وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

فوايد حنا چيست

حنا

 

خواص حنا براي پوست و مو

البته اگر اين موضوع به دغدغه اي براي شما تبديل شده است بايد بگويم كه براي رفع بوي بد عرق مي توانيد از مواد گياهي مانند گل سرخ، مورد، كندر، اقاقيا، و گلنار و برگ سيب يا سفيدآب قلمي، زاج سفيد و جوش شيرين هم استفاده كنيد. پس ديگر نگران اين موضوع نباشيد. اشاره به اين نكته ضرورت دارد كه خود تعريق بو ندارد و علت بوي بد آن تركيب شدن با مواد و باكتري هاي روي پوست است. پس بدانيد كه حنا كردن كف پا موجب لطيف شدن پوست اين بخش از بدن شده و بوي بد آن را نيز از بين مي برد.

در صورتي كه اين روزها از ريزش مو به شدت گله‌مند هستيد و تمام داروها و قرص ها را براي نجات از اين وضع امتحان كرده ايد، بهتر است اين راه را نيز امتحان كنيد. راهكاري كه نه تنها ضرري براي شما ندارد بلكه اثرات مثبت زيادي نيز براي سلامت شما با خود به همراه دارد. كافي است، ابتدا برگ هاي حنا را با روغن خردل بجوشانيد و به‌طور مرتب به موها بماليد.  البته براي شادابي موها توصيه ديگري نيز براي شما دارم اينكه مخلوطي از پودر حنا را با آب و آب ليمو مخلوط كرده و آن را به موها بماليد. سپس يك ساعت صبر كنيد و بعد موها را بشوييد. بعد از اينكه موها را خشك كرديد مي توانيد برق آن را در آينه تماشا كرده و لذت ببريد.

خواص حنا براي رفع سردرد

برخي افراد از سردرد گله دارند و براي رهايي از آن تمامي مسكن ها و داروها را امتحان مي كنند.  اين بيماران شايد حتي به اين موضوع هم فكر نكنند كه حنا هم مي تواند گره از مشكلات آنها باز كند و دردشان را تسكين دهد. چاره كار اينجاست كه آنها بايد براي تسكين سردرد خود از حنا به عنوان ضمادي استفاده كنند و آن را به صورت ضماد به سر خود بمالند.

اگزما عارضه پوستي است كه به ويژه در هنگام تغييرات فصلي افراد زيادي را درگير خود مي كند. مشكلي پوستي كه رفع آن گاهي اوقات دردسر ساز است. در اين مورد نيز به گفته متخصصان طب سنتي، مي توان از گياه حنا استفاده كرد.

به عبارتي يكي ديگر از خواص حنا رفع اين مشكل است، پس اگر مبتلا به اين عارضه هستيد بايد گرد برگ حنا با برگ هلو را به خوبي مخلوط كرده و  از آن به صورت ضماد استفاده كنيد. نكته ديگر اينكه براي معالجه جوش و كورك سر كودكان ريشه حنا را خشك كرده و بعد به صورت ضماد آن را روي سر وي بگذاريد.

 

خواص حنا براي رفع التهاب

حنا مي تواند التهابي را كه منجر به درد مي شود كاهش بخشد، شما مي توانيد در مناطق آسيب ديده پوستتان، از حنا به عنوان مسكن ضعيف استفاده كنيد. اگر شماحساسيت  داريد يا تمايل به استفاده از انواع دارو نداريد، حتما از حنا استفاده كنيد و علاوه بر آنها حنا يك مادهطبيعي است كه مزيت خاص آن محسوب مي شود.

حنا تاثير زيادي در خنك كردن پوست شما دارد كه با اثر گذاشتن در گردش خون بدن سبب اين امر مي شود. اگر شما از نقاط داغ و يا گر گرفتگي در مناطق خاصي از بدنتان رنج مي بريد، با استفاده كردن از حنا مي توانيد آن را بهبود بخشيد. اما حنا نمي تواند نگراني شما دراين موضوع را از بين ببرد و اگر وضع پوست شما گرم است به پزشك مراجعه كنيد تا با دقت تمام مشكل شما را بهبود بخشد.

خواص حنا براي ناخن ها

شكننده بودن و رشد اندك ناخن ها هم مشكل ديگري است كه مي توان با كمك گرفتن از حنا گره از آن باز كرد. به عبارتي براي روياندن ناخن شما بايد روزي ۱۰ گرم از آب جوشانده حنا را تهيه و به مدت ۱۰ روز آن را استفاده كنيد. براي اين كار ۱۰ گرم برگ حنا را در ۲۵۰ سي‌سي آب خيسانده و بجوشانيد تا به يك پنجم برسد سپس آن را شيرين كرده به مدت يك ماه ميل كنيد.

خواص حنا براي مشكلات گوارشي

براي رفع مشكلات گوارشي مانند امراض معده، كبد، طحال، مجاري ادرار همچنين رحم هم مي توانيد حدود ۲ گرم از برگ حنا را به صورت روزانه ميل كنيد. البته گفته مي شود براي دفع سنگ كليه و مثانه  هم مي توان هشت گرم برگ حنا را در ۳۰۰ سي‌سي آب خيسانده و بعد از اينكه به خوبي خيس خورد آن را صاف كرده و بنوشيد.

خواص حنا براي تخفيف دردهاي روماتيسمي

نكته ديگر اينكه حنا در تخفيف دردهاي روماتيسمي نيز كاربرد دارد. به عبارتي براي تسكين درد اعصاب و مفاصل استفاده از روغن حنا به افراد توصيه مي شود. براي اينكه اين ضماد بهترين اثر را با خود به همراه داشته باشد بايد گل حنا را در روغن زيتون بجوشانيد، آن را صاف كرده و بعد از آن استفاده كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۲۴:۰۶ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :