وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

عكس دختر و همسر ترانه عليدوستي

ترانه عليدوستي

ترانه عليدوستي سال 1362 در تهران متولد شد. اولين حضور ترانه عليدوستي در سينما سال 80 و با بازي در فيلم سينمايي ” من ترانه 15 سال دارم ” بود.

زمينه فعاليت : بازيگر سينما، تلويزيون و تئاتر و مترجم

تولد ترانه عليدوستي :  ۲۲ دي ۱۳۶۲

محل تولد ترانه عليدوستي : تهران ، ايران

همسر ترانه عليدوستي :  علي منصور

فرزند ترانه عليدوستي : حنا

مدرك تحصيلي : ديپلم در رشته كامپيوتر

عكس همسر ترانه عليدوستي

 

همسر ترانه عليدوستي

عكس حنا ، دختر ترانه عليدوستي

 

دختر ترانه عليدوستي

بيوگرافي ترانه عليدوستي

ترانه عليدوستي متولد 1362 و داراي مدرك بازيگري ديپلم عكاسي، دوره بازيگري را در كلاسهاي آزاد بازيگري زير نظر حسين محجوب، امين تارخ، آتيلا پسياني و مهدي فتحي گذرانده است.

پدر ترانه عليدوستي ، حميد عليدوستي بازيكن سابق تيم ملي فوتبال ايران و از مربيان كنوني فوتبال ايران است. برادرش در چهارشنبه‌سوري سال ۱۳۸۳ فوت كرد. اين اتفاق دقيقاً در همان روزهايي اتفاق افتاد كه عليدوستي مشغول بازي در فيلم چهارشنبه سوري بود، فيلمي كه در آن با درخشش در نقشي متفاوت توانست جايگاه خود را به عنوان يك بازيگر توانا تثبيت كند. مادر ترانه عليدوستي سنگ تراش و مجسمه ساز است.

ترانه عليدوستي در كودكي به بازيگري علاقه نداشت. اما به سينما رفتن علاقه مند بود و فيلم زياد مي ديد. ترانه عليدوستي در دوران كودكي هم بازيگر خاصي علاقه نداشت اما بعدها به بازي پرويز پرستويي، عزت الله انتظامي و آتيلا پسياني علاقه مند شد.

ترانه عليدوستي در حال حاضر از بازيگران هم نسل خود بازي باران كوثري و گلشيفته فراهاني را خيلي دوست دارد. پدر ترانه عليدوستي به سينما خيلي علاقه مند است و خيلي فيلم ميبيند. يكي از فيلمهايي كه ترانه ديده و به خوبي يادش مانده، فيلم ” سينما پاراديزو ” است.

پدر ترانه عليدوستي آرشيو تاريخ سينما را دارد. مخصوصا فيلمهاي ” برگمان، فليني و كيشلوفسكي ” . اولين حضور ترانه عليدوستي در سينما سال 80 و با بازي در فيلم سينمايي ” من ترانه 15 سال دارم ” بود. حبيب رضايي براي انتخاب اين نقش از بيش از 600 نفر تست گرفت و از بين همه آنها، ترانه پذيرفته شد. به خاطر بازي در اين فيلم سيمرغ بلورين بهترين بازيگر زن را از آن خود كرد. وقتي پدرش فيلم ” من ترانه 15 سال دارم ” را ديد، گريه كرد.
ترانه عليدوستي با آنكه موقع بازي در فيلم من ترانه 15 سال دارم، نه ازدواج كرده بوده و نه مادر شده بوده، آن قدر نقش خود را خوب ايفا كرد كه همه تحسينش كردند.

ترانه عليدوستي  در كنار بازيگري دوست دارد فيلمنامه نويسي را هم تجربه كند. به بازي كنار ” رابرت دنيرو ” علاقه مند است. در اوقات فراغت، گه گاهي نقاشي مي كند. اما مطالعه را هيچ گاه از ياد نمي برد و كتابخانه خوبي دارد.

سبك نقاشي ترانه عليدوستي سياه قلم است كه آن را به صورت تجربي فرا گرفته است. به آرام حركت كردن و درست گام برداشتن اعتقاد دارد.

ترانه عليدوستي دختر مسئوليت پذيري است. دوستان معدودي دارد. معمولا وقتي اتفاق خيلي بزرگ و خوشحال كننده اي برايش اتفاق مي افتد نمي تواند به سرعت واكنش نشان دهد. قبل از اينكه بازيگر شود فكر مي كرد خواننده اپرا شود. دو سال هم در هنرستان موسيقي درس خواند و با پگاه آهنگراني همكلاس بود. كلارينت، ساز تخصصي اش بود و به عنوان ساز دوم پيانو مي زد. در دوران مدرسه بچه درس خوان و زرنگي بود . هميشه به دنبال پويا نمايي و تحرك است.

ترانه عليدوستي در تمام فيلمهايي كه بازي كرده به نوعي از سن حقيقي خود جلوتر بوده است. ترانه عليدوستي در فيلم هاي كنعان و شهر زيبا حضوري درخشان داشته است. لذتي كه از بازي اش مي برد را دوست دارد. احساساتي است و ترجيح مي دهد كاري را كه انجام ميدهد با احساساتش در ارتباط باشد. يكي از دلمشغولي هايش داستان نويسي است و چند تا از قصه هايش در نشريات چاپ شده است. بسيار اهل ريسك كردن است.

ترانه عليدوستي در فضاي تئاتر هم فعاليت مي كند. كلا بازيگر گزيده كاري است و فيلمنامه برايش از اهميت زيادي برخوردار است. در خانه عادت دارد مدام تلويزيون را روشن نگاه دارد. معتقد است تطح برنامه هاي تلوزيون خيلي پائين است. معصوميت خاصي در چهره اش موج مي زند. حرفش را در نهايت ادب و احترام بازگو مي كند. مي گويد: سعي مي كنم فروتني بي جا نكنم تا خداي نكرده به ورطه رياكاري نيفتيم.

نمايش خانگي

ترانه عليدوستي در سريال شهرزاد ساخته حسن فتحي اولين سريال خود را تجربه كرد اين سريال در 22 مهر 1394 به شبكه نمايش خانگي آمد وي در اين سريال نقش شهرزاد را ايفا مي كند. شهرزاد دانشجوي رشته پزشكي است كه در سال 1332 با كودتاي 28 مرداد زندگي اش دچار تغيير و تحول مي شود و ترانه عليدوستي جزو كساني است كه با تلويزيون قهر كرده و اين سريال بدون وجود عليدوستي مشهور نمي شد .

بازي ترانه عليدوستي در تلويزيون

ترانه عليدوستي كه تا كنون در هيچ نوع سريال تلويزيوني حضور نداشته درباره حضور نيافتن خود در سريال‌هاي صدا و سيما اينگونه سخن گفت: من در تلويزيون بازي نمي‌كنم. ۱۲ سال هم هست كه بازي نمي‌كنم. چون معتقدم يك خيانت فرهنگي است. قبلاً هم گفته‌ام. انتخاب كرده‌ام. حتي سريال‌هاي سطح بالاتر ما نهايتاً دستخوش يك جهت گيري بي‌موردي در پخش مي‌شوند. من كساني را كه در تلويزيون كار مي‌كنند قضاوت نمي‌كنم ولي مردم حق دارند قضاوت كنند. ما در اين جايگاه قرار داريم كه قضاوت شويم.

دوبله و صداپيشگي ترانه عليدوستي

ترانه عليدوستي در انيميشن جمشيد و خورشيد صداپيشه نقش «خورشيد» بود.

تئاتر ترانه عليدوستي

فنز (طرفداران) – كارگردان محمد رحمانيان
مانفيست چو  – كارگردان محمد رحمانيان
روز حسين – كارگردان محمد رحمانيان (انجام نشد)

نويسندگي ترانه عليدوستي

علاوه بر سابقه اش در بازيگري، ترانه عليدوستي براي نويسندگي در وبگاه شخصي اش نيز شناخته شده است. علاوه بر اين، داستان‌هاي كوتاه و نقدهاي مختلف ترانه عليدوستي به صورت گسترده در مجله‌ها و روزنامه‌هايي منتشر شده است. در سال ۲۰۱۰ در پي انتشار مطلبي از ترانه عليدوستي در وبلاگش در حمايت از اصغر فرهادي كه در دفاع از هنرمندان دگرانديش مطلبي منتشر كرده بود، وبلاگ اين بازيگر سينما و تئاتر به دستور كميته دولتي فيلترينگ، حذف شد و بدين ترتيب آرشيو اين وبلاگ نيز از روي سايت بلاگفا حذف شده است. به هر حال وبگاه جديد او همچنان فعال است.

ترجمه هاي ترانه عليدوستي

ترانه عليدوستي با ترجمه داستان رؤياي مادرم اثر «آليس مونرو» در نوزدهمين دوره كتاب فصل، در گروه ادبيات شايسته تقدير شناخته شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۰۲:۰۲ توسط:myblog موضوع:

عكس پريچهر قنبري همسر شهاب حسيني

عكس همسر شهاب حسيني

سيد شهاب الدين حسيني تنكابني در سال 1352 در تهران متولد شد. او در سال 1374 با پريچهر قنبري ازدواج كرد، فرزند اولشان به نام محمدامين در زمستان 1382 و فرزند دومشان به نام اميرعلي در تابستان 1390 به دنيا آمدند.

پريچهر قنبري و همسرش در لواسان كافه اي دارند كه مديريت آن را پريچهر به عهده دارد.

گفت و گفت با پريچهر قنبري ، همسر شهاب حسيني

 

شهاب حسيني ، پدر ، بازيگر ، مجري ، همسر ، كارگردان و كافه دار چه تفاوت هايي با هم دارند ؟

– شهاب هيچ وقت كافه دار نبود ؛ بعد از تولد محمد امين مدتي در خانه بودم و همان موقع دوست داشت فضاي دوستانه و صميمانه اي را براي گپ و گفتمان ايجاد كند. فضاي سالم و خانوادگي كه بيشتر به خاطر ماها كافه را به راه انداخت.

در مورد مجري بودن بايد بگويم كه او بيان خيلي شيوايي دارد و بانك كلمات زيادي را در ذهنش دارد . من هم به عنوان همسرش هميشه از اين توانايي او لذت مي برم و گاهي اوقات هم غبطه مي خورم كه چطور نمي توانم مانند او حرف بزنم . در مورد بازيگري هم ديگر حرفي نزنم بهتر است.

استاد است ديگر (خنده) در مورد كارگرداني هم بايد بگويم كه به عنوان تجربه اول خيلي خوب بود . تجربه اي كه خودش هم در بازي و كارگرداني شريك بود.

هميشه مي گويند پشت سر يك مرد موفق ، زني است كه او را به اين موفقيت هدايت كرده است ، در اين موفقيت چقدر سهيم هستيد ؟

– من خودم را از شهاب جدا نمي دانم. در اين 18 سال زندگي مشترك ما با هم بزرگ شديم. هر اتفاقي كه براي او مي افتاد من در كنارش بودم و از همراهي با او لذت مي بردم.

بيوگرافي همسر شهاب حسيني

هميشه روي شما در موقعيت هاي مختلف حساب كرده است ؟

– خب ، من هميشه كنارش بودم اما بعد از بچه دار شدن كمي سرم شلوغ شد اما به جرات مي توانم بگويم كه او بهترين پدر دنياست. خيلي به بچه هايش علاقه دارد و گاهي اوقات حس مي كنم بيشتر از من ، آنها را دوست دارد.

خيلي عجيب است. من هم آنها را دوست دارم اما حس مي كنم كه بيشتر از من و عجيب تر به آنها علاقمند است. با تمام سختي هاي شغلي اش هميشه كنار ما بوده. خيلي وقت ها پيش مي آيد كه براي تمركز كردن احتياج به سكوت دارد. حس و حال بازيگري شبيه به كارهاي ديگر نيست كه درست مانند بقيه از خواب بلند شوند. به مغازه يا اداره بروند و … اينطور نيست. بايد روح را بسازند كه بتوانند نقشي را ايفا كنند. شايد جاهايي از هم دور افتاديم اما هميشه با هم بوديم و عشقي كه نسبت به هم داشتيم، رابطه مان را محكمتر كرد.

همسر شهاب حسيني بودن چه حسي دارد ؟

زندگي با يك نقاش محيط كوچكتري را مي خواهد يك اتاق است و يك بوم. يك موزيسين خودش است و سازش اما بازيگر اينطور نيست. هميشه بايد با يك جماعت طرف باشيد. هميشه زير ذره بين هستيد.

به لطف خدا مردم هميشه محبت دارند و اين اتفاق بدي نيست. حس و انرژي مثبت را از هواداران شهاب مي گيريم. خدا را شكر.

همه لطف و محبتي كه در اين 18 سال زندگي مشترك به من داشته يك طرف و فرصتي كه براي بازي در فيلمش در اختيار من قرار داد يك طرف. سكانس مشتركي كه بازي كرديم خيلي حس خوبي به من داد.

نقشي كه من بازي كردم نقشي بود كه همه بازيگران از او مي پرسيدند قرار است آن را چه كسي بازي كند. همه درباره آن كنجكاو بودند و آن نقش را دوست داشتند. شهاب هميشه به من مي گفت نقشي كه به من داده همان حسي است كه در زندگي اش نسبت به من دارد.

اگر بچه ها دوست داشته باشند بازيگري را ادامه دهند ، عكس العمل شما چيست ؟

– واقعا از ته دل خوشحال مي شوم. اگر هنري از پدر به آنها برسد باعث خوشحالي من است اما هيچ بايدي براي آنها وجود ندارد. هر استعدادي كه داشته باشند را بهتر است يك جايي خرج كنند. اگر به بازيگري علاقه داشته باشند من تشويق شان مي كنم اما خودشان خيلي خيلي زياد علاقه اي به اين مقوله نشان نمي دهند.

پسر كوچكترم كمتر از سه سالش است. البته كه خيلي هنرپيشه است. در يك لحظه مي تواند عصباني باشد و با عصبانيت حرف بزند و در همان لحظه مي خندد و جواب مي دهد. يك صحنه را به راحتي با دو زاويه و دو شخصيت تحويل ما مي دهد. (خنده) از طرفي ديگر محمد امين استعداد زيادي در زمينه نقاشي دارد و بيشتر دوست دارد نقاشي بكشد. به نظرم يك استعداد هنري ذاتي در زندگي آنها وجود دارد و نمي توانيم منكر آن شويم.

پريچهر قنبري همسر شهاب حسيني

ازدواج شهاب حسيني و پريچهر قنبري

شهاب حسيني : 22 ساله بودم كه با بچه هاي تئاتر دانشگاه تهران كار مي كردم. تا قبل از اين كه همسرم را ببينم، قصد ازدواج نداشتم تا اين كه روزگار ما را در برابر هم قرار داد. به او پيشنهاد آشنايي دادم اما همسرم هيچ اعتقادي به اينگونه دوستي ها و آشنايي ها نداشت و گفت : اگر كسي واقعا عاشق است و تمايل قلبي براي رسيدن به دختر مورد علاقه اش دارد، بايد در اين راه صادقانه گام بردارد و بنابراين موضوع را با خانواده ام در ميان گذاشتم و مصمم به ازدواج شدم. بعد از 4-3 ماه نامزدي ، عقد كرديم و بعد از 3 سال من سيدشهاب الدين 22ساله و پريچهر 15 ساله زندگي مشتركمان را با تمام كم و كاستي هايش شروع كرديم و تا امروز با وجود همه سختي ها و فراز و نشيب ها در تمام مدت در كنار هم بوديم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۵۷:۲۴ توسط:myblog موضوع:

همسر جديد و قديم بنيامين بهادري + عكس

همسر جديد بنيامين بهادري

بنيامين بهادري (متولد ۱۸ شهريور ۱۳۶۱ در تهران)  آهنگساز ، خواننده و ترانه‌سراي ايراني موسيقي پاپ است.

زندگينامه

بنيامين بهادري (وحيد بهادري) خوانندهٔ ايراني موسيقي پاپ در ۱۸ شهريور ۱۳۶۱ در تهران متولد شد. از كودكي علاقهٔ بسياري به فراگيري موسيقي داشت. ۱۶ساله بود كه به شعر و موسيقي روي آورد. در ۱۹سالگي به فراگيري گيتار پرداخت و قبل از شروع به كار حرفه‌اي به ترانه‌سرايي مي‌پرداخت و سپس به‌صورت حرفه‌اي آهنگ‌سازي را آغاز كرد. در اين مدت در چند آهنگ و ترانه با خوانندگان ديگرِ موسيقي پاپ همكاري داشت و يك آلبوم به نام «گلهاي رنگين‌كمان» براي كودكان ساخته و سرانجام با آلبوم ۸۵ خوانندگي را به‌صورت حرفه‌اي آغاز كرد. وي تاكنون چهار آلبوم به نامهاي بنيامين ۸۵ و بنيامين ۸۸ ،بنيامين ۹۳ و بنيامين ۹۴ عرضه كرده و چندين تك‌آهنگ نيز ارائه داده‌است. او تاكنون در چندين كنسرت در ايران و خارج از ايران به اجراي زندهٔ برنامه پرداخته‌است.

بنيامين همچنين در كسوت معلمي در «مؤسسهٔ كارنامه» در يك دوره كلاس به نام «و اما بيان من» به تدريس ادبيات و جهان‌بيني و هنر و نگرش خاص خود به دنيا پرداخت.

 

همسر بنيامين بهادري (همسر سابق – فوت شده)

نسيم حشمتي ، همسر سابق (فوت شده) بنيامين بهادري

مرگ همسر

در ۲۹ آذر ۱۳۹۲ بنيامين بهادري در يكي از خروجي‌هاي اتوبان همت دچار سانحهٔ تصادفي شد. در اين سانحهٔ رانندگي آسيبي به بنيامين بهادري و دختر ۲ساله‌اش «بارانا» وارد نشد، اما نسيم حشمتي (عكاس آلبوم‌هاي بنيامين) ، همسر وي ، كه پشت فرمان ماشين بود ، جان خود را از دست داد. بعد از مرگ نسيم، بنيامين به ياد او آهنگي با عنوان «يه خونه» را اجرا كرد كه اسم «نسيم» در آن به‌كار برده شده‌است: «آي نسيم، آهاي نسيم، نگو كه ديگه به هم نمي‌رسيم»

شايلي ، همسر  دوم بنيامين بهادري

همسر دوم بنيامين بهادري به عنوان آخرين بازيگر پروژه سينمايي «سلام بمبئي» قربان محمدپور جلوي دوربين رفت.

جالب است كه در اطلاع رساني مرتبط با اين حضور فقط نام كوچك همسر دوم بنيامين كه ‘شايلي’ است برده شده است و نام خانوادگي او درج نشده است.

مطابق با آنچه در فرهنگ دهخدا آمده است ‘شايلي’ به معناي تك و بي همتاست.

 

همسر بنيامين بهادري (همسر دوم)

شايلي ، همسر جديد بنيامين بهادري

پس از اينكه بنيامين بهادري خواننده و بازيگر پروژه توليد مشترك ايران و هند ، اولين تجربه بازيگري خود را جلوي دوربين حسن پويا رقم زد، «شايلي» همسر بنيامين نيز به جمع بازيگران «سلام بمبئي» پيوست و بازي خود را آغاز كرد.

همسر بنيامين ايفاگر نقش مقابل اين خواننده است كه در اين فيلم به عنوان يك دختر هندي هنرنمايي مي كند؛ با توجه به اينكه «شايلي» مسلط به چند زبان دنيا از جمله زبان هندي است، تمام ديالوگ هاي اين بازيگر به زبان هندي بوده و در جريان قصه ، رابطه عاشقانه پيچيده اي بين او و بهادري رخ مي دهد.

گفتني است شايلي و بنيامين اخيرا زندگي مشترك خود را آغاز كرده اند و نقشي آفريني آنها در پروژه سينمايي «سلام بمبئي» بر جذابيت اين اثر سينمايي افزوده است.

«سلام بمبئي» ملودرامي عاشقانه بوده و داستان آشنايي يك دختر هندي و يك پسر ايراني را روايت ميكند كه هر دو دانشجوي پزشكي هستند و درگير اتفاقات پيچيده اي مي شوند.

بازيگران اين فيلم محمدرضا گلزار، بنيامين بهادري، شايلي و بهروز چاهل هستند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۵۳:۵۸ توسط:myblog موضوع:

جديدترين و جذاب ترين مدل هاي مانتو 2016

مدل مانتو 2016

مدل مانتو طرح دار

مدل مانتو 2016

مدل مانتو 2016 طرح دار

مدل مانتو 2016

مدل مانتو نخي 2016

مدل مانتو 2016

مدل مانتو 2016 نخي گلدار

مدل مانتو 2016

مدل مانتو 2016 آبي

مدل مانتو 2016

مدل مانتو 2016 سياه سفيد

مدل مانتو 2016

مدل مانتو لي طرح دار

مدل مانتو 2016

مدل مانتو نازك دخترانه

مدل مانتو 2016

مدل مانتو 2016 مشكي طرح دار

مدل مانتو 2016

مدل مانتو 2016 طرح دار

مدل مانتو 2016

مدل مانتو 2016 شيك

مدل مانتو 2016

مانتو (از كلمه فرانسوي manteau) روپوش لباس گشادي است كه روي لباس‌هاي ديگر پوشيده مي‌شود. امروزه مانتو در ايران ، كاركردهاي اداري ، فرهنگي ، مذهبي و حتي سياسي دارد.

كاربردها

در ايران ، مانتو به عنوان نوعي حجاب اسلامي براي زنان استفاده مي‌شود. همچنين از گذشته‌هاي دور، در مدارس دخترانه مانتو به عنوان لباس متحدالشكل دانش‌آموزان به كار مي‌رفته و امروزه نيز به كار مي‌رود.

استفاده از انواع مانتو ، در محل‌ها و مناسبت‌هاي گوناگون مرسوم است. در تهران بانوان شاغل در ادارات دولتي، مانتو متفاوتي نسبت به زناني كه كارفرماي خصوصي دارند به تن مي‌كنند. همچنين مانتوي ميهماني ممكن است با مانتو روزانه متفاوت باشد.

فرهنگ

مسئولان فرهنگي در ايران در تلاش هستند تا جايگاه مانتو را در پوشش زنان به چادر بدهند. در همين رابطه طرح چادر ملي مطرح گرديد و اعلام شد كه اين چادر براي خانمهايي كه قبلاً از مانتو استفاده مي‌كردند، طراحي شده‌است. اين مسئولان اعلام كرده‌اند كه چادرها و مانتوهاي طراحي شده توسط آنان پوشش مناسبي براي زنان ايراني است و مي‌تواند الگوي پوشش ايراني و اسلامي زنان باشد. آنان با برگزاري جشنواره‌هايي در خصوص عرضه مانتو و چادر ، بر تغيير ذائقه بانوان به طرح‌هاي خود تاكيد مي‌كنند.

از سوي ديگر در سريال‌ها و فيلم‌هاي ايراني پخش شده از صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران ، زنان تحصيلكرده با حجاب مانتو و زنان سنتي با حجاب چادر به تصوير كشيده مي‌شوند.

امروزه مانتوهايي با طراحي بر اساس لباس‌هاي سنتي اقوام مختلف مانند كرد و لر و بلوچ و حتي با طرح تزئيني اشعاري از شعراي ايران با خط نستعليق به بازار عرضه مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۴۲:۴۶ توسط:myblog موضوع:

خواص دارويي هل

هل ميوه‌اي كوچك به اندازه بند انگشت با پوست تيره و دانه‌هاي خوشبو است. هل، ميوه گياهي از تيره زنجبيل‌هاست و انواع مختلفي شامل هل سياه، هل سفيد و هل سبز دارد كه نوع سبز آن عطر تندتري دارد.

هل يكي از چاشني‌هاي معطر مورد استفاده در بعضي از غذاها، نان‌ها، شيريني‌ها و به‌خصوص مرباها، هل است. هندي‌ها و پاكستاني‌ها بيشترين مصرف‌كننده‌هاي هل در جهان هستند.

هل سبز (Elettaria) گياهي است كه بومي جنوب شرق آسيا است. هل درختي است از خانواده زنجبيل به صورت وحشي و پرورشي در مناطق كوهستاني و در سايه درختان مي‌رويد. ارتفاع درخت ۳۰ تا ۵۰ سانتي‌متر و بعضي‌ها داراي اعضاء چوبي تا ۳ متر ارتفاع و شاخه‌هاي هوايي و برگ‌هاي متناوب نوك تيز با گل‌هاي ريز سفيد مانند گل باقلا و ميوه ان كوچك ناشكوفا (پوشينه دار) بقدر بند انگشت با پوست تيره رنگ و دانه‌هاي متعدد مي‌باشد. هل سياه هم از از همين خانواده محسوب مي‌شود، اما استفاده آن به‌عنوان ادويه در ايران بيشتر بصورت هل سبز است. اما در خارج از ايران اين گياه در اشكال مختلفي اعم از پودر و روغن ارائه مي‌شود كه در مصارف گياه‌پزشكي و صنايع غذايي كاربرد دارد. هل به چاي عطر ويژه‌اي مي‌بخشد و طرفداران زيادي دارد همچنين در ساخت ليكور بخصوص ليكورهاي شيرين همچون ليكور موز و ليكور به مصرف شايان توجهي دارد.

خواص هل

هل از نظر طب قديم ايران گرم و خشك است.

جويدن دانه هاي هل پس از صرف غذا ضمن كمك به هضم و گوارش بهتر غذا، مي تواند بوي نامطبوع دهان(مثل بوي سير و پياز) را نيز خنثي كند.

دانه هاي هل خواص گرمابخشي داشته و معده و روده ها را تقويت مي كنند.

هل اشتها را تحريك مي كند و عمل هضم غذا را بهبود مي بخشد.

نوشيدن دم كرده ي داغ آن موجب تسكين كوليت، سوءهاضمه، باد نفخ، حالت تهوع و بي حالي شده و مانع ترشح زياد اسيد معده مي شود.

يكي از خواص ويژه و بسيار ارزشمند هل، جلوگيري از تشكيل خلط در گلو است. از اين رو مي توان آن را به محصولات لبني و پودينگ ها افزود تا اثر شير را كه موجب تشكيل خلط در گلو مي شود خنثي كرده و به هضم آن نيز كمك كند.

دانه هاي هل خاصيت داروي اكسپكتورانت را دارد و سينوس ها و برونش ها، بيني و سينه را از خلط و ترشحات اضافي پاك مي كنند.

هل چنان كه ذكر شد خواص گرمابخش و انرژي زا دارد از اين رو به بهبود روحيه و بازيابي انرژي و توان از دست رفته كمك مي كند، اضطراب و نگراني را كاهش مي دهد و در رفع افسردگي موثر است.

هل همچنين كليه ها را تقويت مي كند و گفته مي شود براي درمان شب ادراري كودكان مفيد است.

خواص هل

ديگر خواص هل عبارتند از

– از خواص هل اين است كه تقويت كنده قلب است.

– بادشكن بوده و گاز معده و روده را از بدن خارج مي سازد.

– تقويت كننده بدن است.

– ادرار آور است.

– قاعدگي را باز مي كند.

– زخم هاي دهان را برطرف مي كند، بدين منظور دم كرده هل را در دهان قرقره كنيد.

– خوشبو كننده دهان است.

– براي تسكين درد گوش ، گرد هل را در گوش بريزيد.

– پايين آوردن تب از خواص هل است.

– معالج سرماخوردگي است.

– تسكين درد روماتيسم از خواص هل است.

– ضد مسموميت است.

– براي رفع بيماري هاي چشم مفيد است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۰۹:۳۳ توسط:myblog موضوع:

فوايد و خواص هلو

خواص هلو ، فوايد شگفت انگيز هلو براي سلامتي

هلو (به دري: شفتالو) ميوه آبدار و داراي هستهٔ سخت، گوشت زرد، يا نسبتاً سفيد و پوستي مخملي است. بر اساس چسبيدن گوشت به هسته، اين ميوه به دو دسته هسته‌جدا و هسته‌چسب تقسيم مي‌شود. يكي از ميوه‌هايي كه تا حد زيادي با هلو ارتباط دارد شليل است. ارتباط شليلها با هلو تا حدي است كه در واقع گاهي اوقات محصولات هلو حاوي تعداد كمي شليل است و برعكس. شليل در واقع نوعي هلو با ژن مغلوب است كه ميوه‌هاي بدون كرك توليد مي‌كند. گزارش آمار جهانى نشان دهنده اين امر است كه هلو پرطرفدارترين ميوه در كل جهان از نظر طعم و مزه است. درخت هلو سه نوع شاخه ساده، مركب و كاذب توليد مي‌كند. شاخه‌هاي ساده فقط جوانه رويشي توليد مي‌كنند. شاخه مركب، جوانه رويش و زايشي و شاخه كاذب در طول شاخه جوانه زايش و در نوكم جوانه رويشي توليد مي‌كند كه در هنگام هرس نوك شاخه كاذب حذف مي‌شود. جوانه گل هلو ساده است و در جانب شاخه‌هاي يك ساله تشكيل مي‌شود.

هلو از تيره گل سرخ است.ميوه هلو نيز مورد علاقه ي همگان مي باشد.در آب گيري آب غليظي مي دهد كه مي بايست با آب معمولي رقيق شود.

هلو مقدارفراواني ويتامين A دارد.همچنين حاوي ويتامينهاي C،B2،B1 نياسين و مواد معدني شامل كلسيم،آهن،فسفر،پتاسيم و سديم مي باشد. هلو روده ها را شستشو مي دهد،سبب تحريك حركتهاي موجي شكل روده ي بزرگ مي گردد. عمل دفع را آسان و يبوست را برطرف مي سازد.

خواص هلو براي زنان باردار

آب هلو به طور موفقيت آميزي در رفع مشكلات زمان بارداري زنان مثل كسالت صبحگاهي و ديگر موارد كمك فراوان مي كند.جهت آبگيري هلوهاي كمي سفت و تيره رنگ بهتر هستند.از انتخاب هلوهاي سبز اگرچه بعد از چند روز نرم مي شوند مي بايست صرفنظر نمود.هلوهاي سبز به اندازه ي هلوهاي زرده تيره يا نارنجي يا بنفش شيرين نيستند.البته هلوهاي رسيده سردرختي با رنگ تيره بهتر هستند.طبيعت ميوه هلو سرد است و براي افراد گرم مزاج بخصوص آنانكه طبيعت گرم و خشك دارند مفيد است.

خواص هلو براي دفع صفرا و ميكروب از بدن

ترشح و دفع صفرا را در افراد صفراوي آسان مي سازد.هلو درتقليل حرارت كبد و كليه مؤثر است.از برگ هلو مي توان عصاره تهيه نمود.عصاره ي هلو كرم كش است و انگلهاي روده را از ميان مي برد.هلو اختلالات خون را مرتفع مي سازد و سوء هاضمه را برطرف مي كند.

خواص هلو

هلو يك ميوه ي كم كالري

اگر هميشه يك ترازو دم دستتان داريد و مدام حساب و كتاب كالري هايتان را چرتكه مي اندازيد بهتر است بدانيد با يك ميوهٔ كم كالري طرف هستيد. 100 گرم هلو حاوي حدود 40 كيلوكالري است و ميزان قند موجود در آن نيز كم است؛ يعني در هر 100 گرم از اين ميوه فقط 9 گرم قند وجود دارد. مي توانيد اين ميوهٔ سرشار از آب را به عنوان ميان وعدهٔ سبك ميل كنيد.

خواص هلو براي پوست

در واقع هر يك عدد هلوي متوسط حدود 8 تا 10 ميلي گرم ويتامين C به بدن مي رساند كه معادل 10 تا 12 درصد از نياز روزانه به اين ويتامين را تأمين مي كند. هر چقدر كه هلويتان قرمز-نارنجي تر باشد يعني اينكه ميزان فلاوونوئيدهاي آن بيشتر است. اين آنتي اكسيدان براي بهبود عملكرد ويتامين C در بدن لازم و ضروري است.

بايد بدانيد كه ويتامين C از بدن در برابر بيماري هاي ويروسي و باكتريايي محافظت كرده و باعث جذب بيشتر آهن مي شود. اين ويتامين همچنين خاصيت آنتي اكسيداني قوي دارد و به راديكال هاي آزاد اجازه نمي دهد كه به سلول هاي پوست آسيب بزند.
اگر مي خواهيد سيستم ايمني بدنتان را براي فصل سرما بيش از پيش قوي كنيد اين روز ها زياد هلو نوش جان كنيد.

خواص هلو براي تامين آب بدن

هلو از 87 درصد آب تشكيل شده است و به اين ترتيب باعث تأمين آب بدن شده و به دفع توكسين ها و يا همان سموم بدن كمك زيادي مي كند. بدون آب خون به خوبي در رگ ها جريان نخواهد داشت و فعاليت هاي مغزي دچار مشكل خواهد شد. بايد بدانيد كه خون انسان از 95 درصد آب تشكيل شده است و به همين دليل براي گردش خون مناسب به آب كافي نياز داريد. توجه داشته باشيد كه آب باعث چرخش مواد مغذي در بدن و رسيدن آن ها به سلول هاي بدن مي شود و ضايعات را از بدن دفع مي كند.
بافت هاي سلولي مغز ما نيز از 85 درصد آب تشكيل شده است. زماني كه به ميزان كافي آب به بدنتان نرسد مغز اولين ارگاني است كه تحت تأثير قرار مي گيرد و واكنش نشان مي دهد. در نتيجه سردرد مي گيريد، تمركزتان پايين مي آيد و حافظهٔ كوتاه مدتتان دچار اشكال مي شود. هلو همچنين باعث مينراليزه كردن مجدد بدن مي شود به خاطر اينكه حاوي پتاسيم، منيزيم، فسفر و آهن است.

هلو

خواص هلو براي هضم راحت غذا

هلو سرشار از فيبرهاي محلول در آب هست كه باعث هضم راحت غذا و بهبود گوارش مي شود. اين ميوهٔ آبدار علاوه بر پيشگيري از يبوست و كاهش خطر ابتلا به سرطان كولون به پيشگيري از ابتلا به بيماري هاي قلبي عروقي نيز كمك مي كند.
علاوه بر اين ها ميزان فيبرهاي موجود در آن براي كنترل ديابت نوع 2 و همچنين كنترل اشتها فوق العاده است. در واقع بايد بدانيد كه فيبرهاي غذايي اين توانايي را دارند كه با كلسترول خون و سموم بدن مقابله كنند. در نتيجه براي تميز و پاك سازي بدن لازم و ضروري اند. بايد بدانيد كه اين فيبر ها به محض ورود به معده حجيم شده و بخش زيادي از معده را اشغال مي كند در نتيجه يك ضداشتهاي خوب و طبيعي محسوب مي شود. براي اينكه فيبر بيشتري نصيبتان شود پوست اين ميوه را به دقت شسته و آن را با پوست ميل كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۰۶:۲۰ توسط:myblog موضوع:

همه چيز درباره نخود

خواص نخود ، با فوايد باورنكردني نخود آشنا شويد

ارزش تغذيه اي نخود

در صد گرم نخود مواد زير موجود است :

آب 10 گرم
پروتئين 20 گرم
نشاسته 155 گرم
كلسيم 150 ميلي گرم
فسفر 35 ميلي گرم
آهن 7 ميلي گرم
سديم 25 ميلي گرم
پتاسيم 780 ميلي گرم
ويتامين آ 50 واحد
ويتامين ب 1 0/3 واحد
ويتامين ب 2 0/15واحد
ويتامين ب 3 2 ميلي گرم
مواد روغني 5 گرم

نخود همچنين داراي مقدر بسيار كمي ارسنيك ، اسيد اگزاليك ، اسيد استيك و اسيد ماليك و املاح كميابي نظير بر ، ليتيوم و مس است . ضمنا داراي موادي مانند لسيتين ، گالاكتان ، ساكاروز ،‌دكستروز و سلولز در نخود وجود دارد.

خواص نخود و ويتامين B9 يا همان اسيدفوليك

نخود به دليل دارا بودن ويتامين B9 به ساخت گلبول‌هاي قرمز و سفيد كمك مي‌كند و در جلوگيري از كم خوني و حفظ سلامت پوست نقش دارد. ويتامين B9 علاوه بر اينكه در تقسيم سلولي و رشد خوب جنين نقش دارد بلكه باعث كاهش خطر ناهنجاري‌هاي سيستم عصبي مركزي جنين مي‌شود.

نخود با اين تركيب مفيدي كه دارد امكان ابتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي را كاهش مي‌دهد و از ابتلا به برخي از سرطان‌ها مانند سرطان خون پيشگيري كرده و با تحريك اسيدهاي گوارشي باعث بهبود اشتها مي‌شود.

خواص نخود و كربوهيدرات ها

كربوهيدرات‌هاي موجود در نخود براي توليد انرژي فوق‌العاده هستند. بايد بدانيد كه حدود 55 تا 60 درصد انرژي روزانه‌ي بدن ما از طريق كربوهيدرات‌ها تامين مي‌شود. حتماً مي‌دانيد كه مغز ما براي عملكرد بهتر نياز به گلوكز دارد كه در مواد غذايي حاوي كربوهيدرات‌ها به وفور وجود دارد. اگر مي‌خواهيد انرژي‌تان بيشتر شود و يا اينكه مغزتان به اين زودي‌ها كم نياورد نخود را دريابيد.

خواص نخود و آهن

نخود نيز مانند هر ماده‌ي غذايي سرشار از آهن كمك مي‌كند تا اكسيژن لازم از ريه‌ها به سمت ارگان‌هاي مختلف مانند عضلات، كبد، قلب يا مغز برسد. آهن باعث بهبود عملكرد مغز و بالا بردن قدرت يادگيري مي‌شود. اين ماده‌ي معدني مقاومت بدن در برابر بيماري‌ها را بالا برده و در برابر ميكروارگانيسم‌ها از بدن محافظت مي‌كند. با داشتن ذخيره‌ي آهن كافي مشكلاتي مانند خستگي و كم‌خوني براي بدن مفهومي نخواهد داشت. تحريك عملكرد سيستم عصبي مركزي، كنترل دماي بدن و كنترل تيروئيد از ديگر وظايف آهن است. علاوه بر اين‌ها سلامت پوست، موها و همچنين ناخن‌ها نيز در گرو جذب آهن كافي است.

اگر به هر دليلي (تغذيه‌ي نامناسب، عادت ماهانه، بارداري يا عمل جراحي) دچار كمبود آهن شده‌ايد حتماً نخود مصرف كنيد.

خواص نخود و فسفر

نخود به دليل دارا بودن فسفر به تشكيل و حفظ استخوان‌ها و دندان‌ها، ترشح شير، تقسيم سلولي و متابوليسم و يا تشكيل بافت‌هاي عضلاني كمك مي‌كند. وجود فسفر به شكل فسفوليپيد در غشاي سلول‌هاي مغز لازم و ضروري است. اين تركيب باعث ارتباط بيشتر سلول‌ها شده و عملكرد ذهني و حافظه را بهبود مي‌بخشد.

خواص نخود و منيزيم

نخود سرشار از منيزيم است كه به تقويت عضلات و همچنين انقباض و آرامش آن‌ها كمك مي‌كند. وجود منيزيم براي تقويت دندان‌ها و اسكلت بدن و همچنين كنترل فشارخون لازم است. اين عنصر مورد نياز بدن حافظ رگ‌ها است و از تشكيل لخته‌هاي خوني پيشگيري مي‌كند. علاوه بر اين‌ها منيزيم باعث افزايش گلبول‌هاي سفيد شده و سيستم ايمني بدن را نيز تقويت مي‌كند. به عقيده‌ي متخصصان 60 درصد منيزيم جذب‌شده در استخوان‌ها و دندان‌ها، 28 درصد در ارگان‌ها و عضلات و 12 درصد آن در مايعات بدن قرار دارد.

خواص نخود و ويتامين B1

نخود حاوي ميزان قابل‌توجهي ويتامين B1 مي‌باشد كه با سوخت و ساز كربوهيدرات‌ها به توليد انرژي در بدن كمك مي‌كند. ويتامين B1 كه تيامين نيز ناميده مي‌شود نقش موثري در جذب گلوكز توسط مغز و سيستم عصبي دارد. به طوري كه كمبود اين ويتامين مي‌تواند باعث احساس خستگي، ضعف فعاليت‌هاي مغزي، افسردگي و غيره شود. توجه داشته باشيد كه سلامت پوست و همچنين چشم‌ها نيز در گرو داشتن ويتامين B1 كافي است. نخود را وارد برنامه‌ي غذايي‌تان بكنيد تا از بروز اين قبيل مشكلات جلوگيري شود.

نخود ، خواص نخود

خواص نخود و زينك

نخود به دليل داشتن زينك (روي) در روند تشكيل سلول‌هاي استخواني و رشد ارگان‌هاي توليدمثل و همچنين بهبود عملكرد پروستات نقش دارد. زينك علاوه بر اين خواص آنتي‌اكسيداني دارد در جذب ويتامين A و سنتز پروتئين‌هايي مانند كلاژن نيز شركت دارد و در دوره‌ي بارداري به رشد جنين كمك مي‌كند. زينك دوست رشد كودكان و نوجوانان نيز محسوب مي‌شود و سلامت حس بويايي، چشايي و بينايي را حفظ مي‌كند. شما مي‌توانيد با افزودن نخود به غذاها و سالادهايتان به راحتي مواد مغذي بدن را جذب كنيد.

خواص نخود و ويتامين B6

ويتامين B6 ميزان استروژن و علائم پيش از قاعدگي را كاهش مي‌دهد و به كنترل قند خون در دوره‌ي بارداري كمك مي‌كند. اين ويتامين از تشكيل سنگ كليه نيز پيشگيري مي‌كند. شما با مصرف نخود گام موثري در تامين اين ويتامين مورد نياز بر خواهيد داشت.

خواص نخود و اسيدهاي چرب

ميزان مناسب اسيدهاي چرب موجود در نخود از آن يك منبع انرژي ساخته‌اند كه به تنظيم دماي بدن، حفاظت از ارگان‌هاي حياتي مانند قلب، كليه‌ها و همچنين افزايش ميزان جذب ويتامين‌هاي محلول در چربي (A،D،E،K) كمك مي‌كند. چربي‌ها براي توليد برخي از هورمون‌ها و تامين اسيدهاي چرب ضروري كه بدن قادر به توليد آن‌ها نيست لازم‌اند و بايد به طور روزانه دريافت شوند.

نخود از نظر طب قديم ايران گرم و خشك است و با همه خواص بيشماري كه درد نفاخ و دير هضم مي باشد و نبايد در خوردن آن افراط كرد .

خواص نخود

1) نخود كمي ملين است.

2) نخود اثر ادرار آور و قاعده آور دارد.

3) نخود كرم كش است.

4) براي برطرف كردن درد سينه و ريه باي نخود را با كمي نمك پخت و آب ژله مانند آنرا خورد .

5) روغن نخود براي تقويت مو موثر است شب ها آن را به سر بماليد و صبح مو را بشوئيد.

6) روغن نخود را اگر به سر بماليد سردرد را شفا مي دهد .

7) روغن نخود را بر روي دنداني كه درد مي كند بماليد درد را برطرف خواهد كرد .

8) روغن نخود را اگر به زيرشكم بماليد براي تقويت نيروي جنسي موثر است.

9) افراد گرم مزاج بايد نخود را با سكنجبين بخورند تا از نفخ شكم جلوگيري كند.

10) نخود را مي توان براي دفع رسوبات دري و درمان زردي بكار برد.

11) نخود درمان كننده قولنج هاي كليوي است.

12) نخود را بصورت در داروريد و روي رخم هاي چركين بگذاريد آنها را باز كرده و اليتام مي دهد.

13) يكي از غذاهاي مغذي كه سرشار از پروتيئن هاي گياهي ، ويتامين ها و مواد معدني است هموس مي باشد كه در كشورهاي عربي جزو غذاهاي اصلي آنهاست .گياه خواران هموس را جانشين گوشت مي كنند اين غذا از نخود پخته و كره كنجد كه تاهيني ناميده مي شود درست مي شود.

خواص روغن نخود

* روغن نخود در درجه سوم گرم و خشك است، تند و با قدرت نفوذ بالاست. حالت روان و رنگ قهوه‌اي تيره داشته و در دماي 15- درجه منجمد مي‌شود.

* روغن نخود مقوي مو است.

* روغن نخود درد دندان و لثه را تسكين مي‌دهد.

* روغن نخود موثر در دردهاي سرد است، آشاميدن آن باعث رفع لك‌هاي صورت مي‌شود.

* ماليدن آن به زير شكم باعث تقويت نيروي جنسي مي‌گردد.

* اگر روغن نخود به كف سر ماليده شود برخي از انواع سر درد را درمان مي‌كند.

مضرات نخود

نخود براي مثانه و زخم مثانه مضر است از اين‌رو بايد با خشخاش خورده شود. خوردن نخود سبب ايجاد نفخ و گاز مي‌كند و ديرهضم است.

آشاميدن آب پس از خوردن نخود مضر است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۰۲:۱۲ توسط:myblog موضوع:

هر آنچه بايد در مورد خواص هويج بدانيد

خواص هويج ، آشنايي با خواص هويج ، فوايد كامل هويج

هويج گياهي خوراكي و دوساله از خانواده چتريان است. هويج معمولاً به رنگ نارنجي يا سفيد، يا مخلوطي از قرمز و سفيد است و تازهٔ آن بافتي خشك و ترد دارد.

هويج يك سبزي ريشه‌دار و يا غده اي خوراكي است كه مي‌توان آن را خام يا خردشده يا رنده‌شده در سالاد خورد و بيشتر در پخت سوپ‌ها و خورش‌ها كاربرد دارد. بتاكاروتن، دوپاري از ويتامين آ، در هويج به‌فراواني يافت مي‌شود و رنگ نارنجي خاصّ اين سبزي نيز به همين خاطر است. به‌علاوه هويج منبعي غني از فيبر خوراكي، آنتي‌اكسيدان‌ها و موادّ معدني به‌شمار مي‌رود. همان‌گونه كه در تصوير ديده مي‌شود، هويج مي‌تواند به‌طور مصنوعي در رنگ‌هاي گوناگوني به عمل بيايد. در افسانه‌ها آمده‌است كه اين سبزي به انسان قدرت بينايي در شب مي‌دهد. كمبود ويتامين آ باعث ضعف بينايي مي‌شود؛ امّا با بازگرداندن اين ويتامين به رژيم غذايي مي‌توان مشكل را برطرف كرد.

هويج در رنگ هاي مختلف

هويج داراي ويتامين‌هاي آ و ب و ث، بتاكاروتن (ماده‌اي كه موجب نارنجي شدن آن مي‌شود) و مواد معدني مختلف است. هويج پخته بيشتر از هويج خام آنتي اكسيدان دارد .

هويج پخته بهتر است يا خام ؟

پختن هويج باعث از بين رفتن فيبر مي شود، اما كاروتن در اثر پختن از بين نمي رود. بخارپز كردن بهترين طريقه پختن است.

نتيجه يك مطالعه نشان داد هويج پخته شده ، آنتي اكسيدان هاي بيشتري از هويج خام دارد. پختن هويج همراه با مقدار كمي روغن ميزان آنتي اكسيدان هاي موجود در آن، به نام هاي بتاكاروتن و اسيد فنوليك را افزايش مي دهد.

هويج خام را همانند آدامس بجويد و استرس را از خود دور كنيد.

مقدار مصرف هويج براي درمان چند بيماري

فشار خون بالا

روزانه 100 ميلي ليتر آب هويج تازه را بنوشيد و اين كار را مدت 30 روز انجام دهيد.

يبوست

آب هويج و عصاره آن را با هم مخلوط كنيد و درون 1 ليوان بريزيد. سپس، يك قطره روغن زيتون در ليوان بريزيد و با مقداري عسل مخلوط كنيد. 80 ميلي ليتر از مخلوط حاصل را در صبح و شب بنوشيد.

تقويت بينايي در شب

250 گرم هويج تازه را در قابلمه بريزيد و 2 قاشق غذاخوري روغن زيتون به آن بيافزاييد و آرام بگذاريد تا بپزد. سپس آن را ميل كنيد. اين كار را تا 7 روز انجام دهيد.

تمام مواد غذايي طبيعي داراي خواص اعجاب انگيزي هستند كه هنوز خواص كامل آن ها را درك نكرده ايم و نياز به آزمايشات متعددي دارد.

خواص آب هويج

– 1 ليوان آب هويج داراي 2 گرم پروتئين و 94 كالري انرژي است.

– آب هويج كاهش دهنده اسيد اوريك خون است، لذا براي بيماران نقرسي مفيد است.

– آب هويج به خاطر وجود كاروتن و كلسيم، براي كودكان در حال رشد بسيار خوب و مفيد است.

كلسيم هويج به راحتي هضم مي گردد.

مقدار كلسيم در هويج 6 برابر مقدار آن در سيب زميني است.

زياده روي در مصرف هويج

– زياد مصرف كردن هويج باعث تغيير رنگ پوست مي گردد. رنگ پوست زرد مايل به نارنجي مي شود. اما نگران نباشيد، چراكه اگر هويج مصرف نكنيد، دوباره پوستتان به همان رنگ قبلي برمي گردد.

مواد مغذي موجود در هويج

هويج منبع غني بتاكاروتن مي باشد. بتا كاروتن مسئول رنگ نارنجي هويج است. هرچه بتا كاروتن زياد تر باشد، هويج نارنجي تر مي شود.

بتا كاروتن پيش ساز ويتامين A است، يعني در بدن تبديل به ويتامين A مي شود.

ويتامين A براي تقويت سيستم ايمني، محافظت از پوست، ريه، لوله گوارشي و همچنين در رشد سلول ها و توليد مثل حائز اهميت است.

بتا كاروتن، يك آنتي اكسيدان است و بيماري هاي ناشي از پيري را كاهش مي دهد.

منابع غني اين ويتامين عبارتند از: جگر، روغن جگر ماهي، شير و لبنيات، كره و تخم مرغ. علاوه بر منابع فوق، ويتامين A در سبزيجات سبز و زرد رنگ نيز يافت مي شود، از قبيل: سيب زميني، اسفناج، هويج، كدو و خردل.

هويج به جز بتا كاروتن داراي فيتوكميكال( Phytochemical) نيز است. اين ماده به همراه فيبر محلول و ديگر مواد مغذي موجود در هويج فوايد زيادي را به ما ارزاني مي دارد.

اين فوايد شامل: جلوگيري از پير شدن، محافظت بدن در مقابل بيماري ها، جلوگيري از آب مرواريد، جلوگيري از پوكي استخوان و همچنين جلوگيري از عفونت مجاري ادراري است.

خواص هويج ، فوايد هويج

خواص هويج

* از خواص هويج اين است كه موجب تقويت سيستم ايمني بدن مي شود.

* هويج، مقدار كلسترول خون را پايين مي آورد.

* اگر هويج مصرف كنيد، بينايي شما تقويت مي شود و مي توانيد در شب بهتر ببينيد.

* درمان اسهال از خواص هويج است.

* هويج بدن را از سرما محافظت مي كند.

* هويج، تصفيه و تميز كردن كبد را با خارج كردن صفرا و چربي ها انجام مي دهد و كليه ها را تقويت مي كند.

* خوردن هويج براي تميز كردن و استحكام دندان ها مفيد است.

* هويج داراي هورموني است كه مانند انسولين عمل مي كند و قند خون را تنظيم مي كند. لذا براي بيماران ديابتي بسيار مفيد است.

* افراد زيادي هستند كه براي محافظت پوست شان در برابر اشعه خورشيد، هويج مي خورند.اما شما مراقب باشيد، زيرا هويج پوست تان را از سوختگي آفتاب محافظت نمي كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۵۹:۱۱ توسط:myblog موضوع:

خاصيت فندق چيست ؟

فندق در سطح تجاري بيشتر در تركيه، ايتاليا، يونان، گرجستان، در جنوب ايالت اسپانيايي كاتالونيا، در شهرستان كنت انگلستان و همچنين در ايالت واشينگتن و اورگن ايالات متحده و در ايران در مناطق الموت قزوين و اشكورات رودسر گيلان (كُجيد، شَوَك و…) توليد مي‌شود. تركيه با توليد تقريباً ۷۵٪ از فندق جهان، بزرگ‌ترين توليدكننده اين ميوه در بين كشورهاي جهان مي‌باشد.

از فندق در صنعت شيريني‌سازي براي ساخت پرالين مورد استفاده قرار مي‌گيرد. همچنين با تركيب آن با شكلات مي‌توان شكلات ترافل و همچنين محصولاتي همچون نوتلا و فرانجليكو توليد نمود. روغن فندق نيز كه از فندق بدست مي‌آيد، بسيار خوش‌طعم است و در پخت‌وپز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

فندق از نظر ميزان پروتئين و چربي غيراشباع بسيار غني است، علاوه بر آن حاوي مقادر قابل توجهي از ويتامين ب۱ و ويتامين ب۶ و ميزان كمتري از ديگر ويتامين‌هاي ب است.

آيا مي دانيد فندق تازه داراي چه فوايدي مي باشد ؟

فندق گرد 2/5-1/5 سانتي‌متر است. داراي پوششي سبز رنگ بوده كه پس از خشك شدن تدريجا از آن جدا مي‌شود.

تركيبات شيميايي :

مغز فندق، حدود 60 درصد روغن دارد كه به رنگ زرد روشن بوده و داراي طعمي ملايم و بوي مطبوعي است . اين روغن به مصرف تغذيه، ‌عطرسازي و نقاشي مي‌رسد . مغز فندق داراي مقدار زيادي فسفر است.

1- براي سرفه‌هاي مزمن 30 گرم مغز فندق همراه عسل ساعت 10 صبح ميل شود اين باعث مي‌شود كه اخلاط سينه و ريه خارج گردد.
2- ضماد سوخته فندق با پي بز براي جلوگيري از ريزش مو مفيد است.
3- براي زخم‌هاي واريس 50 گرم پوست درخت فندق و 1000 گرم آب (آبي كه مخلوط با سركه است) را جوشانده زخم‌ها را بشوييد.
4- براي تنظيم قاعدگي 20 گرم پوست فندق را در 1000 گرم آب جوشانده در فواصل قاعدگي روزي يك فنجان ميل شود.
5- كاهش فشار خون از خواص فندق است.
6- كساني را كه مار زده است كشمش با فندق ميل كنند.
7- كساني كه سنگ كليه دارند روزي 15 دانه فندق، غذاي مناسبي براي آنها مي‌باشد.
8- براي رفع كرم كدو روغن فندق را بگيريد و به مدت 15 روز، روزي يك قاشق سوپ خوري از آن روغن ميل كنيد.
9- از خواص فندق اين است كه روغن فندق تقويت كننده نيروي شهواني است.
10- كساني كه درد مفاصل دارند روزانه 10 دانه فندق بخورند.
11- كساني كه نقرس دارند صبحانه 30 عدد فندق + يك قاشق عسل خوب جويده ميل شود و همراه آن يك ليوان شير مصرف شود.
12- كساني كه درد استخوان دارند صبحانه از روش شماره 14 استفاده كنند.
13- براي تقويت ريه مانند شماره 14 استفاده شود.
14- افراد مسلول فندق + خرما يا انجير همراه شير به عنوان صبحانه بخورند.
15- از خواص فندق اين است كه براي درمان ضعف عمومي روزانه 10 عدد فندق بخوريد.
16- كساني كه مي‌خواهند لاغر شوند 10 گرم گل فندق در 300 سي سي آب دم كرده بعد از هر غذا يك استكان بخورند.
17- كساني كه بيماري MSدارند در غذاي روزانه خود فندق را بگنجانند.روزانه20عدد،اطفال10عددهمراه‎يك‎ قاشق‎ عسل ميل‎كنند.
18- كساني مي‌خواهند روده‌هاي آنها تقويت شود در هنگام گرسنگي 10 عدد فندق بخورند.
19- از خواص فندق اين است كه مقوي مغز است و جوهر دماغ را زياد مي‌كند و براي نيروي تفكر و تعقل غذاي بسيار خوبي است.
20- براي پادزهر سموم بعد از غذا 5 دانه فندق با انجير ميل شود.

خواص فندق ، فوايد كامل فندق ، آشنايي با خواص فندق

21- كساني كه كوسه هستند فندق را سوزانده با پي بز مخلوط كنند بصورت بمالند.
22- درمان كم خوني از خواص فندق است (بعد از هر غذا 5 دانه فندق بخوريد).
23- اگر چنانچه مبتلا به قلنج كليه شديد بعد از غذا 6 عدد فندق را خوب جويده ميل نماييد.
24- خانم‌هايي كه دوره قاعدگي آنها دردناك و زياد است پوست فندق را جوشانده بعد از غذا يك فنجان بخورند.
25- كساني كه رخسار زرد دارند براي درمان آن روزانه 10 دانه فندق بخورند.
26- كساني كه سرطان دارند صبحانه 20 عدد فندق و 3 عدد خرما با يك ليوان آب هويج ميل كنند.
27- كساني كه موخوره دارند فندق را سوزانده با سركه مخلوط كنند با آب رقيق نمايند سر موها را با آن محلول ماساژ دهند.
28- اگر چشم نوزادي آبي يا ازرق است شما مي‌توانيد فندق را بسوزانيد نرم كنيد با روغن زيتون مخلوط كنيد و چند روز بر فرق سر نوزاد بماليد. سپس چشم آنها خوب سياه و جذاب مي‌گردد.
29- خانم‌هايي كه حامله هستند روزي 5 دانه فندق ميل كنند.
30- جهت رفع چين و چروك صورت : روغن فندق يك قاشق چاي خوري و روغن جوانه گندم يك قاشق چاي خوري.
طرز تهيه روغن جوانه گندم : گندم را خيس نموده به مدت 12 ساعت سپس در يك سبد كوچك ريخته سبد را داخل پلاستيك مي‌كنيم و سر آن را محكم مي‌بنديم به مدت 12 الي 24 ساعت بستگي به شدت گرماي هوا دارد. سپس جوانه گندم را خرد نموده با روغن ذرت مخلوط نموده صاف مي‌كنيم. روغن به دست آمده روغن جوانه گندم است.
31- براي درمان جوش صورت روزي 2 مرتبه با نوك انگشت از روغن فندق روي جوشهاي صورت بگذاريد.
32- فندق تقويت كننده‌ نطفه مي‌باشد، 10 صبح و 5 عصر همراه خرما ميل شود.
33- فندق حاوي منيزيم و پتاسيم مي‌باشد و اين مواد بزرگترين داروي مقوي قلب و كليه ها هستند.
34- به خاطر وجود آهن در فندق مي‌توان گفت كه يكي از بهترين عوامل سازنده گلبولهاي قرمز مي‌باشد.
35- فندق اختلال در رشد مو را برطرف مي‌كند.
36- فندق به خاطر داشتن ويتامين A و C براي تقويت پوست و ناخن و مو و تقويت بينايي بسيار مفيد است.
37- فندق به خاطر داشتن ويتامين‌هاي B براي درمان ضعف اعصاب، سستي و خمودگي، هيجان و اضطراب بسيار مؤثر است.
38- براي درمان سياتيك برگ خشك درخت فندق را سائيده با كمي خاكستر آتش سيگار و نمك مخلوط نموده با روغن منداب مخلوط كرده محلول را به محل درد بماليد.
39- فندق باعث تنگ كردن عروق زير پوست و باعث كشيدگي پوست و تغذيه و درمان آن مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۰۷:۱۱ توسط:myblog موضوع:

فوايد بي نظير نارنج

خواص نارنج ، آشنايي با فوايد و مضرات نارنج

از آب نارنج براي خوشبو كردن و بهبود طعم غذا استفاده مي‌شود و در صنعت عطرسازي و شامپو سازي هم كاربرد دارد. شكوفه‌هاي آن يكي از معطرترين گلهاست كه آن مرباي بهار نارنج و همچنين عرق نارنج در طب سنتي ايران كاربرد دارد. در درمان ناراحتي‌هاي معده از مرباي آن استفاده مي‌شود.درخت نارنج مادر مركبات است و پايه بسيار خوبي جهت پيوند شاخه‌هاي نارنگي و يا پرتقال است. فشار خون و ضربان قلب را زياد مي‌كند .

نارنج ميوه‌اي كه در ايران به فراواني توليد مي‌شود و محصولات جانبي متعددي نيز دارد. نارنج ميوه درختي بزرگ و زيباست با برگهايي بزرگتر و خوشبوتر از برگهاي درخت ليمو. شكوفه‌هاي آن كه بسيارخوشبو است بهارنارنج ناميده مي‌شود. در بعضي مناطق در تمام فصول سال مي‌توان ميوه نارنج را برروي درخت ديد. در حاليكه هنوز ميوه سال گذشته بر درخت است ميوه‌هاي جديد هم در حال رسيدن هستند. شكوفه نارنج (بهار نارنج) طبيعت(مزاج) = گرم و خشك، بوييدن آن شادي آور، تقويت كننده مغز و از بين برنده آبريزش بيني (زكام) است. از اين شكوفه ها مرباي لذيذي تهيه مي‌شود كه خواص مفيد شكوفه را دارد. اگر يك قاشق مرباخوري از گل شكوفه خشك نارنج را به يك فنجان آب جوش اضافه كنيد ودرفنجان را ببنديد بعد از ۱۰ دقيقه نوشيدني بسيار خوشبو ونشاط آوري آماده مي‌شود.

عرق بهار نارنج

عرقي كه از شكوفه‌هاي نارنج تهيه مي‌شود عرق بهار نارنج ناميده مي‌شود كه طبيعت آن هم گرم و خشك است. اين عرق، نشاط آور، تقويت كننده مغز، باز كننده گرفتگي مجاري بيني، از بين برنده ترشحات سينوس‌ها ودستگاه تنفس است. در از بين بردن بعضي از انواع تپش قلب مفيد است. به علاوه در رفع دردهاي ناشي از گيرافتادن باد در روده بزرگ هم مفيد است. ناشتا خوردن آن در درمان اسهالهاي رطوبي (اسهالهاي ناشي از افزايش رطوبت دستگاه گوارش) مفيد است.

پوست نارنج

پوست اين ميوه هم سرشار از خاصيت است. طبيعت (مزاج) پوست نارنج، گرم و خشك است. بوييدن پوست و برگ نارنج هم نشاط آور است. از خلال پوست نارنج هم مي‌توان مانند خلال پوست پرتقال مربا تهيه كرد و هم با خيساندن آن در سركه، ترشي ساخت. مربا وترشي پوست نارنج تقويت كننده معده‌است. مصرف حدود چهار گرم از پوست خشك نارنج حالت تهوع و استفراغ را دفع مي‌كند و انگلهاي دستگاه گوارش را خارج مي‌كند.

نارنج، ميوه اي از گروه مركبات است. آب نارنج ترش، مطبوع و سرشار از ويتامين C  است.

نارنج از جمله ميوه هايي است كه براي اعصاب، دفع سنگ كليه و مثانه، گلودرد و فشار خون بسيار مفيد است.

خواص نارنج

خواص نارنج عبارتند از :

– از خواص نارنج  اين است كه هضم غذا را آسان مي كند.

– خوردن نارنج با شكر در رفع يبوست موثر است.

– براي درمان گلودرد و فشار‌ خون بايستي نصف ليوان آب نارنج را با يك قاشق عسل مخلوط كرده و بعد از غذا ميل نماييد.

– از خواص نارنج  اين است كه اثر ضدعفونى كننده و ميكروب كشى دارد.

– ضماد پخته ميوه نارنج كه پوست و هسته هم داشته باشد، براي جرب، خارش، جوش هاى پوستي و نرم كردن پوست بدن و موى سر مفيد است.

بهار نارنج :

 

شكوفه نارنج را بهار نارنج مي گويند كه اثرات زير را دارد :

– درمان بى خوابى هاى عصبى است، ولى زياده روى در خوردن و بوييدن آن بى خوابى ايجاد مى نمايد.

– براي دفع سنگ كليه و مثانه بايستي عرق بهار نارنج را با ساقه كرفس مخلوط كرده و ميل كنيد.

– بهار نارنج ضد تشنج بوده و سكسكه را بهبود مي دهد.

– عرق بهار نارنج اعصاب را تقويت مي كند و درمان بي خوابي است .

– براى رفع قولنج و تقويت اشتها مفيد است.

– آروغ و سوزش هاضمه را تسكين مى دهد.

– بوييدن بهار نارنج براي بهبود سرماخوردگي موثر است.

– مرباي بهار نارنج تقويت كننده ي معده است.

– عرق بهار نارنج براي زدودن غم و افسردگي مفيد است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۰۰:۳۲ توسط:myblog موضوع: