وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

طرز تهيه سمبوسه

طرز تهيه سمبوسه سبزيجات

طرز تهيه سمبوسه سبزيجات

مواد لازم براي تهيه سمبوسه سبزيجات

سيب زميني 2 عدد متوسط

پياز يك عدد متوسط

سبزي (گشنيز و جعفري) كمي

روغن يا كره

نمك و فلفل سياه

طرز تهيه سمبوسه سبزيجات

سمبوسه سبزيجات از غذاهايي هست كه هم خيلي خوشمزه و محبوبه و هم مثل سمبوسه پيتزايي مواد زيادي نداره و هم كم خرجه. همين باعث ميشه كه تهيش براي همه آسون باشه و خيلي طرفدار داره.

نكات پختن سيب زميني براي تهيه سمبوسه سبزيجات

طرز تهيه اش به اين صورته كه ابتدا سيبزميني رو ميپزيم. من ترجيح ميدم سيب زميني رو به شكل عموميش كه با پوست ميندازن توي آب تا پخته بشه نپزم. چرا كه اولا خود سيب زميني طعم گل رو از پوستش ميگيره. دوم اينكه وقتي رنده بشه شكل خميري پيدا ميكنه. براي همين پوست سيب زميني ها رو ميگيرم و به شكل آبگوشتي خرد ميكنم و با مقدار خيلي خيلي كمي آب ميذارم تا روي حرارت ملايم با نمك بپزه. اينطوري تا وقتي كه بپزه آبي كه همراهش ريخته بوديم هم خشك ميشه و سيب زميني حالت پفكي تري پيدا ميكنه. البته خيلي مشكلي نداره ها. شما ميتونيد به همون شكل مرسومش بپزيد. فقط اگر از اين روش استفاده كرديد حتما بايد آبي كه براي پختن استفاده كرديد خشك بشه و سيب زميني پوره شده حالت آبكي نداشته باشه.

سمبوسه سبزيجات

سيب زميني ها كه در حال پختن هستن، پياز رو خلالي خرد ميكنيم و با زردچوبه در روغن يا كره اي كه داشتيم سرخ ميكنيم. پياز بايد رنگ قهوه اي طلايي پيدا كنه و درونش هم پخته باشه. از روي حرارت برش ميداريم و بعد كه سيبزميني ها رو با نمك اندازه پختيم به پياز سرخ شده اضافه ميكنيم و سبزيجات خرد شده رو بهش اضافه ميكنيم. سبزيجات در مرحله اي اضافه ميشن كه هيچ حرارتي روشن نباشه. اين باعث ميشه تازگي خودشون رو حفظ كنن.

در مورد سبزيجات سمبوسه بايد بگم خودم تركيب گشنيز و جعفري رو خيلي با اين مواد دوست دارم و فكر ميكنم از هرچيزي خوش طعم ترش ميكنه. ولي بنا به ذائقه و شم آشپزيتون ميتونيد هر سبزيجاتي كه به نظرتون خوب و سازگار مياد اضافه كنيد. مثلا شويد يا سبزيجات معطر هم بد نميشه.

مواد سمبوسه همين تركيب پياز سرخ شده، سيبزميني پوره شده و سبزيجات خرد شده و نمك و فلفل هست.

پيچيدن نان براي سمبوسه

نان لواش رو به تكه هايي با اندازه 10*25 برش بزنيد و مواد رو در گوشه اولش بريزيد و به شكل مثلثي تا بزنيد و اونقدر تكرار كنيد تا به انتهاي نان برسيد. فقط خيلي مهمه كه قسمتي از نان كه مواد داخلشه باز نباشه كه موقع سرخ شدن بيرون بريزه.

روغن رو در ماهيتابه ميريزيم و سمبوسه ها رو روي حرارت متوسط از هر دو طرف سرخ ميكنيم. به شكلي كه نسوزه ولي نان كاملا ترد باشه. اين غذا روغن زيادي ميبره. ولي شما خيلي بهش بها نديد و روغن خيلي زيادي مصرف نكنيد. در انتها هم با حوله هاي مخصوص روغن اضافيش رو بگيريد.

طرز تهيه سمبوسه پيتزايي

طرز تهيه سمبوسه پيتزايي

مواد لازم براي تهيه سمبوسه پيتزايي

گوشت چرخ كرده 200 گرم

قارچ 500 گرم

پياز يك عدد متوسط

رب گوجه يك قاشق غذاخوري

فلفل دلمه يك عدد متوسط

پنير پيتزا يك بسته

پودر آويشن و نمك و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهيه سمبوسه پيتزا

براي تهيه مواد سمبوسه پيتزا، بايد همه مواد رو تفت بديم. به اين صورت كه در ماهي تابه چند قاشق روغن ميريزيم و پياز رو خرد ميكنيم. كمي كه با زردچوبه و روغن تفت خورد، گوشت چرخ كرده رو اضافه ميكنيم و تفت ميديم. بهتر اينه كه ده دقيقه اي گوشت و پياز روي حرارت ملايم باهم تفت بخورن تا آب گوشت گرفته بشه و پخته هم بشه. قارچها رو به شكل دلخواه خرد ميكنيم و به همراه فلفل دلمه نگيني خرد شده، به گوشت و پياز اضافه ميكنيم و تفت ميديم. آب قارچها كه گرفته شد و در اصطلاح سبك شد، رب گوجه رو در گوشه اي از تابه كمي تفت ميديم و با كل مواد مخلوط ميكنيم. نمك و آويشن رو هم اضافه ميكنيم. فقط دقت داشته باشين كه آويشن رو زياد استفاده نكنين، چون مقدار بيش از حدش توي غذا تو ذوق ميزنه.

طرز پيچيدن سمبوسه

مواد رو كه آماده كرديم، نان لواش رو به دو قسمت طولي تقسيم ميكنيم و دو مستطيل با طول زياد به دست مياد. مواد رو در انتهاي نان مستطيل شكل ميريزيم و پنير پيتزا رو روي مواد ميپاشيم و به شكل مثلثي،  از يكي از گوشه ها شروع به پيچيدن سمبوسه ميكنيم. وقتي كه پيچيدن سمبوسه ها تموم شد، در تابه اي روغ ميريزيم و هر دو طرفشون رو سرخ ميكنيم.

طرز تهيه سمبوسه هندي

طرز تهيه سمبوسه هندي

مواد لازم براي خمير سمبوسه

آرد=3 ليوان

تخم مرغ=1 عدد

روغن=2 قاشق غذاخوري

ادويه كاري=1 قاشق غذاخوري

آب=4/1 ليوان

سيب زمني آبپز=1 عدد

خميرمايه=1 قاشق غذاخوري

سيب زميني نيمه آبپز شده=2 عدد

فلفل دلمه=1 عدد

فلفل سبز تند=1 عدد

پياز=1 عدد

سير=1 حبه

نمك و فلفل=به مقدار لازم

پودر فلفل قرمز=كمي

طرز تهيه سمبوسه هندي

1. تخم مرغ را در ظرفي ريخته بزنيد.

2. روغن و ادويه كاري را به تخم مرغ اضافه كرده هم بزنيد سپس سيب زميني آبپز را به مواد اضافه كنيد هم بزنيد.

3. آب را به مواد اضافه كرده سپس آرد و خمير مايه را با هم مخلوط كرده كم كم به مواد اضافه كرده و با دست خوب ورز دهيد تا خمير صاف و يكدستي حاصل شود.

4. خمير را به مدت 1 ساعت در جاي گرمي قرار دهيد تا ور بيايد.

5. براي مواد داخل سمبوسه،پياز و سير را نرم رنده كرده و در روغن كمي تفت دهيد سپس فلفل دلمه را به صورت خلال باريك خرد كرده در روغن كمي تفت دهيد.

6. سيب زميني نيمه آبپز شده را به صورت مكعب شكل خرد كرده همراه با بقيه مواد كمي تفت دهيد سپس به آن ادويه اضافه كرده مواد را هم بزنيد.

7. از خمير 16 گلوله كوچك برداشته سپس هر كدام را جداگانه با وردنه باز كرده و از وسط به دو قسمت مساوي تقسيم كنيد.

8. خمير را بصورت مثلثي با مواد سمبوسه پر كنيد.

9. سمبوسه ها را در روغن فراوان سرخ كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۱۸:۱۳ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :