وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

آموزش پخت شيريني كشمشي چيست ؟

طرز تهيه شيريني كشمشي ، دستور تهيه شيريني كشمشي

طرز تهيه شيريني كشمشي

مواد لازم

آرد 1 و 2/3 ليوان  .  پودر قند 1 و 1/3 ليوان  .  كره 150 گرم  .  تخم مرغ 2 عدد

كشمش پلويي 1/2 ليوان  .  اسانس وانيل 1/2 قاشق چايخوري

طرز تهيه شيريني كشمشي

فر را با دماي 160 درجه سانتيگراد روشن كنيد تا گرم شود ، كره و تخم مرغ را 30 دقيقه پيش از كار از يخچال خارج كنيد تا به دماي محيط برسند.

كره نرم شده را داخل كاسه اي بريزيد و پودر قند و وانيل را اضافه نماييد ، مواد را با همزن بزنيد تا كرمي و يكدست شود سپس تخم مرغ ها را به نوبت اضافه كنيد ( يكي را اضافه كنيد و هم بزنيد سپس ديگري را اضافه كنيد ).

كشمش ها را به مايه شيريني اضافه كنيد و در ادامه آرد را كم كم روي مواد الك كنيد و با ليسك مخلوط نماييد ؛ داخل سيني فر كاغذ روغني بگذاريد و با قاشق از مايه شيريني برداريد و با فاصله مناسب داخل سيني قرار دهيد ( شيريني ها در زمان پخت پهن و نازك ميشوند ).

سيني را داخل فري كه از قبل روشن كرده ايد و گرم شده است به مدت 10 – 15 دقيقه قرار دهيد ( زماني كه لبه هاي شيريني طلايي شد يعني آماده است ) ؛ اجازه دهيد شيريني ها خنك شوند سپس از كاغذ جدا كنيد.

طرز تهيه شيريني كشمشي با شكلات

زمان آماده سازي ۱۵ دقيقه
زمان پختن ۲۰ دقيقه
مناسب براي ۴ نفر

۱ پيمانه
آرد

۱ قاشق چاي خوري
بيكينگ پودر

۱ پيمانه
كره

۱ پيمانه
شكر

۱ عدد
تخم مرغ

۱ قاشق چاي خوري
وانيل

۱ پيمانه
گردو

۱ پيمانه
كشمش

۵۰ گرم
شكلات ساده

طرز تهيه شيريني كشمشي با شكلات

براي تهيه اين نوع شيريني مي بايست ابتدا كره و شكر را خوب با همزن برقي، هم بزنيد. سپس تخم مرغ و وانيل را به آن اضافه كرده و دوباره هم بزنيد تا كاملا نرم و يكنواخت شوند.

آرد و بيكينگ پودر و نمك را باهم مخلوط كرده و پس از دوبار الك كردن به مخلوط آماده شده اضافه كنيد و با قاشق هم بزنيد تا خوب مخلوط شوند. گردوي خرد شده، كشمش و خرده شكلات ها را نيز اضافه كرده و مخلوط كنيد تا موادتان به شكل يك دست در بيايد.

با قاشق غذاخوري از موادتان برداشته و بر روي ورقه هاي شيريني پزي روغني و چرب شده بريزيد. در نهايت شيريني ها را در فر با درجه حرارت ۱۷۵ درجه سانتي گراد به مدت ۱۲ الي ۱۵ دقيقه در طبقه وسط بگذاريد تا شيريني لذيذ شما پخته شود.

شيريني كشمشي

طرز تهيه شيريني كشمشي با بادام

مواد لازم

آرد: 750 گرم

مخمر خشك: 70 گرم

شكر: 100 گرم

شير نيمگرم: ⅛ ليتر

كره: 400 گرم

پودر وانيل: 20 گرم

نمك و پودر هل: هر كدام 1 قاشق چايخوري

مغز بادام (پوست گرفته و خرد شده): 150 گرم

برگه زردآلو (خرد شده): 125 گرم

پوست رنده شده و آب 1 ليموترش

كشمش: 700 گرم

كمي كره يا مارگارين براي چرب كردن قالب

طرز تهيه شيريني كشمشي با بادام

سيني فر و يك قالب مستطيل را با كره يا مارگارين چرب كنيد.

آرد را در كاسه اي الك كنيد. وسط آرد چاله اي تعبيه كنيد. مخمر، شكر و شير را داخل چاله بريزيد. آهسته هم بزنيد. كمي هم آرد روي مواد داخل حفره بريزيد. روي كاسه را پوشانده و 20 دقيقه در جايي گرم بگذاريد.

كره را آب كرده و با وانيل، ذره اي نمك و پودر هل آنقدر هم بزنيد تا حالت كرِم  پيدا كند. سپس كرِم را داخل كاسه ي حاوي آرد ريخته و مواد را خوب مخلوط كنيد و ورزد دهيد. مغز بادام، برگه، آب و پوست ليمو و كشمش را به خمير اضافه كرده و دوباره ورز دهيد. روي ظرف را پوشانده و خمير را 40 دقيقه استراحت دهيد. خمير را دو قسمت كنيد. يك قسمت را در قالب ريخته، رويش را صاف كرده و 15 دقيقه استراحت دهيد. پس از اين مدت بايد خمير خوب ورآمده باشد.

فر را روي 220 درجه سانتيگراد روشن كنيد. قالب را (روي صفحه مشبك فر) در طبقه ي زيرين قرار داده و خمير را 70- 65 دقيقه بپزيد. پيش از بيرون آوردن از فر يك خلال چوبي را داخل نان فروكرده، بيرون آوريد. اگر به خلال خمير چسبيده باشد، يعني هنوز كامل پخته نشد. 5 دقيقه ديگر در فر نگاه داريد و دوباره امتخان كنيد تا زماني كه ديگر به چوب خمير نچسبد. البته هر بار بايد خلال جديد و خشك اسنفاده كنيد. پس از پخته شدن، نان شيريني را كنار بگذاريد تا خنك شود. فر را خاموش نكنيد.

قسمت دوم خمير را مانندن نان (استوانه) فرم داده و روي سيني فر بگذاريد. 15 دقيقه خمير را استراحت دهيد. سپس سيني را در طبقه ي دوم (از پايين) گذاشته و خمير را 70- 65 دقيقه بپزيد. پس از اتمام پخت، كمي صبر كرده، سپس نان شيريني را برش دهيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۰۵:۰۶ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :