌شود.

افزايش پروتئين و مواد معدني بدن از خواص چاي سبز

اگر مي‌خواهيد ميزان مواد معدني و پروتئين دريافتي از مواد غذايي را افزايش دهيد نيز توصيه مي‌شود كه بعد از هر وعده‌ي غذايي يك فنجان چاي سبز بنوشيد. چون در اين صورت بدن منيزيم، كاتچين ها و ويتامين‌هاي C و E بيشتري جذب مي‌كند.

بهتر است بدانيد كه چاي سبز به دليل دارا بودن آنتي‌اكسيدان و ويتامين زياد براي كودكان نيز مفيد است. توصيه مي‌كنيم كه روزانه يك مرتبه قبل از يكي از وعده‌هاي اصلي يك فنجان چاي سبز (كه با يك تا دو قاشق عسل شيرين شده است) به بچه‌ها بدهيد.

چرا نوشيدن چاي سبز براي سلامتي مفيد است ؟

خاصيت اصلي چاي سبز بدون شك در ميزان بالاي آنتي‌اكسيدان آن بخصوص فلاوونوئيدهاي آن است. متخصصان حوزه‌ي تغذيه سفارش مي‌كنند كه به‌طور مرتب چاي ميل كنيد به خاطر اينكه منبع طبيعي ويتامين‌ها و مواد معدني مانند كاتچين است. اين تركيب موثر براي تقويت سيستم ايمني بدن و مقابله با بيماري‌ها فوق‌العاده عمل مي‌كند.

يكي ديگر از خواص مثال زدني و قابل‌توجه چاي سبز تأثير آن در لاغري است. راز لاغري چاي سبز در تحريك متابوليسم يا همان سوخت‌وساز بدن و مقابله با حالت احتباس آب است. روشن و واضح است كه چاي سبز به‌عنوان يك مكمل موثر در كنار رژيم غذايي سالم به خوش‌اندامي شما كمك زيادي مي‌كند. براي رسيدن به اين هدف لازم است كه عادت‌هاي غذايي‌تان را تغيير داده و كمي ورزش كنيد.

نتايج بررسي‌هاي متعدد نشان مي‌دهد كه ارتباطي بين مصرف چاي سبز در پيشگيري از برخي سرطان‌ها مانند سرطان مثانه و سرطان تخمدان يا پانكراس وجود دارد. به عقيده‌ي محققان آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در اين نوشيدني خطر ابتلا به برخي از سرطان‌ها را به ميزان 10 درصد كاهش مي‌دهد.

بايد بدانيد كه نوشيدن روزانه 1 تا 3 فنجان چاي سبز به پيشگيري از بسياري از بيماري‌هاي قلبي عروقي كمك كرده و باعث كاهش تري گليسيريد مي‌شود. بهتر است بدانيد كه اين چاي شما را شاداب‌تر و بانشاط‌تر مي‌كند.

روزانه چند فنجان چاي سبز بنوشيم ؟

توصيه مي‌كنيم كه روزانه يك تا سه فنجان چاي سبز بنوشيد اما بيش از 5 فنجان توصيه نمي‌شود. بيش از اين ميزان احتمال بروز مشكلاتي مانند افزايش ضربان قلب و حتي سرگيجه را افزايش مي‌يابد. حواستان باشد ميزان چاي سبزي كه براي هر فنجان مي‌ريزيد بيش از 3 گرم نباشد. يادتان باشد كه نبايد روزانه بيش از 10 گرم چاي سبز مصرف كنيد.

دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب چاي سبز ننوشيد چون اين نوشيدني باعث بروز بي‌خوابي مي‌شود.
درست است كه چاي سبز خواص بالا و فوق‌العاده‌اي دارد اما لازم است كه هر از گاهي وقفه‌ي چند روزه بين دو دوره‌ي مصرفتان ايجاد كنيد. بهترين روش براي پيشگيري از عوارض جانبي احتمالي چاي سبز اين است كه اين چاي را به مدت 10 روز مصرف كنيد و سپس يك وقفه‌ي 10 روزه ايجاد كنيد. با اين روش مي‌توانيد از 100 درصد خواص فوق‌العاده‌ي اين چاي بهره ببريد و سلامتي را ارتقا دهيد.

چاي سبز

ملاحظات نوشيدن چاي سبز

* روزانه بيش از 5 فنجان چاي ننوشيد. نوشيدن اين چاي درصورتي‌كه دچار سردرد يا اسهال هستيد توصيه نمي‌شود.
* چاي سبز را با داروها مصرف نكنيد. بعد از اينكه قرصي براي تسكين سردرد ميل مي‌كنيد چاي سبز ننوشيد چون امكان دارد كه سردردتان بيشتر شود.
* اگر از تاكيكاردي (تند شدن غيرطبيعي ضربان قلب) رنج مي‌بريد چاي سبز ننوشيد.
* اگر كم‌خوني داريد سراغ چاي سبز نرويد به خاطر اينكه در جذب آهن اختلال ايجاد مي‌كند.

● چاي سبز به تنهايي كافي نيست

بسياري از مردم تصور مي كنند تنها با نوشيدن چاي گياهي در طول روز مي توانند به هدف بزرگي مثل كاهش وزن دسترسي پيدا كنند. در حالي كه اين ديدگاه به هيچ وجه صحيح نيست.

نوشيدن چاي گياهي در كنار رعايت رژيم غذايي، فعاليت هاي بدني و ورزش مي تواند روند لاغري را سرعت ببخشد و با بهبود سوخت وساز بدن ميزان كاهش وزن را در طول هفته قابل ملاحظه كند، بنابراين افرادي كه تصور مي كنند بدون رعايت هيچ يك از نكات ذكر شده و تنها با نوشيدن چاي سبز مي توانند اضافه وزن خود را آن هم به شكل كاملا محسوس درمان كنند، سخت در اشتباهند.

● آرام بخشي از خواص چاي سبز است

يكي ديگر از خاصيت هاي چاي سبز خاصيت آرامش بخشي آن است كه به پيشگيري از پرخوري هاي عصبي كه منجر به اضافه وزن و در نهايت چاقي مي شود، كمك مي كند. افراد زيادي وجود دارند كه به محض دريافت فشار عصبي، استرس يا تنش هاي ناشي از كار روزانه مشغول به خوردن مي شوند و به ريزه خواري روي مي آورند كه اين مسئله به مرور به عادت آنها تبديل مي شود. براي پيشگيري از بروز اين عادت نامناسب يا درمان آن، مي توان از چاي سبز استفاده كرد. نوشيدن اين چاي به شما كمك مي كند تا از خاصيت آرامش بخشي اين گياه دارويي براي تقويت سيستم عصبي خود استفاده كنيد و به اين ترتيب مانع بروز اشتهاي كاذب ناشي از استرس ها يا تنش هاي روزمره شويد.

● خواص چاي سبز : چربي سوز طبيعي

افرادي كه عادت به نوشيدن چاي سبز دارند با كمك اين نوشيدني گياهي به افزايش سوخت و ساز بدنشان كمك مي كنند. در حقيقت چاي سبز به دليل داشتن ماده اي به نام «پلي فنول» مي تواند به افزايش حرارت دروني بدن كمك كرده و به اين ترتيب ميزان سوخت انرژي موجود در سلول هاي چربي را افزايش دهد و تاثير قابل ملاحظه اي بر روند چاقي افراد داشته باشد. به شرطي كه افراد چاق يا داراي اضافه وزن در روند رژيم غذايي خود و مقدار كالري روزانه اي كه دريافت مي كنند نيز تجديدنظر كنند. اينگونه نيست كه ما هر ميزان كالري كه دوست داريم به بدن برسانيم و توقع داشته باشيم با نوشيدن يك تا ۲ ليوان چاي سبز در روز لاغر شويم و كالري بسوزانيم.

● عوارض احتمالي چاي سبز را بشناسيد

افزايش بيش از حد دمنــوش چــاي سبـــز،كپسول ها و قرص هايي كه از اين گياه دارويي وجــود دارد، عوارض جانبي متعددي را به همراه دارد. سوء مصرف اين گياه دارويي ممكن است عوارضي مانند سردرد، اختلال در عملكرد دستگاه گوارش، اسهال و تهوع را به همراه داشته باشد كه با اصلاح شيوه مصرف به مرور مرتفع مي شود. اما از طرفي افزايش فشار خون، تغييرات خلقي و تحريك پذيري، بي قراري و نامنظم شدن ضربان قلب نيز از جمله عوارض جانبي مصرف بيش از اندازه اين گياه دارويي در طول روز است كه بايد بلافاصله پس از مشاهده آن براي بررسي و پيشگيري از شدت آن با متخصص يا پزشك مشورت شود.

● اين نكته را جدي بگيريد

افرادي كه به نوشيدن چاي سبز يا ديگر فرآورده هاي اين گياه عادت دارند به اين معني كه براي بهره مندي از خواص درماني اين گياه دارويي به منظور پيشگيري از اضافه وزن روزانه از اين گياه مصرف مي كنند ممكن است در صورت عدم مصرف اين گياه دارويي با عوارضي مانند سردرد، عصبانيت يا افزايش ميزان تحريك پذيري رو به رو شوند، بنابراين توصيه شده كه براي مصرف هدفمند از اين گياه دارويي با قصد درمان بهتر است با پزشك يا متخصص طب سنتي مشورت شود. علاوه بر اين، تجويز اين گياه به هر صورتي براي خانم هاي باردار، مادران شيرده و كودكان و نوجوانان پيش از سن بلوغ توصيه نشده است.

فوايد كامل درماني چاي سبز

پيشگيري و درمان سرطان از خواص چاي سبز :

چاي سبز حاوي تركيباتي بنام كاتچين، فيتوكميكال و پوليفنول است كه اين تركيبها نوعي آنتي اكسيدان (Antioxidant) محسوب مي شوند. آنتي اكسيدان قابليت مبارزه با سلولهاي سرطاني را داراست. اين تركيب مي تواند از رشد سلولها و تومورهاي سرطاني جلوگيري كند. ميزان شيوع سرطانهايي چون پستان، كولون، پوست، پانكراس و معده در بين افرادي كه چاي سبز مي نوشند بسيار كمتر است. تحقيقات به عمل آمده نشان مي دهد كه افرادي كه روزانه چاي سبز مي نوشند خطر ابتلا به سرطان خود را تا حد بسيار زيادي كاهش مي دهند.

جلوگيري از بيماري هاي قلبي عروقي از خواص چاي سبز :

يكي از عوامل اصلي امراض و حمله هاب قلبي، وجود كلسترول بالا در خون انسان است. چاي سبز علاوه بر ويتامينهاي A و C خود، باعث كاهش كلسترول در خون نيز مي گردد كه اين موضوع خطر احتمال حمله قلبي و امراضي از اين دسته را پايين مي آورد. مچنين مصرف چاي سبز مي تواند از بروز بيماري هاي قلبي عروقي جلوگيري كند. مصرف روزانه 5 فنجان يا بيشتر از اين چاي مي تواند تا 61 درصد از بروز بيماري هاي قلبي بكاهد. وجود راديكال هاي آزاد در سرخرگ مي تواند منجر به بروز بيماري هاي قلبي عروقي شود. در حالي كه كاتچين موجود در چاي سبز قادر است از پوشش دروني سرخرگ در برابر راديكال هاي آزاد محافظت كرده و به اين وسيله از بروز بيماري هاي قلبي جلوگيري كند. در ژاپن با وجود اينكه استعمال سيگار بسيار رايج و معمول است اما كم ترين آمار بيماري هاي قلبي در آنها گزارش شده است، عده اي دليل اين كاهش را مصرف زياد چاي سبز ميدانند.

خواص چاي سبز :

زگيل هاي تناسلي – نوع خاصي از عصاره چاي كه بشكل پماد موجود است، از طرف سازمان غذا و داروي آمريكا براي درمان زگيل هاي تناسلي تاييد شده است.
از چاي سبز براي افزايش هشياري ذهني، بدليل كافئيني كه درخود دارد، استفاده مي نمايند.

خواص چاي سبز :

پيشگيري از سرگيجه هنگام بلندشدن و ايستادن در افراد مسن
پيشگيري از سرطان مثانه، تخمدان، مري و پانكراس (لوزالمعده)
كاهش خطر و يا بتعويق انداختن ظهور بيماري پاركينسون
بهبود فشارخون پايين بعد از غذاخوردن در افراد مسن
از خواص چاي سبز كاهش سطح بالاي چربي خون از قبيل كلسترول و تريگليسيريد است
كاهش رشد غيرطبيعي سلول هاي غيرطبيعي در گردنه رحم كه در اثر ويروس پاپيلوماي انساني رخ مي دهد

چاي سبز احتمالا بي اثر است براي :

پيشگيري از سرطان كولون

مروري بر خواص چاي سبز

چاي سبز معمولاً براي معالجه بيماري ها تجويز مي شود. اما بيشتر افراد پي برده اند كه نوشيدن روزانه چاي سبز، فوايد سلامتي زيادي دارد.
*چاي سبز ماده پيشگيري كننده مهمي در برابر سرطان، افزايش چربي هاي خون، سفت شدن رگ ها و حفره هاي دندان است.
*اين گياه در برابر اسهال خوني ناشي از باكتري مصونيت ايجاد مي كند.
*چاي سبز در رفع تعدادي از عفونت هاي قارچي، باكتري و حتي ويروسي (نظير سرماخوردگي عادي) نيز مفيد است.
*چاي سبز براي سيستم گوارشي شما نيز مفيد است.
*چاي سبز سبب مي شود كه روشن تر فكر كنيد و حتي قوه بينايي شما را نيز تقويت مي كند.
*اين گياه رگ ها را تقويت و از تجمع چربي هاي زياد در خون جلوگيري مي كند.
*از خواص چاي سبز اين است كه خلط را از گلوي ملتهب پاك و اثر مواد سمي را خنثي مي كند.
*”تانين” موجود در اين چاي مي تواند از تداوم اسهال جلوگيري كند. اگر مي خواهيد ميزان “تانين” را در چاي افزايش دهيد، بگذاريد بيشتر دم بكشد.
*يكي از عناصر فعال در چاي سبز، به اندازه آسپيرين از تجمع پلاكت هاي خوني جلوگيري مي كند كه اين اثر گردش خون را بهبود مي بخشد.
*چاي سبز از سخت شدن رگ ها نيز جلوگيري مي كند.

مضرات چاي سبز

چاي سبز به خاطر داشتن كافئين، جلوگيري از جذب مواد معدني مخصوصا آهن مي كند. خانم هاي باردار، شيرده و افرادي كه ناراحتي اعصاب دارند و آنهايي كه ضربان قلبشان نامنظم است، بهتر است در مصرف آن زياده روي نكنند. مصرف اين چاي همچون چاي سياه به همراه غذا جذب روي، آهن و كلسيم را كاهش مي دهد.زياده روي در مصرف اين چاي مي تواند باعث دفع زياد آب از بدن و خشكي مدفوع و يبوست شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۱۶:۴۳ توسط:myblog موضوع:

كامل ترين تعبير خواب دندان

تعبير خواب دندان

حضرت دانيال درباره تعبير خواب دندان مي گويد :

دندان به خواب اهل بيت صاحب خواب است و دندانهاي بالا دلالت كند بر نرينه و دندان زيرين، دلالت كند بر مادينه و دندان پيشين دلالت بر فرزندان و خواهران و برادران كند يا بر مادر و پدر است و دندانهائي كه بر جنب آن باشند، دليل بر عم و فرزندان و عمان كند و دندانهائي كه بر جنبِ دندانهاي ديگر است كه آن را ثنايا خوانند، دليل بر مهتر و بزرگ خاندان كند و دندانهاي ديگر، دليل بر خالان و فرزندان خال كند و دندانهاي پسين، دليل بر كسي كند كه از خويشانِ دور باشد و بعضي از معبران گويند: دندانهاي پيشين و آن چه از جانب دست است، دليل بر پدر و مادر كند. اگر بيند دندان پيشين او مي جنبيد، دليل كه از اين جماعت كه وصف كرديم يكي بيمار شود.

محمدبن سيرين در تفسير تعبير خواب دندان مي گويد :

اگر بيند دندان پيشين او بر كف دستش افتاد يا بر كنار يا بر زمين افتاد و به خاك آلوده نگرديد، دليل كه او فرزندي يا خواهري يا برادري آيد، اگر بيند دندان پيشين او بر زمين افتاد و در ميان خاك ضايع گرديد، دليل كه از اين جماعت يكي هلاك شود، يا جدا شود، چنانكه هيچكس از وي نشان ندهد. اگر بيند بعضي از دندان بشكست يا ضايع شد، دليل كه به يكي از ايشان بلا و آفتي رسد. اگر بيند دندان پيشين او كوفته شد، دليل كه او را با چنان كسان خصومت افتد. اگر بيند يكي از دندان پيشين او كنده شد، دليل كه يكي از اين جماعت را سخني زشت گويد و از وي مفارقت جويد. اگر بيند دندانهاي پيشين او زياده شد يا خوب و پاكيزه شد، دليل كه يكي از كسان را خير و خرمي و زيادي رفعت و منزلت است. اگر بيند در جنب دندان پيشين او دندان زيرين است، دليل كه او دختري آيد. اگر بيند جمله دندانهايش بر دندانهاي ديگر، چون تاويل دندانهاي پيشين بايد كرد و هر دنداني كه تعلق بدان كس دارد. اگر بيند دندانهاي او از آبگينه بود يا از سيم يا از سفال و مانندآن، دليل كه اجل او نزديك آمده باشد. اگر بيند كه از دل او دندان رسته است، دليل كه زود هلاك شود و بعضي از معبران گويند: افتادن دندان، گذاردن وام است و بعضي گويند، دليل كه زود هلاك شود و بعضي گويند، دليل بر جنگ و خصومت است.

ابراهيم كرماني از تعبير خواب دندان اين چنين مي گويد :

دندان بالا در مقابل چشم است، دليل بر نرينه كند و دندان زيرين در مقابل پيشاني است، دليل بر مادينه كند. اگر بيند دندانهايش جمله در كنارش افتاد، پس جمله را در كف خود گرفت، دليل كه خويشان خود را جمع كند و نگذارد كه از او جدا گردند. اگر بيند از دندانهاي او بوي خوش مي آمد، دليل كه خويشان بر وي ثنا گويند. اگر به خلاف اين بيند، دليل كه خويشان بر وي غيبت كنند. اگر بيند دندانش درد مي كرد و بركند، دليل كه مال يابد. اگر بيند دندان او سياه شد، او را غم و اندوه رسد. اگر بيند كه دندانهايش افتاده بود و در كهنه بست، دليل كه او راعمري دراز است، چنانكه همه تبارِ خويش را در گور كند.

نظر جابر مغربي درباره تعبير خواب دندان :

اگر بيند كه دندانش درد مي كرد و در دست فرا گرفت، دليل كه منفعت يابد و منفعت از سي درم كمتر نباشد و زياده از صد درم نباشد، به دست چپ گرفتن آن منفعت كم از سيصد درم نبوده و زياده از ده هزار درم نباشد. اگر به هر دو دست گرفت، دليل كه مال فراوان يابد. اگر بيند كه از دهان دنداني خون آلود فرا گرفت، دليل كه منفعت را از آن كس است كه آن دندان برگيرد، لكن او مصيبتي رسد. اگر بيند كه بعضي از دندانهايش ناپديد شد، دليل كه به عدد آن از خويشان وي به غربت روند و به سلامت باز آيند. اگر بيند كه همه دندانهاي وي در ميان زبان جمع شد و ديگر باز جاي خود نشست، دليل كه خويشان وي شكايت كنند از او.

حضرت امام جعفر صادق (ع) در مورد تعبير خواب دندان مي فرمايند :

ديدن دندان ها در خواب بر شش وجه است

اول: اهل بيت  خانواده و بستگان.
دوم: مال.
سوم: منفعت.
چهارم: غم و اندوه.
پنجم: مصرف  (گزند و زيان).
ششم: مفارقت وجدائي از خويشان.

علامه مجلسي ( ره) در مورد تعبير خواب دندان مي گويد :

سقوط دندانهاي بالا تعبير شده به مرگ خويشان پدري و دندان پايين به خويشان مادري

 

منوچهر مطيعي تهراني در باب تعبير خواب دندان مي گويد :

در جائي ديگر نوشته ام كه دندان ها افراد خانواده ما هستند. معبران سنتي اعتقاد داشتند كه دندان هاي فك بالا مردان خانواده هستند و دندان هاي فك زيرين زنان.اما نسبت دادن نرينگي و مادينگي به دندان ها درست نيست چرا كه هيچ دليلي وجود ندارد كه ثابت كند كه دندان هاي بالا نر هستند و دندان هاي فك پائين ماده. دندان ها ازاعضا حساس بدن ما هستند و ارزش و استحكام شان در دهان معرف ارزش و استحكامي است كه افراد نزد ما دارند. اين درست تر مي تواند باشد تا آن ها را نر و ماده بدانيم. به نظر من دندان هاي كرسي همسر و پدر و مادر هستند و دندان هاي جلو فرزندان. دندان هاي پيشين زينت چهره به حساب مي آيند و فرزندان نيز زيب و زينت زندگي ما محسوب مي گردند. اگر بيننده خواب ببيند كه دندانش كف دست يا روي زمين افتاده دو حالت دارد: اگر دندان با خاك كثيف و آلوده نشد و مفقود نگرديده باشد يكي از خويشانش بيمار مي شود يا آسيبي به او وارد مي آيد ولي اگر در خاك آلوده و يا مفقود شده او مي ميرد. با توجه به اين كه آن دندان كدام است. گفتم كه دندان هاي كرسي همسر و پدر و مادر هستند و دندان هاي پيشين فرزندان و خواهران و برادران. اگر بيننده خواب ببيند كه دندانش را كرم خورده و درد مي كند گرفتار دشمني شود. اگر فقط درد دندان داشت گرفتار قرض و بدهي مي شود و وامدار مي گردد. اگر بيننده خواب ببيند كه دندان هايش سفيد و براق است زندگي خانوادگي رونق و جلا مي يابد و حادثه اي خوب براي او و خانواده اش اتفاق مي افتد. اگر ببيند كه دندانهايش كثيف و زشت است غمي به آن ها مي رسد كه جنبه خانوادگي دارد. اگر بيننده خواب ببيند كه همه دندان هايش كثيف است يا حداقل عادي است يا يكي از دندان ها زياد سفيد و براق شده شخصي كه دندان به او انتصاب مي يابد شاخص مي شود و ممتاز مي گردد و اگر دندان كرسي شما درد مي كرد و متورم و آماسيده شده بود با همسرتان اختلاف پيدا مي كنيد و اگر آن را كشيديد و به دست خود يا پزشك بيرون آورديد از همسرتان جدا مي شويد. براي زن نيز همين تعبير هست يعني اگر دندان كرسي خود را بكشد از شوهرش جدا مي شود.

تفسير يوسف نبي عليه السلام از تعبير خواب دندان :

ديدن افتادن دندان يكي از خويشان از او جدا گردد
ديدن شكستن دندان بزرگ مصيبت و جدل باشد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۵۰:۵۰ توسط:myblog موضوع: