وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

طرز تهيه شربت سكنجبين

طرز تهيه شربت سكنجبين ، طرز تهيه شربت سكنجبين سنتي

طرز تهيه شربت سكنجبين

مواد لازم

شكر
2/5 كيلو

سركه سفيد
نيم ليتر

نعناع تازه
چند شاخه

طرز تهيه شربت سكنجبين

7 ليوان آب را با شكر مخلوط كرده و روي حرارت مي گذاريم تا شكر در آب حل شود و همانطور كه روي حرارت است نعناع تميز شده را با نخ مي بنديم و در شكر و آب مي گذاريم تا شربت قوام آيد.

بعد سركه را داحل شربت مي ريزيم چند جوش كه زد شربت را از روي حرارت بر مي داريم، بعد از اينكه شربت سرد شد، آن را صاف مي كنيم؟ در شيشه ريخته و در جاي خنك نگهداري مي كنيم.

طرز تهيه شربت سكنجبين با عسل

روش اول :

مواد لازم :

سركه طبيعي 2 واحد، عسل زنبوري چند گياهي 5 واحد، آب سالم بدون كلر 4 واحد، يا آنقدر كه لازم باشد با توجه به غلظتي كه مورد نظر است.

طرز تهيه :

ابتدا هر سه جزء را مخلوط كرده بجوشانيد و كف آن را بگيريد تا به يك چهارم برسد و به قوام آيد و عده‌اي معتقدند آنقدر بجوشد تا يك پنجم مخلوط باقي بماند.

نكته :

در تهيه سكنجبين مي‌توان عرق نعناع يا خود نعناع را نيز استفاده كرد تا از عطر و خواص آن بهره مند شد.

تذكر :

هر جا مصرف سكنجبين (سركه انگبين) توصيه شده است ، منظور سكنجبيني است كه با سركه طبيعي، عسل زنبوري چند گياهي و عرق يا خود نعناع در ظرف مسي با آب سالم بدون كلر تهيه شده باشد.

قابل توجه است كه در صورت نبود عسل مي توان از شكر سرخ هم استفاده كرد.

روش دوم :

مواد لازم :

عرق نعنا ( 2 ليوان ) + سركه (1 ليوان ) + آب ( 1 ليوان ) + عسل ( 4 ليوان ) به مدت 10 دقيقه جوشانده شود .
ضمنا بجاي واحد ليوان از واحدهاي كوچكتر استكان هم ميتوانيد استفاده كنيد.

شربت سكنجبين

خواص شربت سكنجبين :

سكنجبين از عسل و سركه ساخته مي‌شود كه مصرف آن نفوذ غذا به سلول‌هاي بدن از جمله سلول‌هاي كبد را افزايش مي‌دهد.
محققان مي‌گويند مصرف آب براي افراد گرم مزاج و كساني كه معده گرمي دارند مانند كودكان مفيد است ولي كساني كه سرد مزاج هستند مصرف آب همراه با غذا موجب افزايش سردي معده آنها مي‌شود.
كارشناسان تغذيه مي‌گويند مصرف زياد آب همراه با غذا موجب افزايش سردي معده مي‌شود و اگر اين اصول رعايت نشود سبب آسيب به معده مي‌شود.
به گفته‌ي كارشناسان تغذيه مصرف آب همراه با غذا موجب اختلال در هضم غذا مي‌شود همچنين بايد 2 ساعت قبل از غذا آب مصرف كرد تا در هضم غذا اختلالي ايجاد نشود.
شربت سكنجبين يكي از بهترين نوشيدني‌ها در “طب سنتي” است كه دافع صفراست و صفراي اضافي بدن را خارج مي كند سكنجبين از عسل و سركه ساخته مي‌شود كه نفوذ غذا را به سلول‌هاي بدن افزايش مي‌دهد.

طرز تهيه شربت سكنجبين با خيار

مواد لازم :
خيار 2 عدد
ليموترش يك عدد
سكنجبين يا عسل نصف فنجان
عرق نعنا يا گلاب نصف فنجان

طرز تهيه

پيش از هرچيز ليمو ترش را پوست بگيريد و فيله آن را جدا كرده و همراه عرق نعناع درون پارچ مخلوط كن بريزيد.پس از آن خيار را خوب شسته و آن را با پوست داخل پارچ اضافه كرده و آنها را با هم مخلوط كنيد. براي مخلوط كردن اين مواد تنها كافي است با سرعت بالا به مدت يك دقيقه دستگاه را روشن كنيد. توجه داشته باشيد براي هر ليوان احتياج به يك خيار متوسط داريد. بعد از مخلوط شدن اين مواد، آنها را درون ليوان بريزيد و متناسب با ذائقه خود و مهمان تان سكنجبين به ليوان ها اضافه كنيد. مي توانيد با كم و زياد كردن ميزان سكنجبين يك شربت سكنجبين خيار شيرين يا كم شيرين تهيه كنيد.بهترين روش براي تزيين اين نوشيدني خوش آب و رنگ آن است كه پس از اضافه كردن چند قطعه يخ به داخل ليوان، 6 تا 7 برش نازك از يك خيار متوسط را درون آن بريزيد و با يك برش نازك از ليموترش آن را تزيين كنيد.

روش ديگر آن است كه از برگ هاي تازه نعناع براي تزيين استفاده كنيد. در اين حالت مي توانيد چند برگ از نعناي تازه را ساطوري كرده و آن را به شربت خيار و سكنجبين اضافه كنيد و به جاي برش ليمو يك برگ نعناع را روي ليوان قرار دهيد.براي تهيه اين شربت مي توانيد به جاي سكنجبين از عسل نيز براي شيرين كردن طعم آن استفاده كنيد.

نكات تكميلي در مورد شربت سكنجبين و خيار

زمان آماده سازي مواد اوليه و مايحتاج آن حدودا 5 دقيقه است .
توجه نماييد مقدار مواد اوليه و دستور تهيه براي 2 نفر مناسب ميباشد .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۵۵:۳۴ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :