وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

طرز تهيه استانبولي

طرز تهيه استانبولي ، پلو استانبولي ، طرز تهيه استانبولي پلو

طرز تهيه استانبولي پلو

مواد لازم :

برنج  1000 گرم
گوجه فرنگي  3000 گرم
گوشت مغز ران گوساله  750 گرم
پياز داغ عسلي  4 قاشق سوپخوري
روغن  150 گرم
رب گوجه فرنگي  1 قاشق سوپخوري
فلفل  به مقدار لازم
نمك  به مقدار لازم

طرز تهيه استانبولي پلو :

برنج را تميز كرده با آب نيم گرم چندين بار ميشوئيم گوجه فرنگي را آب گرفته با دو سه ليوان آب مخلوط مي كنيم و روي برنج مي ريزيم بطوريكه تقريبا چهار انگشت از سطح برنج بالاتر بايستد در صورتيكه كمتر بود كمي آب اضافه ميكنيم يك قاشق سوپ خوري نمك داخل آب برنج ميريزيم سه چهار قاشق روغن اضافه ميكنيم ميگذاريم برنج در آب يكساعت بماند تا كمي خيس بخورد گوشت را قيمه اي خرد ميكنيم با پياز سرخ كرده مخلوط مي نمائيم و روي آتش ملايم ميگذاريم تا آب گوشت كشيده شود و بعد دو سه ليوان آب در گوشت ميريزيم و ميگذاريم گوشت بپزد .

رب گوجه فرنگي و كمي نمك را به گوشت اضافه ميكنيم ميگذاريم آب گوشت تبخير شود ( بايد قيمه را قبل از آماده كردن برنج تهيه كرد ) بعد ظرف را روي حرارت ملايم ميگذاريم تا جوش بيايد و آب آن تبخير شود در صورتيكه مغز برنج كمي خام بود مقدار يكي دو ليوان آب گوجه فرنگي يا آب ساده بآن اضافه مي نمائيم و بعد از اينكه اين آب هم تبخير شد وسط برنج را باز ميكنيم و قيمه را لاي آن ميريزيم و روي قيمه را با برنج ميپوشانيم در ظرف را محكم ميكنيم روي اتش يا در فر بمدت يكساعت تا يكساعت نيم دم مي كنيم .

استانبولي پلو را مي توانيم با گوشت چرخ كرده و رب گوجه فرنگي تهيه كنيم بديهي است كه اسلامبولي پلو با آب گوجه فرنگي تازه و قيمه خيلي بهتر ميشود ولي در صورت مصرف رب گوجه فرنگي بايد رب خوش رنگ و خوش طعم باشد و مقدار آن در حدود يك ليوان باشد بايد برنج را پيمانه كرد و براي هر پيمانه برنج دو پيمانه آب در نظر گرفت دو سه قاشق از رب را با قيمه مخلوط مي نمائيم و بقيه رب را در آب برنج حل كرده اسلامبولي پلو را مطابق دستور تهيه مي نمائيم و در صورت استفاده از گوشت چرخ كرده گوشت را با پياز سرخ كرده كمي سرخ ميكنيم و يك قاشق رب را با يك ليوان آب داخل آن ميريزيم و در حرارت ملايم ميگذاريم تا آب آن كشيده شود و بعد از آن استفاده ميكنيم .

در صورت رعايت مقادير مواد اوليه اين غذا براي 6 تا 8 نفر كافيست

استانبولي ، استانبولي پلو

طرز تهيه كته استانبولي

مواد لازم كته استانبولي براي دو نفر :

برنج
دو پيمانه

گوجه فرنگي
سه عدد بزرگ

سيب زميني
يك عدد بزرگ

پيازداغ
يك قاشق غذاخوري

كره
30 گرم

آب
دو ليوان

نمك و زردچوبه
به مقدار لازم

طرز تهيه استانبولي :

ابتدا گوجه فرنگي ها را پوست كنده و خرد مي كنيم و با پياز داغ و روغن يا كره درون قابلمه ريخته و نمك و زردچوبه و يك ليوان آب را به آن اضافه مي كنيم.اين مخلوط را روي حرارت ملايم به مدت پانزده دقيقه مي گذاريم تا گوجه فرنگي ها پخته شود.

سپس سيب زميني را پوست كنده و خرد كرده و به مواد اضافه مي كنيم و بعد برنج را كه خوب شستيم به همراه يك ليوان ديگر آب به آن ها اضافه مي كنيم.ابتدا حرارت را زياد كرده تا به جوش بيايد و بعد حرارت را ملايم مي كنيم تا برنج بپزد.

اگر مقدار آب آن كم بود، خيلي كم آب اضافه مي كنيم. دقت كنيد در ريختن آب خست به خرج دهيد تا كته شما شل نشود.وقتي آب برنج خشك شد حرارت را كم مي كنيم تا كته به مدت چهل دقيقه دم بكشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۲۱:۱۰ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :