وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

تعبير خواب عروسي ، عروسي گرفتن در خواب

اگر درخواب بيند كه عروسي خواست اما او را نديد و نامش ندانست، دليل كه زود بميرد. اگر بيند كه عروس به خانه آورد و با وي بخفت، دليل بزرگي بود.

ابراهيم كرماني درباره تعبير خواب عروسي مي گويد :

اگر درخواب عروسي را با چنگ و ناي بيند، دليل مصيبت است.

جابر مغربي در مورد تعبير خواب عروسي مي گويد :

اگر زني بيند كه عروس شده او را پيش شوهر مي بردند، دليل است كه آخر او باشد.

منوچهر مطيعي تهراني درباره تعبير خواب عروسي مي گويد :

ديدن عروسي در خواب ها به هيچ وجه خوب نيست. تمام معبران عروسي را عزا دانسته اند و عروس را بلا و فتنه و آفت و مصيبت. تنها يك مورد بد نيست كه عروس را به نام و مشخصات بشناسيد تازه در اين مورد هم ترديد فراوان وجود دارد و شرايطي است كه توضيح آن وقت مي گيرد و بيشتر ايجاد ترديد مي كند. اگر كسي در خواب ببيند كه داماد شده و نداند عروس كيست و چه ناميده مي شود به هيچ وجه خوب نيست چون معبران نوشته اند پايان عمر چنين كسي نزديك است. زن نيز اگر چنين خوابي ببيند و نداند داماد كيست و چه كسي شوهر كرده حكم همين است.

تفسير آنلي بيتون از تعبير خواب عروسي :

1ـ اگر خواب ببينيد در جشن عروسي شركت كرده ايد ، علامت آن است كه به زودي در موقعيتي مطلوب قرار خواهيد گرفت ، و نوميدي و تلخيهاي زندگي از شما فاصله خواهند گرفت .
2ـ اگر دختري خواب ببيند بايد پنهان از چشم ديگران با مردي عروسي كند ، علامت آن است كه به وقايعي تلخ مواجه خواهد گشت .
3ـ اگر دختري خواب ببيند با مردي ثروتمند ازدواج مي كند ، علامت آن است كه مقامي برتر از مقام اطرافيان خود به دست مي آورد و به آرزوها و خواسته هاي خود دست مي يابد .
4ـ اگر دختري خواب ببيند ، خانواده اش با ازدواج او مخالفت مي كنند ، علامت آن است كه اقوام و اطرافيان از پيمان ازدواج او رنج خواهند برد .
5ـ اگر دختري خواب ببيند نامزدش با زن ديگري ازدواج مي كند ، علامت آن است كه نامزد او صادقانه به قولهاي خود عمل خواهد كرد .
6ـ اگر كسي خواب ببيند با ديگري پيمان ازدواج مي بندد ، نشانه غم انگيزي است زيرا تنها يك معجزه مي تواند او را از مرگ نجات بدهد .
7ـ اگر دختري خواب ببيند در جشن ازدواج خود كسي را با لباس عزا مي بيند ، علامت آن است كه زندگي زناشويي او همواره با دعوا و ناراحتي همراه خواهد بود .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۴۷:۱۴ توسط:myblog موضوع:

كفش در خواب چه معني دارد

كفش

محمدبن سيرين درباره تعبير خواب كفش مي گويد :

ديدن كفش درخواب، دليل زن بود. اگر بيند كفش نو در پاي كرد، دليل كه زني بخواهد يا كنيزكي بخرد. اگر درخواب كفش خود را سيه بيند، دليل كه آن زن توانگر بود. اگر كفش را سبز بيند، دليل كه آن زن مستوره بود. اگر كفش را سرخ بيند، دليل كه آن زن معاشر بود. اگر زرد بيند، دليل كه آن زن بيمارگونه بود.

حضرت امام جعفر صادق (ع) درباره تعبير خواب كفش مي فرمايند :

ديدن كفش درخواب بر هفت وجه بود

اول: زن.
دوم: خادم.
سوم: كنيزك.
چهارم: قوت و نيرومندي.
پنجم: معيشت.
ششم: مال.
هفتم: سفر(مسافرت).
ديدن كفش درخواب، دليل بر مردي بود كه ميراث قسمت كند.

ديدگاه منوچهر مطيعي تهراني در مورد تعبير خواب كفش :

كفش در خواب ما زن است و همسر. براي زنان ديدن كفش در خواب زندگي زناشوئي است كه شوهر اصل كلي آن است. اگر زن داريد و در خواب كفش ببينيد خواب شما به همسرتان بر مي گردد و نوئي و كهنگي و رنج و راحت آن اشاره اي است به روابط بيننده خواب و همسرش. ولي اگر بيننده خواب ازدواج نكرده باشد و در خواب ببينيد كفشي جديد و نو پوشيده ازدواج مي كند. اگر مردي در خواب ببيند كفش هايش لنگه به لنگه پوشيده از همسرش جدا مي شود و چنانچه مرد مجردي اين خواب را ببيند زني كج خو و بد خلق نصيب او مي شود.

اگر مردي در خواب ببيند كفش پايش را مي زند با همسرش اختلاف پيدا مي كند. اگر ببيند كفش براي پايش كوچك شده همسرش از او تقاضائي مي كند كه قادر به بر آوردن آن نيست. اگر مردي در خواب ببيند كفشش سوراخ شده زنش به او خيانت مي كند و اگر ببيند كفشش آن قدر فرسوده است كه نمي تواند بپوشد همسرش بيمار مي شود. اين تعابير براي زنان نيز هست با اين تفاوت كه كفش زن به زندگي خانوادگي او نيز اشاره مي كند و تنها شوهرش مطرح نيست.

خانم آيتانوس مي گفت: – جعبه كفش در خواب مادر زن است به همين علت مردان غربي كفش خود را بدون جعبه مي خرند و به خانه مي برند و شرقي ها علاقه دارند كه حتما كفششان جعبه داشته باشد. آن اشاره اي طنز آميز به اين نكته است كه مردان غربي با مادر زن خويش رابطه صميمانه و خوبي ندارند و در مغرب زمين بسياري از جدايي ها به علت وجود مادر زن اتفاق مي افتد اما زنان آسيائي داماد خويش را مانند پسر خود دوست دارند و به او محبت مي كنند. باز هم خانم اتيانوس مي گفت: – اگر خانمي در خواب ببيند پاشنه كفشش كند شده شوهرش بيكار مي شود و اگر زني ببيند كه كفش مردانه پوشيده صاحب پسر مي شود.

مؤلف درباره تعبير خواب كفش مي گويد :

ديدن خواب كفش به معني جنس مؤنث مي باشد وكفش هر كس مربوط به فاميلهاي درجه اول مونت آن شخص مي باشد

يوسف نبي عليه السلام در مورد تعبير خواب كفش مي گويد :

ديدن كفش در پا كردن نشانه زن گرفتن باشد و اگر در آورد زن طلاق دهد

آنلي بيتون و تعبير خواب كفش :

1ـ اگر خواب ببينيد كفشي كثيف و پاره داريد ، نشانه آن است كه با رفتار ناآگاهانه و انتقادات نادرست خود از ديگران ، دشمناني براي خود خواهيد ساخت .
2ـ اگر خواب ببينيد به كفشهايتان واكس سياه زده ايد ، علامت آن است كه امور زندگي به خوبي پيش خواهد رفت و واقعه مهمي باعث رضايت خاطر شما خواهد شد .
3ـ خريدن كفشهاي نو در خواب ، نشانه آن است كه تغييراتي سودمند در زندگي شما رخ خواهد داد . اگر خواب ببينيد كفشهاي نو ، پاي شما را مي زنند ، نشانه آن است كه دوستان هم كار و خوشگذران ، شما را مورد ريشخند قرار خواهند داد .
4ـ اگر در خواب متوجه شويد بند كفشهاي خود را نبسته ايد ، نشانه آن است كه با ديگران به مشاجره و دعوا خواهيد پرداخت .
5ـ گم كردن كفش در خواب ، نشانه طلاق و جدايي از همسر است .
6ـ اگر خواب ببينيد شب هنگام كسي كفشهاي شما را ربوده است ، نشانه آن است كه در كاري ضرر خواهيد كرد ، ولي در كار ديگر منفعت خواهيد برد .
7ـ اگر دختري خواب ببيند كسي از كفشهاي او تعريف مي كند ، نشانه آن است كه بايد بيشتر مراقب افرادي باشد كه تازه با آنها آشنا شده است .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۴۴:۱۹ توسط:myblog موضوع:

ديدن گربه در خواب چه تعبيري دارد ؟

تعبير خواب گربه

محمدبن سيرين درباره تعبير خواب گربه مي گويد :

ديدن گربه درخواب، دليل بر مردي مفسد و دزد است. اگر ديد گربه درخانه او آمد، دليل كه دزدي در آنجا رود. اگر ديد گربه از خانه او چيزي خورد، دليل كه دزد از آنجا چيزي بدزدد. اگر بيند گربه را بكشت، دليل كه دزدان را بكشد و قهر كند.

نظر ابراهيم كرماني در مورد تعبير خواب گربه اينگونه است :

اگر بيند كه گربه را بكشت وپوست او بكند، دليل كه مال دزدي بستاند. اگر بعد از صبح گربه را درخواب ديد، دليل كه شش روز بيمار شود.

حضرت امام جعفر صادق (ع) درباره تعبير خواب گربه مي فرمايند :

ديدن گربه بر پنج وجه است

اول: دزد.
دوم: عمار (سخن چين).
سوم: بيماري.
چهارم: زني مشفقه (زني دلسوز و مهربان).
پنجم: جنگ و خصومت كردن (جنگ و دشمني).

ديدگاه منوچهر مطيعي تهراني درباره تعبير خواب گربه :

ابن سيرين نوشته گربه در خواب هاي ما مردي است دزد و مفسد خصالي كه درست است زيرا گربه نميتواند يك مرد را مجسم كند زيرا گربه به هيچ وجه خصائص مردانگي ندارد و بر عكس بيشتر داراي صفاتي است كه مشابه آن را در زنان مي توان سراغ كرد. گربه حيواني است آرام و اهلي و قابل تربيت كه قدرت خوپذيري فراوان دارد. صاحبش را مي شناسد و خود را براي او لوس مي كند. حس وفاداري او ضعيف است ولي نسبت به بچه هاي خود به شدت عشق مي ورزد و ديده شده كه براي دفاع از بچه ها جان خويش را به خطر افكنده است . به نظافت و زيبائي خود علاقه مند است و خيلي خصوصيات ديگر دارد كه همه آن ها بدن استنثا در زن ديده مي شود لذا چند تن از معبران بخصوص معبران غربي گربه را زن دانسته اند نه همسر . منظور از زن جنس زن است نه همسر كه البته بين اين دو بايد تفاوت گذاشت.

پس چنانچه در خواب گربه اي قشنگ و براق ببينيد كه به شما تعلق دارد يا در خانه شماست چنين زني در مسير زندگي شما پيدا مي شود يا سر راهتان قرار مي گيرد. نوشته اند گربه زني است كه دزدي رل دوست دارد و اين كار براي او عادت شده است. اگر در خواب بينيد گربه اي داريد ، زني كه دستش گج است در زندگي شما نقش مي گيرد. اگر ببينيد چندين گربه جائي جمع هستند چند زن درباره شما حرف مي زنند و تصميم مي گيرند و غيبت مي كنند. اگر ببينيد گربه از خانه شما چيزي ربوده و برده به مال و دارائي شما تعدي و تجاوز مي شود و انسان متعدي و متجاوز يك زن است . اگر در خواب بينيد گربه يي را در بغل گرفته ايد و به سينه خود مي فشاريد زني و فريبكار شما را مي فريبد و گولتان ميزند و اگرگربه را به دوش گرفته باشيد زني محيل برشما مسلط مي شود.

اگر در خواب بينيد كه به گربه غذا مي دهيد پول خود را براي يك زن دروغگو فريبكار خرج مي كنيد و اگر ببينيد به دنبال يك گربه مي دويد كه او را بگيريد زني شما را به استيصال وا مي دارد و سر گردان مي كند. اگر ببينيد گربه اي در خانه شما موش گرفته زني براي شما حسن خدمت انجام مي دهد اما نبايد فراموش كنيد كه خودش نسبت به شما صداقت ندارد.

لوك اويتنهاو و تعبير خواب گربه :

چنگ خوردن از گربه : مانع
گربه سياه : بدبختي
نوازش كردن آن : ناسپاسي
گربه اي كه ميو ميو ميكند: يك دعوي طولاني
پوست گربه : پيدا كردن يك شيء گم شده
ديدن گربه: دوست نا دوست
گربه وحشي : دوست خطرناك
زدن يك گربه : خيانت

يوسف نبي عليه السلام درباره تعبير خواب گربه مي گويد :

ديدن كشتن گربه درويش گردد

تفسير آنلي بيتون از تعبير خواب گربه اين چنين است :

1ـ اگر خواب ببينيد گربه اي را نمي توانيد از خود دور كنيد ، نشانه بدبختي است .
2ـ اگر خواب ببينيد گربه اي به شما حمله ورمي شود ، دلالت بر آن دارد كه دشمنان مي كوشند به اعتبار شما خدشه وارد كنند و ثروت شما را از چنگتان دربياورند .
3ـ اگر خواب ببينيد گربه اي را از خود مي رانيد ، دلالت بر آن دارد كه بر موانع بزرگي غلبه خواهيد كرد و ثروتمند و مشهور مي شويد .
4ـ اگر در خواب گربه اي لاغر و كثيف ببينيد ، دلالت بر آن دارد كه خبرهايي بد خواهيد شنيد ، و دوستي در آستانه مرگ قرار مي گيرد ، اما اگر خواب ببينيد گربه لاغر و كثيف را از خود مي رانيد ، نشانه آن است كه بعد از بيماري طولاني دوست شما معالجه مي شود .
5ـ شنيدن صداي گربه در خواب ، نشانه لطمه خوردن از دوستي رياكار است .
6ـ اگر خواب ببينيد گربه اي به شما چنگ مي زند ، دلالت بر آن دارد كه دشمن ، ثروتي كه شما روزها براي بدست آرودنش وقت صرف كرده ايد ، از چنگ شما بيرون مي آورد .
7ـ اگر دختري خواب ببيند بچه گربه اي بغل كرده است ، نشانه آن است كه ديگران به او خيانت مي كنند .
8ـ خواب گربه مفيد و تميز ، نشانهزيان مالي است .
9ـ اگر تاجري در خواب گربه ببيند ، نشانه آن است كه بايد در تجارت تلاش بيشتري به خرج بدهد . رقباي او مي خواهند معيارهاي معاملاتي او را در هم بريزند .
10ـ ديدن گربه و مار در حالتي دوستانه ، در خواب ، نشانه آغاز دعوا و كشمش است .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۴۰:۳۲ توسط:myblog موضوع:

تعبير مشاهده گرگ در خواب

تعبير خواب گرگ

 

محمدبن سيرين درباره تعبير خواب گرگ مي گويد :

اگر بيند گرگ او را بدريد، دليل كه زن طلاق دهد. اگر بيند گرگ را بكشت و گوشت او بخورد، دليل كه به قدر آن ميراث يابد.

ديدگاه حضرت امام جعفر صادق (ع) درباره تعبير خواب ديدن گرگ :

ديدن گرگ بر سه وجه است

اول: زن.
دوم: كنيزك.
سوم: خادم.

نظر لوك اويتنهاو در مورد تعبير خواب گرگ :

گرگي كه زوزه ميكشد : شخصي ميخواهد از شما سبقت بگيرد
گرگهايي كه به صف راه ميروند : همسايه هاي بيرحم

يوسف نبي عليه السلام درباره تعبير خواب گرگ مي گويد :

ديدن گرگ دشمن است خود را از او نگهدارد

آنلي بيتون و تعبير خواب گرگ :

1ـ ديدن گرگ در خواب ، نشانه آن است كه يكي از زيردستان اسرار شما را فاش مي كنند .
2ـ اگر خواب ببينيد گرگي را مي كشيد ، علامت آن است كه دشمنان موذي خود را شكست خواهيد داد .
3ـ شنيدن زوزه گرگ در خواب ، علامت آن است كه اتحادي نهاني ، شما را در رقابتي صادقانه ، به شكست مي كشاند .

 

گرگ خاكستري يا بطور خلاصه گرگ ، از پستانداران گوشتخوار است. اين حيوان بومي اوراسيا و آمريكاي شمالي است و بيشترين پراكندگي جغرافيايي را در بين تمام اعضاي خانواده سگ‌سانان است. گرگ نياي وحشي سگ است. يعني سگ‌ها از نسل نوعي گرگ هستند كه بين ۱۸ تا ۳۲ هزار سال پيش اهلي شدند. ۳۷ زيرگونه از گرگ شناسايي شده كه سگ اهلي، دينگو، گرگ خاوري، گرگ قرمز و گرگ ايراني از جمله آنها هستند.

بيشتر گرگ‌ها به رنگ خاكستري با لكه‌هايي از رنگ‌هاي ديگر هستند اما رنگ‌هاي سفيد، سرخ، قهوه‌اي و سياه نيز در آنها ديده مي‌شود. اندازه و وزن گرگ‌ها در نقاط مختلف بسيار متفاوت است. به اين صورت كه عموماً در عرض‌هاي جغرافيايي بالاتر (مناطق شمالي) گرگ‌ها جثه بزرگتري دارند. گرگ‌هاي ايراني از كوچكترين انواع گرگ با ميانگين وزن حدود ۲۵ كيلوگرم هستند اما گرگ‌هاي آلاسكا و كانادا و شمال روسيه بسيار بزرگترند. گرگ‌ها در مقايسه با خويشاوندان نزديك خود همچون شغال زرد و كايوت بيشتر براي شكار جانوران بزرگ تخصص يافته‌اند. علاقه بيشتري به زندگي اجتماعي دارند و از زبان رفتاري غني و پيچيده‌اي بهره‌مند هستند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۷:۳۵ توسط:myblog موضوع:

فوايد رازيانه چيست

خواص رازيانه

رازيانه يا باديانه و يا باديان گياهي است گلدار از راسته آپيالس ، از تيره چتريان از سرده رازيانه‌ها . اين گياه سرشار از تركيباتي مشابه هورمون زنانه استروژن (فيتواستروژنها) است و طبيعتي گرم دارد .

رازيانه بومي جنوب غربي آسيا و جنوب اروپا بويژه بخش مديترانه‌اي است .

خواص رازيانه

رازيانه گياهي دارويي است كه خواص بيشماري از قبيل ضد پيري، پيشگيري از سرطان، كاهش وزن، درمان بيماري هاي گوارشي و هورموني و جلوگيري از پوكي استخوان دارد. رازيانه گياهي است كه در طبقه بندي ادويه ها قرار مي گيرد و در آشپزي و صنعت دارو نيز كاربرد دارد. رازيانه حاوي ويتامين C، پتاسيم و فيبر است. اين گياه معطر معمولاً عارضه جانبي ندارد ولي مصرف آن در زنان باردار توصيه نمي‌شود. در كشورهاي مختلف، از رازيانه به شكل هاي گوناگوني استفاده مي شود. برخي، از رازيانه در مواد كيك و نان استفاده مي كنند. برخي ديگر در سالاد و سبزيجات آب پز مي ريزند و گاهي اوقات پس از غذا جويده مي شود. در جنوب خراسان به اين گياه باديان يا badiu گفته ميشود.

خواص رازيانه براي مقابله با بوي بد دهان

جويدن مقدار كمي تخم رازيانه نفس شما را  بعد از خوردن غذا  خوشبو و تازه خواهد كرد و  مخصوصا  باعث از بين رفتن  بوي بد دهان بعد از خوردن يك وعده غذايي با بوي زياد خواهد شد.

رازيانه به دليل داشتن خواص ضد ميكروبي با ميكروبهايي كه باعث بوي بد دهان و نفس بدبو مي شوند، مقابله مي كند. خواص ضد باكتريايي و ضد التهابي رازيانه نيز باعث بهبود زخمها و آفت هاي لثه مي گردد. علاوه بر جويدن تخم رازيانه، شما مي توانيد  براي كاهش بوي بد دهان ، دمنوش ولرم رازيانه را در دهان خود گردانده  و غرغره كنيد.

خواص رازيانه براي گوارش

رازيانه بطور اساسي در بهبود مشكلات گوارشي نظير سوء هاضمه، نفخ، نفخ شكم، يبوست، كوليك يا دل پيچه، گاز روده ، سوزش معده و حتي سندرم روده تحريك پذير سودمند مي باشد.

اين گياه باعث تحريك هضم شده و به دليل اثر بادشكني كه دارد دستگاه گوارش را التيام بخشيده و از تشكيل باد و گاز جلوگيري مي كند. به علاوه، مي تواند به ساخت مجدد سيستم گوارشي بعد از پرتو درماني يا شيمي درماني كمك كند. درمان نفخ شكم با ادويه هاي سنتي

جويدن يك قاشق چايخوري تخم رازيانه  بعد از وعده هاي غذايي به هضم غذاها و بهبود معده درد و نفخ كمك مي كند. زماني كه از سوء هاضمه رنج مي بريد، مي توانيد دمنوش رازيانه بنوشيد يا نصف قاشق چايخوري پودر تخم رازيانه را همراه با آب و دو بار در روز مصرف كنيد.

خواص رازيانه براي درمان تجمع مايعات در بدن

نوشيدن دمنوش رازيانه طبق يك برنامه منظم باعث خروج مايعات اضافي از بدن شده و به عنوان يك داروي مُدر عمل مي كند. شما همچنين مي توانيد با قرار دادن دمنوش رازيانه زير چشمهاي خود، پف زير چشم را كه به خاطر تجمع مايعات در بدن ايجاد شده، را كاهش دهيد.

به علاوه در راستاي جلوگيري و درمان تجمع آب و مايعات در بدن، رازيانه به خروج سموم  از بدن  كمك كرده و احتمال  ابتلا به بيماري هاي  مجاري ادراري را كاهش مي دهد. اين گياه همچنين داراي خواص عرق آور بوده كه عرق ريزي را زياد مي كند.

خواص رازيانه براي كمك به كاهش وزن و كم كردن چاقي

رازيانه براي مقابله با چاقي فوق العاده مي باشد، زيرا اين گياه اشتها را سركوب كرده و احساس پُر بودن را ايجاد مي كند. رازيانه تازه  با بالا بردن ميزان متابوليسم بدن و تجزيه چربيها به عنوان  ماده از بين برنده چربي طبيعي عمل مي كند. به علاوه، به علت مُدر بودن، رازيانه به كاهش تجمع مايعات كه دليل رايج اضافه وزنهاي موقتي مي باشد،كمك مي كند.

روشي ساده براي تسهيل و كمك به كاهش وزن با اين گياه اين است كه تخم رازيانه را بوداده و پودر كنيد و از الك رد كرده و نصف قاشق چايخوري از آن  را به همراه آب گرم 2 بار در روز مصرف كنيد.

رازيانه

خواص رازيانه براي محافظت در برابر سرطان

ريشه رازيانه به كاهش خطر پيشرفت سرطان روده كمك مي كند، زيرا اين گياه باعث خروج سموم سرطانزا از روده مي شود.

به علاوه، اين گياه داراي يك ماده مغذي گياهي  ضد التهاب به نام آنتول است كه داراي اثر ضد سرطاني مي باشد. دانشمندان در تحقيقي مربوط به سال 2012 در دانشگاه تگزاس دريافتند كه اين ماده مغذي گياهي مي تواند رشد سلولهاي سرطاني پستان را متوقف سازد. ديگر مواد مغذي گياهي  موجود در رازيانه نظير كوئرستين و ليمونن نيز داراي اثرات ضد سرطاني هستند.

خواص رازيانه براي بهبود مشكلات قاعدگي در زنان

بسياري از فاكتورها نظير استرس و رژيم غذايي ضعيف و نامناسب مي توانند سيكل قاعدگي منظم در زنان را مختل سازند. تخم رازيانه  داراي خاصيت زياد كننده قاعدگي ست كه باعث تنظيم خونريزي قاعدگي مي شود. اين گياه همچنين حاوي فيتواستروژن هايي ست كه به مشكلاتي نظير سندرم پيش از قاعدگي، اختلالات يائسگي و بزرگ شدن سينه كمك مي كند.

تحقيقي كه توسط محققان ايراني در دانشگاه علوم پزشكي بابل در سال 2012 انجام گرفته نيز نشان مي دهد كه رازيانه مي تواند به كاهش علائم قاعدگي دردناك كمك كند.

جداي از منافعي كه بر قاعدگي دارد، رازيانه بطور سنتي به عنوان ماده اي شير افزا براي افزايش توليد شير در مادران شيرده استفاده مي شده است. اين گياه همچنين به عنوان داروي گياهي  تقويت كننده ميل جنسي در مردان و زنان عمل مي كند.

خواص رازيانه براي درمان بيماري هاي دستگاه تنفسي

رازيانه داراي خاصيت خلط آوري ملايم مي باشد كه به بهبود عفونتهاي مجاري تنفسي كه با سرفه، سرماخوردگي، آنفلوآنزا و گرفتگي سينوسها مرتبط هستند، كمك مي كند.

به عنوان مثال، زماني كه دچار سرفه و گلودرد هستيد، مي توانيد دمنوش گرم رازيانه را 2 يا 3 بار در روز بنوشيد. همچنين، مي توانيد 2 قاشق غذاخوري تخم رازيانه را در يك ليوان آب بجوشانيد تا وقتي نصف آب بخار شود، سپس آن را صاف كرده و محلول حاصله را غرغره كنيد.

خواص رازيانه براي جلوگيري از بيماري هاي قلبي

رازيانه مي تواند احتمال حمله قلبي يا سكته را كاهش دهد. اين گياه منبع خوبي از پتاسيم است كه به پايين آمدن فشار خون بالا كمك كرده و به همان اندازه حاوي فولات است كه براي تبديل مولكولهاي خطرناك هوموسيستئين به فرم بي خطرشان ضروري مي باشد.

همچنين، ريشه خام رازيانه غني از فيبر بوده و به تنظيم ساخت كلسترول كمك مي كند. اين گياه همچنين حاوي ويتامين C است كه بعنوان يك آنتي اكسيدان عمل كرده و از بيماريهاي قلبي از طريق جلوگيري از فعاليت راديكال هاي آزاد، جلوگيري مي كند.

خواص رازيانه براي سلامت چشم

محققان در انستيتو تحقيقاتي و دارويي دهلي نو دريافته اند كه رازيانه مي تواند به كاهش فشار چشم كمك كرده و باعث گشاد شدن رگهاي خوني مي گردد. بنابراين، به پيشگيري يا درمان آب سياه، نوعي بيماري مربوط به بينايي، كمك مي كند. با اين وجود، تحقيقات  و ارزيابي هاي  بيشتري  براي اثبات اين موضوع مورد نياز مي باشد.

به علاوه، تحقيقي كه توسط محققان هندي در دانشكده بيوتكنولوژي دانشگاه شيواجي انجام شده است، نشان مي دهد كه تخم رازيانه حاوي تركيبي به نام ترانس آنتول است كه مي تواند از آسيب شبكيه چشم و از بين رفتن بينايي در بيماران ديابتي جلوگيري كند.

شما مي توانيد با نوشيدن روزانه دمنوش رازيانه از خواص متعدد اين گياه بهره مند شويد. همچنين، مي توانيد نصف قاشق چايخوري تخم رازيانه را در يك ليوان آب بجوشانيد تا وقتي كه آب جوشيده و نصف آن بخار شود. سپس آن را صاف كرده و بگذاريد تا خنك شود و از آن به عنوان قطره چشمي براي درمان آسيبها و سوزش چشم استفاده كنيد.

فوايد رازيانه

خواص رازيانه براي تقويت حافظه و بهبود عملكرد مغز

رازيانه به عنوان يك تقويت كننده مغز عمومي عمل مي كند. محققان دريافته اند كه تخم رازيانه به بهبود كارايي ادراكي انسان كمك مي كند. پياز رازيانه و تخم آن همچنين حاوي مقادير زيادي پتاسيم مي باشند كه باعث افزايش هدايت الكتريكي در سراسر بدن مي گردد، در نتيجه باعث  سلامت عملكرد مغز و توانايي هاي ادراكي فرد مي شود.

به علاوه، آب رازيانه به عنوان گشادكننده عروق و افزايش دهنده ذخيره اكسيژن  مغز عمل مي كند. همچنين در بهبود افسردگي و به تاخير انداختن شروع بيماريهاي رواني موثر مي باشد.

رازيانه  به عنوان يك هضم كننده عالي براي از بين بردن درد شكمي، گاز و نفخ است . ساقه  تازه رازيانه را مي توان  شبيه به كرفس خورد، دانه رازيانه  طعم معطر  و دوست داشتني براي ماهي و غذاهاي ديگر است . اگر با خوردن سبزيجاتي ، مانند كلم، مشكل هضم داريد  سعي كنيد دانه رازيانه اضافه كنيد.

خواص رازيانه را ميشناسيد ؟

◄ در انتهاي پست طريقه دم كردن رازيانه توضيح داده شده …

نام انگليسي : Fennel
نام علمي : Foeniculum vulgare

1) رازيانه اثر زياد كننده ي شير را در زنان شيرده دارد و بدين منظور مي توان از دم كرده ي رازيانه استفاده كرد.

2) اشتها آور و مقوي است.

3) نفخ و گاز معده را از بين مي برد.

4) قاعده آور است.

5) استفاده موضعي آب برگ هاي رازيانه، ناراحتي و خستگي مفرط چشم را از بين مي برد. اين گياه كه ادرارآور است، با تكرر ادرار سموم بدن را دفع مي كند.

6) جوشانده ريشه رازيانه ملين و مسهل است.

7) روغن تخم رازيانه كرم روده را از بين ميبرد.

8 ) حالت تهوع را برطرف مي كند.

9) براي برطرف كردن آسم ، سرفه و تنگي نفس از دم كرده تخم رازيانه به مقدار سه فنجان در روز استفاده كنيد .

10) براي رفع اسهال رازيانه را با زيره سبز به نسبت مساوي دم كرده و نوش جان كنيد.

11) رازيانه بعلت داشتن هورمون زنانه رشد دختران را جلو مي اندازد .

12) رازيانه مغز را فعال مي كند .

13) ريشه رازيانه داراي كومارين Coumarin مي باشد . چون اين ماده رقيق كننده خون است بنابراين آنهايي كه مبتلا به تصلب شرائين يا انسداد رگها هستند مي توانند از جوشانده ريشه رازيانه استفاده كنند .

14) دردهاي مفاصل را برطرف مي كند .

15) براي از بين بردن درد آرتروز روغن رازيانه را در محل درد بماليد .

16) مصرف رازيانه در غذا از چشم در برابر التهاب، اختلالات مربوط به سن و پيري چشم محافظت مي كند.

17) رازيانه موها را تقويت مي كند، مانع ريزش مو مي شود، به بدن آرامش مي دهد و حافظه را تقويت مي كند.

طرز استفاده از رازيانه

◄ دم كرده رازيانه :
مقدر يك قاشق چايخوري رازيانه را كوبيده و در يك ليوان آب جوش بريزيد و آنرا بمدت 10 دقيقه دم كنيد .

◄ دم كرده برگ رازيانه :
30 گرم برگ رازيانه را در يك ليتر آب جوش ريخته و بمدت ده دقيقه دم كنيد . اين دم كرده مقوي اعصاب بوده و هضم غذا را سريع مي كند .

هشدارها :

رازيانه چون گرم است بنابراين براي گرم مزاجها خوب نيست و اينگونه افراد بايد آنرا با سكنجبين ميل كنند.
زياده روي در مصرف رازيانه معده را سست كرده و تشنج مي آورد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۵۳:۱۵ توسط:myblog موضوع:

روغن زيتون و فوايد آن

خواص روغن زيتون

روغن زيتون از ميوه درخت زيتون به دست مي‌آيد. اين درخت نخستين بار در كرانه‌هاي مديترانه پرورش يافت. روغن زيتون را با فشردن ميوه زيتون به دست مي‌آورند كه داراي مقدار زيادي چربي سيرنشده مي‌باشد.

روغن به وسيلهٔ خرد كردن كامل زيتون و جدا كردن روغن به وسيلهٔ روش‌هاي مكانيكي يا شيميايي توليد مي‌شود. اين روغن بسيار در آشپزي، لوازم آرايش، دارو و صابون در قديم به عنوان سوخت چراغ‌هاي روغني به كار برده مي‌شود. روغن زيتون در سرتاسر جهان به كار برده مي‌شود، بيشترين مصرف آن در كشورهاي پيرامون مديترانه است.

امروزه از روغن زيتون در پخت‌وپز و همچنين در تهيهٔ مواد آرايشي بهداشتي استفاده مي‌كنند. از اين روغن صابون هم تهيه مي‌نمايند. البته روغن زيتون را در صنايع دارويي و همچنين به عنوان سوخت چراغ‌هاي نفتي به كار مي‌برند.

خواص روغن زيتون براي تندرستي

تحقيقات نشان داده كه مصرف روزانه دو قاشق غذا خوري (۲۳ گرم) روغن زيتون، خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي را كاهش مي‌دهد كه اين امر، به دليل وجود چربيهاي اشباع نشده در اين روغن است؛ بنابراين براي جلوگيري از ابتلا به اين بيماري، بهتر است كه به جاي چربيهاي اشباع شده از روغن زيتون استفاده شود تا ميزان مصرف كالري روزانه از حد لازم بيشتر نباشد. همچنين روغن گردو و اسيد چرب امگا ۳ كه در گوشت ماهي و سبزيجات وجود دارد همچون روغن زيتون، اسيدهاي چرب اشباع نشده دارند و بنابراين براي پيشگيري از ابتلا به بيماريهاي قلبي مفيدند. علاوه بر اين از روغن زيتون مي‌توان براي براق كردن موهاي خشك و نرم كردن صورت و دستها استفاده كرد.

روغن زيتون براي پخت و پز و سرخ كردن بهترين روغن است.

ويژگي هاي روغن زيتون

روغن زيتون بهترين روغن براي پخت و پز است زيرا در اثر حرارات خراب نمي شود.

دوام و مدت نگاهداري آن نسبت به روغن‌هاي ديگر بيشتر است و حتي مي‌توان آن را فريز كرد.

روغن زيتون براي هيچ كس مضر نيست و همه افراد مي توانند از آن استفاده كنند فقط ميوه تازه و ياقوتي آن معده راسست مي كند و ممكن است توليد استفراغ كنند .

خواص روغن زيتون براي التهاب روماتيسمي

التهاب روماتيسمي از بيماري‌هاي عفوني مزمن است كه در مفاصل ايجاد مي‌ شود. عوامل عفوني، ژن‌ها، هورمون‌ها و رژيم غذايي در بروز آن نقش دارند. از خواص روغن زيتون اين است  كه مصرف منظم آن باعث تسكين علائم اين بيماري مي ‌شود.

افرادي كه ميزان كمي روغن زيتون مصرف مي ‌كنند، ۵/۲ برابر افرادي كه رژيم غذايي سرشار از اين روغن را دارند به التهابات روماتيسمي مبتلا مي ‌شوند. مكانيسم اين عمل هنوز مشخص نشده است، ولي اين اثر احتمالاً به آنتي اكسيدان‌هاي موجود در روغن زيتون مربوط مي ‌شود.

خواص روغن زيتون براي دستگاه گوارش

روغن زيتون، صفرا بر است و باعث تخليه كيسه صفرا مي‌ شود، به اين ترتيب كه انقباض كيسه صفرا و توليد نمك‌هاي صفراوي را در كبد تحريك كرده و در نتيجه دفع كلسترول را از طريق صفرا افزايش مي‌ دهد و از ايجاد سنگ‌هاي صفراوي جلوگيري مي ‌كند.

روغن زيتون به علت داشتن سيتواسترول‌ها مانع جذب كلسترول در روده كوچك مي‌ شود و جذب عناصر معدني مثل كلسيم، منيزيم و آهن را افزايش مي‌‌ دهد.روغن زيتون ملين است و از يبوست جلوگيري مي‌ كند.

همچنين از خواص روغن زيتون اين است كه انگل‌ها و كرم‌هاي روده را از بين مي ‌برد.

خواص روغن زيتون براي كاهش احساس درد

ماده‌اي به نام اوله آكانتال در روغن زيتون وجود دارد كه اثري مشابه قرص‌هاي مسكن مانند ايبوپروفن در كاهش درد دارد. آنزيم‌ مخصوصي در بدن وجود دارد كه سبب آغاز درد مي ‌شود و ماده اوله آكانتال جلوي فعاليت اين آنزيم را مي ‌گيرد، در نتيجه فرآيند احساس درد متوقف مي‌ شود. با مصرف روزانه ۵۰ گرم روغن زيتون، حدود ۹ ميلي ‌گرم اوله آكانتال به بدن مي ‌رسد، اين مقدار يك دهم ميزان داروي ايبوپروفني است كه براي كاهش درد يك فرد بزرگسال تجويز مي‌ شود.

خواص روغن زيتون و چاقي

در كشورهاي غربي، چاقي مشكل بزرگ سلامت مردم است، زيرا ميزان كالري دريافتي از طريق غذاهاي مختلف افزايش يافته، ولي ميزان فعاليت روز به روز كاهش مي ‌يابد، در نتيجه چاقي اتفاق مي ‌افتد.

روغن زيتون مانند ساير چربي‌ها، ۹ كيلو كالري انرژي دارد و به نظر مي‌ رسد كه مصرف آن باعث چاقي مي ‌شود. ولي ثابت شده رژيم غذايي غني از روغن زيتون بيشتر از غذاهاي كم چرب به كاهش وزن كمك مي‌ كند.پس يكي ديگر از خواص روغن زيتون درمان چاقي مي باشد. در واقع آنچه در بروز چاقي مؤثر است، نوع چربي مصرف شده است، نه مقدار چربي موجود در غذا.

از ديگر خواص روغن زيتون ميتوان به كاهش كشش ماهيچه‌هاي حلقوي در پايين معده اشاره كرد كه در حركت توده غذا به سمت روده تأخير ايجاد مي‌ كند، در نتيجه محتويات معده به آهستگي و به تدريج وارد دوازده مي ‌شود و احساس سيري مدت بيشتري طول مي ‌كشد و با كاهش اشتها فرد مي‌ تواند غذاي كمتري مصرف كند.

خواص روغن زيتون و تغذيه نوزاد

رشد نوزاداني كه مادران آنها روغن زيتون مصرف مي ‌كنند، از نظر قد و وزن و رفتارهاي روان شناختي بهتر است. همچنين نوزاد براي جلوگيري از اكسيداسيون مواد در اثر ورود اكسيژن هوا، به ويتامين E نياز دارد. اگر چه ميزان اين ويتامين در روغن زيتون زياد نيست، ولي براي جلوگيري از اثرات اكسيداسيون كافي است.

خواص روغن زيتون در دوران پيري

بسياري از بيماري‌هاي دوران پيري مثل پوكي استخوان و آلزايمر تحت تأثير رژيم غذايي قرار دارند.
يكي ديگر از هزاران خواص روغن زيتون اين است كه با كمك به جذب كلسيم، باعث رسوب آن در استخوان‌ها شده و از پوكي استخوان جلوگيري مي‌ كند.
روغن زيتون از بروز فراموشي و آلزايمر در افراد مسن جلوگيري مي‌ كند، ولي مكانيسم عمل آن ناشناخته است. به نظر مي ‌رسد اسيدهاي چرب غيراشباع موجود در روغن زيتون مي‌ تواند باعث حفظ ساختار غشاي سلول‌هاي مغزي شوند.

فرآيند پير شدن در انسان با آسيب‌ تدريجي و تغيير ساختمان پوست همراه است. تغييرات پوست مثل ضخيم شدن و از دست دادن قابليت ارتجاعي لايه‌هاي پوست، به علت تجمع كلاژن باعث مي‌ شود كه پوست در برابر عوامل خارجي مثل تشعشات خورشيدي كه راديكال‌هاي آزاد را ايجاد مي‌ كنند حساس شده و روند پيري تسريع شود.

مواد آنتي اكسيدان خصوصاً ويتامين E موجود در روغن زيتون از ايجاد راديكال‌هاي آزاد و فرآيند اكسيداسيون در سلول‌هاي پوستي و ايجاد سرطان‌هاي پوست جلوگيري مي‌ كند و كمك مي ‌كند تا سلول‌هاي پوست انعطاف‌ پذيري خود را حفظ كرده و عوارض پيري ديرتر ظاهر شود.

روغن زيتون

خواص دارويي روغن زيتون

– جوشانده برگ درخت زيتون برطرف كننده نقرس و رماتيسم است .
– براي سرباز كردن جوش ها و كورك ها زيتون را له كرده و روي جوش يا كورك بماليد .
– دم كرده برگ درخت زيتون تب بر است.
– دم كرده و جوشانده پوست درخت زيتون تب بر و درمان كننده مالاريا است .
– پماد ميوه نارس زيتون براي سوختگي مفيد است.
– جويدن برگ زيتون براي از بين بردن زخم هاي دهان مفيد است.
– از جمله خواص روغن زيتون ميتوان به درمان سستي، فلج و لقوه و تقويت نيروي جنسي اشاره كرد. براي تقويت نيروي جنسي بايد ۸۰ گرم روغن زيتون را با ۱۴ گرم كندر و ۱۶ گرم سياه دانه مخلوط كرده و بمدت سه روز از آن بخوريد.
– همچنين ماساژ پوست با روغن زيتون، تعريق زياد را كاهش داده، مژه و ابرو را تقويت مي‌كند. اين درحالي است كه ماساژ پوست سر با روغن زيتون سبب تقويت پوست و مو گشته و شوره سر را برطرف مي‌سازد و موهاي سپيد شده را سياه مي‌ كند و اين يكي ديگر از صدها خواص روغن زيتون براي مو هست.
– چند قطره روغن زيتون سريعا خارش و سوزش چشم و پلك راتسكين داده و آبريزش چشم را برطرف ساخته و قوه بينايي را تقويت مي‌كند.
– مخلوط مساوي روغن زيتون و گليسيرين نيز نقش مفيدي در معالجه پوست پاي ترك خورده، درمان شوره سر و ريزش مو، جلوگيري از سفيدي مو دارد.
– در سرطان‌هاي سينه، روده‌ بزرگ و راست روده كاملاً مشخص شده كه نوع چربي مصرف شده، يكي از عوامل مهم در ايجاد اين سرطان‌هاست و مقدار چربي تأثير چنداني در بروز آنها ندارد.

مطالعات بر روي خواص روغن زيتون نشان داده كه اين ماده ميزان آسيب‌هاي سرطاني را كاهش داده و تعداد تومورهاي توسعه يافته را به شكل آشكاري ‌كاهش مي دهد و اين تومورها تهاجم كمتر و درمان پذيري بيشتري دارند.
اين اثر مربوط به وجود اسيد لينولئيك است كه يك اسيد چرب امگا ۶ مي‌ باشد. اين اسيد چرب در توليد پروستاگلاندين‌هايي موثر است كه از ايجاد و توسعه تومورها جلوگيري مي كنند.

– از فوايد روغن زيتون اين است كه مصرف آن به صورت منظم، هر دو فشار خون سيستولي و دياستولي را كاهش مي‌ دهد و مقدار دوز داروهاي لازم براي كاهش فشارخون را در بيماران كم مي‌ كند.

خواص روغن زيتون

روغن زيتون داراي اسيدهاي چرب غير اشباع مونو (MUFA) و آنتي اكسيدان است كه باعث طول عمر و كاهش بيماري هاي مرتبط با مصرف روغن هاي اشباع مي شود.

خواص روغن زيتون براي سلامتي بدن

• روغن زيتون سلامت شريان‌ها را تامين مي‌ كند.
• روغن زيتون مانع آسيب رساندن راديكال‌هاي آزاد حاصل از چربي‌ها و روغن‌ها به سيستم‌ قلبي- عروقي مي ‌شود.
• كلسترول خون و به خصوص نوع بد آن يعني LDL را كاهش مي‌ دهد، بدون اينكه كه نوع خوب آن يعني HDL كاهش پيدا كند.
• روغن زيتون از مسموم و اكسيده شدن LDL كلسترول جلوگيري مي‌ كند.
• يكي ديگر از خواص روغن زيتون اين است كه مانع رسوب پلاك ‌ها در جدار شريان شده و در نتيجه مانع تنگ شدن شريان‌ ها مي ‌شود.
• روغن زيتون به علت دارا بودن چربي هاي غير اشباع MUFA باعث اتساع سرخرگ ها شده و از اين طريق باعث كاهش فشار خون بالا و بيماري هاي قلبي مي شود.
• تنظيم قند خون بدن از خواص روغن زيتون است.
•  روغن زيتون داراي آنتي اكسيدان هاي قوي مثل پلي فنول ها و فلاوونوئيدها مي باشد كه اين آنتي اكسيدان ها باعث كاهش پر اكسيداسيون چربي ها در بدن و به دنبال آن كاهش استرس اكسيداتيو مي شوند. در نتيجه بدن را از صدمه راديكال هاي آزاد حفظ مي كند و بدين طريق باعث كاهش ابتلا به انواع سرطان‌، خصوصاً سرطان پوست، روده و سرطان پستان در زنان مي شود.
• به علت خاصيت آنتي اكسيداني روغن زيتون، ديواره سرخرگ ها را از گزند راديكال هاي آزاد محافظت كرده و چسبيدن LDL را به ديواره سرخرگ ها و همچنين ابتلا به بيماري هاي قلبي را كاهش مي دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۵۰:۱۷ توسط:myblog موضوع:

تعبير ديدن شير جنگل در خواب چيست

شير جنگل

اگر در خواب بيند كه با شير جنگ مي كرد، دليل است بر دشمني خصومت كند و از ايشان آن كس را ظفر باشد كه غالب گردد. اگر بيند كه شير از عقب وي مي آمد و به وي نمي رسيد، دليل است از پادشاه ترسي بيند. اگر در خواب بيند كه از شير مي گريخت و شير او را طلب نكرد، دليل است از آن چه ترسد ايمن گردد. اگر بيند كه گوشت شير خورد، دليل است از پادشاه خلعت يابد. ابراهيم كرماني گويد: ديدن شير به خواب، دليل پادشاه باشد. اگر بيند كه با شير مجامعت كرد، دليل است از پادشاه خواري بيند .

حضرت دانيال در مورد تعبير خواب شير مي گويد :

اگر درخواب بيند كه او را پادشاه شيري داد، دليل است وي را بر ولايتي حاكم گرداند. اگر بيند كه بر پشت شير نشست، دليل است منزلتي تمام حاصل كند.

ديدگاه جابر مغربي درباره تعبير خواب شير :

ديدن شير نر درخواب، دليل است بر پادشاه و شير ماده، زن پادشاه اگر بيند كه شير ماده را مي دوشد، دليل است دبير پادشاه گردد. اگر اين خواب را زني بيند، دايه پسر پادشاه شود. اگر بيند شير را بر پشت گرفته بود، دليل است بر دشمن ظفر يابد. اگر بيندشير او را بگزيد، دليل كه او را از دشمن مضرت رسد. اگر بيند كه شير در برگرفت، دليل است مطرب پادشاه گردد. اگر بيند كه با شير طعام خورد، دليل است مال پادشاه خورد.

حضرت امام جعفر صادق (ع) درباره تعبير خواب شير مي فرمايند :

ديدن شير در خواب بر سه وجه است

اول: پادشاه.
دوم: مردي دلير.
سوم: دشمن قوي.

منوچهر مطيعي تهراني در مورد تعبير خواب شير مي گويد :

شير – حيوان – در خواب هم خطرناك و دشمني است بي حساب و بي رحم. اگر از كسي مرعوب و از گزند و آسيب او بيمناك باشيم آن شخص در خواب ما به شكل شير ظاهر مي شود. چنان چه در خواب شيري ديديم كه به ما حمله كرد مورد هجوم حادثه يا شخصي قرار مي گيريم. اگر از او بگريزيم در واقع از خطر مي گريزيم اگر بر شير چيره شويم و آن حيوان را بكشيم يا منهدم كنيم بر دشمن چيره مي شويم و از مخاطره مي رهيم.

شير ماده زني است كه در مسير زندگي شما قرار مي گيرد و چنان چه ببينيد شير ماده اي را رام كرده ايد با زني ثروتمند آشنا شده و از او سود مي بريد. شير _ لبن _ شير خوردني در خواب نعمت و بركت و سود و بهره است بخصوص اگر شير حيوانات شناخته شده حلال گوشت باشد مثل شير گاو و گوسفند و بز و غيره. شير شتر در خواب نعمتي است كه در سفر عايدتان مي شود يا از راه دور مي آيد. روي هم رفته شير در خواب هاي ما نعمت است و هر چه تازه تر باشد بهتر است .

شير آب معاش ما است و طريقي است كه امرار معاش مي كنيم. چنان چه در خواب ببينيم شير دستشوئي ما گرفته و هر چه مي پيچانيم باز نمي شود مشكلي در طريق امرار معاش براي ما به وجود مي آيد. اگر شير را بگشائيم و آب زيادي از آن بيرون بزند معاش ما فراخ مي شود. اگر نتوانيم آب را قطع كنيم و ببنديم هر چه شير را به پيچانيم با زهم آب از آن خارج شود مال خود را هزينه مي كنيم و هدر مي دهيم.

نظر لوك اويتنهاو درباره تعبير خواب شير :

شير –حيوان- كاميابي كه حاصل زحمات خودتان خواهد بود
بوسيله يك شير مورد تعقيب واقع شدن : شما مورد غضب واقع خواهيد شد
كشتن يك شير : پيروزي
پوست شير : ثروت
شيري كه نعره ميكشد : خطر
شيري درون يك قفس : دشمن مغلوب شده
شير دست آموز : يك دوست تازه

يوسف نبي عليه السلام درباره تعبير خواب شير مي گويد :

ديدن شير از پادشاه نيكوئي بيند وحرمت بزرگ بدست آورد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۴۷:۳۱ توسط:myblog موضوع:

تعبير ديدن سوسك در خواب چيست

سوسك

منوچهر مطيعي تهراني درباره تعبير خواب سوسك مي گويد :

سوسك تعبير ديگر حشرات را دارد و آن دشمني است ضعيف و پست و حقير كه زحمت مي آفريند و در شما كراهت و اشمئزاز به وجود مي آورد. كشتن سوسك رفع زحمت است و ايجاد خوش دلي و پيروزي و چيرگي بر دشمن اگر چه ضعيف و ناتوان باشد. ديدن سوسك هاي زياد تشويش و نگراني است به خصوص اگر در خانه خودتان باشد.

نظر مولف درباره تعبير خواب سوسك اين چنين است :

چون سوسك بيشتر از آنكه به انسان زيان جسمي برساند موجب ترس يا وحشت مي گردد مي توان از آن به يك مزاحم حقير و پست تعبير نمود .

آنلي بيتون در مورد تعبير خواب سوسك مي گويد :

اگر خواب ببينيد سوسكي روي بدن شما راه مي رود ، دلالت بر آن دارد كه مدت كوتاهي تنگ دست و بيمار خواهيد شد . اما اگر در خواب سوسك را بكشيد ، دلالت بر سعادت و زندگي پرثمر دارد .

تعبير خواب سوسك :

سوسك‌ در خواب‌ ، نمايانگر نيازتان‌ به‌ پاكسازي‌ و نوسازي‌ وجودتان‌ به‌ لحاظ عاطفي‌ و رواني‌ است‌. يعني‌ بايستي‌ جنبه‌ها و ابعاد مهم‌ زندگي‌تان‌ را مورد تجديد نظر و بررسي‌ مجدد قرار دهيد. ديدن‌ يا گاهي‌ حتي‌ انديشيدن‌ به‌ سوسك‌ باعث‌ مي‌شود كه‌ شخص‌ احساس‌ چندش‌ پيدا كند. هنگامي‌ كه‌ خواب‌ اين‌ موجودات‌ خوفناك‌ را مي‌بينيد، ممكن‌ است‌ ضمير ناخودآگاهتان‌ در حال‌اشاره‌ به‌ اين‌ حقيقت‌ باشد كه‌ بيننده‌ خواب‌ بايد يك‌بخش‌ مهم‌ و اساسي‌ از زندگيش‌ را بازنگري‌ كرده‌ و مورد ارزيابي‌ مجدد قرار دهد.

سوسك تعبير ديگر حشرات را دارد و آن دشمني است ضعيف و پست و حقير كه زحمت مي آفريند و در شما كراهت به وجود مي آورد. كشتن سوسك رفع زحمت است و ايجاد خوش دلي و پيروزي و چيرگي بر دشمن اگر چه ضعيف و ناتوان باشد. ديدن سوسك هاي زياد تشويش و نگراني است به خصوص اگر در خانه خودتان باشد. رنگ سوسك چه زرد باشد چه قرمز و مشكي و سياه و قهوه اي يا سوسك طلايي فرقي نمي كند شرايط مهم هست .

تعبير خواب سوسك در خانه يا در رختخواب : دشمن يا كسي كه به شما حسادت مي ورزد كه البته نمي تواند به شما صدمه بزند . در واقعيت سوسك نيش نمي زند اما اگر شما در خواب ديديد كه سوسك نيشتان زد يا گاز گرفتن سوسك را حس كرديد ، نشانه ي دزد هست  . ديدن سوسك و موش در كنار هم نيز دقيقا همين تعبير را دارد .

ديدن سوسك و ديگر حشرات كنار هم ( عقرب ، مارمولك ، عنكبوت و … ) : دشمناني در كمينتان هستند كه هيچ صدمه اي به شما نمي توانند بزنند و شما با خيال راحت به ادامه ي زندگي بپردازيد .

ديدن سوسك هاي كوچك و ريز : مشكلات بسيار كوچك برايتان پيش خواهد آمد .

ديدن سوسك درختي و سوسك بالدار بطوري كه بشما آسيبي نرساند : خوشبختي

تعبير خواب سوسك كشتن : سعادت و پر ثمره بودن زندگي .

اگر خواب ببينيد سوسكي روي بدن شما راه مي رود و چسبيدن سوسك به بدن  ، دلالت بر آن دارد كه مدت كوتاهي تنگ دست و بيمار خواهيد شد .

خارج شدن سوسك از بدن ( از پوست / زايمان / از دهان / از مخرج و …) نشانه ثروت است . ديدن سوسك و مار كنار هم نيز همين تعبير را دارد .

ديدن سوسك در غذا : بدبياري

خوردن سوسك در غذا يا … : روزي و پول

اگر ديدي كه سوسك ها مرده اند : هدف و مسير زندگيتان درست هست ، فقط همه چيز بستگي به تلاش و سياست شما دارد تا به آنچه مي خواهيد برسيد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۴۴:۱۵ توسط:myblog موضوع:

تعبير مشاهده سگ در خواب

سگ

تفسير محمدبن سيرين از تعبير خواب سگ :

سگ در خواب ديدن، دشمن دون فرومايه است، اما مهربان بود و سگ ماده در خواب زن فرومايه بود و سگ سياه دشمني بود از عرب، و سگ سفيد، دشمني بود از عجم. اگر بيند كه سگ بر وي بانگ مي كرد، دليل كه از دشمني سخني زشت شنود. اگر بيند كه سگ او را بگزيد، دليل كه او را از دشمن گزند رسد. اگر ديد جامه او به آب دهان سگ آلوده شد، دليل است از دشمني خسته شود. اگر ديد جامه او بدريد، دليل كه در مالش نقصان پديد آمد. اگر بيند كه گوشت سگ ميخورد، دليل كه دشمن را به دشمني ديگر دفع كند. اگر بيند سگي را نان همي داد، دليل است كه روزي بر وي فراخ شود. اگر بيند سگ با وي نزديكي نمود، دليل كه دشمن در وي طمع كند. اگر بيند كه سگ بر وي تكيه كرده بود، دليل است بر دشمني فرومايه اعتماد كند و كار او را نصرت دهد. اگر ديد كه شير سگ مي خورد، دليل كه ترس و بيم سخت به وي رسد و باشد كه با دشمن او را خصومت افتد. اگر بيند كه سگ از وي مي گريخت، دليل است دشمن از وي برحذر بود. اگر بيند كه سگي ماده درخانه او درآمد، دليل كه زني فرومايه را به زني كند. اگر ديد كه سگي جامه او را به دندان بگزيد، دليل است مكروهي بر وي رسد.

اسماعيل بن اشعث درباره تعبير خواب سگ مي گويد :

سگ شكاري در خواب، دشمني بود ظاهر. اگر بيند كه به سگي شكار مي كرد، دليل كه از دشمني دعوي دانش كند و خير و منفعت يابد. اگر بيند گوشت شكار ميخورد، دليل كه ميراث يابد. اگر بيند كه سگ شكاري ازخود دور نمود، دليل است از دشمني با منفعت جدا شود.

حضرت امام جعفر صادق (ع) در مورد تعبير خواب سگ مي فرمايند :

ديدن سگ در خواب بر چهار وجه است

اول: دشمن.
دوم: پادشاه طامع(پادشاه طمعكار).
سوم: دانشمند و خادم بدفعل (دانشمند بد عمل وخادم بد رفتار).
چهارم: مردمان غماز (افراد سخن چين).

منوچهر مطيعي تهراني درباره تعبير خواب سگ مي گويد :

سگ اگر آشنا باشد حمايتگر و دوست است و چنان چه نا آشنا و بيگانه باشد خطرناك و مزاحم. در خواب نيز عينا همين حالت پيش مي آيد.چنانچه در روياي خود سگي ديديد كه مطيع و رام است و به دنبالتان مي آيد و سخن و اشارات شما را مي فهمد امنيت داريد و خواب شما خبر مي دهد كه آسيب نمي بينيد و دوستي از شما حمايت مي كند و اگر دوست نزديكي داريد مي توانيد به او اعتماد كلي داشته باشيد زيرا سگ آشنا و مطيع و آرام دوست تعبير مي شود. چنان چه در خواب سگي ببينيد كه بيگانه است و او را نديده ايد و نمي شناسيد بايد نگران اطرافيان خويش باشيد چرا كه احتمالا نسبت به شما حسن نيت ندارند.

اگر سگ بيگانه بود و به شما حمله كرد خواب شما مي گويد دشمني پست و دون و آزار رساننده در كمين شما است كه لازم است از او حريم بگريزيدو دور بمانيد. صداي سگ بدگوئي و سياست و فحش و ناسزا است و چنان چه در خواب صداي سگي را بشنويد ولي سگ را نبينيد نشان آن است كه از شما بد مي گويند، غيبت مي كنند و توطئه ترتيب مي دهند. سگ اگر آشنا و رام باشد و بانگ و صدا راه بيندازد فحش و ناسزا است و خواب شما مي گويد با يك نفر برخوردي نا مطلوب خواهيد داشت كه او نسبت به شما سخنان زشت مي گويد و دشنام مي دهد. ابن سيرين نوشته سگ ماده زني دون همت و پست است ولي تشخيص نر و مادگي سگ در خواب امكان ندارد مگر اين كه ذهن ما آن را گواهي دهد يا سگ، توله همراه داشته باشد.

به هر حال اگر سگي ماده در خواب به شما حمله كرد بايد خود را از خطر زني فرومايه حفظ كنيد كه او زني است آزار رساننده و خطرناك. حمله سگ در خواب ميمون نيست ولي بيشتر اهميت آن منوط است به مهابت سگ. سگ اگر بزرگ و درنده و موحش باشد دشمني است قوي پنجه و بسيار خطرناك ولي اگر سگ ضعيف و كوچك باشد دشمني است ناتوان كه قادر نيست آزار برساند مثل سگ هاي زينتي و كوچك كه عده اي در خانه ها نگه مي دارند. ديدن اين نوع سگ در خواب خطري را خبر نمي دهد.

اگر در خواب ببينيد سگي را به ريسمان و زنجير بسته ايد و همراه مي بريد با كسي دوستي و موانست مي كنيد كه در شان شما نيست. به ريسمان بستن و قلاده انداختن سگ نشان چيرگي بر دشمن نيست بل كه تحصيل الفت است با شخصي دون و فرومايه و كثيف و چنان چه آن سگ ماده باشد خواب شما مي گويد زني پليد در مسير شما قرار مي گيرد كه بر او رغبت پيدا مي كنيد.

اگر در خواب ببينيد كه به سگ غذا مي دهيد از غم و غصه فراغت حاصل مي كنيد و اگر سگ طعمه اي را از دست شما قاپيد و ربود و خورد زيان مالي متوجه شما مي شود و روي كيد و فريب مالي را از شما مي ربايد و چنان چه آن سگ ماده باشد زني شما را گول مي زند و پولي را از چنگتان به در مي برد. اگر در خواب ببينيد كه سگي در خانه خود داريد ( به شرطي كه در بيداري سگ نداشته باشيد) كسي در خانه شما هست كه صداقت ندارد و باز هم اگر آن سگ ماده باشد و بدانيد كه سگ ماده را نگهداري مي كنيد زني از نزديكانتان به شما راست نمي گويد و همين زن اگر مهلت و فرصت بيابد خيانت هم مي كند. اگر در خواب ببينيد كه سگي از شما ترسيد و گريخت كسي را كه دوست نداريد از خويشتن مي رانيد ولي ممكن است آن شخص هر كس هست شما را دوست داشته باشد زيرا وفاداري سگ مشهور است.

اگر سگي را در خواب از خود رانديد و آن سگ به ضعف و زبوني نزد شما بازگشت نيكو است چون خواب شما مي گويد در امري اشتباه مي كنيد ولي سود شما در آن است كه خلاف ميل خود رفتار كنيد. در اين حالت ضعفي كه سگ در خواب شما نشان مي دهد مبشر پيروزي است در بيداري. اگر ديديد سگ هاي زيادي گرد شما را گرفته اند در جمعي وارد مي شويد كه بين آن ها بيگانه هستيد. آن ها شما را نمي پزيرند و با بد بيني به شما نگاه مي كنند شما هم از ايشان بيمناك هستيد و اعتماد نداريد.

به هر حال روابط مطلوبي نخواهيد داشت. اما اگر در چنين حالتي سگ ها به شما حمله كنند به هيچ وجه خوب نيست. سگ شكاري دوستي است پست كه خدمت مي كند و دنائت خود را نمي تواند پنهان نگه دارد و از بين ببرد. اگر در خواب ببينيد كه سگي براي شما چيزي به دهان گرفت و آورد خوب است چون سودي عايدتان مي شود. معبران غربي در مورد سگ تعابير ديگري دارند كه كلا با تعابير معبران اسلامي و شرقي متفاوتند.

اين تفاوت از آن جا ناشي مي شود كه برداشت، نسبت به سگ با روابطي كه آن ها با سگ دارند، فرق مي كند. اين را در مقدمه نيز نوشتم كه برداشت ما نسبت به اشخاص و حيوانات و اشيا در تعابير اثر مي گذارد. غربي ها سگ را بهترين دوست انسان مي دانند لذا در خواب نامه هاي غربي سگ دوست صميمي و حامي قدرتمند و وفادار معرفي شده در حالتي كه ما سگ را از حيوانات نجس و پليد و آلوده مي دانيم . آن ها دهان سگ را مي بوسند در حالي كه ما دهان سگ را كثيف مي شناسيم و چنان چه سگ به ظرفي دهان بزند هفت بار آن را با خاك مي شوييم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۴۱:۲۰ توسط:myblog موضوع:

تعبير خواب دزدي چيست

دزد

منوچهر مطيعي تهراني درباره تعبير خواب دزد مي گويد :

دزد در خواب يا دوست است يا مهمان است و يا مسافر و از اين سه خارج نيست. در خواب هاي ما آنچه دزد مي دزدد مهم نيست و هيچ تعبيري ندارد بلكه برداشت ما از ديدن دزد اهميت دارد و تعابير مختلفي به وجود مي آورد. در علم تعبير ترس نيز شادي است. يك صاحب خانه وقتي در خانه خويش با دزد رو به رو شود مي ترسد. اين ترس فطري است و در خواب شادي تعبير مي شود و عينا حالتي است كه ما از مشاهده يك دوست فراموش شده ، يك مسافر از راه رسيده يا ديدار يك مهمان عزيز احساس مي كنيم.

اگر در خواب ديديد دزدي به خانه شما آمده مهماني براي شما مي رسد يا مسافري مي آيد. اگر مسافري در راه دور نداريد منتظر مهمان نا خوانده باشيد. اگر به شما خبر دادند كه دزد آمده از دوستي به شما خبر مي رسد و يا نامه اي دريافت مي كنيد به هر حال در خواب دزد بد نيست بر خلاف بيداري كه از دزد متنفريم.

نظريه لوك اويتنهاو درباره تعبير خواب دزد اين چنين است :

دزديدن پول : مراقب دزدها باشيد
يوسف نبي عليه السلام گويد :
ديدن دزد فتنه بود

مولف در مورد تعبير خواب دزد مي گويد :

هميشه وقتي دزد وارد خانه كسي مي شود به دنبال اشياء گرانقيمت مانند طلا واز اين قبيل مي گردد.
در خواب طلا معني غم واندوه دارد پس كسي كه اين ها را بدزدد به يقين دوست ما خواهد بود . چون دوست است كه از ما غم و ناراحتي را دور مي كند.

تفسير آنلي بيتون از تعبير خواب دزد اينگونه است :

1ـ اگر خواب ببينيد دزدها در جستجوي شما هستند ،دلالت بر آن دارد كه دشمنان خطرناكي با شما رقابت مي كنند ، در حشر و نشر خود با ديگران نهايت احتياط را به خرج بدهيد .
2ـ اگر خواب ببينيد دزد خانه يا محل كار شما را زده است ، نشانه آن است كه به شهرتِ اجتماعي شما حمله مي شود و شما با شجاعت از حيثيت خود در مقابل ديگران دفاع خواهيد كرد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۰۰:۱۸ توسط:myblog موضوع: