وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

چگونه خامه كيك درست كنيم ؟

طرز تهيه خامه كيك ، طرز تهيه خامه كيك قنادي

طرز تهيه خامه كيك

براي هر ۷۵ گرم خامه يك قاشق سوپخوري خاكه قند (در حدود ۲۵ گرم) در نظر مي‌گيريم خامه و خاكه قند را مخلوط مي‌كنيم و ظرف خامه را روي يخ مي‌گذاريم و خامه را مي‌زنيم تا سفت شود و فرم بگيرد (فرم گرفتن خامه حدي است كه اگر با قاشق روي خامه را خط بياندازيم خط قاشق محو نشود، در صورتي‌ كه خامه را پيش از حد فرم گرفتن بزنيم كره ميشود) ممكن است به اين خامه مقداري سفيده تخم‌مرغ مخلوط كنيم در اين صورت به نسبت هر ۷۵ گرم خامه يك عدد سفيده تخم‌مرغ در نظر مي‌گيريم. سفيده را جداگانه آنقدر مي‌زنيم تا سفت شود به‌طوري كه از تخم‌مرغ زني نريزد، به نسبت هر دو سفيده تخم‌مرغ يك قاشق سوپخوري خاكه قند با آن مخلوط مي‌نمائيم و اين سفيده را كم كم داخل خامه زده شده مي‌ريزيم خوب مخلوط مي‌كنيم.

 

طرز تهيه خامه كيك قنادي

 

مواد لازم براي تهيه خامه كيك :

سفيده تخم مرغ : ۳ عدد

شكر سفيد : ۳/۴ فنجان

عصاره وانيل : ۱ قاشق چايخوري

نمك : سر قاشق چايخوري

آب : ۱/۳ فنجان

طرز تهيه خامه كيك :

در ظرف مناسب و مقاوم در برابر حرارت سفيده تخم مرغ را مقداري زده تا يكدست شوند. سپس شكر، نمك، آب را به آن اضافه كنيد. و آن را بر روي قابلمه آب در حال جوش بگذاريد و مرتب هم بزنيد تا شكر در ديگر مواد حل شود. حدودا ۳ دقيقه اين كار زمان صرف مي كند.

حال مواد را در كاسه اي بزرگ ريخته و با همزن برقي حدود ۳ دقيقه با دور متوسط مواد را بزنيد تا سفت و براق شود و به خوبي فرم بگيرد.سرعت همزن را كمتر كرده و عصاره وانيل را به مواد اضافه كنيد. خامه قنادي آماده است و بالافاصله آن را براي تزيين كيك استفاده كنيد.

خامه كيك

 

طرز تهيه خامه براي تزيين كيك و شيريني

 

مواد لازم :

شكر : ۱۰۰ گرم

خامه پاستوريزه صبحانه : ۲ بسته

عصاره وانيل : به مقدار لازم

دستور تهيه :

براي تهيه اين نوع خامه، دماي محيط كاملا بايستي سرد و خنك باشد. ظرف پيركسي را داخل يخچال بگذاريد تا خنك شود. سپس آب خامه صبحانه را كاملا جدا كرده و همراه شكر درون ظرف خنك بريزيد. حدود ۱۰ تا ۱۵ ثانيه با چنگال شكر و خامه را با هم مخلوط نماييد. در ظرف را گذاشته و آن را ۲۵ دقيقه داخل فريزر بگذاريد تا خامه كمي يخ ببندد. بعد از اين مدت زمان ظرف را از فريزر خارج كرده و خامه را از اطراف به سمت داخل هم بزنيد.

دوباره در ظرف را بگذاريد و آن را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقيقه درون فريزر قرار دهيد. همين مراحل را انجام دهيد تا خامه سفت و فرم گرفته شود. خامه را از اطراف ظرف به مركز آن جمع كرده و عصاره وانيل را به خامه بيافزاييد و با همزن برقي با دور تند خامه را هم بزنيد تا زماني كه خامه كاملا سفت و لطيف و پفكي شده باشد و وقتي ظرف را برعكس مي كنيد از آن نريزد و حجم خامه تقريبا ۶ برابر حجم اوليه اش شده باشد. خامه كيك تهيه شده را در ظرف در بسته در فريزر مي توانيد نگهداري كنيد توجه كنيد كه موقع استفاده، خامه كيك را دوباره بايد هم بزنيد سپس استفاده نماييد.

مي توانيد با استفاده از وسايل ساده و دم دست مانند : قاشق، چنگال، كارد و … خيلي راحت و آسان و زيبا كيك خود را به زيبايي تزيين نماييد.

در طرز تهيه خامه كيك خانگي از مواد نگهدارنده استفاده نمي شود به همين دليل، مدت زمان نگهداري آن اندك و آن هم فقط در فريزر و در ظرف دربسته مي باشد. عصاره وانيل طعم فوق العاده اي به خامه كيك خواهد داد و توصيه مي شود حتما از آن در تهيه خامه استفاده كنيد.

موفق و پيروز باشيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۱۳:۰۲ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :