وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

طرز تهيه باميه + نكات

طرز تهيه باميه ، آموزش شيريني باميه ، طرز تهيه باميه خانگي

طرز تهيه باميه خانگي

باميه

آرد 1 ليوان  .  آب 1 ليوان  .  تخم مرغ درشت 2 عدد  .  كره 50 گرم  .  شكر 2 قاشق غذاخوري

شربت باميه

شكر 2 ليوان . آب 1 ليوان . گلاب 1/2 ليوان . زعفران دمكرده 2 قاشق غذاخوري . آبليمو 1 قاشق چايخوري

طرز تهيه شربت باميه :

آب و شكر را مخلوط كرده و روي حرارت ملايم قرار دهيد تا به جوش بيايد و تمام شكر حل شود سپس زعفران ، گلاب و آبليمو را اضافه كنيد و پس از 10 دقيقه كه جوشيد شربت را از روي حرارت برداريد ( در زمان افزودن باميه شربت بايد ولرم باشد ) .

طرز تهيه باميه :

آب و كره را داخل قابلمه بريزيد و روي حرارت قرار دهيد تا بجوش بيايد سپس آرد و شكر را اضافه كنيد و مرتب هم بزنيد تا خمير جمع شود در ادامه 2 قاشق غذاخوري شربت به آن اضافه كنيد و هم بزنيد تا كامل به خورد خمير برود.

حدود 10 دقيقه خمير را با حرارت ملايم تفت دهيد تا خمير بپزد سپس قابلمه را از روي حرارت برداريد و پس از اينكه خمير خنك شد تخم مرغ ها را به نوبت اضافه و خوب مخلوط كنيد تا خميري نرم و لطيف بدست بيايد.

داخل قابلمه مقدار زيادي روغن بريزيد ، خمير را داخل قيف با سر ماسوره دار بريزيد و در روغن قيچي كنيد سپس روي حرارت ملايم قرار دهيد ؛ باميه ها را در حين سرخ شدن مرتب به هم بزنيد تا به هم نچسبند و يك دست سرخ شوند.

باميه ها را به همان صورت داغ به شربت ولرم اضافه كنيد تا شربت را به خود جذب كنند ( حدود 3 دقيقه قرار دادن باميه در شربت كافي ميباشد ) .

نكته ها :

در زمان ريختن باميه داغ داخل شربت دماي شربت بايد ولرم رو به سرد باشد ، در زمان بريدن باميه سر قيچي را چرب كنيد تا خمير باميه به قيچي نچسبد .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۳۳:۳۴ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :