وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

طرز تهيه كيك تولد

طرز تهيه كيك تولد ، طرز تهيه سريع كيك تولد

طرز تهيه كيك تولد ساده

مواد لازم براي تهيه كيك

آرد سفيد         2 ليوان
روغن              1 ليوان
شير               1 ليوان
شكر               1 ليوان
تخم مرغ           3 عدد
بكينگ پودر        2 قاشق چايخوري

طرز تهيه كيك تولد ساده

ابتدا آرد را با بكينگ پودر يك بار الك مي كنيم . شكر و تخم مرغ را در ظرفي ريخته و با چنگال خوب مي زنيم تا خوب سفت و سفيد شوند. روغن و شير و آرد و بكينگ پودر را به مخلوط شكر و تخم مرغ اضافه ميكنيم و خوب هم ميزنيم. قالب كيك را چرب كرده و كمي آرد به كف و اطراف ظرف مي ريزيم, مايه كيك را در قالب مي ريزيم سپس فر را گرم كرده و به مدت نيم ساعت كيك را با درجه حرارت 170 داخل فر قرار مي دهيم تا كاملا پخته شود. بعد از پخت كامل و سرد شدن با خامه تزيين ميكنيم.

نكات در مورد كيك تولد

زمان آماده سازي مواد اوليه و مايحتاج آن حدودا 10 دقيقه است
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 30 دقيقه ميباشد .
توجه نماييد مقدار مواد اوليه و دستور تهيه براي 6 نفر مناسب ميباشد .

طرز تهيه كيك تولد عروسكي

مواد لازم

كره                                    200 گرم

شكر                                  يك و نيم فنجان

تخم مرغ                            4 عدد

وانيل                                 2 قاشق چاي خوري

آرد                                     دو و نيم فنجان

شير                                  1 فنجان

مواد لازم براي تزئين

خامه                                300 ميلي ليتر

شكر                                1 قاشق غذا خوري

وانيل                                نصف قاشق چاي خوري

طرز تهيه كيك تولد عروسكي

* قالبي كه براي پخت اين كيك در نظر گرفته ايم به شكل گلداني به قطر دهانه 19 سانتيمتر و قطر قاعده 5 سانتيمتر و طول 14.5 سانتيمتر مي باشد.

* دماي فر را روي 180 درجه سانتي گراد تنظيم نماييد.

* سطح داخلي قالب را با مقدار زيادي كره كاملاً بپوشانيد و داخل آن يك قاشق غذاخوري آرد بريزيد. قالب را كاملاً تكان دهيد تا همه سطح آن از آرد پوشيده شود. بعد آرد اضافي را بيرون بريزيد.

* با يك همزن برقي حدود 2 دقيقه كره را بزنيد تا رنگ آن روشن تر شود و به صورت كرم دربيايد. سپس شكر را به تدريج به آن اضافه نماييد.

* به اين ترتيب كه هر بار، يك سوم شكر را اضافه نموده و آن را با همزن برقي كاملاً به هم بزنيد.

* تخم مرغ ها را يكي يكي اضافه كنيد و بعد از اضافه نمودن هر كدام از آن ها، مواد را حدود يك دقيقه به هم بزنيد.

* وانيل را بيفزاييد و بعد از افزودن آن، مواد را همچنان به هم بزنيد.

* آرد را الك نماييد و نيمي از آن را همراه با نيمي از شير به تركيب كره اضافه كنيد. بعد از اينكه مواد را كاملاً به هم زديد، باقيمانده آرد و شير را بيفزاييد و دوباره مواد را كاملاً با هم مخلوط كنيد. (دقت كنيد براي تهيه يك كيك خوشمزه و يكدست، لازم است مواد را كاملاً بعد از هر مرحله، خيلي خوب به هم بزنيد).

* خمير كيك را داخل قالب بريزيد. براي جلوگيري از بيرون ريختن خمير، بهتر است قالب را داخل سيني فر قرار دهيد. خمير كيك را حدود 45 الي 50 دقيقه در فر بگذاريد.

* زمان پخت وقتي كامل مي شود كه اگر يك چاقو را در كيك فرو ببريد و بيرون بكشيد، محتويات كيك به آن نچسبد.

* قالب را از فر بيرون بياوريد و به مدت 15 دقيقه صبر كنيد تا كيك داخل آن سرد شود. سپس به كمك يك چنگال، لبه هاي كيك را از قالب جدا نموده و آن را خارج كنيد.

* صبر كنيد كيك كاملاً سرد شود. بعد با استفاده از چاقوي دندانه دار، سطح كيك را مرتب و صاف كنيد.

* حالا كيك را برگردانيد. طوري كه قاعده بزرگ تر پايين و قاعده كوچك تر، در بالا قرار بگيرد.

* در مركز قاعده كوچك كيك، با قاشق سوراخي ايجاد كنيد و پاهاي عروسك را داخل آن بگذاريد. طوري كه بدنه و سر آن كاملاً راست، بالاي كيك قرار بگيرد.

* براي تزئين دامن عروسك، خامه و شكر و وانيل را خيلي خوب به هم بزنيد تا كاملاً با هم مخلوط شوند.

*  قالب ستاره را روي دهانه كيسه مخصوص خامه، بگذاريد. سه چهارم خامه را داخل كيسه بريزيد. بهتر است ابتدا دهانه كيسه را روي يك كاسه نگه داريد و آن را فشار دهيد تا اينكه خامه به صورت يك دست از آن بيرون بيايد. ستاره هاي خامه اي را روي دامن عروسك بچينيد. ميان هر رديف از آن ها، يك رديف جاي خالي نگه داريد.

* مقداري رنگ خوراكي قرمز را به باقيمانده خامه اضافه نماييد و به هم بزنيد تا صورتي رنگ شود.  اين بار ستاره هاي خامه اي صورتي را در فاصله خالي ميان ستاره هاي سفيد، بچينيد.

* توجه داشته باشيد كه زمان پخت به اندازه كيك بستگي دارد. اگر قالبي كه براي كيك استفاده مي كنيد، كوچك تر از قالب ذكر شده است، زمان پخت كمتر و اگر قالب بزرگ تر باشد، زمان پخت نيز بيشتر است. در ضمن كيك هايي كه در قالب هاي مخروطي شكل پخته مي شوند، ممكن است سطح بالايي آن ها صاف و يكدست نباشد كه در اين صورت مي توانيد با چاقوي دندانه دار، آن را صاف و مرتب كنيد.

مي توانيد براي راحتي بيشتر، روز قبل از سرو، كيك را آماده نماييد و در ظرف دربسته اي در يخچال نگه داريد. چند ساعت پيش از سرو، آن را با خامه تزئين نماييد و تا زمان پذيرايي، در يخچال بگذاريد.

طرز تهيه كيك تولد

طرز تهيه كيك تولد شكلاتي

مواد لازم

آرد 2 ليوان
شكر 1 ليوان
پودر كاكائو 10 قاشق غذاخوري
كره 100 گرم
شير ولرم 1/2 ليوان
تخم مرغ 4 عدد
شكلات تخته اي 100 گرم
بكينگ پودر 1 قاشق چايخوري
نمك 1/4 قاشق چايخوري

طرز تهيه كيك تولد شكلاتي

شكلات تخته اي و كره را داخل كاسه اي بريزيد و روي حرارت بخار آب قرار دهيد تا آب شود سپس شكر و پودر كاكائو را اضافه و مخلوط كنيد ، پس از مخلوط كردن مواد بايد شير ولرم را اضافه كنيد ، كمي هم بزنيد و از روي حرارت بخار آب برداريد و كناري قرار دهيد تا مايه شكلاتي خنك شود.

تخم مرغ ها را داخل كاسه اي بشكنيد و با همزن بزنيد تا كف كند سپس مايه شكلاتي را به تخم مرغ هاي زده شده اضافه كنيد و با همزن كمي بزنيد و پس از اينكه مواد مخلوط شدند بكينگ پودر و نمك را اضافه كنيد و مجدد بزنيد تا مايه كيك يكدست شود.

پس از اينكه مايه كيك يكدست شد آرد را روي مايه كيك الك كنيد و به آرامي با قاشق مخلوط كنيد ( كم كم ارد را الك كنيد و دوراني و در يك جهت هم بزنيد تا مايه كيك آماده شود ) ، پس از اتمام كار مايه كيك را داخل كاسه اي بريزيد و روي آن را با پلاستيك بپوشانيد و به مدت 2 ساعت در جاي گرمي قرار دهيد تا استراحت كند.

ته قالب كيك كاغذ روغني بيندازيد و ديواره هاي قالب را نيز چرب كنيد سپس مايه كيك را در قالب بريزيد و داخل فري كه از قبل با دماي 180 درجه سانتيگراد روشن كرده ايد و گرم شده است به مدت 45 تا 60 دقيقه قرار دهيد ( دماي فرها متفاوت ميباشد و بايد پس از 45 دقيقه كيك را بررسي كنيد، خلال چوبي يا چاقويي را وارد كيك كنيد و اگر تميز بيرون آمد يعني كيك شكلاتي پخته است ).

پس از پخت كيك را از فر خارج كنيد و كمي صبر كنيد تا كيك خنك شود سپس كيك را از قالب خارج كنيد و به 2 يا 3 لايه برش بزنيد ، ميان لايه هاي كيك را با خامه فرم گرفته يا سس شكلاتي يا خامه شكلاتي و … تزيين كنيد ، براي روي كيك نيز ميتوانيد از شكلات تخته اي خرد شده و … استفاده كنيد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۴۰:۱۵ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :