وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

تعبير خواب خواستگاري كردن

خواستگاري

محمدبن سيرين درباره تعبير خواب خواستگاري مي گويد :

اگر بيند زن خواست، دليل كه شرف و بزرگي اش زايل شود، اگر زن مرده را به زني كرد و با وي جمع گرديد، دليل كه از ملك و مال آن زن او را چيزي حاصل شود. اگر بيند با آن زن جمع نشد، دليل كه چيزي اندك ازمال وي را حاصل شود. اگر زني بيند او را مرده به زني گرفت و در سراي زن با وي جمع شد، دليل كه مال زن نقصان شود، يا حال وي متغير شود. اگر بيند زن خواست، لكن زن را نديد و نامش ندانست، دليل كه اجلش نزديك شده باشد. اگر زن را بيند و سراي مجهول بود و آن سرا از آنِ شخص مرده بود و آن مرد با وي جمع شد، دليل كه آن زن بمرد. اگر آن زن معروف بود، دليل بر نقصان مال زن كند.

تفسير ابراهيم كرماني از تعبير خواب خواستگاري اينگونه است :

اگر زن شوهردار در خواب بيند ديگر شوهري دارد و عروسي را نديد. دليل بود بر شرف و عزت و زيادتي مال.اگر بيند عروسي خواست كردن و عروسي را نديد و نشناخت، بيم مرگ است او را و بعضي گويند: شخصي بر دست او هلاك شود و اگر بيند بيمار است و زني مجهول خواست و يا كسي ديد زن او شوهر كرد و آن شوهر را به خانه برد، دليل كه مالي بسيار از اين مَمَر به شوهر اور سد. اگر بيند زني نابكار به زني خواست و با وي جمع نشد، آن چه گفتم كمتر بود.

جابر مغربي در مورد تعبير خواب خواستگاري مي گويد :

اگر بيند دختري دوشيزه را به زني كرد و دوشيزگي او را بستد، دليل كه اندر آن سال او را زني يا كنيزكي حاصل شود و از پادشاه خير و نيكي بيند. اگر بيند به حرام دوشيزگيِ دختري بستد، دليل كه مالي حرام بدست آورد.

حضرت امام جعفر صادق (ع) درباره تعبير خواب خواستگاري مي فرمايند :

زن خواستن درخواب بر چهار وجه است. اول: بزرگي، دوم: زيادتي مال، سوم: سرحالي، چهارم: خرمي و شادي.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۴۶:۴۴ توسط:myblog موضوع:

معني تعبير خواب جن

تعبير خواب جن

بدان كه معبران را در اين خلاف است وبعضي گفته اند دشمن است و بعضي گفته اند بخت است و كامروائي در آن كار كه بود.

 

ابوهريره درباره تعبير خواب جن مي گويد :

از رسول خدا (ص) مروي است كه ديدار پري در خواب، دولت و بزرگي است و دست در دست او نهادن و با او سخن گفتن، دليل خرمي است.

محمدبن سيرين در مورد تعبير خواب جن مي گويد :

پري به خواب ديدن، اگر خوشخوي و شادمان است، دليل كه عز و دولت يابد، اگر او را زشت و غمگين بيند، دليل بر غم و اندوه كند،اگر پري را مرده بيند، كار او شوريده شود، اگر با پري جنگ مي كرد، دليل كه كار او آشفته شود.

تفسير ابراهيم كرماني از تعبير خواب جن اين چنين است :

پريان بعضي مسلمانند و در خواب ديدن، دوست و بخت و دولت است و آن چه كافر باشند، ديدار ايشان ديدار دشمن و ادبار و اندوه است.

حضرت دانيال درباره تعبير خواب جن مي فرمايد :

اگر به خواب ديد كه در ميان پريان است، دليل كه به سفر شود و آن سفر او را مبارك بود. اگر بيند پري او در گردن گرفت و مي رفت، دليل بر عز و جاه و بزرگي بود. اگر بيند پري او از گردن بينداخت، از جاه و بزرگي بيفتد. اگر بيند پريان با او به لطف سخن مي گفتند، دليل كه كارش نيكو شود. اگر پري را درجامه نيكو بيند، حالش نيكو شود. اگر پري را در خانه بد بيند، حالش بد شود. اگر بيند پري او را چيزي داد. از زر و سيم و آن چه بدين ماند، دليل كه دولت و اقبالش زيادت شود.

نظر جابر مغربي در باب تعبير خواب جن :

اگر پري را بيمار يا مرده بيند، دليل كه حال او بد شود. اگر بيند پادشاه پريان او را بنواخت، دليل كه دولت و اقبال يابد و مقرب پادشاه گردد. اگر ديد پري جايگاه خويش را بدو نمود و گاه خود را بر او عرضه كرد و گاه خود را پنهان، دليل كه زني با وي مكر و خيانت سازد. اگر بيند در خانه پريان شد و ايشان را مي شناخت، دليل كه به غربت افتد و شهرها بيند. اگر بيند پري او را همي برد، دليل كه حاجت او روا شود، از جائي كه اميد ندارد.

حضرت امام جعفر صادق (ع) در مورد تعبير خواب جن مي فرمايند :

ديدن پري در خواب بر پنج وجه است

اول: دوستي عزيز.
دوم: بخت و دولت.
سوم: كاري كه دارد از او كامراني يابد.
چهارم: بزرگي و حشمت.
پنجم: خبر دروغ و كارهاي باطل است.

منوچهر مطيعي تهراني در مورد تعبير خواب جن مي گويد :

ديدن جن در خواب روبه روئي با فتنه و دشمني است و چنانچه در خواب جن ببينيد با دشمني دست و پنجه نرم مي كنيد و عليه شما آتش فتنه اي بر افروخته مي شود. اگر در خواب از جني بترسيد و فرار كنيد امنيت مي يابيد و سود مي بريد. اگر جني در خانه خودتان ديديد او يك دشمن خانگي است و خواب شما مي گويد كه مراقب يكي از نزديكان خويش باشيد. چنانچه در خانه خود تعدادي جن ديديد نشان آن است كه اهالي خانه عليه شما جبهه گرفته اند و مخالف هستند. اگر جن را در جائي ناآشنا ديديد دشمني بيگانه است كه با او روبه رو مي شويد.اگر جن در خواب ديديد و آن جن خوشحال بود شما غمگين مي شويد و اگر اندوهگين بود شما شادي و سرور مي يابيد. مشاهده شادي اجنه و جشن و سرور آن ها شادي دشمنان تلقي مي گردد كه مطلوب نيست چون شادي دشمن با غم و اندوه ما مرادف است. اگر در خواب قيافه آشنائي را ديديد و احساس كرديد كه او جن است تعبير همان است كه نوشته شدو اگر جن آشنا بود و چيزي به شما داد پولي عايدتان مي شود و اگر چيزي از شما خواست يا گرفت مالي را از دست مي دهيد دوستي با جن در خواب مجاورت با دشمن و قبول فتنه بدون مبارزه است و اگر در خواب با جن دعوا كرديد صلح و سلامت مي يابيد.

نظريه آنلي بيتون از تعبير خواب جن :

ديدن سم شكافته جن در خواب ، نشانه آن است كه بدبختي شما را تهديد مي كند و با دوري از افراد ناشناس به انجام كار مثبتي خواهيد پرداخت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۴۲:۵۸ توسط:myblog موضوع:

تعبير پول دار شدن در خواب

پول

 

منوچهر مطيعي تهراني درباره تعبير خواب پول مي گويد :

پول در خواب خوب نيست همان قدر كه به چشم عده اي در بيداري خوب است. در بيداري داشتن پول زياد هم موجب رفاه است و هم علتي براي نشان دادن تشخص و بزرگي اما در خواب درست عكس اين است و داشتن پول چه اندك و چه بسيار نشان ابتلا و گرفتاري از نوع كثيف آن است. پول خرد و سكه غم و غصه كوچك است از آن نوع كه روزانه براي ما پيش مي آيد و چه بسا شب هنگام فراموش مي كنيم ولي پول به طور كلي نشان دهنده ناراحتي هائي است كه پيش مي آيد و زندگي انسان را زشت و نامطلوب مي كند. در مورد مسكوك طلا به حرف (ط) كلمه طلا مراجعه كنيد. اينجا فقط سكه هاي رايج و اسكناس مورد نظر است كه مجموعا پول مي شناسيم.

چنان چه در خواب ببينيد كه مقدار زيادي پول مقابل خود ريخته ايد و سرگرم شمارش آن هستيد خواب شما مي گويد كه در آينده گرفتاري هائي براي شما پيش مي آيد. چنان چه از كسي پولي گرفتيد آن شخص براي شما دردسر درست مي كند و اگر خودتان به كسي پول داديد شما براي او ناراحتي هائي را به وجود مي آوريد كه شايد خودتان هم نمي خواستيد. روي هم رفته پول و چرك و ابتلا و بد بختي است و اگر در كتاب هاي تعبير چيز ديگري جز اين نوشته شده باشد به نظر من درست نيست چون آن چه در اين كتاب آمده غير از نقل قول ها همه مبتني بر تجربه است.

چه شخصي و چه تجربيات ديگران كه موثق و معتمد هستند و بودند. براي مثال اين خواب را نقل مي كنم كه نمونه خوبي براي اثبات نظر بالا است. دو نفر دوست قديمي يك ملك مشاع داشتند. اين باغ بزرگي بود كه از يك ضلع به مزارع شهريار كرج متصل مي شد. موردي پيش آمد كه يكي از دو رفيق قديمي و شريك ملكي كه خويشاوندي هم داشتند تصميم گرفت سهم خودش را بفروشد. خريدار حاظر نبود ملك مشاع را بخرد. در مورد تفكيك هم مشكلات ثبتي وجود داشت.

قرار شد يكي از دو دوست صميمي سهم دوست ديگر را بخرد و بعد يك جا به خريدار سوم بفروشد. بر سر همين بين دو دوست و دو شريك و دو خويشاوند اختلاف افتاد و دعوا شد و كارشان به نزاع خانوادگي رسيد.

شبي يكي از آن ها در خواب ديد كه دوست و شريكش كه حالا با هم قهر بودند و به خانه او آمده و يك صندوق پول آورده كه فلاني بيا اين پول را بگير و سهم خودت را به من بده. صبح كسي كه خواب ديده بود خواب خود را براي خانم آتيانوس تعريف كرد و تعبير خواست. او گفت (دوستت به تو تهمت مي زند و گرفتاري بزرگي براي تو به وجود مي آورد) سه روز بعد اتومبيل مسروقه را در مدخل باغي متعلق به همان مرد بيننده خواب يافتند و او را كه صاحب باغ بود به اتهام سرقت اتومبيل و همه چيزهائي كه در آن بوده بازداشت كردند. سه چهار ماه طول كشيد تا او توانست ثابت كند كه دزد اتومبيل نيست و اصلا دزد نمي تواند باشد.

در اين فاصله مجبور شد سهم باغش را هم به شريكش بفروشد. سال بعد كه سرو صدا ها خوابيد و موضوع تقريبا فراموش شده بود آشكار شد كه شريكش اين توطئه را ترتيب داده و به وسيله پسرش اتومبيلي را دزديده و در مدخل باغ او گذاشته بودند. هدف از نقل اين ماجرا اين است كه بدانيم پول نشان ابتلا و گرفتاري است و تعبيري كه خانم آتيانوس يوناني كرد چه قدر درست و دقيق بود.

ليلا برايت ، در مورد تعبير خواب پول مى‏ گويد :

ديدن پول در خواب، بيانگر آن است كه به خاطر موضوعى مجبور به پول خرج كردن مى‏شويد. ديدن پول خارجى در خواب، نشانه‏ى موفقيت در كارهاى خطرناك است و پيدا كردن پول در خواب، نشان‏دهنده‏ى آن است كه در مقابل مشكلات مقاومت مى‏كنيد. گم كردن پول در خواب، نشانه‏ى بدشانسى در انجام يكى از كارهايتان است. اگر خواب ببينيد كسى براى شما حواله‏اى پولى فرستاده، يعنى هديه‏اى دريافت خواهيد كرد.

آنلي بيتون درباره تعبير خواب پول مى‏ گويد :

1ـ اگر در خواب پول پيدا كنيد ، علامت آن است كه در مقابل نگراني اندك ، شادماني فراواني خواهيد داشت .
2ـ اگر خواب ببينيد به كسي پول مي پردازيد ، علامت آن است كه دچار بدبختي خواهيد شد .
3ـ اگر خواب ببينيد سكه هاي طلا از كسيب مي گيريد ، علامت آن است كه به خوشبختي بزرگي دست خواهيد يافت ، و لذتهاي بسياري از زندگي خود خواهيد برد .
4ـ اگر در خواب پول گم كنيد ، نشانه آن است كه در محيط خانوادگي اوقات ناخوشايندي تجربه خواهيد كرد .
5ـ اگر در خواب پول خود را بشماريد و ببينيد مقداري از آن كم است ، علامت آن است كه در پرداخت قسطهاي خود درمانده خواهيد شد .
6ـ اگر خواب ببينيد از جايي پول مي دزديد ، نشانه آن است كه در آستانه وضعيت خطرناكي قرار گرقته ايد . بايد بيشتر مراقب اعمال خود باشيد .
7ـ اگر خواب ببينيد پول پس انداز مي كنيد ، علامت آن است كه به ثروت و آسايش دست خواهيد يافت .
8ـ اگر خواب ببينيد پول مي خوريد ، نشانه آن است كه در آينده فرد پول پرستي خواهيد شد .
9ـ اگر خواب ببينيد به جستجوي مقداري پول هستيد ، علامت آن است كه شادماني و خوشبختي روي خوش به شما نشان خواهد داد .
10ـ اگر خواب ببينيد مقداري پول پيدا كرده ايد و زني جوان ادعاي مالكيت آن را مي كند ، نشانه آن است كه در اثر مداخله يكي از دوستان در كارهاي شما ، زيان سختي خواهيد ديد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۹:۲۶ توسط:myblog موضوع:

بچه دار شدن در خواب چه تعبيري دارد

ابراهيم كرماني درباره تعبير خواب بچه دار شدن مي گويد :

اگر ببيند كه طفلي را جايي افكنده بودند و او بازيافت ، دليل است از جايي كه اميد ندارد چيزي به وي رسد .

محمد بن سيرين در باب تفسير بچه دار شدن در خواب مي گويد :

اگر ببيند او را دختري آيد ، دليل سلامتي است و شادي . اگر ببيند او را پسري آمد ، دليل است دختر آورد . اگر ببيند او را دختري آمد ، دليل است پسر آورد .

نظر ليلا برايت از تعبير خواب بچه دار شدن اين چنين است :

اگر در خواب بچه‏ اى را مشاهده كرديد ، به اين معناست كه در انجام كارها فرصت مناسبى را به دست آورده ‏ايد . ديدن بچه‏ ى لاغر در خواب نشانه ‏ى آن است كه شما دچار مشكل مى ‏شويد ، اگر در خواب بچه‏ ى چاقى را ببينيد ، به اين معناست كه در انجام كارها موفق مى‏ شويد . اگر در خواب ببينيد كه بچه‏ اى خوابيده ، به معنى آن است كه زندگى خوبى خواهيد داشت . اگر خواب ببينيد كه بچه‏ اى را به قتل رسانده‏ ايد ، يعنى به يكى از اشتباهات خود پى مى‏ بريد . اگر در خواب خود را مشغول بازى با بچه‏ ها ديديد ، نشانه ‏ى آن است كه در تمامى كارهايتان به موفقيت مى‏ رسيد .

نظريه آنلي بيتون در مورد تعبير خواب بچه دار شدن :

اگر در خواب بچه‏ ى بازيگوش و شيطانى را ديديد ، نشانه‏ ى آن است كه به خاطر افراط در تفريحات دچار مشكل مى ‏شويد .

لوك اويتنهاو درباره تعبير خواب بچه دار شدن مي گويد :

فرزند خود : خوشبختي
كودكي همراه مادرش : اوقات مبارك
بچه هاي كوچك : غم و غصه
ديدن كودكان بي شمار : فلاكت
كودكان زيبا روي : شادي و سلامتي
كتك زدن يك بچه : بي عدالتي
بچه اي كه مي دود : نيكبختي

در كتاب سرزمين روياها درباره تعبير خواب بچه دار شدن آمده است :

خواب يك بچه : خوشبختي در خانه
بچه خودتان : كمك بزرگي دريافت خواهيد كرد .
بچه هاي بستگانتان : شادي ناخواسته
بچه هاي اشخاص ديگر : آغاز مشاجره هاي فاميلي
يك دختر بچه خواب ببيند كه فرار مي كند :
طرز فكر مردم نسبت به او عوض مي شود .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۴:۳۹ توسط:myblog موضوع:

همه چيز درباره خواص جوانه گندم

خواص جوانه گندم

جوانه گندم جزء آن دسته از مواد غذايي است كه متاسفانه خانواده‌ها به ميزان كافي از آن استفاده نمي‌كنند. اين درحالي است كه جوانه گندم سرشار از ويتامين‌ها و املاح معدني ضروري براي بدن مانند ويتامينA است.

ويتامين A موجود در جوانه گندم باعث افزايش قوه بينايي، سرعت رشد كودكان، شادابي پوست و سلامت ريه و گلو مي شود.

از سوي ديگر مصرف جوانه گندم خستگي مفرط، ضعف و بي حالي را كاهش مي‌دهد. ويتامين B1 موجود در جوانه گندم نيز، براي تعادل سيستم عصبي ضروري است.

همچنين جوانه گندم در رفع بي‌خوابي، بروز يائسگي زودرس، اختلالات قلبي و ديابت هم مي‌تواند مفيد و مؤثر باشد.

بنا بر توصيه متخصصان، كساني كه از سوء تغذيه رنج مي‌برند  يا منع استفاده از سبزي‌ها را دارند، مي‌توانند با تهيه جوانه گندم و مصرف مداوم آن، از كمبود  ويتامين‌ها و املاح معدني طبيعي بدن جلوگيري كنند.

نحوه استفاده :

هم مصرف خوراكي دارد و هم از ماسك آن استفاده مي گردد.

خواص جوانه گندم

جوانه ها سرشار از ويتامين هاي گروه Bو E هستند و از آنجا كه مي دانيد اين دو ويتامين را به عنوان ويتامين جواني مي خوانند پس نتيجه مي گيريم كه جوانه ها اكسير جواني هستند.
از موارد مهم و مفيد ديگر در مصرف اين مواد غذايي مي توان به تقويت مو , جلوگيري از ريزش مو, رفع يبوست, بي حالي و خستگي  و به عنوان يك مسكن خوب نام برد.
حتما شما هم در مورد فايده و تاثير مثبت جوانه ها بر روي رشد و تقويت مو شنيده ايد چرا كه تقريبا تنها خاصيت و فايده اي كه اين روزها از جوانه گندم و ماش و… ياد مي شود نقش آنها در سلامت پوست و مو است . بهتر است بدانيد كه پژوهشگران به فوايد بسيار ديگري از اين ريز مغذي ها دست يافته اند كه به برخي از آنها در اين بخش اشاره مي كنيم.

خواص جوانه گندم براي كم خوني

يكي از رايج ترين دلايل خريد داروهاي گران قيمت و البته كمياب برطرف كردن مشكل كم خوني به خصوص در ميان زنان است غافل از اينكه با استفاده درست و دقيق از جوانه ها خود مي توانيم كم خوني را درمان كنيم و بهتر از آن سيستم خون رساني در بدن را تقويت كنيم.

خواص جوانه گندم براي تناسب اندام

كالري پايين جوانه ها ثابت شده است پس اگر به دنبال ماده ي غذايي مفيد و كم كالري هستيد جوانه ها را فراموش نكنيد.

جوانه گندم

خواص جوانه گندم براي تعادل بلوغ جنسي

جوانه ها به طور كلي در فعاليت جنسي و فعاليت دقيق و هماهنگ هورمون هاي بدن موثر هستند و به همين دليل مي توانند توصيه اي براي جلوگيري از بلوغ زود رس به شمار بروند.

خواص جوانه گندم براي درمان ناباروري

ويتامين E موجود در اين ريز مغذي ها به افزايش توليد اسپرم و تقويت آنها به خصوص در مردان بسيار كمك كننده است و به افرادي كه از مشكل نا باروري رنج مي برند توصيه مي شود.

خواص جوانه گندم براي تقويت سيستم ايمني

ويتامين هاي موجود در جوانه ها سموم و مواد مضر بدن را راحت تر دفع كرده و به دليل تقويت سيستم ايمني بدن مغز را در شرايط بهتري قرار مي دهد.

خواص جوانه ماش و عدس براي پاكسازي كليه ها

بين جوانه ها جوانه ماش و عدس فوايد بيشتري براي تقويت و برطرف كردن مشكلات دستگاه دفع ادرار و كليه دارند.

خواص جوانه گندم براي سلامت پوست

جوانه گندم در درمان مشكلات پوستي تأثير بسيار دارد. توصيه مي شود كه تا پايان درمان از مصرف روزانه جوانه گندم در غذا و سالاد و از نوع خشك آن به صورت ماسك استفاده كنيد. براي درست كردن ماسك، مقداري از پودر جوانه گندم را به همراه مقداري شير كم چرب روي صورت قرار داده و قبل از خشك شدن ماسك پوست را شست وشو دهيد.

درمان ضعف تخمك گذاري با جوانه گندم

جوانه گندم سرشار از ويتامين E است كه براي اختلالات قاعدگي و ضعف تخمك گذاري زنان مفيد است و مي توان براي دريافت ويتامين ها و مواد معدني مفيد براي بدن جوانه گندم را در رژيم غذايي افراد گنجانده شود.

جوانه گندم و پيشگيري از سرطان روده

گندم جوانه زده به مقدار زيادي داراي فيبر و آب است كه باعث دفع كامل مدفوع شده، همچنين مانع از سرطان روده مي شوند. مصرف آن يكي از بهترين روش ها براي حفظ سلامت بدن است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۲۱:۴۳ توسط:myblog موضوع:

آشنايي با خواص تخم شربتي

خواص تخم شربتي

تخم شربتي منبع فوق‌العاده‌ي كلسيم است

از خواص تخم شربتي همين بس كه منبع فوق‌العاده‌ي اسيدهاي چرب امگا ۳ و امگا ۶ مي‌باشد. در واقع حدود ۲۰ درصد وزن دانه‌هاي به اين كوچكي حاوي اين اسيدهاي چرب است كه از اين نظر شباهت زيادي با تخم كتان دارد. حتماً مي‌دانيد كه تخم كتان نيز يكي از منابع غني اسيدهاي چرب امگا ۳ مي‌باشد. اگر مي‌خواهيد بيماري‌هاي قلبي عروقي از شما دور باشد حتماً به خواص محافظتي اين دانه‌هاي ريز اعتماد كنيد.

تخم شربتي منبع فوق‌العاده‌ي كلسيم است به طوري كه ۵ تا ۶ برابر بيشتر از شير مي‌باشد. اگر موز را به عنوان منبع پتاسيم مي‌شناسيد بايد بدانيد كه دانه‌هاي تخم شربتي دو برابر بيشتر از موز پتاسيم و ۳ برابر بيشتر از اسفناج آهن دارند. از نظر آنتي‌اكسيداني نيز قوي‌تر از ميوه‌اي مانند بلوبري هستند.

تخم شربتي همچنين منبع فوق‌العاده‌ي منيزيم، منگنز، مس، زينك(روي)، نياسين(ويتامين ب۳) و ويتامين‌هاي ديگر بوده و سرشار از فيبرهاي محلول در آب مي‌باشد. تخم شربتي ۹ تا ۱۲ برابر وزن خود آب را به خود گرفته و لعاب مانند مي‌شوند.

گياه تخم شربتي

تخم شربتي گياهي خودرو و يك‌ ساله از خانواده نعناعيان و شبيه به ريحان ولي با برگ‌ها و تخم‌ هاي ريزتر مي باشد. اين گياه بومي آمريكاي مركزي بوده به نحوي كه آزتك‌ها (يكي از تمدن‌هاي آمريكايي) از اين دانه هاي بسيار مقوي، به عنوان غذايي اصلي استفاده مي كردند؛ اما بذر آن مانند ذرت به ديگر نقاط جهان نيز برده شده است. گرچه خود گياه كاربرد تزئيني دارد، اما عمدتا اين گياه را براي مصرف تخم آن مي‌كارند. اين گياه در اوايل بهار در كوهستان‌ها و بيابان‌ها روييده و ساقه‌ هاي آن مربع شكل و گلش مايل به قرمز و صورتي است. تخم آن سياه شفاف است و وقتي‌ كه در آب ريخته شود سريعاً حالتي خميري يا ژله اي و لعاب‌دار در آب ايجاد مي‌كند كه بسيار لغزنده است و رنگش متمايل به رنگ خاكستري مي‌شود. لعاب اين دانه‌ ها پس از جذب آب مانند فالوده مي‌شود. تخم شربتي خواص زيادي دارد و اين‌گونه نيست كه فقط براي فصل گرما توصيه شود. اين گياه نام‌هاي ديگري از جمله بادروج، تره خراساني، اوقيمن، حوك، بورنگ، صريرا و بادروج ابيض نيز دارد و از قديم به عنوان يك نوشيدني سنتي بين ايرانيان جاي داشته است. در ادامه ضمن نگاهي به خواص تخم شربتي، چند روش استفاده از آن را بيان خواهيم كرد.

اجزاي تخم شربتي

تخم شربتي منبع فوق‌العاده‌ي كلسيم است به طوري كه ۵ تا ۶ برابر بيشتر از شير كلسيم دارد. اگر موز را به عنوان منبع پتاسيم مي‌شناسيد بايد بدانيد كه اين دانه‌هاي ريز دو برابر بيشتر از موز پتاسيم و ۳ برابر بيشتر از اسفناج آهن دارند. از نظر آنتي‌اكسيداني نيز قوي‌تر از ميوه‌اي مانند بلوبري هستند.

تخم شربتي منبع فوق‌العاده‌ي اسيدهاي چرب امگا ۳ و امگا ۶ مي‌باشد. در واقع حدود ۲۰ درصد وزن دانه‌هاي به اين كوچكي حاوي اين اسيدهاي چرب است كه از اين نظر شباهت زيادي با تخم كتان دارد. حتماً مي‌دانيد كه تخم كتان نيز يكي از منابع غني اسيدهاي چرب امگا ۳ مي‌باشد. اگر مي‌خواهيد بيماري‌هاي قلبي عروقي از شما دور باشد حتماً به خواص محافظتي اين دانه‌هاي ريز اعتماد كنيد. تخم شربتي همچنين منبع فوق‌العاده‌ي منيزيم، منگنز، مس، زينك(روي)، نياسين (ويتامين ب۳) و ويتامين‌هاي ديگر بوده و سرشار از فيبرهاي محلول در آب مي‌باشد. اين دانه‌ها ۹ تا ۱۲ برابر وزن خود آب را به خود گرفته و لعاب مانند مي‌شوند.

مواد مغذي در هر ۱۰۰ گرم تخم شربتي

انرژي    >>>>      ۲٫۰۳۴ كيلوژول

كربوهيدرات ها    >>>>      ۴۲٫۱۲ گرم

فيبر    >>>>      ۳۴٫۴ گرم

چربي    >>>>      ۳۰٫۷۴ گرم

چربي هاي اشباع شده    >>>>      ۳٫۳۳۰

چربي هاي تك اشباع نشده    >>>>      ۲٫۳۰۹

چربي هاي چند اشباع نشده    >>>>      ۲۳٫۶۶۵

پروتئين    >>>>      ۱۶٫۵۴ گرم

ويتامين آ     >>>>      ۵۴ ميكروگرم

كلسيم    >>>>      ۶۳۱ ميلي گرم

آهن    >>>>      ۷٫۷۲ ميلي گرم

منيزيم    >>>>      ۳۳۵ ميلي گرم

منگنز    >>>>      ۲٫۷۲۳ ميلي گرم

فسفر    >>>>      ۸۶۰ ميلي گرم

پتاسيم    >>>>      ۴۰۷ ميلي گرم

سديم    >>>>      ۱۶ ميلي گرم

روي    >>>>      ۴٫۵۸ ميلي گرم

موارد منع مصرف تخم شربتي

# اشخاص مبتلا به كرم معده نبايد از تخم شربتي استفاده كنند.

# زياده روي در مصرف تخم شربتي موجب ايجاد سر گيجه و همچنين بروز اختلال در حس بينايي مي شود.

#  مصرف اين دانه‌ها براي افرادي كه داروهاي ضد انعقاد مي‌خورند نيز توصيه نمي‌شود.

# توجه داشته باشيد كه اين دانه‌هاي ريز حاوي گلوتن هستند و اگر شما جزو افراد حساس به اين تركيب هستيد در مصرف آن دقت كنيد.

# اگر داروي خاصي مصرف مي‌كنيد نيز بهتر است قبل از مصرف تخم شربتي با پزشك خود مشورت كنيد.

# كاهش فشار خون از خواص تخم شربتي است . براي همين سالمنداني كه داروي ضدفشار مصرف مي‌كنند بايد حواسشان به مصرف آن باشد.

دانستني هايي در مورد تخم شربتي

# به تعادل گلوكز خون كمك مي كند (براي بيماران ديابتي عالي است).

# آهن موجود در آن، سه برابر اسفناج است.

# تخم شربتي به جز آمينواسيد تورين، همه ي آمينواسيدهاي مورد نياز بدن را در خود دارد و غذايي كامل محسوب مي شود.
# تخم شربتي فيبر غذايي فوق العاده اي دارد و به همين دليل، براي گوارش و درمان بافت هاي گوارشي عالي است.
# براي پوست، مو و ناخن ها مفيد است.
# داراي ۲۰ درصد پروتئين است.
# سرشار از آنتي اكسيدان ها است (ميزان آنتي اكسيدان هاي آن، ۴ برابر قره قاط است).
# ميزان كلسيم موجود در آن، پنج برابر شير است.
# ميزان ويتامين C موجود در آن، ۷ برابر پرتقال است.
# در واقع حدود ۲۰ درصد وزن دانه‌ هاي به اين كوچكي حاوي اسيدهاي چرب امگا ۳ است و به همين دليل، غذايي عالي براي مغز و قلب است. ميزان امگا ۳ موجود در تخم شربتي، ۸ برابر ماهي سالمون است.
# از خواص تخم شربتي اين است كه پتاسيم موجود در آن، دو برابر پتاسيم موجود در موز است.
# جايگزين بسيار خوبي براي تخم مرغ است. تنها كافي است آن را با آب مخلوط كنيد و ژله ي به دست آمده را به جاي تخم مرغ، در غذاهاي خود استفاده كنيد.
# از زمان‌هاي قديم آزتك‌ها از اين دانه‌ ها به همراه ذرت به عنوان ماده‌ي غذايي استفاده مي‌ كردند. سال ها است كه مردم مكزيك به خواص مقوي اين دانه‌ ها پي برده ‌اند و از آن استفاده مي ‌كنند.
# رفع عطش از خواص تخم شربتي مي باشد.

خواص كامل تخم شربتي

خواص تخم شربتي براي لاغري

استفاده از تخم شربت در محلول آب يكي از بهترين مواد براي كم كردن وزن است. دانه‌ هاي ژلاتيني تخم شربتي بدون آنكه كالري داشته باشد تا مدت‌ ها فرد را سير نگه مي‌ دارد و به جاي خوردن داروهاي زيان آور براي كم كردن اشتها، مي‌توان از تخم شربتي استفاده كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۱۸:۱۰ توسط:myblog موضوع:

خواص تخم كتان

خواص تخم كتان

بذر كتان منبعي سرشار از مواد مغذي همچون فيبر ، منگنز ، ويتامين B1 ، اسيد چرب آلفا لينولنيك و امگا3 است ، اين بذر از درخت كتان گرفته مي‌شود ، بذر كتان منبعي غني از چربي هاي سالم ، آنتي اكسيدان و فيبر است.

تخم كتان به صورت محلول در آب براي درمان هاي موضعي و به صورت خوراكي ( دم كرده ، پودر ، روغن ) مورد استفاده قرار مي گيرد ، بيشترين استفاده تخم كتان در خانم ها و براي كاهش چربي ناحيه شكم و تناسب اندام است ، براي اينكه از حداكثر فوايد بذر كتان بهره مند شويد بايد قبل از مصرف دانه آن را آسياب كنيد چرا كه بذر كامل ممكن است بدون اينكه هضم شود از طريق دستگاه گوارش دفع شود.

انواع بذر كتان : دو نوع اصلي بذر كتان وجود دارد ، بذر كتان طلايي و بذر كتان قهوه‌اي كه مشخصات تغذيه‌اي شان خيلي شبيه هم است و هر دو به اندازه‌ي هم حاوي اسيدهاي چرب امگا3 هستند.

تخم كتان چيست ؟

تخم كتان همانگونه از نامش بر مي آيد تخم گياه كتان است، كتان از ۳۰۰۰ سال پيش بابل كشت مي شده است. تخم كتان داراي دو گونه كلي مي باشد، كه عبارتند از تخم كتان قهوه اي و تخم كتان زرد يا طلايي. بيشترين انواع بذر كتان كه از اين دو گونه كلي به وجود آمده اند داراي ارزش غذايي يا ويژگي هاي تغذيه اي مشابهي مي باشند و در تعداد اسيدهاي چرب زنجيره كوتاه با هم برابر هستند. از دانه هاي كتان روغني گياهي استخراج مي شود، كه به روغن بذر كتان معروف است.

خواص تخم كتان در پيشگيري از سرطان

دانه يا بذر كتان در بين مواد غذايي، يك ضد سرطان قوي محسوب مي شود، چون حاوي ميزان زيادي ليگنان است. ليگنان ها با مسدود كردن آنزيم هايي كه در سوخت و ساز بدن درگير هستند و با رشد و گسترش سلول هاي سرطاني ارتباط دارند، به محافظت از بدن در برابر سرطان كمك مي كنند. علاوه بر اين وجود مواد مغذي داراي خاصيت آنتي اكسيداني در دانه هاي كتان، باعث شده است اين مواد آنتي اكسيدان درون تخم كتان با راديكال هاي آزاد مبارزه نموده، آن ها را از بين ببرند، و بدين گونه از ابتلا به سرطان پيشگيري مي نمايد.

دانشمندان دريافته اند كه اين تركيبات قوي مانند فيتواستروژن عمل نموده و خطر ابتلا به سرطان سينه را در زنان كاهش مي دهد؛ فيتواستروژن‌ها مولكول‌هاي گياهي هستند كه همانند استروژن‌ها عمل مي‌كنند. اين مولكول‌ها از افزايش ميزان هورمون استروژن و رشد غده‌هاي پستاني پيشگيري نموده و نقش مؤثري در پيشگيري و درمان سرطان سينه دارند.

همچنين ليگنان خاصيت رگ زاديي داشته و از طريق پيشگيري از تشكيل عروق خوني درون تومورها، از رشد آنها جلوگيري مي‌كند. مصرف بذر كتان مي‌تواند از رشد تومور سرطان پروستات جلوگيري نمايد. مصرف روزانه سه دفعه؛ هر دفعه يك قاشق مرباخوري پودر دانه كتان نيز نقش بسزايي در كاهش علائم بزرگي پروستات دارد البته مي‌توان از روغن دانه كتان نيز استفاده كرد.

تذكر: مصرف فيتواستروژن‌ها براي زناني كه به سرطان سينه مبتلا بوده و يا هستند و زناني كه سابقه‌ي فاميلي اين بيماري را دارند توصيه نمي‌شود. اين افراد بايد قبل از مصرف اين قبيل مواد غذايي با پزشك معالج خود مشورت كنند.

خواص تخم كتان در پيشگيري از ديابت

پژوهش هاي صورت گرفته توسط دانشمندان كانادايي نشان مي دهد كه مصرف دانه‌ي كتان احتمال ابتلا به ديابت نوع ۲ را به ميزان ۸۰ درصد كاهش مي‌دهد. محققان در حال تحقيق بيشتر در اين خصوص هستند. توصيه مي‌كنيم روزانه يك تا دو قاشق چاي‌خوري دانه‌ي كتان آسياب شده به غذاهاي خود اضافه نماييد.

همچنين برخي تحقيقات صورت گرفته نشان داده است مصرف روزانه تخم كتان به دليل دارا بودن ليگنان، به ميزان متوسطي سبب بهبود قند خون مي گردد. به علاوه تخم كتان قدرت آنتي اكسيداني بالايي داشته و مي‌تواند با استرس اكسيداتيو – عامل ابتلا به ديابت – مقابله نمايد.

خواص تخم كتان در كاهش كلسترول خون

وجود امگا ۳ براي تنظيم كلسترول خون لازم است. اين اسيدهاي چرب ميزان كلسترول خوب خون را افزايش مي‌دهند و حالت ارتجاعي رگ‌هاي خوني و جريان خون را بالا مي‌برند. دانه كتان يكي از مفيد ترين منابع امگا-۳ به شمار مي رود. مصرف تخم كتان موجب كاهش سطح كلسترول با چربي بد در خون مي شود. محققان معتقدند گنجاندن دانه كتان در برنامه غذايي روزانه افراد بزرگسال مي تواند شانس ابتلا به گرفتگي عروق يا آترواسكلروز را در آنها تا ۷۵ درصد كاهش بدهد. محققان با تحقيقي كه روي بيش از ۱۰۰ خانم يائسه انجام دادند، به اين نتيجه رسيدند درصد ابتلا به بيماري پرفشاري خون و ناراحتي هاي قلبي در خانم هايي كه به مدت يك سال، روزي ۴ قاشق غذاخوري دانه كتان خام مصرف مي كردند، بسيار پايين و ناچيز بود.

خواص تخم كتان براي درمان يبوست

دانه‌ كتان سرشار از فيبرهاي محلول و نامحلول بوده و به همين علت يك ماده ملين بوده و دفع را راحت مي‌كند. اگر دچار يبوست مزمن هستيد به سراغ دانه‌ي كتان برويد. بدين منظور يك قاشق چاي‌خوري دانه‌ي كتان را به مدت يك شب در يك ليوان آب خيس كرده و فرداي آن آب را به همراه دانه‌ها بنوشيد. يا اين كه ۲۰ گرم دانه‌ي خشك را با يك ليتر آب و به مدت ۵ دقيقه بجوشانيد و محلول را صاف كنيد. صبح و شب بعد از غذا يك فنجان از اين جوشانده ميل كنيد. توجه داشته باشيد تأثير دانه‌ي كتان تقريباً بعد از ۳ روز خود را نشان مي‌دهد.

خواص تخم كتان در پيشگيري از پوكي استخوان

تخم كتان از پوكي استخوان و تحليل رفتن بافت استخواني جلوگيري مي‌كند. تحقيقاتي كه بر روي موش‌هاي آزمايشگاهي انجام شد، حاكي از به تأخير افتادن تحليل استخواني در موش‌هاي آزمايشگاهي بود كه با تخم كتان تغذيه شده بودند و اين امر به سبب وجود اسيدهاي چرب امگا ۳ موجود در تخم كتان مي‌باشد.

تاثير مصرف دانه كتان در كاهش فشار خون و جلوگيري از بيماري هاي قلبي

تحقيقات بسياري نشان داده است امگا ۳ موجود در دانه هاي كتان از طريق مكانيسم هايي مانند اقدامات ضد التهابي و تنظيم نمودن ضربان قلب، به بهبود سيستم قلبي عروقي كمك مي كند. يكي از مهم ترين خواص تخم كتان، كاهش فشار خون مي باشد. از اين رو احتمال ابتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي را كاهش مي دهد. همچنين رژيم غذايي حاوي دانه هاي كتان از سخت شدن و گرفتگي شريان ها جلوگيري مي كند و از اين رو موجب حفظ سلامتي قلب مي شود. امگا-۳ نقش بسزايي در تنظيم ريتم قلب دارد و در درمان آريتمي (ضربان قلب نامنظم) و نارسايي قلبي مفيد است. پژوهشگران دانشگاه هاروارد مصرف روزانه ۱ تا ۲ قاشق غذاخوري دانه كتان را به بيماران قلبي يا آنهايي كه زمينه ابتلا به ناراحتي هاي قلبي دارند، توصيه مي كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۱۴:۳۶ توسط:myblog موضوع:

تعبير خواب بچه

بچه

محمد بن سيرين در مورد تعبير خواب بچه مي گويد :

اگر ببيند او را دختري آيد ، دليل سلامتي است و شادي . اگر ببيند او را پسري آمد ، دليل است دختر آورد . اگر ببيند او را دختري آمد ، دليل است پسر آورد .

ابراهيم كرماني درباره تعبير خواب بچه مي گويد :

اگر ببيند كه طفلي را جايي افكنده بودند و او بازيافت ، دليل است از جايي كه اميد ندارد چيزي به وي رسد .

 

ليلا برايت ، در باب تعبير خواب بچه مى‏ گويد :

اگر در خواب بچه‏ اى را مشاهده كرديد ، به اين معناست كه در انجام كارها فرصت مناسبى را به دست آورده ‏ايد . ديدن بچه‏ ى لاغر در خواب نشانه ‏ى آن است كه شما دچار مشكل مى ‏شويد ، اگر در خواب بچه‏ ى چاقى را ببينيد ، به اين معناست كه در انجام كارها موفق مى‏ شويد . اگر در خواب ببينيد كه بچه‏ اى خوابيده ، به معنى آن است كه زندگى خوبى خواهيد داشت . اگر خواب ببينيد كه بچه‏ اى را به قتل رسانده‏ ايد ، يعنى به يكى از اشتباهات خود پى مى‏ بريد . اگر در خواب خود را مشغول بازى با بچه‏ ها ديديد ، نشانه ‏ى آن است كه در تمامى كارهايتان به موفقيت مى‏ رسيد .

نظر آنلي بيتون از تعبير خواب بچه :

اگر در خواب بچه‏ ى بازيگوش و شيطانى را ديديد ، نشانه‏ ى آن است كه به خاطر افراط در تفريحات دچار مشكل مى ‏شويد .

 

لوك اويتنهاو در مورد تعبير خواب بچه مي گويد :

فرزند خود : خوشبختي

كودكي همراه مادرش : اوقات مبارك
بچه هاي كوچك : غم و غصه
ديدن كودكان بي شمار : فلاكت
كودكان زيبا روي : شادي و سلامتي
كتك زدن يك بچه : بي عدالتي
بچه اي كه مي دود : نيكبختي

در كتاب سرزمين روياها درباره تعبير خواب بچه آمده است :

خواب يك بچه : خوشبختي در خانه

بچه خودتان : كمك بزرگي دريافت خواهيد كرد .
بچه هاي بستگانتان : شادي ناخواسته
بچه هاي اشخاص ديگر : آغاز مشاجره هاي فاميلي
يك دختر بچه خواب ببيند كه فرار مي كند :
طرز فكر مردم نسبت به او عوض مي شود .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۱۰:۵۳ توسط:myblog موضوع:

تعبير ديدن برف در خواب

تعبير خواب برف

محمد بن سيرين درباره تعبير خواب برف مي گويد :

برف به خواب ديدن ، غم و اندوه و عذاب است ، مگر اندكي ديده باشد . اگر در زمستان برف ببيند ، يا به جايگاهي كه پيوسته در آنجا برف است ، دليل كه اهل آن موضع را غم و اندوه رسد .

 

جابر مغربي در مورد تعبير خواب برف مي گويد :

ديدن برف به خواب لشگر هزيمتي است .

حضرت امام جعفر صادق (ع) در تفسير تعبير خواب برف مي فرمايند :

ديدن برف در خواب بر شش وجه است

اول : رزق و روزي
دوم : زندگاني
سوم : مال بسيار و ارزاني نرخ ها
چهارم : لشگر بسيار
پنجم : بيماري
ششم : غم و اندوه
اگر ببيند در تابستان برف جمع مي كرد ، دليل كه مال بسيار و حلال جمع كند .
اگر در زمستان جمع مي كرد ، دليل كه به عيش خوش گذراند و منفعت بسيار يابد .

تفسير ابراهيم كرماني از تعبير خواب برف :

برف به خواب ديدن در سردسير ، دليل بر خير و نيكي كند و در گرمسير، دليل بر غم و اندوه و قحط است . اگر ببيند برف به وقت خود مي خورد ، بهتر از آن است كه بي وقت باشد .

منوچهر مطيعي تهراني در باب تعبير خواب برف مي گويد :

برف در خواب غم و اندوه است . روزهايي كه برف مي بارد هوا گرفته ابر و مه غليظ آسمان را پوشانده ، آمد و رفت و معاشرت كم مي شود و بيشتر مردم اگر سر كار نباشند وقت خود را در خانه و در كنار آتش مي گذرانند . در اين حالت انسان غمگين مي شود . همين حالت در خواب هست با اين تفاوت كه غمگين هست و آنگاه خواب برف مي بيند زمينه غم در روح و ضمير او وجود دارد و با اين زمينه چون مي خوابد برف در خواب مي بيند . عموم معبران برف را غم و اندوه و كسالت تعبير كرده اند و فقط اين مي ماند كه برف را چگونه و كجا ببينيم . اگر در خواب ببينيد جايي برف مي بارد كه آنجا را نمي شناسيد ابن سيرين نوشته براي صاحب آنجا و مكان غمي مي رسد ولي اين خواب گوياي بيم از غم و اندوهي است كه نمي دانيد عامل آن چيست . اما هست و در روزهاي آينده نيز با شما همراه خواهد بود . اگر ببيند كه در تابستان برف جمع مي كند بيان كننده يك غنيمت است و غنيمت چيزي است كه رايگان و بي زحمت به دست شما برسد . اين خواب به بيننده مي گويد كه سودي از جايي نصيب او مي شود كه انتظارش را ندارد و اگر در زمستان ديديد كه برف پارو مي كنيد و برف را دور مي ريزيد كسالت و غم و اندوه را از خود مي زداييد . بيرون بردن برف از خانه نيز دور كردن غم خانوادگي است . از كرماني نقل است كه برف در سردسير خير و بركت است و در گرمسير غم و اندوه .

لوك اويتنهاو درباره تعبير خواب برف مي گويد :

بارش برف : سستي زود گذر
برف در كوهستان : قبل از رسيدن به اهدافتان بايد مشكلات زيادي را فائق شويد .
آدم برفي : عشق رياكارانه ؛ احساسات

يوسف نبي عليه السلام و تعبير خواب برف :

ديدن برف عذاب و فتنه است .

ديدن برف بي هنگام لشگر باشد .

ديدن برف با هنگام فراخي روزي است .

ديدن برف در زمين قحط باشد .

نظر مولف در مورد تعبير خواب برف :

ديدن بارش برف به صورت آرام در فصل سرما به معني گشايش در روزي مي باشد و به دست آمدن مال در چند روز پيش رو

ليلا برايت مى‏ گويد :

اگر در خواب بارش برف را ببينيد ، به اين معناست كه بايد در انتظار اخبار خوش باشيد . مشاهده ‏ى آدم برفى در خواب ، بيانگر آن است كه براى مدتى روابطى سرد و بى‏ تفاوت با ديگران خواهيد داشت .

آنلي بيتون در مورد تعبير خواب برف مى ‏گويد :

۱- ديدن برف در خواب ، نشانه آن است كه در آينده مصيبت يا بدبختي برايتان روي نخواهد داد .
۲- اگر خواب ببينيد ميان طوفان و برف راه مي رويد ، نشانه آن است كه در اثر شكست و نرسيدن به آرزويي كه سال ها خواستار آن بوديد ، نوميد و اندوهگين خواهيد شد .
۳- برف خوردن در خواب ، نشانه آن است كه به ايده آل هاي خود دست نخواهيد يافت .
۴- ديدن برف گل آلود در خواب ، نشانه آن است كه شخصيت و غرورتان را كسي مورد تحقير قرار خواهد داد . با اين حال شما باز خواهيد كوشيد با همين فرد ارتباط برقرار كنيد .
۵- اگر خواب ببينيد برف ها آب مي شوند ، نشانه آن است كه دلهره شما مبدل به شادماني مي گردد .
۶- اگر خواب ببينيد از پشت پنجره به دانه هاي درشت برف نگاه مي كنيد ، نشانه آن است كه در اثر فشار مالي با نامزد خود مشاجراتي خواهيد داشت .
۷- ديدن كوه هاي برف گرفته در خواب ، نشانه آن است كه افكار و تمايلات شما هيچ پيشرفت ارزشمندي به ارمغان نمي آورد .
۸- اگر خواب ببينيد در منظره اي برفي ، خورشيد مي درخشد ، نشانه آن است كه بدبختي و سياه روزي پايان خواهد يافت ، و روزهاي خوشي آغاز خواهد شد .
۹- اگر دختري خواب ببيند بر برف ها سورتمه سواري مي كند ، نشانه آن است كه براي پذيرفتن خواستگار خود با مخالفت هايي بسيار مواجه مي شود .
۱۰- اگر خواب ببينيد با ديگران برف بازي مي كنيد ، علامت آن است كه پيرامون موضوع شرم آوري داوري خواهيد كرد . اگر قضاوت شما بر پايه درستي استوار نباشد ، يقيناً شكست خواهيد خورد .
۱۱- اگر خواب ببينيد در ناحيه اي برف پوش راه خود را گم كرده ايد ، علامت آن است كه غم و اندوه به زندگي شما راه خواهد يافت .

در كتاب سرزمين روياها آمده است :

هواي برفي : دوران بسيار خوش در آينده
زمين پوشيده از برف : خوشبختي
برف كثيف : ناكامي و كسالت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۰۷:۰۹ توسط:myblog موضوع:

توت فرنگي سلطان مركبات

توت فرنگي

توت فرنگي گياهي نهان دانه از تيرهٔ گل سرخ است. رشد اين گياه علفي پايا در آب و هواي معتدل گرم و در بستر غني از گياخاك و خاك اسيدي بسيار خوب است. گل‌هاي توت‌فرنگي نسبت به سرما به شدت حساس هستند ولي عطر و طعم نهنج (قسمت خوراكي گياه) با انجماد از بين نمي‌رود .

توت فرنگي به‌دليل دارا بودن فيتو كميكال، اثرات مثبت بسياري بر روي مغز مي‌گذارد و مي‌تواند اثرات نامطلوب پيري بر مغز را كاهش دهد .

توت‌فرنگي ميوه‌اي نسبتاً جديد است كه تا ۲۵۰-۳۰۰ سال قبل به اين شكل امروزي وجود نداشت و بيشتر موارد استفاده دارويي داشته است. در قرن چهاردهم در فرانسه توت فرنگي‌هاي وحشي از جنگل به زمين زراعتي منتقل شد و از آن به عنوان يك گياه اهلي استفاده گرديد.

در جنگلهاي شمال ايران توت فرنگي وحشي به طور فراوان يافت مي‌شود. به‌نظر مي‌رسد كه اولين رقم اصلاح شده در زمان صدارت اتابك اعظم از فرانسه به ايران آمد و به نام اتابكي خوانده شد .

توت فرنگي، كه به عنوان ملكه ميوه ها در آسيا شناخته مي شود، ميوه اي سرشار از ويتامين ها، مواد مغذي بود و خواص و فوايد درماني زيادي دارد. توت فرنگي ميوه اي محبوب بوده و حاوي مقادير زيادي آنتي اكسيدان، فيبر و ويتامين مي باشد.

اين ميوه مغذي و پرفايده چربي خوب خون را افزايش داده، فشارخون را پايين مي آورد و به شما براي محافظت در برابر سرطان كمك مي نمايد. اين ميوه جزو 20 ميوه پر از آنتي اكسيدان بوده و منبعي خوب براي تامين پتاسيم و كلسيم مي باشد. فقط 8 عدد توت فرنگي، ويتامين C اي بيشتر از 1 پرتقال دارند. در ادامه به بررسي خواص و فوايد اين ميوه خوشمزه و پرطرفدار مي پردازيم.

مصرف توت فرنگي چه خاصيت و فايده درماني دارد ؟

مصرف انواع ميوه ها و سبزيجات، از جمله توت فرنگي فوايدي بي پايان در پي دارد. با خوردن خوراكي هاي گياهي، خطر بيماري هاي قلبي، ديابت و سرطان كاهش مي يابد. همچنين مصرف مقادير بالاي ميوه و سبزيجات براي سلامت پوست و مو، افزايش انرژي و كاهش وزن مفيد مي باشد.

بيماري قلبي و توت فرنگي – مصرف منظم آنتوسيانين نوعي فلانوئيد كه در خانواده توت ها موجود است، خطر حمله قلبي را تا 32 درصد در زنان جوان و ميانسال كاهش ميدهد. همچنين كوئرستين، نوعي ديگري فلانوئيد كه در توت فرنگي موجود است، يك ضدالتهاب طبيعي بوده و تصلب شريان را كاهش داده و در تحقيقاتي كه برروي حيوان ها انجام شد، آسيب ناشي از كلسترول بد خون (LDL) را كاهش داد.

همچنين ممكن است كوئرستين خواص ضدسرطاني نيز داشته باشد، با اينحال تحقيق بيشتري در اينباره لازم مي باشد. نتنها پتاسيم و فيبر موجود در توت فرنگي براي قلب مفيد است، بلكه تحقيقات نشان داده است كه توت فرنگي باعث كاهش نوعي آمينواسيد كه به لايه داخلي رگ ها آسيب مي رساند، مي شود.

خواص توت فرنگي براي جلوگيري از سكته مغزي

آنتي اكسيدان هاي موجود در توت فرنگي و همچنين پتاسيم بالاي درون توت فرنگي باعث كاهش خطر لخته هاي خون خطرناك در مغز كه باعث سكته مغزي مي شوند، كمك مي نمايند.

خواص توت فرنگي براي جلوگيري از سرطان

همانطور كه در بالا گفته شد، توت فرنگي حاوي آنتي اكسيدان هايي بوده كه در برابر راديكال هاي آزاد عمل كرده، رشد سلول هاي سرطاني را مهار كرده و باعث كاهش التهاب بدن مي شود.

خواص توت فرنگي براي كاهش فشار خون

بدليل پتاسيم بالا در توت فرنگي، اين ميوه پرطرفدار براي افراديكه دچار فشارخون بالا هستند، توصيه مي شود. پتاسيم به خنثي كردن اثر سديم در بدن كمك مي نمايد. مصرف كم پتاسيم همانقدر براي فشارخون بالا بداست كه مصرف بالاي سديم براي فشارخون بالا بد مي باشد.

خواص توت فرنگي

خواص توت فرنگي براي يبوست

مصرف خوراكي هاييكه پر از فيبر و آب هستند به كاهش يبوست و اجابت مزاج راحت كمك مي نمايند.

خواص توت فرنگي براي ديابت

توت فرنگي قندي پايين و ميزان فيبري بالا داشته و هردو اين فاكتور ها به حفظ تعادل قندخون كمك مي نمايد. توت فرنگي يكي از خوراكي هاي مناسب براي افراد ديابتي مي باشد. تحقيقات نشان مي دهد كه خوردن 37 توت فرنگي در روز مي تواند بطرز چشم گيري عوارض ديابت همچون نارسايي كليه و نوروپاتي محيطي را كاهش دهد.

خواص توت فرنگي براي زنان باردار

دريافت ميزان كافي اسيد فوليك براي زنان باردار لازم مي باشد و توت فرنگي حاوي مقادير مناسبي فوليك اسيد است.

خواص توت فرنگي براي افسردگي و حافظه كوتاه مدت

فوليك اسيد موجود در توت فرنگي براي افسردگي نيز مي تواند مفيد باشد . همچنين مواد موجود در توت فرنگي نشان داده اند كه مي توانند باعث بهبود حافظه كوتاه مدت شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۳۸:۲۵ توسط:myblog موضوع: