وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

آموزش انواع همبرگر

طرز تهيه همبرگر ، طرز تهيه همبرگر مخصوص و خوشمزه

طرز تهيه همبرگر مخصوص

مواد لازم

گوشت چرخ كرده با چربي 20 درصد 500 گرم
آرد سوخاري مقدار لازم
تخم مرغ 1 عدد
پياز 1 عدد
سير 2 عدد
نمك و فلفل سياه مقدار لازم

طرز تهيه همبرگر مخصوص

ابتدا گوشت را خوب پهن كنيد. سپس تخم مرغ ، سير و پياز ( ريز رنده كنيد و اب ان را بگيريد ) و نمك و فلفل را در مركز گوشت پهن شده بريزيد و اطراف گوشت را به طرف مركز جمع كنيد و شروع به ورز دادن گوشت نمائيد.

گوشت را با دستان خود ورز دهيد تا بافت بهتري داشته باشيد ، تا جايي ورز دهيد كه احساس كنيد مواد بخوبي با يكديگر تركيب شده اند ، بار ديگر گوشت را پهن كنيد و آرد سوخاري را روي گوشت پهن شده بريزيد ، مقدار آرد سوخاري بسته به نوع آرد متفاوت ميباشد.

براي بدست اوردن مقدار دقيق ارد سوخاري بايد پس از پاشيدن مقداري ارد گوشت را چند دقيقه ورز دهيد ، اگر پس از اين مدت مشاهده كرديد كه گوشت بافت نرم و ابدار و در عين حال خوبي دارد پس ارد شما كافي بوده است ، اگر گوشت كمي شل و بد فرم بود ميتوانيد مقداري ديگر آرد سوخاري به ان اضافه كنيد اما مراقب باشيد كه زياد آرد نريزيد تا گوشت پس از پخت خشك نشود.

گوشت اماده شده را به قسمت هاي دلخواه تقسيم كنيد و هر قسمت را به شكل يك دايره  اي در اوريد ، دايره هاي اماده همبرگر را روي كاغذ روغني يا كيسه فريزر قرار داده و براي يك ساعت درون يخچال قرار دهيد. سپس داخل ماهيتابه سرخ يا روي كباب پز كباب كنيد.

نكته :

ميتوانيد همبرگرها را بصورتي كه گفته شد درون فريز منجمد نموده و در موقع لزوم از انها استفاده كنيد ، براي سرو ميتوانيد از پنير ، كاهو ، كلم ، گوجه ، خيار شور و … استفاده كنيد.

براي : 6 نفر
حاضر است در : 120 دقيقه

طرز تهيه همبرگر با سويا

مواد لازم

گوشت كوبيده 250 گرم
سويا خشك نصف ليوان
سيب زميني 1 عدد
سير 2-3 حبه
پياز 1 عدد
آرد نخودچي 1 قاشق
آويشن 1 قاشق
نمك و فلفل به مقدار لازم

طرز تهيه همبرگر با سويا

سويا را 30 دقيقه در آب يا شير قرار دهيد. سپس خوب آبكشي كنيد و با فشار دست آب اضافي اش را بگيريد و به همراه گوشت 2 بار چرخ كنيد.

در دور دوم چرخ كردن سير ، پياز و سيب زميني را نيز با آن چرخ نمائيد ، در پايان آرد نخودچي ، آويشن ، نمك و فلفل را به آن افزوده و به صورت گرد در اورده و در روغن سرخ كنيد يا كباب نمائيد.

پس از آماده شدن همبرگر آن را با نان همبرگر ، سالاد ، سيب زميني و سس قرمز يا سفيد سرو نمائيد. البته مواد همراه همبرگر بر حسب سليقه افراد متفاوت ميباشد.

توجه :

بدليل چرخ كردن نيازي به ورز دادن گوشت نيست. استفاده از آويشن نيز به دلخواه ميباشد ، بجاي ارد نخودچي از آرد سفيد هم ميتوانيد استفاده كنيد.

حاضر است در : 30 دقيقه

طرز تهيه همبرگر

طرز تهيه همبرگر مك دونالد

همبرگرهاي مك‌دونالد يكي از خوشمزه ترين و لذيذترين انواع همبرگر است.

تهيه همبرگر خانگي يكي از سالم‌ترين و لذت‌بخش‌ ترين فست‌فودها در منزل است. براي اين منظور كافي است به چند نكته توجه كنيد.

نكته قابل توجه براي تهيه همبرگر خانگي اين است كه زمان تركيب مواد از مخلوط كردن هر يك از مواد لازم براي تهيه همبرگر به طور جداگانه خودداري كنيد و تنها زماني كه كليه مواد را به گوشت اضافه كرديد مواد را به آرامي با يكديگر مخلوط نماييد.

همچنين اگر به دنبال يك همبرگر رژيمي هستيد، مي‌توانيد زرده تخم مرغ و آرد سوخاري را از دستور حذف كنيد و يا به مقدار كمتري استفاده نماييد.

براي رسيدن به نتيجه مطلوب بهتر است پس از تركيب مواد و قالب زدن مواد را به مدت يك ساعت در يخچال استراحت دهيد، سپس براي سرخ كردن آن اقدام نماييد. لايه‌هاي همبرگر را بوسيله نايلون و يا كاغذ‌روغني از هم جدا كنيد.

مواد لازم

گوشت چرخ‌شده
500 گرم

پياز قرمز
1/4 پيمانه

زرده تخم مرغ
2 عدد

آرد سوخاري
1/4 تا 1/2 پيمانه

سس كچاپ
1 قاشق غذاخوري

سس خردل
1 قاشق غذاخوري

نمك و فلفل سياه
به ميزان لازم

طرز تهيه همبرگر خانگي به روش مك دونالد

ابتدا 2 عدد زرده تخم مرغ را به گوشت اضافه كنيد. گوشت مورد استفاده در اين دستور گوشت گوساله بدون چربي مي‌باشد.

پياز را نگيني ريز خرد كنيد و به گوشت اضافه كنيد.

سس كچاپ را بيفزاييد.

يك قاشق غذاخوري سس خردل را اضافه كنيد. در صورت تمايل از مقداري پودر سير نيز استفاده نماييد.

در اين مرحله آرد سوخاري را بسته به ذائقه خود بين 1/4 تا 1/2 به مخلوط اضافه كنيد. از مخلوط كردن تك تك مواد بپرهيزيد.

نمك و فلفل را به مقدار لازم بسته به ذائقه خود اضافه كنيد.

كليه مواد را با يكديگر به آرامي تركيب كنيد.

پس از آماده سازي مواد گوشتي، مواد را به 6 تا 8 قسمت مساوي تقسيم نماييد و به كمك رينگ و يا درب شيشه قالب بزنيد. توجه داشته باشيد اگر از درب ظروف براي قالب زدن استفاده مي‌كنيد مي‌بايست كف آن را با كيسه پلاستيكي بپوشانيد تا هنگام خارج كردن مواد، شكل ظاهري آن از بين نرود. همچنين توصيه مي‌شود وسط گوشت را خالي كنيد تا زمان سرخ كردن به طور يكنواخت سرخ شوند.

در اين مرحله بهتر است گوشت‌هاي قالب زده را به مدت يك ساعت درون يخچال استراحت دهيد و سپس اقدام به سرخ كردن آن نماييد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۳۸:۱۲ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :