وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

طرز تهيه شيريني نارگيلي + نكات آن

طرز تهيه شيريني نارگيلي ، آموزش شيريني نارگيلي نرم و خوشمزه

طرز تهيه شيريني نارگيلي

مواد لازم

شكر
۲۵۰ گرم

پودر نارگيل پُرچرب
۱۲۵ گرم

روغن مايع
۷۵ گرم

سفيده تخم مرغ
۳ عدد بزرگ

آب ليموترش
يك دوم قاشق چايخوري

وانيل
يك هشتم قاشق چايخوري


ابتدا شكر، پودر نارگيل، نيمي از سفيده تخم مرغ، نيمي از روغن مايع و وانيل را با هم مخلوط كنيد. اين مخلوط را دو بار از چرخ گوشت رد كنيد. در صورت در دسترس نداشتن چرخ گوشت، مي توانيد از غذاساز كمك بگيريد و خوب مواد را مخلوط كنيد.

سپس مايه به دست آمده را در يك قابلمه مناسب بريزيد و روي حرارت، مرتب هم بزنيد تا كمي گرم شود. در اين مدت، مواد را با قاشق چوبي هم بزنيد. در اين مرحله آب ليموترش را همراه بقيه سفيده تخم مرغ و باقيمانده روغن مايع با هم مخلوط كنيد و به مواد داخل قابلمه بيفزاييد و سريع هم بزنيد. مواد را تا زماني روي حرارت نگه داريد كه كاملاً داغ شود اما، مواظب باشيد قُل نزند. به محض اينكه مواد داغ شد، قابلمه را از روي حرارت برداريد و مواد را به كاسه اي ديگر منتقل كنيد و اجازه دهيد در دماي آشپزخانه كاملاً مواد سرد شود.

كف يك سيني فر را كاغذ روغني بيندازيد و پس از اينكه مواد خنك شد، آن را در قيف ريخته و با فاصله روي كاغذ روغني بريزيد.

بعد سيني را در طبقه وسط فري كه از قبل با دماي ۱۷۵ درجه سانتيگراد يا ۳۵۰ درجه فارنهايت يا شماره ۴ گرم كرده ايد يك ربع قرار دهيد. زماني كه روي شيريني تَرَك هاي ريز خورد و كمي طلايي شد، بهترين موقع براي بيرون آوردن شيريني از فر است. در صورت تمايل، مي توانيد روي هر شيريني كمي پودر پسته بپاشيد و دوباره داخل فر قرار دهيد.

توجه داشته باشيد براي اينكه شيريني بهتري به دست آوريد، بايد اندازه ها دقيق باشد؛ داغ زدن مناسب باشد يعني گرماي مواد به حدي باشد كه وقتي انگشت را داخل مواد مي زنيد دست شما احساس داغي زيادي بكند؛ به هيچ وجه مواد را بعد از داغ شدن در يخچال قرار ندهيد و اجازه دهيد در دماي محيط، سرد شود. در يخچال گذاشتن مواد، سبب خراب شدن شيريني مي شود؛ در صورتي كه مواد بعد از سرد شدن خيلي سفت بود مي توانيد نصف يك عدد سفيده تخم مرغ را اضافه كنيد و اگر مواد شُل بود يك قاشق سوپخوري آرد برنج بيفزاييد؛ حتماً قبل از اينكه همه مواد را در سيني بريزيد، يك عدد شيريني را در فر امتحان كنيد و در صورتي كه در پخت مشكلي نداشت، بقيه را در سيني بريزيد.

طرز تهيه شيريني نارگيلي پفكي

طرز تهيه شيريني نارگيلي پفكي

بعضي وقتها نمي دونيد با سفيده تخم مرغها چيكار كنيد . اين دستوري هست كه فقط با سفيده تخم مرغ درست مي شه و زرده در اون دخيل نيست. اين يه شيريني بسيار تردي هست كه فقط يه چايي كنارش كم داره .

مواد لازم

پودر نارگيل      150 گرم
پودر قند     250 گرم
سفيده تخم مرغ      4 عدد
پودر هل      1 قاشق مرباخوري
خلال پسته      جهت تزيين

طرز تهيه شيريني پفكي نارگيلي

سفيده تخم مرغ رو با همزن هم مي زنيد .

بعد قاشق قاشق پودر قند اضافه كرده و هم بزنيد .

در نهايت پودر هل رو بريزيد .

سپس ظرف حاوي سفيده رو روي قابلمه اي كه آبجوش داخل اون هست و با حرارت ملايم در حال جوش هست ، قرار مي ديم  و به هم زدن ادامه مي ديم .

سفيده رو انقدر هم مي زنيم تا زمانيكه همزن رو وقتي به سمت بالا مي كشيم فرم گرفته بمونه .

بعد از روي حرارت برداشته و پودر نارگيل رو اضافه كرده و مخلوط مي كنيم .

داخل قيف و ماسوره ريخته و روي سيني با كمي فاصله مي ريزيم .

بعد روي هر كدام يه دونه خلال پسته قرار مي ديم .

سپس داخل فري كه با دماي 160 درجه سانتيگراد گرم شده بمدت 7 – 10 دقيه قرار مي ديم .

نكته :

مدت زمان بسته به دماي فرتون ممكنه كم يا زياد بشه كافيه زير شيريني كمي رنگ بگيره و قرار نيست شيريني ها تغيير رنگ بدنن بلكه بايد به همون صورت سفيد بمونن .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۰۸:۰۳ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :