وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

تعبير خواب اسب

تعبير خواب اسب

تفسير بزرگان از تعبير ديدن اسب در خواب

 

حضرت دانيال (ع) در مورد تعبير خواب اسب مي گويد :

اسب تازي را به خواب ديدن ، دليل بزرگي و عز و جاه است . اگر ديد بر اسب تازي نشسته بود و آن اسب مطيع و به فرمان او بود ، دليل كه عز و بزرگي دولت يابد ، بر قدر نيكويي و قيمت اسب .

اگر ديد كه اسب را فرا گرفته يا كسي بدو داد و بر وي نشست ، دليل كه شرف و بزرگي يابد ، ليكن كمتر از آن كه در اسب تازي گفتيم و اگر ديد از آن اسب چيزي كم بود ، يا زين يا نمد زين يا لگام ، دليل كه بر قدر آن نقصان در بزرگي او بود . اگر ببيند اسب وي را دم انبوه و دراز بود ، دليل كه بر قدر آن وي را خادمان باشند و چاكران و اگر دم اسب او بريده بود ، دليل كه وي را خادمان و چاكران نباشند . اگر ببيند چيزي از اندام اسب او ناقص بود ، دليل كه به قدر آن از عز و شرف او نقصان بود . اگر ديد با اسب جنگ و نبرد همي كرد و اسب غالب بود و فرمانبر وي نبود ، دليل كه مصيبت و گناه نمايد .

 

محمد بن سيرين درباره تعبير خواب اسب مي گويد :

اگر ببيند بر اسب برهنه نشسته بود ، دليل كه مصيبت و معصيت و گناه او بيشتر بود . اگر آن اسب از شخصي ديگر بود ، آن چه گفتيم خداوند اسب را بود . اگر ديد اسب برهنه بود ، لكن مطيع او شد ، دليل بر بزرگي و شرف او بود .

اگر ببيند بر اسبي نشسته بود و آن اسب بر بام خانه يا بر ديوار ايستاده بود ، دليل آن چه گفتيم از گناه بيشتر و صعب تر نمايد . اگر ببيند بر اسبي نشسته بود و آن اسب بر هوا مي پريد ، يا ببيند كه آن اسب را پرها بود و چون مرغ همي پريد ، دليل كه وي را شرف و بزرگي بود در دين و دنيا باشد كه خداوندش سفر نمايد .

تعبير خواب اسب قهوه اي

ابراهيم كرماني در باب تعبير خواب اسب مي گويد :

اگر ديد بر اسب ابلق نشسته بود ، دليل بر كاري كند كه بر وي گواهي دهند . اگر ديد بر اسب سياه نشسته بود ، دليل بر كاري نمايد كه وي را مال و مهتري حاصل شود . اگر ببيند بر اسب كميت بود ، دليل كه از پادشاه قوت و بزرگي يابد . اگر ديد بر اسب اشقر (سرخ مو) بود ، دليل است بر صلاح دين و حرمت او از پادشاه . اگر ديد بر اسب زرد بود ، دليل كه اندك بيماري يابد و بر اسب سمند همين دليل بود . اگر ببيند بر اسب جرمه بود ، دليل است بر خير و صلاح . اگر ديد كه بر اسب سليس بود ، دليل است زن خواهد . اگر ديد از اسب فرود آمد ، دليل است از شرف و بزرگي بيفتد . اگر ديد از اسب برهنه فرود آمد ، دليل كه از گناه و معصيت باز ايستد . اگر ببيند بر اسب نشسته بود و سلاح تمام پوشيده بود ، دليل كه شرف و بزرگي يابد ، چنانكه شخص از آن مانع نباشد و دشمن بر او ظفر نيابد . اگر ببيند اسب را همي تاخت تا جنگ نمايد ، دليل كه از وي گناهي در وجود آيد با ترس و وهمي بدو رسد ، بر قدر تاختن اسب . اگر ديد بر اسب نشسته بود و اسب او را در مسجد برد ، هيج خير اندر اين نبود ، مگر ببيند كه اسب او را از آنجا بيرون آورد . اگر ديد اسب او را مراغمه همي كرد ، دليل كه مال و دولت يابد . اگر ببيند اسب با وي سخن گفت ، دليل بود كه كاري نمايد كه مردمان از او به شگفت آيند . اگر ديد اسب بيگانه در سراي وي درآمد ، يا دركوچه وي ، دليل كه مردي شرف و نام دار در سرا يا در كوچه وي درآيد ، به قدر و قيمت اسب و در آنجا مقام سازد . اگر ديد اسبي از كوچه او بيرون رفت ، دليل كند كه مردي شريف از كوچه او غائب شود ، يا بميرد .

جابر مغربي از تعبير خواب اسب اين چنين مي گويد :

اگر ببيند اسب ماديا فرا گرفت ، يا شخصي بدو داد و بر وي نشست ، دليل كه زن خواهد و بر وي مبار بود . اگر ببيند آن ماديان به گونه سياه بود ، دليل كند كه آن زن شريف و نامدار نباشد . اگر بييند آن ماديان ابلق است ، دليل كند كه زن را مادر و پدر از يك نسل نباشد . اگر آن ماديان جرمه باشد ، دليل كه آن زن خوب روي و با جمال است . اگر آن ماديان سبز رنگ باشد ، دليل كند كه آن زن ديندار و پرهيزكار باشد . اگر اشقر بود ، دليل كند كه آن زن عزيز و خداوند جاه بود . اگر كميت بود ، دليل كه آن زن معاشر و طول دوست بود . اگر ديد آن ماديان كره داشت ، دليل كند كه زن را فرزند بود ، چنانكه اگر كره او نر بود ، دليل كه آن زن را پسر است . اگر ماده باشد ، دليل كند كه فرزند زن دختر بود . اگر ببيند گوشت اسب همي خورد ، دليل كه پادشاه او را خواستار شود و به خويشتن نزديك نمايد . اگر ديد در پس كسي به اسب نشسته بود ، دليل كند كه آن مرد كه در پس وي نشسته بود ، تابع او شود ، اگر ببيند اسبان بسيار پيرامون سرا يا كوچه او بودند ، دليل كه در آن موضع باران ببارد ، يا سيلاب روان شود .

تعبير خواب اسب سواري

اسماعيل بن اشعث تعبير خواب اسب را اينگونه تفسير مي كند :

اگر ببيند كه بر اسب رهوار نشسته است ، دليل كه زن توانگر با صلاح به زني بخواهد و اگر اهل آن نباشد ، وي را به چنين زني مصاحبت افتد و از او منفعت و نيكويي يابد . اگر ديد گوش اسب او بريده بود ، دليل كه پيغام مهتران از او بريده شود . اگر ديد اسب بسر درآمد و زود برخاست ، دليل كه در بعضي از شغل وي خلل افتد و ديگر بار به صلاح باز آيد . اگر ديد اسبي خريد بي دم و بر وي نشست ، دليل كه زني بي اصل را به زني بخواهد . اگر ديد با اسب به هوا بر شد و بعد از آن از هوا فرود آمد ، دليل كه بر دست پادشاه هلاك شود . اگر ديد اسب وي را بدزديد ، بيم بود كه عيالش هلاك شود . اگر ببيند اسب وي گم شد ، دليل كه زن را طلاق دهد . اگر ديد اسب خويش را بفروخت ، دليل كه عز و جاه او كم شود ، يا عيال از وي جدا شود .

جاحظ در مورد تعبير خواب اسب مي گويد :

اسب در خواب ، هواي نفس بيننده خواب بود و اگر اسب خويش را سركش بيند ، دليل كه هواي نفس او سركش باشد و اگر ديد اسب خويش مطيع و فرمانبر بود ، دليل كه هواي نفس او صعب تر بود به بدي ، و بدانكه هر اندامي از اندام هاي اسب ، نشان بود از پادشاه . اگر خون پادشاه را بر اسب بيند عز و رفعت او بود و مردم عامه اسب به خواب ديدن ، عز و بخت بود . اگر ببيند اسبي مجهول از محلي بيرون آمد ، دليل كه يكي از بزرگان محله از دنيا برود .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۴۶:۲۰ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :