وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

فوايد بي شمار روغن نارگيل

نارگيل

خواص روغن نارگيل براي دست و پا

19- درمان پا: براي درمان خشكي و تركيدگي كف پا ، مقداري روغن نارگيل به محل بزنيد و سنگ پا بكشيد .مقدار روغن را بيشتر كنيد. جوراب نخي به پا كنيد و بگذاريد يك شب بماند.

20- قارچ هاي بين انگلشتان: گفتيم كه روغن نارگيل ضد قارچ و ضد باكتري است و به همين دليل براي عفونت هاي قارچي بين انگشتان پا بسيار مفيد است . روزي دوالي سه بار اين روغن را به محل قارچ بزنيد وجوراب بپوشيد تا عفونت بر طرف شود .

21- بوي خوش پا: روغن نارگيل به دليل آنتي باكتريال والبته خوشبو بودن باعث مي شود كه پا بوي بد نگيرد . براي نتيجه بهتر ، مي توانيد مقدار كمي اسطوخدوس يا اسانس روغن ليمو به آن بيافزاييد .

22- رفع خستگي از خواص روغن نارگيل است : سه قاشق غذاخوري روغن نارگيل و نصف فنجان ادويه مخلوط را در يك لگن آب ولرم بريزيد و پاهاي تان را در آن قرار دهيد تا خستگي از آن بر طرف شود .

23- كرم دست : 10 قاشق غذاخوري روغن نارگيل، سه قاشق غذا خوري روغن شيرين و چهار قاشق غذاخوري موم زنبور عسل را در يك ظرف روي حرارت بخار آب قرار دهيد. وقتي ذوب شد از روي حرارت برداريد و پنج قطره اسانس روغن ليمو به آن بيافزاييد. بعد از خنك شدن دست ها را با آن ماساژ دهيد تا هم نرم شود وهم لك هاي قهوه اي و تيره روي آن به مرور محو شوند.

خواص روغن نارگيل براي صورت

24- ماسك صورت: به مقدار مساوي عسل و روغن نارگيل را با هم مخلوط كنيد و به مدت 10 دقيقه روي پوست بگذاريد. اين ماسك براي پوست هاي خشك معجزه مي كند .

25- اگزما : خاصيت آنتي باكتريايي و آنتي قارچي روغن نارگيل براي درمان التهاب اگزما بسيار خوب است. روزي سه الي چهار بار آن را به محل اگزما بزنيد .

26- سرما خوردگي : به هنگام سرما خوردگي كمي از اين روغن روي پره هاي بيني بزنيد تا خشك و قرمز نشود .

27- آكنه : مقداري روغن نارگيل را با كمي جوز هندي و به مدت 10 الي 15 دقيقه روي جوش قرار دهيد و سپس آن را بشوييد .

28- سرما زدگي: دو قاشق غذا خوري روغن نارگيل را با پنج قطره روغن رزماري مخلوط كرده و در اسرع وقت در محل سرما زده بگذاريد.

29- مژه ها: براي بهبود رشد و رنگ مژه ها اين روغن را با برس روي آن بزنيد .

30- بالا بردن روحيه : براي تهيه روغن بالا برنده روحيه ، يك فنجان روغن نارگيل را روي حرارت ملايم قرار دهيد و يك مشت برگ ريحان و اسطوخدوس به آن بيافزاييد. بگذاريد كمي ( 20 دقيقه ) حرارت ببيند، مرتب هم بزنيد. حال آن را آبكشي كنيد و درون يك بطري در يخچال قرار دهيد. به هنگام استفاده ، كمي آن را گرم كنيد و با آن كمي شقيقه را ماساژ بدهيد تا حال تان خوب شود .

نرم و درخشان كنندگي طبيعي موها از خواص روغن نارگيل است

اگر تركيبات نرم كننده ي موها را به دقت بخوانيد، احتمالا با نام روغن نارگيل برخورد خواهيد داشت. اين روغن طبيعي و قوي به خوبي جذب موها مي شود و آنها را به طور عمقي نرم مي كند. مي توانيد مقداري از اين روغن را به موهايتان بماليد، شانه بزنيد و اجازه دهيد يك شب روي سرتان بماند تا تاثير آن را به وضوح مشاهده كنيد. اين كار باعث تغذيه و تقويت موها مي شود. روغن نارگيل جذب موها شده و پروتئين از دست رفته را جبران مي كند. در نتيجه موهاي خشك و آسيب ديده از گرما و سرماي شديد را ترميم مي كند.

اگر تمايلي به ماليدن روغن بر كف سرتان نداريد، مي توانيد آن را به نوك موهاي تان بزنيد و يك حوله دور آنها بپيچيد و يك شب را با آن سر كنيد. روز بعد موهايتان را با شامپوي هميشگي شستشو دهيد. براي جلوگيري از كثيف شدن رختخواب حتما حوله را به درستي روي موهايتان بپيچيد و يا از كلاه استفاده كنيد. حتما ملافه اي روي بالشت تان بياندازيد.

اگر موهايتان كدر و خسته به نظر مي رسد نيز مي توانيد نيم ساعت قبل از حمام، كمي روغن نارگيل به نوك موهايتان بزنيد. براي اين كار دست هايتان را به روغن آغشته كرده و روي انتهاي موها بزنيد. از آغشته كردن ريشه موها خودداري كنيد. همين كار ساده، موهايتان را براق و درخشان خواهد كرد.

روغن نارگيل

خواص روغن نارگيل براي پوست هاي خشك

استفاده از روغن نارگيل براي افرادي كه پوست چرب و جوش جوشي دارند چندان توصيه نمي شود. اما اين روغن رفيق پوست هاي خشك است، چون يك مرطوب كننده ي طبيعي براي پوست محسوب مي شود كه خاصيت آنتي باكتريايي دارد و پوست خانم ها و آقايان را از خشكي و پيري زودهنگام دور نگه مي دارد.

مي توانيد از مقدار اندكي از آن به عنوان كرم شب استفاده كنيد. براي اين كار كافيست چند قطره از اين ر وغن را با نوك انگشت ها به صورت و گردن خود بزنيد و به آرامي ماساژ دهيد تا روغن جذب پوست شود. سپس با يك دستمال تميز يا پد، روغن اضافي را از پوستتان پاك كنيد.

خواص روغن نارگيل براي خشكي دست ها و آرنج ها

شستشوي ظرف، كارهاي منزل، انواع كارهاي يدي در آقايان، كاشت باغچه و غيره جزو عواملي هستند كه پوست دست ها را خشك، زبر، حساس و دردناك مي كنند. براي رفع اين مشكلات مي توانيد به سراغ روغن نارگيل برويد. حتي توصيه مي كنيم يك شيشه ي كوچك از اين روغن را كنار سينك ظرفشويي داشته باشيد و بلافاصله بعد از شستشوي ظرف، پوست دست ها را مرطوب كنيد.

روغن نارگيل براي افرادي كه از خشكي و ترك پوست آرنج ها، زانوها و پاشنه پا در عذاب هستند نيز معجزه گر است. چون اين روغن وارد لايه هاي عمقي تر پوست شده و باعث نرمي و احياي سلول هاي آسيب ديده مي شود. توصيه مي كنيم بعد از حمام براي جلوگيري از خشكي اين مناطق از بدن، كمي روغن نارگيل بكر به پوستتان بزنيد.

خواص روغن نارگيل براي اصلاح طبيعي و ضدعفوني كنندگي

شما مي توانيد پول زيادي بابت خريد كرم هاي مخصوص اصلاح خرج كنيد، اما در عين حال مي توانيد با روغن نارگيل و بدون دريافت انواع تركيبات شيميايي آسيب رسان نيز اصلاح خوبي داشته باشيد.

محصولات مخصوص اصلاح باعث تحميل تركيبات نامناسب به پاها، زير بغل و غيره مي شوند. در حالي كه مي شود با روغن نارگيل پوست را ليز كرده و علاوه بر اصلاح موهاي زايد از تاثير ضدميكروبي آن نيز بهره مند شويد. اين خاصيت روغن نارگيل مانع از بروز عفونت شده و علاوه بر خوشبو كردن پوست باعث نرمي و لطافت آن نيز مي شود. براي اين كار كافيست قبل از اصلاح به منطقه ي مورد نظر روغن نارگيل بماليد.

خواص روغن نارگيل براي لايه برداري همراه با لطافت پوست

يكي از مشكلات رايج خانم ها پيدا كردن لايه بردار مناسب بدن است و براي اين كار نيز هزينه ي زيادي صرف مي كنند. مي توانيد با خريد يك شيشه روغن نارگيل خالص مشكل را حل كنيد. همين شيشه، محصولي «سه در يك» است، يعني مرطوب كننده، كرم اصلاح و لايه بردار مناسب.

نصف فنجان از روغن نارگيل را با يك فنجان شكر قهوه اي يا نمك دريايي مخلوط كنيد. اين مي شود يك كرم لايه بردار صد درصد طبيعي شما كه حاوي مرطوب كننده نيز هست. بهتر است از نمك دريايي استفاده كنيد و چند قطره عصاره ي روغني مانند عصاره ي روغني اسطوخودوس يا وانيل به آن اضافه كنيد. خواهيد ديد پوستتان شفاف، تميز و معطر مي شود.

خواص روغن نارگيل براي پاك كردن آرايش و لطافت بخشي پوست

اگر بدانيد روغن نارگيل به راحتي و با كمترين هزينه اي، آرايش را از صورت تان پاك مي كند باز به سراغ محصولات گرانقيمت مي رويد؟ اين روغن علاوه بر پاك كردن كرم از صورت، بقاياي ريمل هاي ماسيده روي مژه ها را نيز پاك مي كند.

اگر موهايتان كدر و خسته به نظر مي رسد مي توانيد نيم ساعت قبل از حمام، كمي روغن نارگيل به نوك موهايتان بزنيد. از آغشته كردن ريشه موها خودداري كنيد. همين كار ساده، موهايتان را براق و درخشان خواهد كرد

چند قطره روغن نارگيل مانند همان محصولات پاك كننده آرايشي موجود در مغازه ها، روي پد پاك كننده ي آرايش بريزيد و به آرامي روي پوست و پشت چشم ها بكشيد. اجازه دهيد روغن به طور كامل روي مواد آرايشي را بپوشاند. سپس به آرامي تمام باقيمانده هاي مواد آرايشي و گرد و غبار روزانه را از روي پوست خود پاك كنيد. خوشبختانه روغن نارگيل يك ماده ي طبيعي است و از آن براي پاك كردن دور چشم ها نيز مي توانيد استفاده كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۳۵:۰۶ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :