وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

آموزش پخت ماكاروني و نكات آن

طرز تهيه ماكاروني ، طرز تهيه ماكاروني دمي ايراني

طرز تهيه ماكاروني دمي ايراني با گوشت چرخ كرده

مواد لازم

ماكاروني خشك 300 گرم
گوشت چرخ كرده 200 گرم
رب گوجه فرنگي 2 قاشق غذاخوري
پياز 1 عدد
پودر سير 1/2 قاشق چايخوري
پودر دارچين 1/3 قاشق چايخوري
فلفل دلمه اي كوچك 1 عدد
پودر آويشن 1/2 قاشق چايخوري
آبليمو و نمك و فلفل به مقدار لازم

طرز تهيه ماكاروني دمي ايراني با گوشت چرخ كرده

داخل قابلمه اي را از آب پر كنيد و مقداري نمك و روغن بريزيد و روي حرارت قرار دهيد تا به جوش بيايد ، پس از به جوش آمدن آب ماكاروني را اضافه كنيد و با چنگال كمي هم بزنيد تا رشته هاي ماكاروني به هم نچسبند. ماكاروني را پس از 5 – 7 دقيقه با آب سرد آبكشي كنيد و كناري قرار دهيد تا آب اضافي اش برود.

پياز را ريز خرد كنيد و در مقداري روغن تفت دهيد تا نرم شود. سپس گوشت چرخ كرده و فلفل دلمه اي خرد شده را اضافه كنيد و تفت دهيد تا گوشت سرخ شود ، در ادامه نمك ، فلفل ، پودر دارچين ، پودر سير و رب گوجه فرنگي را اضافه كنيد و كمي تفت دهيد. در آخر مقداري آبليمو اضافه كنيد و از روي حرارت برداريد.

ته قابلمه مقداري روغن بريزيد و سيب زميني هاي حلقه شده بچينيد ، مقداري ماكاروني روي سيب زميني ها بريزيد و روي آن مقداري مايه ماكاروني بريزيد ( 2-3 لايه به همين صورت داخل قابلمه را پر كنيد ) ، لايه آخر را با ماكاروني پوشش دهيد و پودر آويشن را روي آن بپاشيد ، در قابلمه را بگذاريد و با حرارت كم اجازه دهيد به مدت 35 – 45 دقيقه ماكاروني دم بكشد.

پس از پخت ماكاروني را از روي حرارت برداريد ، در قابلمه را برداريد و 10 دقيقه صبر كنيد تا ماكاروني كمي خنك شود سپس در ظرف برگردانيد و بهمراه سس گوجه فرنگي سرو كنيد.

نكته ها :

در زمان آبكشي ماكاروني را زياده از حد نجوشانيد تا خمير نشود و همچنين رشته هاي ماكاروني را با آب سرد كاملا بشوييد و از هم جدا كنيد ، در صورت تمايل براي خوشرنگ تر شدن ماكاروني 1 قاشق چايخوري زعفران دم كرده به مايه ماكاروني اضافه كنيد.

طرز تهيه ماكاروني با مرغ

مواد لازم

ماكاروني فرمي     400 گرم
زيتون     به مقدار لازم
سينه مرغ يا فيله مرغ     350 گرم
خامه     200 گرم
گوجه فرنگي پوره شده     400 گرم
فلفل دلمه هر رنگي كه دوست داريد     1 عدد
پياز     1 عدد بزرگ
نمك و فلفل     به مقدار لازم
پنير پيتزا     250 گرم

طرز تهيه ماكاروني با مرغ

ابتدا ماكروني را با آب جوش و نمك پخته و آبكش كرده و كنار ميگذاريم. در تابه اي روغن ريخته و پياز ها را در روغن سرخ ميكنيم و سينهاي مرغ را به اندازه هاي متوسط خرد ميكنيم و داخل پبازها ريخته و به همراه زردچوبه و فلفل و نمك خوب سرخ ميكنيم  و بعد هم پوره گوجه فرنگي رو اضافه ميكنيم و ميگذاريم 10 دقيقه بپزد،ولي نه ديگه همه آب گوجه كشيده بشه و بعد هم خامه رو اضافه ميكنيم و زيتون ها…

ظرفي كه مخصوص باشه براي فر را برميداريم و ماكاروني ها را ميريزيم داخلش و بعد هم مواد را روي ماكاروني ها ميريزيم و در اخر هم پنير پيتزا و در طبقه وسط فر با درجه حرارت مناسب،تا زماني كه پنير آب شود و رويش كمي رنگ بگيرد.

طرز تهيه ماكاروني

طرز تهيه ماكاروني با قارچ

مواد لازم

ماكاروني
۴۰۰ گرم

قارچ
۳۰۰ گرم

پياز
۱ عدد بزرگ

فلفل دلمه اي
۱ عدد

سير
۱-۲ حبه

گوجه فرنگي
۲ عدد

رب گوجه
۱ قاشق غذاخوري

سيب زميني
۱-۲ عدد

نمك، فلفل و زردچوبه
به مقدار دلخواه

روغن
يك سوم پيمانه

طرز تهيه ماكاروني با قارچ

پياز و فلفل دلمه اي را خلال كنيد. گوجه ها را نصف كرده پس از درآودن هسته آنها را خلال كنيد. قارچ ها رابه ورقه هاي ۲-۳ ميليمتري خرد كنيد. سپس در ماهيتابه مناسبي نصف روغن را ريخته.

ابتدا پياز و سپس به ترتيب فلفل دلمه اي،سيرخردشده، قارچ و رب گوجه را در آن تفت داده و گوجه فرنگي و نمك و فلفل و زردچوبه را اضافه كرده، كمي آب بريزيد تا سس غليظي مواد را دربرگيرد.

ماكاروني را ۱۰ دقيقه در آب جوش و نمك جوشانده آبكش كنيد. كف قابلمه مناسبي را روغن ريخته و با سيب زميني حلقه شده بپوشانيد.سپس ماكاروني و مواد تهيه شده را لايه لايه ريخته و آن را ۳۰دقيقه روي حرارت ملايم دم كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۳:۴۳ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :