وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

همه چيز درباره خواص جوانه گندم

خواص جوانه گندم

جوانه گندم جزء آن دسته از مواد غذايي است كه متاسفانه خانواده‌ها به ميزان كافي از آن استفاده نمي‌كنند. اين درحالي است كه جوانه گندم سرشار از ويتامين‌ها و املاح معدني ضروري براي بدن مانند ويتامينA است.

ويتامين A موجود در جوانه گندم باعث افزايش قوه بينايي، سرعت رشد كودكان، شادابي پوست و سلامت ريه و گلو مي شود.

از سوي ديگر مصرف جوانه گندم خستگي مفرط، ضعف و بي حالي را كاهش مي‌دهد. ويتامين B1 موجود در جوانه گندم نيز، براي تعادل سيستم عصبي ضروري است.

همچنين جوانه گندم در رفع بي‌خوابي، بروز يائسگي زودرس، اختلالات قلبي و ديابت هم مي‌تواند مفيد و مؤثر باشد.

بنا بر توصيه متخصصان، كساني كه از سوء تغذيه رنج مي‌برند  يا منع استفاده از سبزي‌ها را دارند، مي‌توانند با تهيه جوانه گندم و مصرف مداوم آن، از كمبود  ويتامين‌ها و املاح معدني طبيعي بدن جلوگيري كنند.

نحوه استفاده :

هم مصرف خوراكي دارد و هم از ماسك آن استفاده مي گردد.

خواص جوانه گندم

جوانه ها سرشار از ويتامين هاي گروه Bو E هستند و از آنجا كه مي دانيد اين دو ويتامين را به عنوان ويتامين جواني مي خوانند پس نتيجه مي گيريم كه جوانه ها اكسير جواني هستند.
از موارد مهم و مفيد ديگر در مصرف اين مواد غذايي مي توان به تقويت مو , جلوگيري از ريزش مو, رفع يبوست, بي حالي و خستگي  و به عنوان يك مسكن خوب نام برد.
حتما شما هم در مورد فايده و تاثير مثبت جوانه ها بر روي رشد و تقويت مو شنيده ايد چرا كه تقريبا تنها خاصيت و فايده اي كه اين روزها از جوانه گندم و ماش و… ياد مي شود نقش آنها در سلامت پوست و مو است . بهتر است بدانيد كه پژوهشگران به فوايد بسيار ديگري از اين ريز مغذي ها دست يافته اند كه به برخي از آنها در اين بخش اشاره مي كنيم.

خواص جوانه گندم براي كم خوني

يكي از رايج ترين دلايل خريد داروهاي گران قيمت و البته كمياب برطرف كردن مشكل كم خوني به خصوص در ميان زنان است غافل از اينكه با استفاده درست و دقيق از جوانه ها خود مي توانيم كم خوني را درمان كنيم و بهتر از آن سيستم خون رساني در بدن را تقويت كنيم.

خواص جوانه گندم براي تناسب اندام

كالري پايين جوانه ها ثابت شده است پس اگر به دنبال ماده ي غذايي مفيد و كم كالري هستيد جوانه ها را فراموش نكنيد.

جوانه گندم

خواص جوانه گندم براي تعادل بلوغ جنسي

جوانه ها به طور كلي در فعاليت جنسي و فعاليت دقيق و هماهنگ هورمون هاي بدن موثر هستند و به همين دليل مي توانند توصيه اي براي جلوگيري از بلوغ زود رس به شمار بروند.

خواص جوانه گندم براي درمان ناباروري

ويتامين E موجود در اين ريز مغذي ها به افزايش توليد اسپرم و تقويت آنها به خصوص در مردان بسيار كمك كننده است و به افرادي كه از مشكل نا باروري رنج مي برند توصيه مي شود.

خواص جوانه گندم براي تقويت سيستم ايمني

ويتامين هاي موجود در جوانه ها سموم و مواد مضر بدن را راحت تر دفع كرده و به دليل تقويت سيستم ايمني بدن مغز را در شرايط بهتري قرار مي دهد.

خواص جوانه ماش و عدس براي پاكسازي كليه ها

بين جوانه ها جوانه ماش و عدس فوايد بيشتري براي تقويت و برطرف كردن مشكلات دستگاه دفع ادرار و كليه دارند.

خواص جوانه گندم براي سلامت پوست

جوانه گندم در درمان مشكلات پوستي تأثير بسيار دارد. توصيه مي شود كه تا پايان درمان از مصرف روزانه جوانه گندم در غذا و سالاد و از نوع خشك آن به صورت ماسك استفاده كنيد. براي درست كردن ماسك، مقداري از پودر جوانه گندم را به همراه مقداري شير كم چرب روي صورت قرار داده و قبل از خشك شدن ماسك پوست را شست وشو دهيد.

درمان ضعف تخمك گذاري با جوانه گندم

جوانه گندم سرشار از ويتامين E است كه براي اختلالات قاعدگي و ضعف تخمك گذاري زنان مفيد است و مي توان براي دريافت ويتامين ها و مواد معدني مفيد براي بدن جوانه گندم را در رژيم غذايي افراد گنجانده شود.

جوانه گندم و پيشگيري از سرطان روده

گندم جوانه زده به مقدار زيادي داراي فيبر و آب است كه باعث دفع كامل مدفوع شده، همچنين مانع از سرطان روده مي شوند. مصرف آن يكي از بهترين روش ها براي حفظ سلامت بدن است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۲۱:۴۳ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :