وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

فوايد بي نظير خيار چيست

خواص خيار

خيار گياهي از تيره كدوييان است و بومي كشور هند است كه اقسام گوناگوني دارد. ميوه‌اش درشت و سبز يا سفيدرنگ است و آن را خام مي‌خورند بوته آن مانند بوته خربزه است. ۹۰ درصد حجم خيار آب است و اين ميوه قدرت حفظ آب را دارد بنابراين محتواي داخل آن نسبت به بيرون آن ۲۰ درجه خنك تر است.

خيار از نظر طب سنتي طبع سرد دارد و به هضم غذا كمك مي كند . خيار عطش را از بين مي برد. خيار ۹۵ درصد از آب تشكيل شده است و ادرار آور است و خيار را مي توان در موارد سوزش ادرار بكار برد.

خيار گياهي يكساله است كه داراي ساقه خوابيده با برگ هاي بزرگ است. خيار براي رفع چاقي مفيد است. خيار دافع سموم بدن و چربي هاي مضر است. براي رفع فشارخون ، التهاب هاي دروني، رفع التهاب جگر و معده بكار مي رود.

آب خيار بطور ماليدني براي رفع خارش مفيد است.(پوست خيار را در آب بجوشانيد و بعد از سرد شدن روي محل خارش بريزيد و ماساژ دهيد.)

عصاره برگ خيار در مسموميت ها و اختلالات دستگاه گوارش مصرف مي شود و تهوع آور است. خيار حل كننده اوره است و براي درمان مرض نقرس مفيد است و تصفيه كننده خون و ضد سم است.

خيار چين و چروك هاي صورت را از بين مي برد و صورت را جوان مي كند. جوشانده خيار براي پوست هاي چرب مفيد است. ماليدن پوست خيار بر روي لكه هاي صورت مفيد است. خيار ملين كننده مزاج است و يبوست را از بين مي برد. خيار براي خرد كردن سنگ هاي كليه و مثانه مفيد است.

تخم خيار خواب آور و آرام بخش است. ضد تشويش و دلهره و براي رفع ناراحتي هاي عصبي مفيد است. بوييدن آب خيار براي رفع كم خوابي مفيد است. همچنين خوردن، بوبيدن و ماليدن خيار بر پيشاني براي رفع سردرد مفيد است.

جوشانده پوست خيار، براي درمان يرقان مفيد است.خوردن خيار و تخم خيار براي مبتلايان به مرض قند مفيد است.خيار براي درمان دردهاي كليه، باد مفاصل و رماتيسم مفيد است.

خواص خيار براي پوست

لوسيون جواني پوست :

براي تهيه ماسك خيار ، يك خيار معمولي را با دو ليون آب بجوشانيد تا حجم آن نصف شود سپس آنرا صاف كنيد و بگذاريد سرد شود بعد ۵۰ گرم بادام خام و پوست كنده را آسياب كرده و با اين آب مخلوط كنيد و بهم بزنيد و با پارچه صاف كنيد و به محلول صاف شده ۲۵۰ گرم الكل سفيد و يك گرم اسانس گل سرخ اضافه كنيد و كاملا هم بزنيد هر روز از اين لوسيون طبيعي به صورت خود بزنيد تا پوست شما هميشه جوان بماند .

معرفي برخي ديگر از خواص خيار

۱ – داراي ويتامين هايي است كه روزانه بدن ما به آن نياز دارد. مانند ويتامين هاي ب يك ، دو، سه، پنج، شش، اسيد فوليك، ويتامين سي، كلسيم، آهن، منيزيم، فسفر و پتاسيم و روي

۲ – اگر بعد ازظهر خسته هستي، بجاي اينكه نوشيدني هاي كافيئن دار بنوشي يك خيار بخور.آنها داراي ويتامين هاي بي و هيدروكربور هستند كه شما را سرحال آورده و چند ساعت نگه مي دارد.

۳ – اگر آينه حمام بخار مي كند آنرا به آينه بماليد تا از بخار كردن جلو گيري كند.

۴ –  اگر حشرات و حيوانات باغچه شما را نابود مي كنند، يك بشقاب آلومينيومي خيار لايه لايه برش خورده را بگذاريد تا همه آنها را فراري دهد. (مواد خيار با آلومينيوم تركيب شده و بويي را ايجاد مي كند كه همه حشرات و… را فراري مي دهد ولي انسان آنرا حس نمي كند.)

۵ – اگر روي پوست خود ناهمواري داريد و مي خواهيدكه از شر آن قبل از رفتن به استخر خلاص شويد، خيار برش خورده را به آن محل ها روي پوست خود بماليد. مواد فتوشيميايي خيار باعث مي شود كه كلوژن هاي پوست جمع شود و چاله چوله ها از بين بروند. روي چروك ها نيز بسيار موثر است.

۶ – اگر سردرد و سرگيجه داريد، قبل از خواب چند خيار بخوريد. به خاطر ويتامين ب و شكري كه دارد و الكتروليت هاي موجود، سردرد و سرگيجه را حل مي كند.

۷ – اگر مي خواهيد بر گرسنگي عصر فائق آئيد خيار بخوريد.

۸ – يك ملاقات مهم داريد ولي فرصت واكس زدن نداريد، خيار را روي كفش بماليد، آنرا براق نموده در مقابل نفوذ آب نيز مقاوم مي شود.

۹ – اگر روغن نداريد، و لولاها سرو صدا مي كنند، آنرا به آن بماليد روان شوند.

۱۰ – اگر دچار استرس هستيد، يك خيار را خرد كرده و در آب جوش بگذاريد، مواد شيميايي آن باعث آرامش شما مي شود.

۱۱ – بعد از غذا آدامس نداريد و مي خواهيد به يك ملاقات تجاري برويد، يك برش از خيار را براي سي ثانيه به سقف دهان بفشريد، بوي بد دهان با كشته شدن باكتري هاي بد بو از بين مي رود.

۱۲ – اگر يك روش سبز براي تميز كردن وسايل استيل ميخواهيد، با خيار آنها را تميز كنيد.

۱۳ – اگر در حال نوشتن اشتباه كرديد، از آن مي توانيد بعنوان پا ك كن (از قسمت بيروني آن) استفاده كنيد.

خواص خيار براي پوست

با افزايش سن، ميزان آنتي اكسيدان توليد شده در پوست براي مبارزه با چين و چروك و آسيب هاي ناشي از نور خورشيد كمتر مي شود. علي رغم كاهش قدرت توليد، اما پوست همچنان توانايي جذب آنتي اكسيدان ها را دارد؛ خيار به دليل برخورداري از تركيبات آنتي اكسيداني متعدد به پر كردن جاي خالي بعضي از آنتي اكسيدان هاي پوست كمك مي كند. خيار همچنين حاوي تركيباتي مانند كوكومرين و كوكوربيتاسين است كه با بروز التهاب و علائم افزايش سن مقابله مي كنند.

خواص خيار براي پوست ، رفع كك و مك و تيرگي دور چشم

خيار سرشار از ويتامين C و ويتامين K است كه هر دو آنتي اكسيدان هستند. ويتامين K با سياهي دور چشم مقابله مي كند و به همين دليل قرار دادن ۲ ورقه خيار تازه بر روي چشم ها در ابتداي روز به رفع خستگي و پف چشم ها كمك مي كند. ديگر ويتامين موجود در خيار ويتامين B5 (پانتوتنيك اسيد) است كه به حفظ رطوبت پوست كمك مي كند. ويتامين A (رتينول) موجود در خيار توليد ملانين پوست را كنترل كرده و بدين ترتيب با ايجاد كك و مك و لكه هاي تيره پوستي مقابله مي كند.

خواص خيار براي چين و چروك پوست

خيار منبع سيليس است، سيليس به عنوان پيش ساز كلاژن مي تواند به مقابله با چين و چروك پوست كمك كند. همچنين بر اساس نتايج مطالعه اي كه در سال ۲۰۱۱ در مجله «آرشيو تحقيقات پوستي» به چاپ رسيد، وجود ويتامين C (اسيد اسكوربيك) در آب خيار، آن را به تركيبي موثر در توليد محصولات ضد چين و چروك تبديل نموده است. شما مي توانيد با رنده كردن يك خيار، رد كردن آب خيار از يك تور و تركيب كردن آن با مقدار مساوي عنبر سائل يا گلابف يك تونر طبيعي تهيه كنيد. براي استفاده از اين تونر از يك توپ پنبه استفاده كنيد.

طرز تهيه انواع ماسك خيار براي پوست و صورت

قبل از استفاده از هر ماسكي، ابتدا مقداري از آن را روي قسمت داخلي ساعد خود امتحان كنيد. اگر بعد از گذشت چند دقيقه هيچ يك از آثار حساسيت نظير التهاب، سوزش، خارش، قرمزي پوست و … مشاهده نشد مي توانيد از ماسك استفاده كنيد، در غير اين صورت بايستي از اعمال اين ماسك به پوست يا صورت خود پرهيز نماييد.

ماسك خيار

خواص خيار براي جوش صورت ، ماسك صورت خيار و بلغور جو دوسر

اگر پوست چرب مستعد آكنه داريد، از ماسك صورت خيار و بلغور جو دوسر براي كنترل چربي پوست خود استفاده كنيد. بلغور جو دوسر پوست صورت را لايه برداري كرده و چربي هاي اضافي و سلول هاي مرده سطح پوست را تميز مي كند. خيار هم پوست صورت را هيدراته كرده و باعث شادابي و طراوت مي شود. اين ماسك همچنين داراي خواص ضد عفوني و ضد باكتريايي است و علاوه بر پاكسازي عميق منافذ پوستي، پوست صورت را مرطوب هم مي كند.

نصف يك خيار تازه
يك قاشق غذاخوري پودر بلغور جو دوسر
يك قاشق غذاخوري عسل

خيار را پوست كنده و به صورت پوره در آوريد. پودر بلغور جو دوسر و عسل را به پوره خيار اضافه كرده و به خوبي با هم تركيب كنيد. صورت خود را با آب گرم شسته و با حوله اي تميز خشك كنيد. مخلوط خيار، بلغور جو دوسر و عسل را با نوك انگشتان خود، به صورت دايره اي روي صورت بماليد. پس از ۲۰ دقيقه يا پس از آنكه ماسك خشك شد صورتتان را ابتدا با گرم و سپس با آب سرد بشوييد.

خواص خيار براي جوش صورت ، ماسك صورت خيار و كيوي

يك عدد كيوي متوسط
نصف يك عدد خيار
۱۰-۵ دانه انگور درشت (يا ۵ عدد توت فرنگي)

كيوي را پوست بگيريد و درون مخلوط‌كن بريزيد. دانه‌هاي ريز درون كيوي به صورت بسيار سطحي از پوست شما لايه‌برداري مي‌كند و باعث نرمي و صافي پوست مي‌شود. كيوي نيز يك منبع غني از آلفاهيدروكسي اسيد است و مي‌تواند چربي زياد پوست شما را بسيار كم كند و جوش‌هاي سرسياه را از بين ببرد و رنگ چهره را روشن كند. انگورها را داخل مخلوط‌كن بريزيد، انگور داراي مقداري آلفاهيدروكسي اسيد است كه مي‌تواند پوست را تا حدودي تميز كند. البته اگر بتوانيد به جاي انگور از توت‌فرنگي استفاده كنيد اثر بيشتري دارد و مي‌تواند تا حد زيادي آكنه‌ها و جوش‌هاي شما را كاهش ‌دهد و رنگ صورت شما را باز كند.

درآخر خيار پوست كنده را نيز به اين مخلوط اضافه كنيد و همه را خوب با هم مخلوط كنيد تا مخلوط حالت چسبي پيدا كند. مي‌توانيد ۲ حلقه از خيار را نگه داريد تا هنگام قرار دادن ماسك روي صورت‌تان اين حلقه‌هاي خيار را روي چشم‌هاي‌تان قرار دهيد. خيار تا حد زيادي حلقه‌هاي سياه زيرچشم را برطرف مي‌كند. همچنين PH خيار نزديك به پوست صورت است و در نتيجه پوست را به خوبي تميز و تغذيه مي‌كند و باعث آبرساني به پوست مي‌شود.

قبل از اين‌‌كه ماسك را روي صورت‌تان بگذاريد، صورت‌تان را با آب گرم بشوييد و خشك كنيد. سپس اين ماسك را به آرامي روي صورت‌تان كاملا ماساژ دهيد. حدود ۵ تا ۱۰ دقيقه صبر كنيد و بعد ماسك را با آب سرد از روي صورت‌تان پاك كنيد. همان طور كه خوانديد تهيه ماسك براي پوست چرب با استفاده از كيوي و انگور (توت فرنگي) و خيار كاري ساده و لذتبخش است.

خواص خيار براي لاغري صورت

خيار به دليل بافتي كه دارد در گروه ميوه‌هاي پرآب تلقي مي‌شود كه خواص بسياري براي تلطيف پوست و آبرساني به سلول‌هاي سطحي پوست دارد. استفاده موضعي و خوراكي از اين ميوه مي‌تواند به بهبود آبرساني سلول‌هاي پوستي كمك كند به ويژه اگر از ماسك تهيه شده از اين ميوه به صورت موضعي در ناحيه صورت استفاده كنيد. به اين ترتيب مي‌توانيد در عرض ۲ هفته با آبرساني به سلول‌هاي پوست و افزايش آب ميان‌بافتي به پرتر به نظر رسيدن صورت‌تان كمك كنيد. براي استفاده از خاصيت آبرساني خيار بهتر است اين ميوه را به صورت رنده شده و به مدت ۲۰ دقيقه روي پوست خود بگذاريد.

خواص خيار و گلاب براي رفع تيرگي دور چشم

هيچ چيزي بهتر از خيار نمي‌تواند به كمك چشم‌ها بيايد. كافي است هفته‌اي سه تا چهار بار از دو حلقه خيار با پوست يا از پوست خيار به شكل نواري پهن استفاده كرده و در آرامش و به حالت خوابيده روي چشمانتان بگذاريد. پس از ۱۰ دقيقه صورت خود را با آب سرد بشوييد. البته اگر مي‌خواهيد براي چشم‌ها سنگ تمام بگذاريد، از ماسك خيار و گلاب استفاده كنيد.

يك عدد خيار
۳-۴ قاشق غذاخوري گلاب خالص

براي تهيه اين ماسك كافي است يك خيار را با پوست يا بدون پوست رنده كرده و آن را درون ۳ تا ۴ قاشق غذاخوري گلاب خالص خيس كنيد. سپس اين تركيب را روي پلك‌ها، اطراف چشم و گودي چشم بگذاريد و اجازه دهيد به‌ مدت ۱۵ دقيقه به همين صورت بماند. نكته مهم آن است كه خيار را به‌خوبي بشوييد مراقب باشيد پلك‌هايتان به‌خوبي بسته باشد تا آب اين ماسك وارد چشم‌هايتان نشود. سپس اين ماسك را با دستمال مرطوب از روي چشم‌ها برداشته و صورتتان را با آب نسبتا خنك بشوييد.

لايه برداي پوست با ماسك صورت خيار و شكر قهوه اي

شكر قهوه اي يك لايه بردار طبيعي و موثر است. استفاده از اين ماسك باعث شادابي و طراوت پوست شده و جواني دوباره اي به صورتتان مي بخشد. مواد تشكيل دهنده اين ماسك كاملا در دسترس و ارزان هستند.

نصف يك خيار تازه
يك چهارم فنجان شير
يك قاشق غذاخوري عسل
يك قاشق غذاخوري شكر قهوه اي

خيار را پوست كرده و له كنيد تا به صورت پوره درآيد. شير و عسل و شكر قهوه اي را كاملا با هم مخلوط كنيد و سپس مخلوط حاصل را به پوره خيار اضافه كرده و با هم تركيب كنيد. صورت را خود را شسته و با حوله به آرامي خشك كنيد. مخلوط خيار، شكر قهوه اي، شير و عسل را با نوك انگشتان و به صورت دايره اي بر روي صورتتان (به استثناي اطراف چشم و دور لب) بماليد. پس از ۲۰ دقيقه يا پس از آنكه ماسك خيار و شكر قهوه اي خشك شد، صورتتان را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشوييد و با حوله نرم و تميز خشك كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۵۲:۰۹ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :