وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

طرز تهيه بستني ميوه اي

طرز تهيه بستني

طرز تهيه بستني سنتي زعفراني

ابتدا خامه را داخل كيسه نايلوني بريزيد و بسيار نازك پهن كنيد سپس داخل فريزر قرار دهيد تا خامه يخ بزند.

شير را داخل قابلمه بريزيد و روي حرارت قرار دهيد تا به جوش بيايد سپس حرارت را ملايم كنيد و مقداري زعفران دم كرده و گلاب را اضافه كنيد ( رنگ بستني پس از بسته شدن روشن تر ميشود پس زعفران بيشتري اضافه كنيد ) ، ثعلب و شكر را با هم خوب مخلوط كنيد سپس قاشق قاشق به شير اضافه كنيد و هم بزنيد تا شكر و ثعلب حل شوند و مايه بستني غليظ شود ( شكر و ثعلب را بايد كم كم اضافه كنيد تا مايه بستني يكدست شود ) .

مايه بستني را از روي حرارت برداريد و داخل كاسه اي بريزيد سپس كاسه را روي يخ قرار دهيد ، بستني را با همزن بزنيد تا خودش را بگيرد و كمي كشدار شود سپس ظرف بستني را داخل فريزر قرار دهيد ؛ پس از 30 دقيقه بستني را از فريزر خارج كنيد و با همزن بزنيد تا كشدار شود و مجدد داخل فريزر قرار دهيد ، اين عمل را 5 بار انجام دهيد.

پس از اينكه 5 بار بستني را داخل فريزر گذاشتيد و آماده شد بايد خامه هاي يخ زده را تكه تكه كنيد و بهمراه خلال پسته به بستني اضافه نماييد ؛ بستني را به مدت حداقل 5 ساعت داخل فريزر قرار دهيد تا آماده شود ، روي بستني شيره آلبالو يا آبليمو بريزيد و سرو كنيد.

طرز تهيه بستني وانيلي خانگي

مواد لازم :

شير     2 ليوان (نيم ليتر)
شكر      4 قاشق سوپخوري (100 گرم)
زرده تخم مرغ     4 عدد
ثعلب به جاي زرده تخم مرغ     15 گرم
وانيل     نصف قاشق چايخوري

طرز تهيه بستني در خانه :

شكر، زرده تخم مرغ و وانيل را خوب با هم بزنيد تا تخم مرغ كف كند.

شير را جوش آورده و زرده و شكر را به آن اضافه كنيد و خوب هم بزنيد تا تخم مرغ با شير كاملا مخلوط شود.

اگر مي خواهيد از ثعلب استفاده كنيد بايد بعد از گرم كردن شير، شكر، وانيل و ثعلب را به آن بيافزاييد و مخلوط كنيد تا كاملا مخلوط و شكر حل شود.

اكنون براي اينكه شير به شكل و شمايل بستني شبيه شود بايد آن را در سرما هم بزنيد.

كساني كه بستني ساز دارند، اين وسيله كار را برايشان انجام مي دهد اما كساني كه بستني ساز ندارند بايد به روش ديگري عمل كنند.

ظرفي پر از يخ تهيه كنيد و شير را در ظرفي فلزي ريخته، داخل ظرف يخ قرار دهيد و با همزن بزنيد تا كم كم كش دار شده و تبديل به بستني شود.

راه ديگر اين است كه ظرف شير را كه بهتر است فلزي (استيل) باشد در فريزر قرار دهيد تا اطراف شير كمي يخ بزند؛ سپس شير را از فريزر درآورده و با همزن بزنيد و آن قدر اين كار را تكرار كنيد تا شير كش دار شده و به شكل بستني درآيد.

مي توانيد روي اين بستني ساده وانيلي مقداري كارامل بريزيد و نوش جان كنيد.

طرز تهيه بستني سنتي زعفراني در خانه

بستني سنتي يكي از دسرهاي بسيار خوشمزه مقوي و قديمي هست كه هميشه و در همه جا طرداران زيادي داره و از پير و جوان گرفته تا زن ومرد و كودك و جوان كسي نيست كه بستني سنتي رو دوست نداشته باشه.اين بستني در جاهاي مختلفي بفروش ميره و البته بعضي هاشون فقط اسم بستني سنتي روش هست و بعضي ها مخصوصا خانم هايي كه علاقه به تهيه دسر و شيريني پزي دارن دوست دارن خودشون درست كنند و به همين خاطر يك آموزش ساخت و تهيه بستني خوب و روان پيدا كردم كه در اينجا براتون ارائه داده ميشه تا بتونيد خودتون اين بستني خوشمزه رو بسازيد.

مواد لازم :

شير پر چرب يك ليتر

شكر 400 گرم

ثعلب يك قاشق غذاخوري سرخالي

گلاب يك دوم پيمانه

خلال پسته به ميزان لازم

خامه و زعفران به ميزان لازم

قبل از هر كاري 100 گرم خامه را تو يك كيسه فريزر خالي مي كنيد و با دست خوب پهنش مي كنيد به قطر يك تا دو ميل بيشتر نشه كه موقع خوردن اذيت مي كنه و بذاريد تو فريزر تا ببنده اگر مايل هستيد بيشتر خامه استفاده كنيد .

شير را ميذاريم يك كم گرم بشه كم نه زياد همين كه از دماي يخچال بيرون بياد كافيه.شكر و ثعلب را با هم مخلوط مي كنيم و خوب به هم ميزنيم اگر اين كار را نكنين وقتي ثعلب را تو شير ريختيم گلوله گلوله ميشه و كار ميده دستمون حالا بيا و مخلوطش كن كلي دردسر داره.

وقتي شكر و ثعلب خوب مخلوط شدن مثل زماني كه ميخوايم كيك درست كنيم آرد را به تدريج ميريزيم اينجا هم همين كار را مي كنيم به آرامي و به تدريج شكر را به شير اضافه مي كنيم و با همزن دستي ميزنيم بعد دوباره شكر و هم زدن .

اين مايه بايد خوب زده بشه طوري كه تغيير شكل شير را كاملا حس مي كنيد همينطور كه تو عكس مي بينيد شير كشدار شده  وقتي مقداري شير را از بالا بريزيد سريع نمي ريزه و كش مياد البته هنوز خيلي رقيقه و كار داره تا بستني بشه .

تو اين مرحله گلاب و زعفران را بهش اضافه مي كنيم زعفران به كرم خودتون بستگي داره كه چقدر بخواين زرد بشه فقط حواستون باشه كه بعد از بستن بستني رنگش روشنتر ميشه بنابراين از اون رنگي كه مد نظرتون هست يك كم بيشتر بايد بهش زعفرون بزنيد .

خب مايه ما به مرحله اي رسيده كه بايد بهش سرما بديم كساني كه بستني ساز دارن اين مايه را بريزن تو مخزن بستني سازشون درش را ببندن اگر يخ لازم داره بريزن دورش اگر نه كه هيچ و روشنش كنند به مدت 40 تا 50 دقيقه بعد درش بيارن بهش خلال پسته و خامه خرد شده اضافه كنند و بذارن تو يخچال بعد از 7 تا 8 ساعت بستني آماده خوردنه .دوستاني كه بستني ساز ندارن مايه را تو همين ظرفي كه هست بذارن تو جا يخي يا فريزر و هر 5 دقيقه يك بار درش بيارن و با همزن دستي مخلوطش كنند تا يخ نزنه تمام لايه اي را كه اطراف ظرفتون بسته را كاملا مخلوط كنيد كمي طول ميكشه ولي مي ارزه !

بهش خلال پسته هر چقدر كه دوست دارين اضافه كنيد خامه اي را كه تو فريزر گذاشتين در بيارين و بريزين روي بستني و با قاشق خردش كنيد و مخلوطش كنيد .

بذاريد 7 تا 8 ساعت تو فريزر بمونه بعد در كنار خانواده نوش جان كنيد .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۰۳:۲۳ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :