وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

فوايد و خواص هلو

خواص هلو ، فوايد شگفت انگيز هلو براي سلامتي

هلو (به دري: شفتالو) ميوه آبدار و داراي هستهٔ سخت، گوشت زرد، يا نسبتاً سفيد و پوستي مخملي است. بر اساس چسبيدن گوشت به هسته، اين ميوه به دو دسته هسته‌جدا و هسته‌چسب تقسيم مي‌شود. يكي از ميوه‌هايي كه تا حد زيادي با هلو ارتباط دارد شليل است. ارتباط شليلها با هلو تا حدي است كه در واقع گاهي اوقات محصولات هلو حاوي تعداد كمي شليل است و برعكس. شليل در واقع نوعي هلو با ژن مغلوب است كه ميوه‌هاي بدون كرك توليد مي‌كند. گزارش آمار جهانى نشان دهنده اين امر است كه هلو پرطرفدارترين ميوه در كل جهان از نظر طعم و مزه است. درخت هلو سه نوع شاخه ساده، مركب و كاذب توليد مي‌كند. شاخه‌هاي ساده فقط جوانه رويشي توليد مي‌كنند. شاخه مركب، جوانه رويش و زايشي و شاخه كاذب در طول شاخه جوانه زايش و در نوكم جوانه رويشي توليد مي‌كند كه در هنگام هرس نوك شاخه كاذب حذف مي‌شود. جوانه گل هلو ساده است و در جانب شاخه‌هاي يك ساله تشكيل مي‌شود.

هلو از تيره گل سرخ است.ميوه هلو نيز مورد علاقه ي همگان مي باشد.در آب گيري آب غليظي مي دهد كه مي بايست با آب معمولي رقيق شود.

هلو مقدارفراواني ويتامين A دارد.همچنين حاوي ويتامينهاي C،B2،B1 نياسين و مواد معدني شامل كلسيم،آهن،فسفر،پتاسيم و سديم مي باشد. هلو روده ها را شستشو مي دهد،سبب تحريك حركتهاي موجي شكل روده ي بزرگ مي گردد. عمل دفع را آسان و يبوست را برطرف مي سازد.

خواص هلو براي زنان باردار

آب هلو به طور موفقيت آميزي در رفع مشكلات زمان بارداري زنان مثل كسالت صبحگاهي و ديگر موارد كمك فراوان مي كند.جهت آبگيري هلوهاي كمي سفت و تيره رنگ بهتر هستند.از انتخاب هلوهاي سبز اگرچه بعد از چند روز نرم مي شوند مي بايست صرفنظر نمود.هلوهاي سبز به اندازه ي هلوهاي زرده تيره يا نارنجي يا بنفش شيرين نيستند.البته هلوهاي رسيده سردرختي با رنگ تيره بهتر هستند.طبيعت ميوه هلو سرد است و براي افراد گرم مزاج بخصوص آنانكه طبيعت گرم و خشك دارند مفيد است.

خواص هلو براي دفع صفرا و ميكروب از بدن

ترشح و دفع صفرا را در افراد صفراوي آسان مي سازد.هلو درتقليل حرارت كبد و كليه مؤثر است.از برگ هلو مي توان عصاره تهيه نمود.عصاره ي هلو كرم كش است و انگلهاي روده را از ميان مي برد.هلو اختلالات خون را مرتفع مي سازد و سوء هاضمه را برطرف مي كند.

خواص هلو

هلو يك ميوه ي كم كالري

اگر هميشه يك ترازو دم دستتان داريد و مدام حساب و كتاب كالري هايتان را چرتكه مي اندازيد بهتر است بدانيد با يك ميوهٔ كم كالري طرف هستيد. 100 گرم هلو حاوي حدود 40 كيلوكالري است و ميزان قند موجود در آن نيز كم است؛ يعني در هر 100 گرم از اين ميوه فقط 9 گرم قند وجود دارد. مي توانيد اين ميوهٔ سرشار از آب را به عنوان ميان وعدهٔ سبك ميل كنيد.

خواص هلو براي پوست

در واقع هر يك عدد هلوي متوسط حدود 8 تا 10 ميلي گرم ويتامين C به بدن مي رساند كه معادل 10 تا 12 درصد از نياز روزانه به اين ويتامين را تأمين مي كند. هر چقدر كه هلويتان قرمز-نارنجي تر باشد يعني اينكه ميزان فلاوونوئيدهاي آن بيشتر است. اين آنتي اكسيدان براي بهبود عملكرد ويتامين C در بدن لازم و ضروري است.

بايد بدانيد كه ويتامين C از بدن در برابر بيماري هاي ويروسي و باكتريايي محافظت كرده و باعث جذب بيشتر آهن مي شود. اين ويتامين همچنين خاصيت آنتي اكسيداني قوي دارد و به راديكال هاي آزاد اجازه نمي دهد كه به سلول هاي پوست آسيب بزند.
اگر مي خواهيد سيستم ايمني بدنتان را براي فصل سرما بيش از پيش قوي كنيد اين روز ها زياد هلو نوش جان كنيد.

خواص هلو براي تامين آب بدن

هلو از 87 درصد آب تشكيل شده است و به اين ترتيب باعث تأمين آب بدن شده و به دفع توكسين ها و يا همان سموم بدن كمك زيادي مي كند. بدون آب خون به خوبي در رگ ها جريان نخواهد داشت و فعاليت هاي مغزي دچار مشكل خواهد شد. بايد بدانيد كه خون انسان از 95 درصد آب تشكيل شده است و به همين دليل براي گردش خون مناسب به آب كافي نياز داريد. توجه داشته باشيد كه آب باعث چرخش مواد مغذي در بدن و رسيدن آن ها به سلول هاي بدن مي شود و ضايعات را از بدن دفع مي كند.
بافت هاي سلولي مغز ما نيز از 85 درصد آب تشكيل شده است. زماني كه به ميزان كافي آب به بدنتان نرسد مغز اولين ارگاني است كه تحت تأثير قرار مي گيرد و واكنش نشان مي دهد. در نتيجه سردرد مي گيريد، تمركزتان پايين مي آيد و حافظهٔ كوتاه مدتتان دچار اشكال مي شود. هلو همچنين باعث مينراليزه كردن مجدد بدن مي شود به خاطر اينكه حاوي پتاسيم، منيزيم، فسفر و آهن است.

هلو

خواص هلو براي هضم راحت غذا

هلو سرشار از فيبرهاي محلول در آب هست كه باعث هضم راحت غذا و بهبود گوارش مي شود. اين ميوهٔ آبدار علاوه بر پيشگيري از يبوست و كاهش خطر ابتلا به سرطان كولون به پيشگيري از ابتلا به بيماري هاي قلبي عروقي نيز كمك مي كند.
علاوه بر اين ها ميزان فيبرهاي موجود در آن براي كنترل ديابت نوع 2 و همچنين كنترل اشتها فوق العاده است. در واقع بايد بدانيد كه فيبرهاي غذايي اين توانايي را دارند كه با كلسترول خون و سموم بدن مقابله كنند. در نتيجه براي تميز و پاك سازي بدن لازم و ضروري اند. بايد بدانيد كه اين فيبر ها به محض ورود به معده حجيم شده و بخش زيادي از معده را اشغال مي كند در نتيجه يك ضداشتهاي خوب و طبيعي محسوب مي شود. براي اينكه فيبر بيشتري نصيبتان شود پوست اين ميوه را به دقت شسته و آن را با پوست ميل كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۰۶:۲۰ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :