وبلاگ من وبلاگ من .

وبلاگ من

همسر مهران مديري

مهران مديري و پسرش

بيوگرافي كوتاه مهران مديري

مهران مديري متولد دهه ۴۰ در تهران است . او در خانواده اي هنردوست به دنيا آمد . فعاليت هاي هنري خود را از نخستين سال هاي نوجواني شروع كرد و تا قبل از ورود به رشته تئاتر در دانشگاه ، در چندين اثر نمايشي به عنوان بازيگر نقش آفريني داشت .

مهران مديري آخرين فرزند خانواده است . او سه برادر بزرگ‌ تر دارد. از شانزده سالگي با تئاتر آشنا شد. در سال ۱۳۶۸ وارد راديو شد و در داستان شب به مدت شش سال به گويندگي پرداخت . در سال ۱۳۷۲، به همراه داريوش كاردان اولين برنامه طنز خود را براي نوروز ساخت. آغاز شهرت مديري از سال ۱۳۷۲ بود كه در مجموعهٔ طنز نوروز ۷۲ بازي كرد. پس از آن مديري در چندين مجموعهٔ طنز ديگر كه توسط صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش شد به عنوان بازيگر و كارگردان حضور داشت .

تحصيلات آكادميك او در رشته «تئاتر» ، به دليل حضور او در جبهه هاي جنگ ، ناتمام ماند اما عشق او به هنرهاي نمايشي ، بار ديگر او را به عرصه نمايش در تئاتر و راديو كشاند . او تا سال ۱۳۷۲ با نمايش هاي زيادي همچون : شوخي ، تلگراف ، آرسنال ، پانسيون ، سيمرغ ، هملت ، كيسه بوكس و … روي صحنه رفت و در اين دوران با بسياري از بزرگان تئاتر كشور چون «قطب الدين صادقي» و «ميكائيل شهرستاني» همكار شد .

وي همچنين در اين دوران به عنوان بازيگر در نمايش هاي راديويي «قصه هاي شب» نيز حضور يافت . مديري در سال هاي آغازين دهه هشتاد ، اولين تجربه حضور خود را در برنامه هاي مذهبي تلويزيون تجربه كرد تا آنكه بر حسب اتفاق ، وارد دنياي طنز نمايشي در تلويزيون گرديد . او كه تا پيش از آن تنها يك اثر كمدي نمايشي بنام «پانسيون» را روي صحنه اجرا كرده بود ، با نخستين جرقه هاي نبوغ و ابتكار خود در زمينه كمدي در مجموعه هاي تلويزيوني « نوروز۷۲ » – در سمت بازيگرـ و « پرواز۵۷ » – به عنوان بازيگر و كارگردان – كه در بهار و زمستان ۱۳۷۲، روي آنتن رفته بود به عنوان يك بازيگر كمدي خوش درخشيد . چنان كه يك سال بعد در مقام كارگرداني مجموعه طنز « ساعت خوش » توانست اثري ماندگار را در ژانر كمدي تلويزيوني به نام خود به ثبت برساند . « ساعت خوش » نخستين مجموعه آيتمي طنز در طول تاريخ تلويزيون ايران بود و حواشي اين برنامه پربيننده چنان دست و پاگير دست اندركاران آن شد كه تا سه سال امكان فعاليت مجدد تصويري را از آنان گرفت . مهران مديري كه به سبب اين محروميت سه ساله ، امكان بازي در فيلم هاي مطرح « ضيافت » و « سلطان » مسعود كيميايي را از دست داده بود ، در نوروز ۷۷ همزمان با اكران فيلم سينمايي « ديدار » – كه در آن در سمت بازيگر حضور يافته بود – و نيز پخش برنامه طنز « نوروز ۷۷ » بار ديگر به صحنه نمايش بازگشت. او چند ماه بعد با ساختن مجموعه طنز « جنگ ۷۷ » كه آغاز دوباره دوران شهرت و محبوبيت او را نويد مي داد ، بار ديگر با ساختار شكني در اين ژانر از برنامه هاي تلويزيوني به نوع جديدي از سبك نمايش كمدي رسيد كه مبتني بر داستان گويي بود .

زندگي خانوادگي مهران مديري

آدم ها را با بچه هايشان بهتر مي شود شناخت . از تربيتي كه شده اند و حرف هايي كه مي زنند مي توان اتمسفر داخل خانه شان را حدس زد . حالا هم نوبت مهران مديري است تا او را با پسرش فرهاد بشناسيم . فرهاد كه اين روزها موزيسين شده و حتي موسيقي كارهاي پدر را هم مي سازد و انتخاب مي كند ، حرف هايي درباره خلق و خوي پدرش و حتي كارهايي كه مادرش انجام مي دهد . اين حرف ها براي زماني است كه او تازه داشت ريش و سبيل در مي آورد و گواهينامه هم نداشت .

فرهاد مديري متولد ۱۸ ارديبهشت ۱۳۷۰ است . او در هنرستان موسيقي درس خوانده و براي ادامه تحصيل به خارج از ايران رفته است . نه در فرم لباس پوشيدن فرهاد اثري از بچه‌هاي هنري است و نه در مرتب كردن چهره‌اش؛ البته همه اينها را خودش انتخاب كرده و پدرش نقشي در انتخاب اين فرم لباس پوشيدنش ندارد ؛‌ حتي مي‌تواند بخندد و تعريف كند كه ريش فراواني داشته و براي آمدن سر گفت و گو آنها را اصلاح كرده چون نمي‌خواسته عكسش با آن ريش‌هاي بلند چاپ شود !

همسر مهران مديري چه مي كند

همسر مهران مديري و مادر فرهاد و شهرزاد رشته اش هنري بوده و ادبيات . او خانه دار است و براي خودش مي نويسد و هيچ وقت دغدغه انتشار نوشته هايش را نداشته است . اسم فرهاد را هم مادرش انتخاب كرده و بعد از آن مهران مديري زياد از اين اسم در شخصيت هاي تلويزيوني اش استفاده كرده است .

همسر مهران مديري

عكس بالا مهران مديري در كنار فريبا متخصص هست . اين عكس به عنوان همسر مهران مديري در اينترنت پخش شده است كه گويا شايعه است !

در حال حاضر عكسي از همسر مهران مديري پخش نشده است ، تصوير بالا نيز شايعه بوده و بصورت رسمي تاييد نشده است .

بيليارد بازي فرهاد مديري با پدرش

وقتي فرهاد مديري را ببينيد قد بلند او سريع توجه شما را جلب مي‌كند . بيخود نبود كه پدر در اجراي جشنواره فجر پشت تريبون گفت : « قد و بالات رو قربون » همه فكر مي‌كردند بسكتباليست است اما خودش مي‌گفت : « اهل بسكتبال نيستم و تنها سه ماه رفتم » و با خنده ادامه داد: « اثرش را گذاشته از بس كه قدم بلند است. اما اهل ورزش‌هاي رزمي هستم و اهل دفاع شخصي. با پدر هم بيليارد بازي مي‌كنم. بيليارد پدر از من بهتر است و هميشه مرا مي‌برد » فرهاد اهل شنا هم بود . مي‌گفت پدرش براي كوهنوردي يا ورزش‌هاي ديگر هم وقت ندارد. بيشتر اهل نرمش است و اهل سينما رفتن هم نيست. در سال‌هاي اخير تنها يك بار با هم به سينما رفته‌اند ولي كنسرت زياد مي‌رفتند.

فرزندان مهران مديري ؛ فرهاد و شهرزاد

در پايان تصويري از فرزندان مهران مديري رو مشاهده مي كنيد كه در يك مجله به چاپ رسيده است :

فرزندان مهران مديري ، فرهاد و شهرزاد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۳۵:۳۸ توسط:myblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :