وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

همه چيز درباره خواص نارگيل

اثرات درماني نارگيل :

 

* خواص نارگيل براي اسهال :

آب نارگيل يك غذاي ايده‏آل براي جايگزين كردن مايعات از دست رفته در اسهال مي‏ باشد.

* خواص نارگيل براي سنگ‏ هاي ادراري (مانند سنگ مثانه) :

براي درمان سنگ‏هاي ادراري، گل ‏هاي نارگيل را خشك كرده و پودر كنيد و سپس آن را با ماست بخوريد.

* خواص نارگيل براي سردرد :

آب نارگيل سردردي را كه در اثر تماس زياد با نور خورشيد بروز مي كند، تسكين مي ‏دهد.

* كرم‏ها :

جوشاندن ريشه نارگيل با مقدار كمي از انقوزه براي پاك سازي و رهايي از كرم ‏هاي روده بسيار نافع است.

* خواص نارگيل براي تسكين زخم و جراحت :

روغن كهنه نارگيل، تسكين دهنده سريع زخم ‏ها مي ‏باشد.

* خواص نارگيل براي جلوگيري از استفراغ :

اضافه كردن شكر، عسل و پودر فلفل به آب نارگيل يك تركيب مطلوب براي پيشگيري از استفراغ مي‏ باشد.

* خواص نارگيل براي زخم‏هاي دهاني :

غرغره كردن شيره ي حاصل از نارگيل چرخ و رنده شده براي تسكين و معالجه‏ ي زخم‏هاي دهان مفيد است.

* خواص نارگيل براي رفع خارش :

در خارش‏هاي معمول، شير نارگيل براي كاهش التهابات سودمند و كاربردي است.

* جاي زخم (اسكار) :

پوست درخت‏ انجير مقدس هندي و انجير معابد را در شيرنارگيل به صورت خمير در آورده و در سرتاسر زخم‏ ها بماليد. اين كار به تسكين و ترميم پوست به دليل خاصيت‏ قابض و مغذي بودن اين تركيب، كمك مي‏ كند.

* اگزما :

چند عدد سير را در روغن نارگيل بيندازيد و روي شعله گاز قرار دهيد تا رنگ آن تيره شود. سپس اين سيرها را در روغن نارگيل له كنيد. بعد، آن را از صافي رد نماييد. اين مخلوط يك تركيب موثر براي رفع التهابات ناشي از اگزما است.

* خواص نارگيل براي رشد موها :

شستشوي موها با شيره نارگيل يك عمل بسيار موثر براي تغذيه قسمت ‏هاي انتهايي ريشه‏ ي موها است. اين كار در بين هندي‏ ها كه موهايي بسيار جذاب دارند، شايع است.

نارگيل

چند نكته :

* شيره ي نارگيل با شير نارگيل متفاوت است. شيره ي نارگيل همان مايع آبكي درون نارگيل است، اما شير نارگيل از جوشاندن مخلوط مساوي آب و گوشت نارگيل خرد شده حاصل مي شود، به طوري كه وقتي به حالت كف آلود درآمد آن را از شعله بر مي دارند و سپس صاف مي كنند.

* نارگيل به دليل داشتن چربي زياد و مواد مغذي، چاق كننده است.

* نارگيل هنگامي كه نارس است مقدار بيشتري شيره دارد، ولي به تدريج كه ميوه مي‌ رسد مقدار شيره آن كمتر مي شود. پس براي اطمينان از تازه بودن نارگيلي كه مي خريد، آن را تكان دهيد تا صداي شيره ي آن را بشنويد. دقت كنيد كه نارگيل سنگين تر، تازه تر است.

* اين ميوه به دليل گرم بودن ممكن است در گرم مزاجان مشكلاتي ايجاد كند. لذا اين گونه افراد بايد آن را با ميوه‌هاي ترش، ليمو و يا هندوانه بخورند.

* نارگيل دير هضم است، بنابراين كساني كه دچار ناراحتي هاي گوارشي هستند، بايد هنگام مصرف آن مراقب باشند.

* با اين كه روغن نارگيل يك روغن گياهي است، اما داراي مقدار زيادي چربي اشباع مي باشد. به همين دليل افراد دچار چربي خون بالا و بيماران قلبي نبايد از روغن نارگيل استفاده نمايند.

نارگيل با نام علمي (Coغير مجاز مي باشد nucifera) گياهي است كه ابتدا در جنوب آسيا كشت مي ‌شد و در حال حاضر به صورت درخت نارگيل در تمام مناطق استوايي وجود دارد.

مردم اقيانوس آرام از تمام قسمت‌ هاي اين درخت استفاده كرده و آن را به عنوان يك غذاي اصلي مصرف مي ‌كنند.

درخت نارگيل، درختي است زيبا و تنومند كه به صورت قائم رشد كرده و بدون انشعابات مي ‏باشد.

برگ ‏هاي آن بسيار بزرگ و زيبا است.

گل‏هاي اين گياه زرد و نارنجي مي ‏باشد.

ميوه‏ هاي نارگيل بيضي شكل و سبز هستند كه با يك پوسته سخت قهوه اي پوشيده شده ‏اند.

آشنايي با خواص شير درون نارگيل

آب نارگيل (مايع داخل ميوه نارگيل) يكي از نوشيدني‌هاي مغذي، نشاط آور و انرژي‌زاي طبيعي با ارزش غذايي بالا است.

آب نارگيل در داخل ميوه سبز نارگيل وجود دارد و موهبت طبيعت براي بشر است.

اين مايع پرخاصيت سرشار از ويتامين‌ها، املاح معدني، آمينواسيدها، كربوهيدرات‌ها، آنتي‌اكسيدان‌ها، آنزيم‌ها و ساير ريزمغذي‌هاي مفيد است. در واقع آب نارگيل حاوي تمام ريزمغذي‌هايي است كه براي سلامت انسان ضروري هستند.

خواص فوق العاده نارگيل

* آب نارگيل (مايع داخل ميوه نارگيل) يكي از نوشيدني‌هاي مغذي، نشاط آور و انرژي‌زاي طبيعي با ارزش غذايي بالا است.

* اين نوشيدني براي رفع عطش در روزهاي گرم تابستان بسيار مفيد است. در فصل تابستان بدن انسان به دليل تعريق زياد، مقدار قابل توجهي آب از دست مي‌دهد و آب نارگيل به دليل دارا بودن «الكتروليت پتاسيم» و تأمين تركيب الكتروليتي در مايعات بدن، نوشيدني سودمندي براي رفع تشنگي است.

* آب نارگيل همچنين به كاهش وزن كمك مي‌كند، احساس گرسنگي را كاهش مي‌دهد و فرد پس از نوشيدن آن، احساس سيري مي‌كند.

* اين نوشيدني همچنين تأثير مفيد در كنترل ميزان قند خون دارد و از اين جهت انتخاب مناسبي براي افراد ديابتي است.

* آب نارگيل سرشار از ريزمغذي‌هاي ضروري براي بدن همچون ويتامين ب كمپلكس، آمينواسيدها، آنزيم‌ها و ويتامين C است.

* شير نارگيل نشانه‌هاي بسياري از بيماري‌ها از جمله گلودرد و زخم معده را تسكين مي‌دهد.

مبتلايان به سنگ كليه، شير نارگيل بخورند

نتايج به دست آمده از يك تحقيق نشان مي‌دهد استفاده از شيرنارگيل براي دفع سنگ كليه مفيد است. در شير نارگيل كه با رسيدن ميوه كاهش مي‌يابد، آنزيم‌ها و اسيد آمينه‌هاي مختلفي وجود دارد.

گوشت سفيد ميوه نارگيل از نظر طب قديم ايران گرم و خشك و شير آن كمي گرم و مرطوب است.

آب نارگيل به دليل داشتن املاح و مواد معدني مهم شامل پتاسيم و منيزيم، خطر تشكيل سنگ كليه را كاهش مي‌دهد. به همين دليل پزشكان به افرادي كه كليه‌هاي سنگ‌ساز دارند توصيه مي‌كنند تا براي كوچك كردن سنگ‌هاي كليه و دفع راحت آن‌ها از اين نوشيدني استفاده كنند.

شير نارگيل و تقويت سيستم ايمني

نيمي از اسيدهاي چرب با طول زنجيره متوسط در شير نارگيل از اسيد لوريك تشكيل شده كه ضد ويروس، ضد باكتري، ضد ميكروب و ضد قارچ هستند. شير نارگيل موجب تقويت سيستم ايمني بدن نيز مي‌شود.

آب نارگيل و كاهش فشار خون بالا

مصرف منظم آب نارگيل به دليل داشتن خاصيت آنتي‌اكسيداني و داشتن مقدار غني از ويتامين‌هاي گروه B و پتاسيم، مي‌تواند ميزان فشارخون را بيش از ۷۰ درصد كاهش دهد.

آب نارگيل به دليل تازگي كه دارد يكي از نوشيدني‌هاي پر طرفدار به حساب مي‌آيد. آب اين ميوه شامل الكتروليت‌هاي طبيعي است كه جايگزين مايعات از دست رفته بدن مي‌شوند.
استفاده از شيرنارگيل براي دفع سنگ كليه مفيد است. در شير نارگيل كه با رسيدن ميوه كاهش مي‌يابد، آنزيم‌ها و اسيد آمينه‌هاي مختلفي وجود دارد

آب نارگيل شامل ۹۴ درصد آب و داراي كالري پايين و سرشار از ويتامين‌هاي گروه B، پتاسيم، انواع آنزيم‌ها، آمينو اسيد و داراي خاصيت آنتي اكسيداني در بدن است.

مطالعات انجام شده در مورد اين ميوه نشان مي‌دهد افرادي كه داراي فشار خون بالا هستند در صورت مصرف منظم آب نارگيل، فشار خونشان تا ۷۱ درصد پايين مي‌آيد.

ميزان پتاسيم موجود در آب نارگيل در مقايسه با نوشيدني‌هاي انرژي زا بيشتر از ميزان سديم آن است. پتاسيم يك ماده معدني اساسي جهت كاهش و تنظيم فشار خون و كاركرد درست قلب به شمار مي‌رود. به گفته محققان نوشيدن آب خالص نارگيل فاقد شكر، خطر بيماري قلبي را كاهش مي‌دهد.

آب نارگيل ؛ مفيد براي پوست

به گزارش سايت انگليسي وانينديا، آب نارگيل به ويژه براي پوست‌هاي چرب مفيد است. از آنجا كه حاوي سيتوكينين‌ها است، روند پيري پوست را تنظيم مي‌كند و كاربرد منظم آن به همراه آب ليمو بر روي پوست ميدان انعطاف پذيري پوست را افزايش داده و از سفت شدن آن جلوگيري مي‌كند.

نوشيدن روزانه آب نارگيل گردش خون را تقويت مي‌كند كه حاصل آن افزايش شفافيت پوست و از بين بردن نشانه‌هاي خستگي و استرس است.

بر اساس اين گزارش، آب نارگيل همچنين به ترميم زخم‌ها كمك مي‌كند. زخم‌ها را با آب نارگيل شست و شو دهيد و بگذاريد تا روي پوست شما به تدريج خشك شود. اين كار را سه تا چهار بار در روز انجام دهيد و سپس با آب سرد محل زخم را بشوييد.

علاوه بر اين‌ها، اگر آب نارگيل را با آب داخل وان براي حمام كردن تركيب كنيد، مانع از بروز عفونت‌هاي قارچي به ويژه در فصل زمستان مي‌شود.

همچنين با تركيب آب نارگيل با صابون يا لوسيون بدن مي‌توانيد پوست را دائماً مرطوب نگه داشته و در تمام روز از تشعشعات در امان نگه داريد. نتايج درمان پوست با آب نارگيل برخلاف ساير روش‌ها به سرعت بروز مي‌كند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۱۶:۱۵ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :