وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

خواص قهوه سبز

خواص قهوه سبز ، همه چيز درباره قهوه سبز

چه انتظاري بايد از دانه قهوه سبز داشته باشيم ؟

مطمئن هستم كه از قرص‌هاي مختلف لاغري خسته شده‌ايد كه حرف‌ها و قول‌هاي بسياري به شما مي‌دهند اما هيچ كدام را برآورده نمي‌كنند. پس به شما مي‌گويم كه چه انتظاراتي بايد از دانه قهوه سبز داشته باشيد :

چربي سوزي قوي، كاهش اشتهاي موثر،  سريع الاثر و نتيجه ثابت شده، كاهش وزن باور نكردني،  انرژي دهنده در طول روز و بدون اثرات منفي. دانه قهوه سبز تاثيرگذارتر از ديگرمحصولات است. بيشترمحصولات موجود در بازار عصاره‌شان را از مواد ديگر شيميايي مي‌گيرند. اين كار را براي كم كردن هزينه‌شان انجام مي‌دهند اما تاثير گذاري‌شان را نيز كاهش مي‌دهند.

دانه قهوه سبز توسط پزشكان نيز توصيه مي‌شود ، به شرطي كه به موارد زير توجه كنيد

1.بيشتر از 9كيلوگرم هر ماه وزن از دست ندهيد.

2.غذا خوردن را فراموش نكنيد. حداقل روزي 3 وعده غذا بخوريد.

3.ورزش سبك خود را ادامه دهيد و آن را زياد نكنيد.

خواص قهوه سبز براي سلامت و تندرستي

قهوه سبز فوايد بسياري دارد. قهوه سبز براي كاهش وزن در روندي سالم و بدون مضرات كار خود را انجام مي‌دهد.مقدار بالاي كلوروژنيك اسيد در قهوه سبز به كم شدن چربي بدن توسط افزايش سوخت و ساز بدن و استفاده از چربي ذخيره شده در بدن كمك مي‌كند. تحقيقات بسيار زيادي روي عصاره قهوه سبز انجام شده است كه به عنوان يك رژيم هاي لاغري ، رژيم هاي چاقي – مهم براي كاهش وزن شناخته مي‌شود. اين تحقيقات نشان دادند كه كلوروژنيك اسيد موجود در قهوه سبز 45درصد به كاهش جذب چربي‌اي كه در غذاي مصرفي وجود دارد و تحريك متابوليسم كمك مي‌كند.آنتي اكسيدان اصلي در عصاره قهوه سبز يعني اسيد كلوروژنيك، در آزاد شدن آنزيم G6P به وجود مي‌آيد كه به طور محسوسي در تعادل قند خون نقش اساسي ايفا مي‌كند، در نتيجه براي ديابتي‌ها دريافت اين مكمل مي‌تواند مفيد باشد.

همچنين ديابتي‌ها مي‌توانند از كاهش وزن‌شان كه با استفاده از قهوه سبز به وجود مي‌آيد فوايد زيادي ببرند. اسيد كلوروژنيك، تركيب اصلي قهوه سبز،يك آنتي اكسيدن طبيعي بسيار قوي است كه با راديكال‌هاي آزاد موجود در خون مي‌جنگد. تاثير آن روي روند پيري و بهتر شدن جريان خون و سفت شدن ماهيچه‌ها است. اين تنها يكي از دلايلي است كه اين تحقيق بسيار جالب است. بر اساس تحقيقاتي كه در مورد چاقي، بيماري ديابت و مشكل در سوخت وساز بدن انجام شده است،

قهوه سبز اولين ماده‌اي است براي كاهش وزن كه سر قول‌هاي خود ايستاده است. در يك تحقيق كه اخيرا در روزنامه تايمز ايالات‌متحده به چاپ رسيد، داوطلباني كه قهوه سبز را مصرف مي‌كردند به مدت 12 هفته مورد بررسي قرار گرفتند.آنها به طور ميانگين 5/8 كيلوگرم وزن كم كردند.اين مقدار 16درصد از كل چربي بدن‌شان و5/10درصد از كل وزنشان بود. اما بخش جالب توجه جريان اين بود كه اين داوطلبان هيچ تغييري در روند زندگي و تغذيه روزانه‌شان ندادند.

تكرار مي‌كنم اين افراد 5/8 كيلوگرم را بدون گرفتن رژيم و ورزش اضافه بر برنامه عادي‌شان، كم كردند. تا امروز، دانه‌هاي قهوه سبز، تاثيرگذارترين سلاح در مبارزه با چاقي و كمك به كاهش وزن هستند. امكان ندارد بتوانيد راه حل ديگر بهتري براي كاهش وزن خود پيدا كنيد.

چگونه عصاره قهوه سبز بر كاهش وزن تاثير مي‌گذارد ؟

عصاره قهوه سبز از جذب شدن قند درون نشاسته غذاها جلوگيري مي‌كند همچنين كالري دريافتي را به خصوص بعد از خوردن غذا كاهش مي‌دهد. از طريق جلوگيري از جذب گلوكز، هم BMIو هم چربي بدن كاهش پيدا خواهد كرد. همچنين اسيد كلوروژنيك از جذب چربي در روده جلوگيري مي‌كند و متابوليسم چربي را در كبد افزايش مي‌دهد. دانه قهوه سبز اشتها را كم مي‌كند، متابوليسم را افزايش مي‌دهد و چربي سوزي را سريع‌تر مي‌كند. با سوزاندن چربي، عضلاتتان به طور طبيعي بيشتر مشخص مي‌شوند و البته قهوه سبز به دفع سموم بدن كمك مي‌كند.

خواص قهوه سبز

خواص قهوه سبز براي لاغري

توليدكنندگان مكمل‌هاي قهوه سبز ادعا مي‌كنند كه اين گياه داراي اثرات كاهش وزن مي‌باشد. ذكر اين نكته ضروري است كه علت اصلي كاهش وزن قهوه معمولي محتواي بالاي كافئين در آن مي‌باشد. در حقيقت كافئين باعث سركوب چربي‌سازي و نيز تحريك چربي‌سوزي در بدن مي‌شود. همچنين سطح انرژي بدن را افزايش مي‌دهد و اثرات گرمازايي دارد؛ اما كافئين موجود در قهوه سبز بسيار كمتر از قهوه معمولي است و كمتر از آن است كه بتوان علت اثرات لاغري اين گياه را به آن نسبت داد. اين توليدكنندگان عقيده دارند مواد شيميايي ديگر موجود در اين گياه مانند كلروژنيك اسيد علت اثرات لاغركننده اين گياه است كه البته مطالعات متعدد، اثر كلروژنيك اسيد را به عنوان آنتي‌اكسيدان، ضد سنگ صفرا، كاهنده قند خون، كاهنده فشارخون و … ثابت كرده‌اند؛ اما اثر كلروژنيك اسيد بر كاهش وزن نياز به تحقيقات بيشتري دارد و نمي‌توان با اطمينان از اثر آن بر لاغري سخن گفت.

راز لاغري به وسيله مكمل‌هاي قهوه سبز

بسياري از محصولاتي كه به عنوان مكمل قهوه سبز خالص و به صورت قرص به فروش مي‌رسند، از مواد ديگري تشكيل يافته‌اند و علاوه بر عصاره قهوه سبز، از افزودني‌ها و پركننده‌ها تشكيل يافته‌اند كه هر يك از آن‌ها اثرات جانبي فراواني را به همراه خواهند داشت و نيز مقداري كافئين هم به منظور افزايش اثربخشي به آن افزوده‌اند. پس اگر به دنبال لاغري با يك گياه كم خطر و طبيعي مي‌باشيد نمي‌توانيد به اين مكمل‌ها اعتماد كنيد. همان طور كه گفته شد قهوه سبز خالص داراي مواد چربي سوز فوق‌العاده نمي‌باشد و شركت‌هاي توليدكننده اين مكمل‌ها با افزودن كافئين به آن‌ها، چربي‌سوزي آن‌ها را تضمين مي‌كنند و ادعا مي‌كنند كه مصرف 80- 200 ميلي‌گرم از عصاره قهوه سبز كه در اين قرص‌ها وجود دارد؛ در طي 12 هفته، آن هم در صورت رعايت رژيم غذايي و فعاليت بدني وزن افراد كاهش مي‌يابد.

قهوه سبز و تشديد بيماري‌هاي قلبي

با وجود تمام اثرات مفيد قهوه سبز بر سلامتي مصرف مقادير زيادي از آن عوارضي را به همراه دارد. از مهم‌ترين عوارض آن افزايش احتمال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي مي‌باشد. كلروژنيك اسيد و كافئين موجود در مكمل قهوه سبز ميزان هموسيستئين پلاسما را افزايش مي‌دهند كه افزايش اين ماده بيماري قلبي را به همراه دارد. مطالعات نشان مي‌دهد كه مصرف مقادير زيادي كلروژنيك اسيد در مدت زمان كوتاه باعث افزايش هموسيستئين پلاسما مي‌شود. ماده ديگر موجود در قهوه سبز با نام ديترپنس باعث افزايش سطح كلسترول مي‌شود و افزايش سطح كلسترول، مستقيماً بر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي مرتبط است.

عوارض قهوه سبز

قهوه سبز به دليل دارا بودن كافئين، داراي عوارض متعدد مي‌باشد و مصرف آن بي‌خطر نيست. البته ميزان كافئين آن كمتر از قهوه معمولي است؛ اما مصرف مقادير فراواني از قهوه سبز نيز عوارض ذكرشده در زير را به همراه خواهد داشت :

1. اختلالات مرتبط با سيستم عصبي: مانند بي‌خوابي، سردرد، اضطراب، عصبي شدن، بي‌قراري، زنگ زدن در گوش و…

2. اختلالات مرتبط با سيستم گوارشي: مانند سندرم روده تحريك‌پذير، مشكلات معده‌اي، اسهال، استفراغ، تهوع و …

3. عود كردن بيماري گلوكوم: زيرا كافئين موجود در قهوه سبز فشار ناشي از سلول‌هاي داخلي را بر روي چشم، افزايش مي‌دهد.

4. افزايش سطح كلسترول: كافئين تصفيه نشده سطح كلسترول را افزايش مي‌دهد.

5. شكستگي استخوان در نتيجه استئوپروز: كافئين و ساير تركيبات موجود در قهوه سبز مقدار آزاد شدن كلسيم از استخوان‌ها را افزايش مي‌دهند كه نهايتاً از طريق ادرار دفع مي‌شود. اين مسئله باعث ضعيف شدن استخوان‌ها مي‌شود. افراد مبتلا به استئوپروز بايد مصرف كافئين خود را به كمتر از 300 ميلي‌گرم در روز كاهش دهند (2-3 فنجان قهوه در طي روز). اين مسئله بالأخص در دوران يائسگي از اهميت بسزايي برخوردار است.

ملاحظات

1. در زنان باردار و شيرده بهتر است قهوه سبز مصرف نشود.

2. افراد مبتلا به بيماري‌هاي انعقادي از مصرف آن اجتناب كنند.

3. با فاصله حداقل 2 ساعت از مصرف مكمل‌هاي حاوي روي و آهن مصرف شود زيرا قهوه سبز از جذب روي و آهن جلوگيري مي‌كند.

4. همراه داروهاي ضدديابت نبايد مصرف شود زيرا كلروژنيك اسيد موجود در قهوه سبز، اثر اين داروها را تشديد مي‌كند.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۳۸:۵۲ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :