وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

نحوه تهيه خورشت آلو اسفناج

خورشت آلو اسفناج ، طرز تهيه خورش آلو اسفناج

خورشت آلو اسفناج با گوشت

گوشت گوسفندي 300 گرم  .  اسفناج تازه 700 گرم  .  تره 300 گرم

آلو خورشتي 200 گرم  .  پياز 2 عدد  .  سير 1 عدد  .  نمك و فلفل مقدار لازم

طرز تهيه خورشت آلو اسفناج با گوشت

گوشت ها را درشت خرد كنيد و بهمراه 1 پياز ، سير و چند ليوان آب داخل قابلمه بريزيد و روي حرارت قرار دهيد تا بپزد ( در زمان پخت گوشت نمك اضافه نكنيد ).

داخل ماهيتابه روغن بريزيد و روي حرارت قرار دهيد و 1 پياز باقي مانده را ريز خرد كنيد و در روغن تفت دهيد تا نرم شود سپس اسفناج و تره ساطوري شده ( ريز خرد شده ) را اضافه كنيد ، مجدد چند دقيقه تفت دهيد و از روي حرارت برداريد.

پس از اينكه گوشت نيم پز شد مخلوط اسفناج تفت داده شده ، نمك و فلفل را به ان اضافه نماييد و اجازه دهيد خورشت حدود 3-2 ساعت با حرارت ملايم جا بيفتد ( به روغن بيفتد ) ، در دقايق اخر پخت نيز آلوها را اضافه كنيد و پس از جا افتادن بهمراه برنج سرو كنيد.

نكته ها :

آلوها را پيش از اضافه كردن به خورشت نيم ساعت درون آب خيس دهيد ، ميتوانيد بجاي گوشت از مرغ هم استفاده كنيد ( طعم اين خورشت با مرغ هم عالي ميباشد ) ؛ در صورت تمايل مقداري آبليمو يا اب نارنج به خورشت اضافه كنيد تا طعم ترش تري داشته باشيد.

خورشت آلو اسفناج

خورشت آلو اسفناج با مرغ

مواد لازم

اسفناج يك كيلوگرم
مرغ نصف عدد
پياز يك عدد
سير خرد شده دو حبه
نمك، زردچوبه، فلفل و ادويه به ميزان لازم
روغن يك قاشق غذاخوري
آلوبخارا به ميزان لازم
آب دو ليوان

طرز تهيه خورشت آلو اسفناج با مرغ

مرغ را به اندازه‌ دلخواه خرد مي‌كنيم و همراه پياز خرد شده، سير و روغن تفت مي‌دهيم. زردچوبه، فلفل، ادويه و نمك را به آن اضافه مي‌كنيم و در ظرف را مي‌گذاريم و زير گاز را كم مي‌كنيم تا خود مرغ آب بياندازد. آن‌گاه اسفناج را بعد از شستن و خرد كردن در ظرف ريخته و مي‌گذاريم با حرارت كم پخته شود (اسفناج احتياج به آب ندارد چون اسفناج آب مي‌اندازد) وقتي آب اسفناج گرفته شد به مرغ‌ اضافه مي‌كنيم آن‌گاه آلوها را همراه با دو ليوان آب به درون غذا مي‌ريزيم و مي‌گذاريم با شعله كم غذا بپزد و جا بيفتد. براي چاشني و مزه غذا اگر آلوها كافي نبود مي‌توانيم از آبغوره يا آبليمو استفاده كنيم.

نكته :

در اين غذا به جاي آبغوره يك قاشق قره قورت هم مي‌توان استفاده كرد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۲۷:۲۷ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :