وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

طرز تهيه شير برنج ساده و پرتقالي

طرز تهيه شير برنج ، طرز تهيه شير برنج مجلسي

طرز تهيه شير برنج

مواد لازم

شير
3 پيمانه

برنج
يك پيمانه يا 200 گرم

گلاب
نصف پيمانه

طرز تهيه شير برنج

برنج را از پيش به مدت چند ساعت خيس كنيد، سپس آب برنج را خالي كرده و به همراه 2 پيمانه آب يا يك پيمانه آب و يك پيمانه شير داخل قابلمه اي بريزيد و روي شعله اجاق گاز قرار دهيد تا كمي پخته و نرم شود، سپس شير را به آن اضافه كنيد و همچنان روي شعله ملايم اجاق گاز قرار دهيد و مرتب هم بزنيد تا كاملا پخته و غليظ شود.

براي اين منظور معمولا 15 الي 20 دقيقه زمان كافي است.حالا گلاب را به آن اضافه كنيد.بعد از گذشت يكي دو دقيقه، قابلمه را از روي اجاق گاز برداريد و شيربرنج را در ظرف مورد نظر بكشيد و پس از تزئين روي آن با دارچين، با مربا يا عسل، شكر يا شيره ميل كنيد.

نكته :

بعضي ها شكر را مانند فرني به همراه شير و گلاب در مراحل پخت به شيربرنج اضافه مي كنند.

طرز تهيه شير برنج با مايكروفر

مواد لازم

برنج  100 گرم
شكر  4 قاشق سوپخوري
شير هموژنيزه  1 ليتر
كره  25 گرم
گلاب  0.25 فنجان
آب  3 فنجان

طرز تهيه شير برنج با مايكروفر

ابتدا برنج را بشويي و مدت 2 الي 3 ساعت با آب داغ خيس كنيد . سپس آن را در يك ظرف پيركس گود ( به حجم حداقل 2 ليتر ) بريزيد و يك ليوان آب به آن اپافه كنيد و 15-10 دقيقه با قدرت 100% بدون درب داخل مايكروفر قرار دهيد . در اين فاصله آن را يكبار هم بزنيد. سپس شير را به آن اضافه كنيد و به مدت 20 دقيقه با قدرت 100% بدون درب داخل مايكروفر قرار دهيد.

پس از اين زمان شكر و كره را به ظرف اضافه كرده و ان را مجددا به مدت 20-15 دقيقه با قدرت 100% ( بدون درب) داخل مايكروفر قرار دهيد.

توجه :

در صورتيكه در اين مرحله برنج كاملا پخته شده است ولي غذا جا افتاده بنظر نمي رسد ، مي توانيد يك قاشق غذاخوري آرد برنج را با كمي شير سرد حل كرده و همراه گلاب به غذا اضافه كنيد و آن را خوب هم زده به مدت 4-3 دقيقه با قدرت 100% داخل مايكروفر قرار دهيد. ( در اين فاصله يكبار غذا را هم بزنيد ).

شير برنج

طرز تهيه شير برنج با طعم پرتقال

مواد لازم

شير : 1 فنجان + 4/3 فنجان

برنج : 1 فنجان

ماست : 240 گرم

خرما خرد شده : 1 و نيم فنجان

عسل : 3 قاشق غذاخوري

دارچين : 2/1 قاشق چاي خوري

آب پرتقال : 1 فنجان

آب : 1 فنجان

پوست پرتقال خرد شده : 1 عدد

كره : 1 قاشق غذاخوري

خلال بادام : 3/1 فنجان

خامه : 4/1 فنجان

اسانس وانيل : 3 قاشق چاي خوري

جوز هندي : 4/1 قاشق چاي خوري

نمك : به ميزان لازم

طرز تهيه شير برنج با طعم پرتقال

آب، آب پرتقال و شير را در ظرفي بريزيد و روي حرارت قرار دهيد تا جوش بيايد. بعد از آن وانيل، عسل، دارچين، جوز هندي و نمك را اضافه كنيد. بعد از ان حرارت را كم كنيد و برنج را اضافه كنيد تا برنج بپزد و آب كاملا بخار شود. حرارت را خاموش كنيد.

در ظرف ديگري كره بريزيد و بادام را تفت دهيد و كنار بگذاريد. ماست، خامه، خرما، پوست پرتقال و خلال بادام را در ظرف شيربرنج بريزيد و هم بزنيد. شير برنج را در ظرف سرو بريزيد و روي آن را با خرما، جوز هندي، دارچين، خلال بادام و پوست پرتقال تزئين كنيد.

شير برنج پرتقالي شما آماده سرو است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۱۴:۳۰ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :